geomir

utorak, 27.08.2019.

PATKE

U ŠETNJI



NA SPAVANJU



NA JEDNOJ NOZI



- 23:18 - Komentari (19) - Isprintaj - #
  • Lijepo s patkama. Nedavno sam na Rabu vidio puno pataka u moru. (gogoo 27.08.2019. 23:47)
  • Hahahhahah natječu se za Ginusov rekord. (samo za vranju 28.08.2019. 00:01)
  • Nisu patke, nego patak i patka. (FreshCaYg 28.08.2019. 06:27)
  • divne su... (.Carapa Floyd. 28.08.2019. 07:33)
  • @gogoo, ovo su stanovnici Jadra u Solinu.

    @mela, u spavanju na jednoj nozi!! :-))

    @friški, možda ipak patke ..... iz LGTB zajednice!!! :-))

    @čarapice, zato san ih i usliko!! :-))) (geomir 28.08.2019. 08:26)
  • nisu onda bi bila dva patka (FreshCaYg 28.08.2019. 08:33)
  • Solinske...........? (Donabellina 28.08.2019. 08:40)
  • @friški, a kako se reče za par ili više ovih božjih stvorenja!?? :-))) (geomir 28.08.2019. 08:59)
  • Lijepo si ih fotografirao. (viatrix 28.08.2019. 09:27)
  • Simpatično... (mecabg 28.08.2019. 10:30)
  • Uvijek u paru, i sam sam ih slikao na riječici Gradini u Samoboru. (semper_contra 28.08.2019. 11:54)
  • ove na spavanju mi nekako najdraže i najljepše
    super fotke
    tp. (isabel 28.08.2019. 15:13)
  • @Viatrix, trudio sam se! :-)))

    @meco, pošalji one tvoje pernate na ljetovanje u Solin!! :-)))

    @sempre, piše da ih ima posvuda, osim na Antartiku! :-)))

    @isabel, interesantno da spavaju i stojeći na jednoj nozi!!?? :-))) (geomir 28.08.2019. 17:00)
  • Meni su guske dražje, ali more i patka u rašćeru !

    Tuka nikako (brambor 29.08.2019. 02:43)
  • Meni su ljepše od labudova pa mi se svi čude. Naročito patak. (semper_contra 29.08.2019. 18:19)
  • Lipa pernata stvorenja. Zadnje vrime ih ima svugdi (borut 30.08.2019. 17:49)
  • Brambor
    još z mlincima... ::))) (tignarius 01.09.2019. 16:40)
  • Koji mlinci , buog te ne ubi ???

    Kompiri mlodi i vrganji u štumak ! (brambor 01.09.2019. 20:22)
  • @brambore, ma ča ovi ozgore znodu!!!? :-)))

    @sempre, šekondi gušti!! :-)))

    @borut, ma sve su beštije lipe na svoj način. :-)

    @tigi, eto ti je @brambor lipo reka!! :-))) (geomir 01.09.2019. 23:44)
  • subota, 24.08.2019.

    SMISAO?








    - 22:29 - Komentari (10) - Isprintaj - #
  • di je ovo mili bogo ????
    ili ja ne znam svoj grad ! (Donabellina 24.08.2019. 23:06)
  • anči ovo ti je na acija, nije š'bnik. a ovi šta su pisali mogli bi bit malo maštovitiji. smisao san presta davno tražit (kako_ti_kupus 24.08.2019. 23:15)
  • Nema smisla!.... ženske same! :))))) (nisan EL DIABLO 24.08.2019. 23:21)
  • a jel?
    nisam ni mislila na ŠI ......tamo sam bila dite.........nego ovdje, a ne znam kad sam bila na ACIju (Donabellina 25.08.2019. 00:22)
  • Česa smisao ? (brambor 25.08.2019. 00:51)
  • Smisao besmisla? (alexxl 25.08.2019. 05:39)
  • @ane, @kupus, nije na ACI-ja, a pogotovo nije Šibenik!
    @ane, negdi na Merojaku!!

    @svi, ne znan ko je zamrčio zid s tih 6 slova,
    ali da svi tražimo neki "smisao" ..... tražimo!!

    I svakemu je to ništo drugo, pa sad ti vidi,
    ča je to smisao!!! :-))) (geomir 25.08.2019. 20:17)
  • kad u "smislu" vidiš smisao da slikaš onda ima smisla slikat (delicatus 27.08.2019. 08:05)
  • Jes sigur da je Mertojak? Pari mi taraca "Rusulice" na Splitu 3 -Trstenik! (čempriš 27.08.2019. 13:02)
  • @delikatni, ima smisla slikavat!! :-)))

    @čempriš, imaš pravo, terasa "Rusulice".
    A Mertojak son promaši somo za 400 mietrih!! :-))) (geomir 27.08.2019. 17:00)
  • utorak, 20.08.2019.

    ST MANHATTAN



    PS
    Evo i pogled s mora od pol kanala


    i iz blizine.



    - 21:18 - Komentari (10) - Isprintaj - #
  • ruglo........neš ti ......vidila sam danas na fejsu s mora snimljeni sv. Duje i strešeća ova zgrada........Ljudi se čude urbanistima koji znaju posao (Donabellina 20.08.2019. 22:04)
  • Svi nešto o'šli na kvasinu! (Klik 20.08.2019. 22:36)
  • @ane, frigaj ga, i ja san nostalgičan, ali vrime gre.
    Ne more se zaledit prijašnje stanje, a onda
    radit novi grad na novu lokaciju.
    Novo vrime, novi običaji!! :-)) (geomir 20.08.2019. 22:37)
  • Ni dosta jedon palos na krivemun mistu pa postat Nevijork.

    Tribuje hi još barenka pedesijet (brambor 21.08.2019. 01:34)
  • U čem je problem? Do zvizda. (samo za vranju 21.08.2019. 07:07)
  • fotka mi se sviđa :) (smjehotvorine 22.08.2019. 20:26)
  • vidio sam!
    strši brate bez ikakve potrebe...jer ima još zemlje okolo (tignarius 23.08.2019. 17:54)
  • U niko ne tako dovno vrime, urbanist/arhitekti su bili donili jednu regulu, da se u Split nesmi grodit ništa čaje višje od zvonika Sv.Dujma.
    A pogledoj noč sad Split sliči sa muora; apožito kad se prilipidu kruzeri na mule isprid i u porat :( (čempriš 23.08.2019. 20:19)
  • nisam odavna vidio....gle di je to išlo gore....žica viri, moga bi još koji kat (delicatus 23.08.2019. 20:28)
  • @brambore, jedon po jedon,.... skupit će se!! :-)))

    @vrane, tako je! Do zvizda odakle smo i došli!! :-)))

    @smjehotvorine, trudin se!! :-))

    @tigi, e pa nema zemlje okolo!
    Za dobit ovoliku korisnu površinu prizemnog objekta
    tribalo bi gradit iza brda, a ne u gradu!! :-))

    @čempriš, biće da je to bilo odovna!
    U vrime mroka!! :-)))

    @delikatni, dobro vidiš,.... biće još 3, 4, 5 katuov!! :-)))
    Piše, imaće 117 podih i prizemje, 115 m visine, nojviši u Harvosku!! :-))) (geomir 23.08.2019. 21:28)
  • nedjelja, 18.08.2019.

    VRUĆE, VRUĆE.....





















    - 19:23 - Komentari (13) - Isprintaj - #
  • Simpa vrapčić koji se voli kupati, sad će mu biti manje vruće. (još da je veća brzina zatvarača). (gogoo 18.08.2019. 19:43)
  • Samo da voda nije bila prevruća!
    Odlična sekvenca. (Klik 18.08.2019. 19:51)
  • Kako uživa. :) (viatrix 18.08.2019. 19:54)
  • malo tužno......... (Donabellina 18.08.2019. 20:33)
  • @gogoo, nažalost nemam opciju "slow motion"! :-(

    @klik, sigurno toplija nego meni pod tuš
    odakle je on dobio vodu!!

    @viatrix, vidio da se mi tuširamo pa došao da se ohladi
    u barici vode pored tuša na plaži! :-)))

    @ane, zašto tužno!???
    Uživa ka prasac, samo je malo oprezan i
    gleda prijeti li mu od kuda opasnost!! (geomir 18.08.2019. 22:26)
  • Mislio sam kod fotki na veću brzinu zatvarača kako bi vrapčić bio malo jasniji, npr. 1:250 ili još kraće, slow motion je samo za video. (gogoo 18.08.2019. 23:47)
  • Heh, Geo, htjedoh napisati: "Sretan k'o prasica" [tako se nekad govorilo] pa odustadoh... a evo ti to baš upotrijebio! Majstore starih zanata! (Klik 18.08.2019. 23:58)
  • @gogo, nisi primjetio da su ovo fotografije izvađene iz priloženog filmića!?

    @klik, tako je, samo, za razliku od tebe,
    izgleda da ja iman homo sklonosti!! :-)))) (geomir 19.08.2019. 09:19)
  • @Geo... "... nažalost nemam opciju "slow motion"! :-( ...".
    Dobar si, Braco! Pa baš da i homićan. ;-) (Klik 19.08.2019. 09:24)
  • Bravo, lipo !

    A da je bilo zasparenjat obid pok na pingulet... (brambor 20.08.2019. 20:42)
  • Teže primijetim nešto što nemam običaj raditi, a ti si sigurno odmah shvatio kako ja nisam. (gogoo 20.08.2019. 22:18)
  • @brambor, vajalo bi jato riepkih za pošteni tingulet!! :-)))

    @gogoo, ovo se moglo snimit samo ovako, jer
    scena je kod tuša na plaži gdje se kupači stalno tuširaju.
    A vrapčić je iskoristio malo zatišje, a tako i ja.
    Znam, snimiti pojedinačnu snimku kraćom ekspozicijom
    je zahtjevan zadatak u sačekuši. (geomir 20.08.2019. 23:34)
  • ma kojon se on brzinon okrene , jedva se primjeti
    neka se i on ohlodi (delicatus 23.08.2019. 20:31)
  • nedjelja, 11.08.2019.

    GLADNE

    - 20:15 - Komentari (8) - Isprintaj - #
  • a ni jedena ne jede................... (Donabellina 11.08.2019. 20:28)
  • Nu butkica :) (FreshCaYg 11.08.2019. 20:42)
  • A i ti "paseš"...! (Klik 11.08.2019. 23:25)
  • Dobar početak ! (brambor 12.08.2019. 00:36)
  • Vidi ti njega, on bi mi uskratio divotu. :-) (semper_contra 12.08.2019. 01:57)
  • ah,
    preskočio sam ti "mesiju"
    Barti je prestrpljiv s tobom
    ja bi te već kod Hektora zaždio šakom (pogledaj pod Ismet Horo)..::))) (tignarius 16.08.2019. 16:27)
  • @tigi, protiv taki "argumenata" ne mogu ništa, pa makar i Ismet bio na mojoj sttani!!! :-))) (geomir 17.08.2019. 00:07)
  • Samo šaljem pozdrav. Da znate u čemu je bio problem ako vas zanima. (Svjetlo 17.08.2019. 09:52)
  • srijeda, 07.08.2019.

    MESIJA

    MESIJA, KRIST, POMAZANIK

    "Geo, neopisivo je tvoje neznanje, kršćanstvo je "ispunjenje" judaizma (dolazak Mesije)......."

    E tu san te čeko!! Kao prvo, ajmo malo razjasnit pojmove.
    Hebrejsku rič "mesija" ilitiga rečeno grčki "krist"???
    Naški se to prevodi ka Pomazanik, jel tako!?
    A ča oće reć ta rič?? Kruh namazan uljen?? Neeeeee! Iako ima veze s uljen i to naravno, maslinovin!!

    Dunkve, to je čovik kojeg bi izabrali ka svog vođu, kraja i pomazali svetin ujen (maslinovin!!) po glavi, kojin činom on bi bi ustoličen.

    Ovi kojeg ti spominješ, ilitiga imaš na pameti, ne sićan se da je bio pomazan!!??? Osim toga on nije, koliko “znamo”, čovik, već Božji sin, trećina Boga!! I sve to uzeto, da ne rečen uzurpirano iz Judaizma, koji, ni dan danas ne priznaje taj scenarij.

    U prošlosti Judaizam je imao “mesiju”, (čovika, kojeg je pomazao), svog kralja Davida koji je, kažu, ujedinio 12 Izraelskih plemena itd. Kako je on umro, a i drugi pomazanici (mesije) posli njega, onda je Izrael pa u okupaciju, to su se Izraelci toplo nadali, a na račun proročanstava iz svojih (židovskih) svetih librih TaNaHa (Tora, Nevi`im, Ketuvim) da će in Bog poslat novog mesiju, (kako je bio već učinio kad in je posla Davida), koji će ih oslobodit okupatora i opet učinit Izraelce slobodnim, suverenim i nezavisnim, svojim odabranim narodom.

    I prije dvi iljade godina, gospe mi, pojavio se kandidat.
    Ali odma tu nešto ni štimalo. Bio je pola Bog pola čovik!! A po definiciji Mesija more bit samo čisti čovik, kako je to bilo i do tada.
    Posli rođenja govorilo se o njemu još nikoliko godina i onda je “nesta” dok ni doša u adolescenciju i tada poče činit čuda. Osnova svoj klub dvanaestorice, ma u “saboru”, hoću reć među “parlamentarnom većinom” njegov klub zastupnika ni bi dobro doša.

    Tim više ča in je u mnogim stvarima poče ić uz dlaku!!
    U kratko, vladajući našli jednog “sdepeovca” koji ga je za trideset dukata prokaza i “vladajući” uz ašištencu okupatora i domaćih izdajnika po kratkom postupku pribili ga na križ!!
    I tek tada dojde do izražaja onaj njegov dualitet.
    Ubili čovika u njemu, ali ko more ubit Boga u njemu!?
    Zato on lipo ode ćaći svome i sede mu s desna!!

    E sad, molin lipo, di je tu mesija od kojeg su njegovi sunarodnjaci očekivali da stane na čelo njihove kolone, da ga proglase za maršala, hoću reć da ga pomažu svetin ujen, da ih oslobodi mrskog okupatora i da ih povede u nove radne pobjede!!! ???

    On je samo priča, drža predavanja, dobro ajde, činio i nika čuda i …… samo obećava. Obeća da će spasit cili svit, i one koji nikad nisu čuli za njega, a i one koji neće ni da čuju za njega, i obeća da će se sve to dogodit kad drugi put dojde na ovo zrno prašine.

    Problem je ča ni reka kad će se vratit.
    More bit sutra, a more bit i kasnije!!
    A more li bit i nikada?

    Problem je i u tome ča je on disident, otpadnik iz svoje izvorne stranke, za što su ga njegovi i propeli.
    No triba priznat, ima je dobar saborski klub dvanaestorice, koji su osnovali svoju stranku posli njegovog odlaska i malo po malo, posli četiristo godišć, uspili izlobirat i vrhovnog poglavara svojih okupatora. Kad je on priša na njiovu stranu, sve je išlo ka po loju.
    Leva, leva …. svi su tili u uspješnu stranku i opet, malo pomalo…… malo milon, malo silon raširili su se po ciloj baloti.

    Ma, kako su oni disidirali iz Judaizma tako su se našli još niki pametnjakovići pa su disidiravali iz njiovih redova i tako sada uz onu jadnu strančicu odakle su svi potekli, razmnožilo se njih desetak strančica i strančetina koje su ka rogi u vrići.
    Svaki svakog žulja.

    Zbog svega toga onaj citat na početku ne stoji !!!
    "Činjenice" iz Starog i Novog zavjeta govore da Izraelci NISU dobili mesiju, a kršćanstvo nije ispunjenje judaizma (ni u navodnicima ni bez njih), već njegov otpadnik.
    Amen.


    - 20:16 - Komentari (41) - Isprintaj - #
  • bogme si se raspisao, svaka čast, ali i odgovorio kolika je razlika izmedju poluznanja i znanja............U svakom slučaju više životnih grešaka naprave upravo oni s " polu" (AnaBoni1 07.08.2019. 20:27)
  • tak je!!
    samo, varam li se ili ne, čini mi se da je neki sličan tekst već osvanuo ovdje na blogu, jesi li već pisao o toj temi? (stara teta 07.08.2019. 20:29)
  • Jebiga nije ni tvoja Manjinka Makedonka, nego Bugarka, a ti joj to rastumači ako smiš, more bit da oni Đubal Harari ima neku metodu tumačenja :))) (FreshCaYg 07.08.2019. 20:32)
  • @ane, nono mi je bi remeta, pa san ispeka zanat! :-)))

    @teta, o religiji san se kontreštava prije deset godina
    na blogu Don Blog s don Kaćunkom, pa je tamo bilo ovih tema, ali ne ova konkretna.

    @friški, promašio si ceo fusbal!! :-))) (geomir 07.08.2019. 22:44)
  • Raspiet ćedu te i nosit za procesjunon, i niećedu kapit , ka ni prin, zoč je u Varbuosku Isukart na križu proplako ... (brambor 08.08.2019. 02:01)
  • @geo dragi, ne samo da je @tigi u pravu nego je i bio dosta blag. To ću detaljno objasniti.
    Ovaj tvoj pamfletić u obliku političke parodije govori o tome da si u suglasju s onim Židovima koji su odbacili Mesiju- Isusa.
    Pomalo ću pisati dokaze o tome da je Isus mesija. Valjda možemo za godinu dana dovršiti. Mogu ja to i brže, ali me nećeš moći pratiti pa ću morat sporo, a to mi trenutno paše.
    Počet ću sa Lukinim evanđeljem gdje sam Isus tumači dvojici učenika (nisu pripadali jedanaestorici) o tome da o njemu i njegovom dolasku govore sve knjige, od Mojsija pa nadalje. Dakle sve knjige Starog zavjeta. Čudno da to ne znaš a tu si s nama cilu vičnost haha.
    Lk 24
    12A Petar usta i potrča na grob. Sagnuvši se, opazi samo povoje. I vrati se kući čudeći se tome što se zbilo.
    13
    Ukazanje učenicima na putu u Emaus
    (Mk 16, 12–13)
    I gle, dvojica su od njih toga istog dana putovala u selo koje se zove Emaus, udaljeno od Jeruzalema šezdeset stadija. 14Razgovarahu međusobno o svemu što se dogodilo. 15I dok su tako razgovarali i raspravljali, približi im se Isus i pođe s njima. 16Ali prepoznati ga – bijaše uskraćeno njihovim očima. 17On ih upita: »Što to putem pretresate među sobom?« Oni se snuždeni zaustave 18te mu jedan od njih, imenom Kleofa, odgovori: »Zar si ti jedini stranac u Jeruzalemu te ne znaš što se u njemu dogodilo ovih dana?«
    19A on će: »Što to?« Odgovore mu: »Pa ono s Isusom Nazarećaninom, koji bijaše prorok – silan na djelu i na riječi pred Bogom i svim narodom: 20kako su ga glavari svećenički i vijećnici naši predali da bude osuđen na smrt te ga razapeli. 21A mi se nadasmo da je on onaj koji ima otkupiti Izraela. Ali osim svega toga ovo je već treći dan što se to dogodilo. 22A zbuniše nas i žene neke od naših: u praskozorje bijahu na grobu, 23ali nisu našle njegova tijela pa dođoše te rekoše da su im se ukazali anđeli koji su rekli da je on živ. 24Odoše nato i neki naši na grob i nađoše kako žene rekoše, ali njega ne vidješe.« 25A on će im: »O bezumni i srca spora da vjerujete što god su proroci navijestili! 26Nije li trebalo da Krist sve to pretrpi te uđe u svoju slavu?« 27Počevši tada od Mojsija i svih proroka, protumači im što u svim Pismima ima o njemu. 28Uto se približe selu kamo su išli, a on kao da htjede dalje. 29No oni navaljivahu: »Ostani s nama jer zamalo će večer i dan je na izmaku!« I uniđe da ostane s njima.
    30Dok bijaše s njima za stolom, uze kruh, izreče blagoslov, razlomi te im davaše. 31Uto im se otvore oči te ga prepoznaše, a on im iščeznu s očiju. 32Tada rekoše jedan drugome: »Nije li gorjelo srce u nama dok nam je putem govorio, dok nam je otkrivao Pisma?« 33U isti se čas digoše i vratiše u Jeruzalem. Nađoše okupljenu jedanaestoricu i one koji bijahu s njima. 34Oni im rekoše: »Doista uskrsnu Gospodin i ukaza se Šimunu!« 35Nato oni pripovjede ono s puta i kako ga prepoznaše u lomljenju kruha.
    (bartimej croata 08.08.2019. 15:48)
  • Obrati pažnju da prije svete pričesti ni ta dvojica nisu prepoznala Mesiju, čak iako im je srce gorjelo dok im je Isus otkrivao pisma o Sebi.
    A gdje je tvoje srce?
    Zar misliš da bi mogao shvatiti sve moje dokaze iz Pisma koje ću iznijeti bez da ti gori srce, bez da se ispovijediš i nakon toga pričestiš.
    Ee kad bi se ovo troje zbilo onda bi ugledao Isusa pogledom vjere i ne bi više bio slijep kod očiju i gluh kod ušiju. (bartimej croata 08.08.2019. 15:56)
  • @geo, pošto si se ti svrstao s ovim postom na Freudovu stranu i na stranu cionista onda ću početi s Mojsijem, ali prije evo malo Jungove analitičke psihologije da sve ima moderan štih, da ne bude dosadno.
    Jung smatra da je religija značajan i nezaobilazan moment svake kulture, a ne kolektivna neuroza, kako je naziva Freud i @geo. Jung smatra da religija nije patološka pojava, niti iluzija, ili opijum za narodne mase (Marks, Lenjin i @lucid), nego osnovni uvjet mentalnog zdravlja.

    Dok Frojd izvodi svoje viđenje religije iz Edipovog kompleksa (pri čemu je Bog viđen kao otac kojeg bi trebalo svrgnuti s vlasti i nadići), Jung govori o arhetipovima oca i majke u religiji, pri čemu odrastanje prati umanjenje oca s božanske na ljudsku veličinu, ali u manje tragičnom tonu od Freudovog.
    Da ne duljim. Počet ću s tezom da je- praslika Abrahama, Izaka i Jakova su Otac; Sin i Duh Sveti.
    Da bih ovu tezu, u kojoj sam se poslužio Jungovim terminom praslike, dokazao, očekujem od tebe @geo da pročitaš prvu Mojsijevu knjigu, Knjigu postanka, pa ćemo onda nastaviti raspravu.
    Napomenut ću da ja Jungu priznajem znanstveno poštenje, ali Jung nije tema, ima on previše lutanja, ali oni koji ga kritiziraju i koji su ga jedva uvrstili na sveučilišta su gluplji, tj manje znanstveni, od njega jedno 90 %.

    Dakle idemo odmah s onim što bi moglo biti razumljivo. Uzeo sam samo formu (aristotelovski pojam) Jungovih praslika, jer on nažalost nije spominjao ovu vrstu praslike koju sam iznio kao tezu. Ali on je makar priznavao da je Mojsije bio Židov za razliku od Freuda. (bartimej croata 08.08.2019. 17:03)
  • Ponovit ću jer sam u brzini stavio točku zarez umjesto zarez

    Počet ću s tezom da je-- praslika Abrahama, Izaka i Jakova su Otac, Sin i Duh Sveti. (bartimej croata 08.08.2019. 18:15)
  • Krscanstvo je hibrid semitskoga jedno-bogo kulta i onoga cega se ovi tvoji znalci blogoteolozi najvise groze, a to je Indija.
    ;-)) (jelen 08.08.2019. 19:59)
  • Indija je divna zemlja, pa se ovo gore vjerojatno odnosi na teologa @gea:) (bartimej croata 08.08.2019. 22:01)
  • @barti, dobro kažeš da triba polako, a ti odma požurio.
    Dakle, najprije triba razjasnit ZNAČENJE riječi koje su ključne.
    A to su ovdje mesija, krist, pomazanik.
    To sam učinio na početku teksta, pa izjasni se da li se slažeš ili ne!??

    Naravno da je moj tekst ".....u suglasju s onim Židovima koji su odbacili Mesiju- Isusa."
    Ja samo prepričavam "stvarno stanje" stvari,
    tj. ono što je opisano u Novom Zavjetu..
    Činjenica je da Židovi nisu prihvatili Isusa kao Mesiju.
    Da se to dogodilo on bi bio kralj Židovski,
    i poveo bi ih u borbu protiv okupatora njihove zemlje.
    Naprotiv, oni su ga pribili na križ!!!

    Pitaj @friškog kako bi on bio postupio kad je u pitanju domovina!!? (geomir 08.08.2019. 22:46)
  • @barti, jesi reko da ćeš polako!?
    "Pomalo ću pisati dokaze o tome da je Isus mesija"
    Ovo su tvoje riči, pa ajmo sada p o l a k o na djela!
    Ponavljam: najprije reci šta tebi znači
    mesija, krist, pomazanik!!???
    Kratku i jasnu defiiciju tog pojma molim!!

    Posli ćemo o Freudu, Jungu, i ostalima, a usput
    nisam se svrstao na ni jednu stranu.
    Izvlačim zaključke iz onoga šta postoji. (geomir 08.08.2019. 23:00)
  • Bartimejko
    Nisi ti najnormalniji haha, opsjednut si sa mnom jebo te koji god blog otvorim ti mene spominješ. I da ti konačno bude jasno nisam marksist (iako se slažem s marksom) religija je opijum za narod. Ali ne samo to nego i unosan izvor zarade, tvoji popovi pljačkaju gdje god i koga god stignu. Ja sam modernist i crkvu treba odvojit od države! Jer ispoljava nepravdu, ne jednakost, dekadenciju, lopovluk, primitivizam i sputava civilizacijsku modernu. Da se bar uvede crkveni porez pa da vas vidim koliko deklariranih katolika bi vas bilo, spustili bi se na 10% ako ne i manje. (TEATRALNI 08.08.2019. 23:47)
  • @barti, tek sad vidim da si @Lucid-Theatral kao @lucid spomenuo u društvu Marksa i Lenjina)

    @Lucid-Theatral to ne želi, a niti ja želim da se ovdje konfrontiraju blogeri međusobno, osim argumentima i samo na temi o kojoj pišem.

    Zato molim oboje da s ovim vaša međusobna rasprava ovdje prestane, a da svoje daljnje rasprave obavite na svojim blogovima. (geomir 09.08.2019. 01:01)
  • @Dada 100, molim te da ovdje pišeš samo u okviru teme koju sam pokrenuo.
    Sve svoje probleme rješavaj na svom blogu.
    Ovaj put sam te samo obrisao, a slijedeći put ćeš dobiti zabranu pristupa ovom blogu. (geomir 09.08.2019. 09:23)
  • @geo, hvala na opomeni, ispao sam bezobrazan, neće se ponoviti, barem ću nastojati. Možda stignem nešto večeras napisati. (bartimej croata 09.08.2019. 20:44)
  • Mesija, po hebrejski mašiah, po hrvatski pomazanik, je naziv koji se u Starom zavjetu (ubuduće SZ) daje kraljevima, svećenicima i prorocima.
    U Novom zavjetu pomazanje uljem se vrši kod krštenja, krizme, ređenja i posvećivanja oltara itd. Svaki krštenik od apostolskih vremena do danas ima svečani naslov- kraljevsko svećenstvo. Postoji i izraz ministerijalno svećenstvo, a odnosi se na pojam služenja, jer ministerij znači služenje.
    Naravno krštenje i krizmu treba živjeti kroz zapovijedi i život u milosti da bi čovjek ostao na razini da tako kažem Božjeg kraljevića (moj izraz) tj. da postane dijete Božje. Naravno ako se živi po uzusima svijeta postaje se rob grijeha i postaje se odijeljen od mudrosti i nadnaravnog znanja koje dolazi od Boga. Svjedočimo tome da naša generacija, za razliku one iz srednjeg vijeka npr, ne samo da je postala rob grijeha nego je ušla u zombističku fazu totalnog gubitka razuma i dostojanstva čemu svakodnevno svjedočimo.

    Stavljanje posvećenog ulja na glavu je obred kojim pomazanik dobiva snagu Božju.
    Zato je riječ mašiah poslužila kao naziv za kralja Izraela.

    U Knjizi psalama 89, 20Jahve kaže za Davida

    Nekoć si u viđenju govorio pobožnima svojim:
    »Junaku stavih krunu na glavu,
    izabranika iz naroda izdigoh;

    21nađoh Davida, slugu svoga,
    svetim ga svojim uljem pomazah,
    22da ruka moja svagda ostane s njime
    i moja mišica da ga krijepi.


    Da bih pobio @geov zaključak da je kršćanstvo otpadnik od judaizma počet ću citirat tekstove iz SZ koji to zorno opovrgavaju. Mislim da je najbolje početi od 2 Samuel 7.
    Tekst je dugačak pa molim da se pročita. Ja sutra, ili već kad stignem, mogu dijelove citirat da ispadne kraće.
    To je takzv. dinastičko proročanstvo iz kojeg se vidi da Jahve obećava vječno (u NZ nebesko) kraljevstvo Davidovoj lozi. Naravno kod Židova pitanje obiteljskog stabla nije stvar matematike ni fizike. Npr zakonsko dijete kod Židova je imalo veću važnost i čast nego strogo tjelesno dijete. Također kod nabrajanja obiteljskog stabla Židov može preskočiti neke potomke da bi cijelu konstrukciju uklopio u neka starija proročanstva, npr Danijelove sedmice i neki tekstovi Jeremije, Ezre itd. Suvremeni su Židovi nestrpljivo očekivali Mesiju pa su na razne načine pokušali naći ključ za njegov dolazak oslanjajući se na proročanstva. Zato su Židovi dijelili povijest na temelju značajnih događaja i osoba, na periode, te bi ih zatim zbrajali i odgonetavali vrijeme Mesijina dolaska i spasenja.
    Npr. Luka je obiteljsko Isusovo stablo 'uokvirio' u 11 sedmica, od Isusa do Adama i Boga, dok je Matej pošao od Abrahama do Isusa, šest sedmica.
    Ovdje leži odgovor na jedno prijašnje pitanje, ali se može primjeniti i na Davidovu lozu. Sutra nastavak
    PS Ime Isus znači spasitelj i to je ime Isusu dao njegov poočim Josip, dok je anđeo kod navještenja Isusu dao ime Emanuel.
    Ime spasitelj se u SZ pojavljuje u Sucima. (bartimej croata 09.08.2019. 23:59)
  • Tribuje proštit Zaratustru, Petoknjižje, Novi zavjet , Toru i bidnega Ničeta i još kojigodar libar, pok onda balit svašta .

    Tebe ćedu svakako razapijet .

    Moreš se sposit od mišćanih i svekolikog puka virničkega jedino ako kupiš laštre za zahod u šakrištiju ili doš za fundamiente od kampanela (brambor 10.08.2019. 14:49)
  • @barti, eto slažemo se ča rič mesija, (krist, pomazanik) znači.
    Točno je, kako si nabrojio, da se pomazanje događa u više prilika,
    (ispustio si "posljednje pomazanje!!)

    Ta rič u Izraelu, u odnosu na Isusa trebala bi da znači samo jedno,
    da je on kralj Izraelski, krvni potomak Davida.
    I sam citiraš Knjigu psalama 89, 20 što Jahve kaže za Davida.


    Po NZ Isus to ništa nije i zato se ne može nazivati MESIJA.

    Jedino ako uzmeš to ča su ga okrunili trnovom krunom
    i na križ stavili natpis INRI !!! :-)

    Tražiš da pročitam 2 Samuel i vidim pod 12
    I kad se ispune tvoji dani i ti počineš kod svojih otaca,
    podići ću tvoga potomka nakon tebe,
    koji će se roditi od tvoga tijela,
    i utvrdit ću njegovo kraljevstvo.

    Eto i sam si našao di se govori tko MOŽE BITI Mesija.

    Evo i mojih nalaza za isto:
    Mesija mora da bude direktan potomak Davida
    i Solomona, iz plemena Jude
    (1. Moj 49:10; 2. Sam 7:12-14; 1. Dnv 22:9-10).
    Loza se nastavlja samo sa oca na sina (4. Moj 1:1-18) i
    Mesija mora imati zemaljskog oca
    i biti ,,običan” čovek.

    Nažalost Isus ne ispunjava ni "tvoje" ni "moje" kriterije!!! (geomir 10.08.2019. 16:49)
  • Fino sam objasnio da Isus jest iz Davidova plemena, ali svi njegovi potomci ne moraju biti kraljevi. Bitno je da Isus jest potomak Davidov. Ti si našao neka protestantska istraživanja. Nisam mislio, ali evo napisat ću da je David iz plemena Judina, četvrtog sina (ovo iz glave pišem a ti prepisuješ od nekog Srbina protestanta), Jakova, unuka Abrahamova.
    Polako, šta si navalio sa zaključcima, u evanđeljima se spominje da je Isus mesija. Pokazat ću tekstove.
    Po redu, evo važnije mi je pokazati da SZ spominje da će sin Davidov biti mesija. Očito je da je protestantski pisac od kojeg uzimaš tekst (ili možda čak ateistički) prezentira činjenicu da radi babilonskog sužanjstva i nakon njega nije došlo do obnove kraljevske loze iz Kuće Davidove. Kakve to ima veze sa obećanjima datima u 2Sam 7 i na još nekoliko mjesta. O tome se radi, a ne da nije Isus iz Davidova plemena i direktni potomak Davida, što mu i piše u rodoslovlju. Taj tvoj 'pisac' uvažava samo tjelesne, materijalne stvarnosti i to samo uvažavajući sve potomke Davidove, a ne zapaža u tekstu jedninu (POTOMAK), zato nije u stanju skužiti riječi iz SZ.
    2Sam 7,12
    I kad se ispune tvoji dani i ti počineš kod svojih otaca, podići ću tvoga potomka nakon tebe, koji će se roditi od tvoga tijela, i utvrdit ću njegovo kraljevstvo. 13On će sagraditi dom imenu mojem, a ja ću utvrditi njegovo prijestolje zauvijek. 14Ja ću njemu biti otac, a on će meni biti sin: ako učini što zlo, kaznit ću ga ljudskom šibom i udarcima kako ih zadaju sinovi ljudski. 15Ali svoje naklonosti neću odvratiti od njega, kao što sam je odvratio od Šaula koga sam uklonio ispred tebe. 16Tvoja će kuća i tvoje kraljevstvo trajati dovijeka preda mnom, tvoje će prijestolje čvrsto stajati zasvagda.’«
    17Natan prenese Davidu sve te riječi i cijelo viđenje.


    Iz ovog se teksta jasno razabire da će Isus biti taj mesija, dakle i Davidov sin i Božji sin. Iz prve rečenice neproduhovljeni protestanti odmah zaključuju da je to ODMAH prvi potomak Davidov.
    podići ću tvoga potomka nakon tebe, koji će se roditi od tvoga tijela, Dakle Jahve obećava Davidu mesiju koji će biti njegov potomak.
    14Ja ću njemu biti otac, a on će meni biti sin
    Ovdje Jahve kaže da će taj kralj, taj mesija biti njegov sin.
    Nastavk rečenice sugerira proroštvo križa.
    Nastavk slijedi (bartimej croata 10.08.2019. 22:29)
  • Evo i psalam 2, 7

    Zašto se bune narodi,
    zašto puci ludosti snuju?
    2Ustaju kraljevi zemaljski,
    knezovi se ròtê protiv Jahve
    i Pomazanika njegova:
    3»Skršimo okove njihove
    i jaram njihov zbacimo!«

    4Smije se onaj što na nebu stoluje,
    Gospod im se podruguje.
    5Tad im veli u svom gnjevu,
    žestinom ih on zbunjuje:
    6»Ta ja kralja svog postavih
    nad Sionom, svojom svetom gorom.«

    7Obznanjujem odluku Jahvinu:
    Gospodin mi reče:
    »Ti si sin moj, danas te rodih.

    8Zatraži samo, i dat ću ti pĂ»ke u baštinu,
    i u posjed krajeve zemaljske.
    9Vladat ćeš njima palicom gvozdenom
    i razbit ih kao sud lončarski.«

    10Opametite se sada, vi kraljevi,
    urazumite se, suci zemaljski.
    11Služite Jahvi sa strahom,
    s trepetom se pokorite njemu,
    12da se ne razgnjevi te ne propadnete na putu,
    kad uskoro plane srdžba njegova.
    Blago svima koji se njemu utječu! (bartimej croata 10.08.2019. 22:45)
  • Evo dokaza za Davida i sad mi pade napamet da je ovdje dokaz da nije odmah (vremenski) obećan potomak što se vidi iz posljednjeg stiha koji spominje rog koji će izrasti. A za izrastanje roga treba vremena. Ali to neproduhovljenim protetantima ne može doći do uma pa bukvalno shvaćaju onu prije riječ-podignut ću tvoga potomka. Oni jadni misle da to mora biti Davidov sin, možda Salamon

    PSALAM 132 (131)
    Za godišnjicu prijenosa Kovčega saveza Hodočasnička pjesma.
    2Spomeni se, o Jahve, Davida
    i sve revnosti njegove:
    kako se Jahvi zakleo,
    zavjetovao Snazi Jakovljevoj:

    3»Neću ući u šator doma svog
    nit’ uzaći na ležaj svoje postelje,
    4neću pustit’ snu na oči
    nit’ počinka dati vjeđama,
    5dok Jahvi mjesto ne nađem,
    boravište Snazi Jakovljevoj.«

    6Eto, čusmo za nj u Efrati,
    nađosmo ga u poljima jaarskim.
    7Uđimo u stan njegov,
    pred noge mu padnimo!

    8»Ustani, o Jahve, pođi k svom počivalištu,
    ti i Kovčeg sile tvoje!
    9Svećenici tvoji nek’ se obuku u pravednost,
    pobožnici tvoji nek’ radosno kliču!
    10Poradi Davida, sluge svojega,
    ne odvrati lica od svog pomazanika!«

    11Jahve se zakle Davidu
    zakletvom tvrdom od koje neće odustati:
    »Potomka tvoje utrobe
    posadit ću na prijestolje tvoje.

    12Budu li ti sinovi savez moj čuvali
    i naredbe kojima ih učim,
    i sinovi će njini dovijeka
    sjedit’ na tvom prijestolju.«

    13Jer Jahve odabra Sion,
    njega zaželje sebi za sjedište.
    14»Ovo mi je počivalište vječno,
    boravit ću ovdje jer tako poželjeh.

    15Žitak ću njegov blagosloviti,
    siromahe nahraniti kruhom.
    16Svećenike njegove u spas ću odjenuti,
    sveti će njegovi kliktati radosno.

    17Učinit ću da ondje za Davida rog izraste,
    pripravit ću svjetiljku za svog pomazanika.

    18U sram ću mu obući dušmane,
    a na njemu će blistat’ vijenac moj.«

    Eto poboldao sam one stihove koji dokazuju sve teze koje sam postavio. (bartimej croata 10.08.2019. 22:55)
  • Uh, sad primjetih 6 redak
    6Eto, čusmo za nj u Efrati,
    nađosmo ga u poljima jaarskim.


    Neka ovaj redak bude uvod u evanđelja.
    Znate šta znači Efrata. To je teritorij koji je Jošua dodijelio Efrajimu, a Efrajim je sin Josipa sina Jakovljeva, onog Josipa što je bio nadglednik svega imanja faraonova u Egiptu.
    Po meni je Efrajim praslika kršćana, zato što je Jakov zamolio svoga sina Josipa da svoja dva sina, Manašea i Efrajima njemu dodijeli. Na zaprepaštenje protestanata haha, šala velika.
    Jakov zvani Izrael ih je blagoslovio stavivši ruke na njihove glave u obliku križa. Time je stavio mlađeg Efrajima ispred starijeg Manašea.
    PS. @geo, od tebe očekujem da ove tekstove odneseš nekome doktoru teologije da mi prizna jedno najmanje tri doktorata koje sam dosad prezentirao.
    Čovječe ovo je dosadno za ostale blogere, hoćemo li prekinuti, ili makar skratiti. Isprika i evo mislim da neće trebati puno iz Novog zavjeta dokaza da je Isus mesija i da je naispravnija definicija' identiteta vjernika nazvati sve skupa judeokršćanstvom. (bartimej croata 10.08.2019. 23:08)
  • Efrajim i Manaše su imali zemaljskog oca Josipa, ali eto njihov otac postao je njihov tjelesni djed, sve radi neke više svrhe, koju znam objasniti ali nije tema.
    @geo, sad vidjeh tvoju zadnju rečenicu da mesijin otac mora biti čovjek.
    Hahaha, sad sam skužio, ovo si uzeo od Jehovinih svjedoka. Njih ja ne ubrajam u kršćane, za razliku od protestanata. Gdje njih nađe, čovječe. Heretici prve klase na tragu arijanizma koji je vladao u prvim stoljećima i radi kojeg je crkva izgubila sjevernu afriku. Cccccc, bez veze trošim papir. Ovo je dosta prozaično i toliko neznanstveno teološki da bih prekinuo da nisam obećao završiti temu. (bartimej croata 10.08.2019. 23:33)
  • @barti napisao si:
    "Bitno je da Isus jest potomak Davidov."

    A nas učilo na vjeronauku da je Isusa rodila djevica,
    a oplođen po Duhu svetomu tj. ćaća mu je Bog
    što Isus i sam u puno prilika ističe da mu je ćaća Bog.
    Kako je onda on potomak Davidov!!!???

    A onda navodiš:
    "Ovdje Jahve kaže da će taj kralj, taj mesija biti njegov sin."

    I???
    Je li taj njegov sin postao mesija, kralj???
    Nije!!
    Ubili ga i on otišo, a sarmu probo nije!

    "....Isus biti taj mesija, dakle i Davidov sin i Božji sin."

    Najprije, Davidov sin nije mogo bit, jer je David živio i umro davno prije.
    Drugo ne može imat dva ćaće.
    Vidiš, ne može se to ni reć, jer tako nešto ne postoji!!!

    "....nazvati sve skupa judeokršćanstvom."

    To bi bilo lipo, ali Jude ne priznaju Isusa.
    Jednostavno, on je odmetnik iz judeizma i zato su ga pribili na križ!!

    Ne koristim Jehove, već samo Stari i Novi zavjet, te Židovske svete knjige.

    Očito drugi se ne uključuju u raspravu,
    ne jer je dosadno već ko zna zašto.
    Mi smo ispucali municiju i živi smo!! :-))) (geomir 11.08.2019. 00:37)
  • Ne mogu vjerovati da moram napisati sljedeći osvrt:
    Ja sam potomak mog praprapraprapraprapraprapraprapraprapraprapraprapradjeda.
    Također sam ja sin moga
    praprapraprapraprapraprapraprapraprapraprapraprapradjeda.
    Tako Židovi imaju običaj pisati i govoriti, a i mi.

    Dakle, ja sam sin Abrahamov po duhovnoj liniji.
    Ja sam sin Adamov, a bome si i ti.
    Kako se ne može imat dva ćaće. Ponovit ću prije napisano. Židovi su više cijenili zakonskog ćaću, tj onog koji je usvojio dijete, od tjelesnog ćaće.
    Ako su ti ovakve židovske kulturološke stvari problem za naučiti onda bih stvarno preporučio da više ne čitaš bibliju, jer ne poštuješ tuđe kulture, u ovom slučaju židovsku. Ovdje se ne radi o religioznim nerazumjevanjima nego kulturološkim.
    Danas sam preslušao video debatu dr. Miroljuba Petrovića i hafiza mr. Dževada Gološa o temi- da li je biblija Božja riječ.
    Kad to preslušaš vidjet ćeš da se možeš smatrati privilegiranim što sam ostavio dosta dosada neizrečenih komentara. Milsim da je Petrović adventista iako kaže da nije ništa i da ne vjeruje jer on zna da Bog postoji. Odlično je odgovarao hafizu, ja bih to mogao i nadopuniti, ali ovdje nemamo zainteresiranu publiku.
    Mislim ipak da ću ostaviti još jedan ili dva veća komentara iz NZ da ne ostane nedovršeno. Šteta, jer bi o ovoj trenutno najzanimljivijoj temi na svijetu među teolozima i filozofima se moglo doslovno godinu dana pisati. Valjda ću stići sljedeći tjedan jer iza toga me nema mjesec dana. (bartimej croata 11.08.2019. 23:31)
  • Aha, zaboravih, Isus jest Mesija (namjero napisah veliko slovo) i to puno više nego da je samo zemaljski mesija. On je nebeski Mesija, ima svoje nebesko kraljevstvo, ali doći će na zemlju opet. Dakle čekamo Mesiju da siđe s neba, a Židovi čekaju mesiju da im bude kralj i da pokori cijelu zemlju. dakle zajedno čekamo mesiju i naravno dočekat ćemo ga, jer sve što je napisano u bibliji kao proročanstvo se dosad ispunilo. Isus je prorokovao da od Jeruzalema neće ostat ni kamen na kamenu, i to se zbilo 70 godine. E tako će biti za njegova dolaska. Cijeli svijet je stari Jeruzalem i neće od cijelog svijeta ostati ni kamen na kamenu. Isusovi istinski sljedbenici će biti uzdignuti među oblake da izbjegnu smrt. To govori i Miroljub Petrović i hafiz Gološ, a ja o tome trubim otkad znam za sebe. (bartimej croata 11.08.2019. 23:41)
  • @barti oprosti, ali ne mogu se složiti da sam ja SIN mojeg praprapra...............djeda.
    Potomak da, kako i ti reče!!!

    A pogotovo ne, sin Adama!!

    Jer ako se ne varam i Crkva priznaje e v o l u c i j u,
    a ona (evolucija) dokazuje da smo i potomci određene vrste hominida,
    ili lipo rečeno majmuna. Ha, ha, ha!!!

    "Židovi su više cijenili zakonskog ćaću,
    tj onog koji je usvojio dijete, od tjelesnog ćaće."


    Koji još primjer znaš, osim onog kad je Josip usvojio dite
    koje mu je drugi "implantirao" njegovoj zaručnici u maternicu!!???

    Kad je rič o Mesiji,
    kažeš da Isus jeste "Mesija", pa dopunjuješ "nebeski Mesija" i onda:
    "Dakle čekamo Mesiju da siđe s neba,....."

    A šta ćemo s eksplicitnim Isusovim tvrdnjama šta su zapisali pisci evanđelja:

    Po Marku (13:30)
    "Zaista, kažem vam, ne, neće uminuti naraštaj ovaj dok se sve to ne zbude."

    Isto i po Matiji: (24:34)
    "Zaista, kažem vam, ne, neće uminuti naraštaj ovaj dok se sve to ne zbude."

    I po Luki (21:32)
    "Zaista, kažem vam, ne, neće uminuti naraštaj ovaj dok se sve ne zbude."

    Jedino pisac koji se izdavao za Ivana nije prepisivao,
    pa ništa i ne reče po tom pitanju.

    Pitanje je koliko se tada godina računalo pod stavku:
    "neće uminuti NARAŠTAJ" ???

    30, 40, 100, 2000, milijun godina !!??? (geomir 12.08.2019. 13:29)
  • Kad bih god čitao te retke o naraštaju uvijek bih shvaćao naraštaj kao svaki naraštaj koji će proći to o čemu Isus govori.
    Dakle kad govori suvremenicima onda Isus misli na propast Jeruzalema koji se zbio unutar jednog naraštaja, dakle točno 70 godine. O tome je ovdje riječ. Pošto teolozi smatraju, a i ja, da je Apokalipsa (Otkrivenje) pisana 'uzlaznom spiralom' onda ne brini svaki naraštaj -neće uminuti dok se sve ne zbude. -
    Isus kaže, a ja tebi ponavljam da naučiš usporedbu od smokve, jer tekst o smokvi ide prije ovog teksta o naraštaju. Kad joj lišće potjera znamo da je ljeto blizu, pa pitanje. Je li smokve imaju svoj redovni ciklus rasta i sazrijevanja plodova? Pa prema tome i događanja za neke narode (za nas Bleiburg) su kao i što se dogodilo Jeruzalemu 70 godine.
    Da je ovo istinito, eno kod Mateja (nemam vremena sad ići na sva sinoptička evanđelja) imaš zaključak Isusov "Nebo i zemlja će proći, ali moje riječi zaista neće proći."
    Dalje Isus govori o onom danu i času koji se odnosi na samo finale 'spirale' događanja, ali je to odvojeno od teksta koji govori o događaju unutar jednog naraštaja, a taj događaj je razorenje Jeruzalema 70 godine, što je zabilježena povijesna činjenica.
    Što se tiče hafizove tvrdnje da Isus nije Bog zato što nije znao kad će biti onaj dan, pa to je zapažanje van svake pameti. Pa Bog može ograničiti svoje znanje da bi ispunio neku drugu misiju. Filozofski je netko postavio pitanje- Da li Bog može stvoriti toliko težak kamen koji neće moći podignuti.- Haha, nije slično, ali ima neku dodirnu točku.
    Usput ja bih rekao da može, pa makar razni hafizi pomislili da to nije Bog, ako ne može podići kamen. Naravno da je Bog, baš zato može sve, čak može nešto i ne moći. Dakle Isus je sebi kao Bogu uskratio to znanje o vremenu kraja svijeta kakvog poznajemo, da bi mogao kvalitetno odraditi svoje čovještvo i pripremu za križ, preko kojeg će uzeti naše grijehe od onih ljudi koji mu grijehe budu htjeli dati uz kajanje. Isus je htio biti sličan nama, u svemu nama jednak, osim u grijehu. Određeno malo neznanje o kraju svijeta nije nikakav grijeh. Dakle dok je bio na zemlji Isus je bio više čovjek nego Bog.
    Miroljub Petrović kaže da je bio samo čovjek, ne znam je li to rekao da bi se približio hafizu Gološu ili je to stvarno mislio, što mi je nevjerojatno jer je Isus dovoljno puta pokazao i svoju Božansku moć. Dovoljno se sjetiti preobraženja na brdu Tabor, ili na krštenju kad mu Otac kaže -Ovo je sin moj ljubljeni, u njemu mi sva milina- itd. (bartimej croata 12.08.2019. 22:45)
  • Aha, sad se sjetih prije kojih 45 godina Gospodin mi je darovao spoznaju o tome zašto je tu važan onaj izričaj - kad smokva potjera lišće. To je tako jedna fina spoznaja da o tome nisam nikome govorio, možda jedino ako budem to ubacio u knjigu.
    Ali evo, da ne ispadnem škrt reći ću da je spoznaja vezana za događaje u Zemljskom raju i događaje koji se događaju kroz sve naraštaje kao slika jednog događaja koji se zbio u Raju zemaljskom.
    Ima tu i biologije, ali i fizike. (u pozadini je entropija koja je donijela van Zemaljskog raja kaos, ali determinirani) - eto.
    Kad smokva potjera lišće, molit ću lijepo? (bartimej croata 12.08.2019. 22:53)
  • Koji još primjer znaš, osim onog kad je Josip usvojio dite
    koje mu je drugi "implantirao" njegovoj zaručnici u maternicu!!???


    Sjetio sam se još jednog primjera koji je za svaku pohvalu. (bartimej croata 12.08.2019. 23:06)
  • @barti, lipo, bistro i jasno je rečeno:
    ".....neće uminuti naraštaj OVAJ ....."

    Ne možeš minjati značenje riči OVAJ!!!

    I puno je grubih stvari nabrojio da će se dogoditi i snaći cili svit.

    "Tada će ugledati Sina Čovječjega
    gdje dolazi u oblaku s velikom moći i slavom.
    i ništa nisu ni slutili dok ne dođe potop
    i sve odnije - tako će biti i Dolazak Sina Čovječjega."

    A dogodilo se samo, "Godine 70., zbog židovske pobune,
    razorio ga je rimski vojskovođa, a poslije i car, Tito."

    A na tu priču sa smokvinim lišćem
    jedan Amerikanac napisao knjigu osamdesetih
    "88 razloga zašto će 1988 doći kraj Vremena"
    Više od 5 miliona primjeraka te knjige prodano u Americi,
    i neki doslovno prodali čitavo svoje imanje
    kako bi spremni dočekali drugi dolazak Isusa.
    Evo sutra će biti 2020-ta, a ništa se nije dogodilo!!

    A lipo je onaj hafiz Dževad Gološ ispreskakao
    doktora Petrovića koji mu nije znao parirati.
    Petrović i ne pozna baš Bibliju, naročito NZ,
    jer govori da je pisan hebrejskim jezikom.

    To nije točno, jer nema originala NZ,
    već samo na hiljade kopija sve napisane grčkim jezikom,
    i nema dvije kopije koje se poklapaju u slovo!!!
    I činjenica je da su ta evanđelja pisana
    50, 100, 150 godina posli Isusove smrti.
    Od svih tih kopija konačna verzija NZ izfabricirana
    tek kad se Konstantin preobratio na kršćanstvo,
    cca 400 godina posli smrti Isusove!!!
    Izabrano je 27 Knjiga, a masu drugih Evanđelja,
    koje su se drastično razlikovale od izabranih, je ostalo aut!!!???

    A taj drugi primjer posvojenja, kako ti kažeš,
    je za pohvalu, iako nije bio po Duhu svetomu!! :-))) (geomir 13.08.2019. 10:33)
  • Baš sam naglasio da se radi o Ovom naraštaju. Ponovit ću, one riječi se odnose na razorenje Jeruzalema.
    Isus je obećao poslati svoga Duha koji će apostole i sve kršćane uvoditi u svu istinu i zato su usvojeni tekstovi na sinodama onakvi kako hoće Isus. Pa ne misliš valjda da nastajanje Novog zavjeta nije bilo u Isusovoj ingerenciji.
    To je vjera naša. To je vjera Crkve. Njom se dičimo.

    Ako si vjeru 'zabacio' uvijek će se pojavljivati nelogična pitanja i zaključci kao što je ovaj da ja nisam dobro objasnio kontekst OVAJ NARAŠTAJ.
    Evo ti tekst pa se sam uvjeri: Mt 24
    Razorenje Jeruzalema
    (Mk 13, 14–23; Lk 21, 20–24)
    »Kada dakle vidite da grozota pustoši, po proroštvu Daniela proroka, stoluje na svetome mjestu – tko čita, neka razumije: 16koji se tada zateknu u Judeji, neka bježe u gore; 17tko bude na krovu, neka ne silazi uzeti što iz kuće; 18i tko bude u polju, neka se ne okreće natrag da uzme haljinu!«
    19»A jao trudnicama i dojiljama u one dane!«
    20»I molite da bijeg vaš ne bude zimi ili subotom, 21jer tada će biti velika tjeskoba kakve ne bijaše od početka svijeta sve do sada, a neće je ni biti.«
    22»I kad se ne bi skratili dani oni, nitko se ne bi spasio. No poradi izabranih skratit će se dani oni.«
    23»Ako vam tada tko rekne: ‘Gle, evo Krista!’ ili: ‘Eno ga!’ – ne povjerujte! 24Ustat će, doista, lažni kristi i lažni proroci i iznijeti znamenja velika i čudesa da, bude li moguće, zavedu i izabrane.«
    25»Eto, prorekao sam vam.«
    26
    Dolazak Sina Čovječjega
    (Mk 13, 24–27; Lk 21, 25–28)
    »Reknu li vam dakle: ‘Evo, u pustinji je!’, ne izlazite; ‘Evo ga u ložnicama!’, ne vjerujte. 27Jer kao što munja izlazi od istoka i bljesne do zapada, tako će biti i s dolaskom Sina Čovječjega.«
    28»Gdje bude strvine, ondje će se skupljati orlovi.«
    29»A odmah nakon nevolje onih dana sunce će pomrčati
    i mjesec neće više svijetljeti
    i zvijezde će s neba padati
    i sile će se nebeske poljuljati.«

    30»I tada će se pojaviti znak Sina Čovječjega na nebu. I tada će proplakati sva plemena zemlje. I ugledat će Sina Čovječjega gdje dolazi na oblacima nebeskim s velikom moći i slavom. 31I razaslat će anđele svoje s trubljom velikom i sabrat će mu izabranike s četiri vjetra, s jednoga kraja neba do drugoga.«
    32
    Iznenadnost ovih događaja
    (Mk 13, 28–37; Lk 21, 29–33; 17, 26–30. 34–36)
    »A od smokve se naučite prispodobi! Kad joj grana već omekša i lišće potjera, znate: blizu je ljeto. 33Tako i vi kad sve to ugledate, znajte: blizu je, na vratima!«
    34»Zaista, kažem vam, ne, neće uminuti naraštaj ovaj dok se sve to ne zbude. 35Nebo će i zemlja uminuti, ali riječi moje ne, neće uminuti.«
    36»A o onom danu i času nitko ne zna, pa ni anđeli nebeski, ni Sin, nego samo Otac. 37Kao u dane Noine, tako će biti i dolazak Sina Čovječjega. 38Kao što su u dane one – prije potopa – jeli i pili, ženili se i udavali do dana kad Noa uđe u korablju 39i ništa nisu ni slutili dok ne dođe potop i sve odnije – tako će biti i dolazak Sina Čovječjega. 40Dvojica će tada biti u polju: jedan će se uzeti, drugi ostaviti. 41Dvije će mljeti u mlinu: jedna će se uzeti, druga ostaviti.«
    42»Bdijte dakle jer ne znate u koji dan Gospodin vaš dolazi. 43A ovo znajte: kad bi domaćin znao o kojoj straži kradljivac dolazi, bdio bi i ne bi dopustio potkopati kuće. 44Zato i vi budite pripravni jer u čas kad i ne mislite Sin Čovječji dolazi.«

    Možda je nesporazum što ne znaš tekstove 'napamet' pa se nisi sjetio šta je liječnik Luka napisao u 19, 44 o razorenju Jeruzalema.
    Isus plače nad Jeruzalemom
    Kad se približi i ugleda grad, zaplaka nad njim 42govoreći: »O kad bi i ti u ovaj dan spoznao što je za tvoj mir! 43Ali sada je sakriveno tvojim očima. Doći će dani na tebe kad će te neprijatelji tvoji opkoliti opkopom, okružit će te i pritijesniti odasvud. 44Smrskat će o zemlju tebe i djecu tvoju u tebi. I neće ostaviti u tebi ni kamena na kamenu zbog toga što nisi upoznao časa svoga pohođenja.«


    Zato je vrlo nezgodno da komentiraš bilo šta iz biblije, jer kad komentira onaj koji bibliju zna 'napamet' tome se u asocijacijama pojavljuju svi tekstovi vezani za temu i onda takav tumač tumači jedan tekst pomoću ostalih tekstova iz cijele biblije. Hoću li ja sad potrošiti cijeli dan da ti ovu temu prezentiram u obliku znanstvenog rada. Evo sam ti dao Luku, a sam pronađi još desetak proroka koji su navijestili propast Jeruzalema 70 godine. Ti spominješ hafiza kojeg je Petrović ispravio u njegovoj glavnoj grešci, a ta je da će biti još bolji musliman ako ne bude govorio da u bibliji ima kontradiktornosti. Nastranu Petrovićeva pretjerivanja, bitno je da je dobro izanalizirao glavni problem, i da je solidno i suštinski odgovorio na većinu pitanja, šta ima veze što se nije sjetio 'spiralnog' oblika pisanja Otkrivenja i šta nije odgovorio to u vezi naraštaja. Eto ja sam odgovorio.
    Adventisti imaju najviše znanstvenika na svijetu koji se bave arheologijom. Zastupaju kreacionizam, eto imaju neke svoja pretjerivanja, ali su znanstveno dokazali da su se mnoga proroštva ostvarila. (bartimej croata 13.08.2019. 18:06)
  • @barti, ja u kupe ti u špade!!!
    Ništa ne razumin!!!

    Dobro, šta znači "dolazak Sina Čovječjega"???
    Je li taj "Sin Čovječji" porušio Jeruzalem???

    Jer, rečeno je:
    »I tada će se pojaviti znak Sina Čovječjega na nebu.
    I tada će proplakati sva plemena zemlje.
    I ugledat će Sina Čovječjega gdje dolazi
    na oblacima nebeskim s velikom moći i slavom.
    I razaslat će anđele svoje s trubljom velikom
    i sabrat će mu izabranike s četiri vjetra,
    s jednoga kraja neba do drugoga.«
    itd., itd.

    A ono, Tito, rimski voskovođa sa svojom vojskom
    porušio Jeruzalem, glavni grad Isusove domovine!!

    Prorokovano je da će doći Mesija, Krist, Pomazanik
    i ujediniti Izraelska plemena, pobjediti okupatore
    i ponovno učiniti svoju zemlju slobodnom, neovisnom itd., itd.!!!
    I došao je, a njegovi ga propeše!!

    Što onda da dolazi drugi put!?
    Ako dođe, opet će ga raspeti na križ!!!

    Njegovi, Židovi ga ne priznaju,
    Muslimani imaju svojeg kojem se klanjaju,
    a svi drugi koji njega priznaju i mole mu se
    međusobno su ka pasi i maške.
    Neću spominjat one s Istoka,
    a da ne govorim o milijardi nevirnika!!!

    Ne triba mu dolazit i šporkavat ruke.

    I onako će prije ili posli neki meteor udrit u Zemlju
    i ka dinosauri, moremo se pozdravit s lipotom života.
    A ne triba zaboravit i nas same, koji polako ali sigurno
    zagađujemo vlastitu prirodu i tako sami sebe davimo!!!
    Nazdravlje nam!!! :-))) (geomir 13.08.2019. 23:40)
  • Sin je Božji dopustio da se Jeruzalem poruši. Jeruzalem nije prepoznao Sina kad ga je ovaj pohodio.
    Kad bude finale pohođenja, onda će On doći u sili. Ponovit ću:

    Dolazak Sina Čovječjega
    (Mk 13, 24–27; Lk 21, 25–28)
    »Reknu li vam dakle: ‘Evo, u pustinji je!’, ne izlazite; ‘Evo ga u ložnicama!’, ne vjerujte. 27Jer kao što munja izlazi od istoka i bljesne do zapada, tako će biti i s dolaskom Sina Čovječjega.«
    28»Gdje bude strvine, ondje će se skupljati orlovi.«
    29»A odmah nakon nevolje onih dana sunce će pomrčati
    i mjesec neće više svijetljeti
    i zvijezde će s neba padati
    i sile će se nebeske poljuljati.«

    30»I tada će se pojaviti znak Sina Čovječjega na nebu. I tada će proplakati sva plemena zemlje. I ugledat će Sina Čovječjega gdje dolazi na oblacima nebeskim s velikom moći i slavom. 31I razaslat će anđele svoje s trubljom velikom i sabrat će mu izabranike s četiri vjetra, s jednoga kraja neba do drugoga.«

    Poboldani tekst govori o tome da će biti 'žetva'. U SZ anđeo je prije nego je Jahve zatro sve stanovnike jednog grada označio sa Tau (na čelu) one koje je poštedio. Tako će biti i sada. Tko na čelu (svi komunisti, liberali i lažni demokršćani) bude imao znak zvijeri (petokraka i slično u smislu opredjeljenosti za ovaj svijet ili 666 itd) bit će mrtvi, (ionako su duhovno mrtvi) što Isus, (pa ni ja) nikome ne želi. Samo oni koji budu imali tau na čelu, po novom križ na čelu (u smislu da žive istinski kršćanski ili koji žive po dobro izgrađenoj savjesti) oni će biti spašeni i u fizičkom smislu, što dosada nije bio slučaj. Za kršćane je uvijek bila čast umrijeti mučeničkom smrću.
    Sad je jedan Hrvat (Elvis Duspara) imao spoznaju iz Otkrivenja 17,6 vezano za onu Ivanovu rečenicu kad je ugledao bludnicu- i čudom se velikim začudi- Ovo što Elvis na videu govori je otkrivenje proroštva ove Ivanove rečenice 17,6 https://croexpress.eu/hr-iseljenistvo/20136/video-elvis-duspara-svako-malo -masonerija-podvaljuje-katolicima-sliku-za-koju-mnogi-misle-da-se-radi-o-pr ikazu-blazene-djevice-marije-tko-je-zapravo-zena-na-slici/
    a ti su događaji prethodili onoj rečenici da će anđeo baciti nešto hmhm Otkr18
    21I jedan snažan anđeo uze kamen, velik poput mlinskoga kamena, i baci ga u more govoreći: »Tako će silovito biti strovaljen Babilon, grad veliki, i nikada ga više biti neće!«
    Inače apokalipsa ima takav izričaj da vremena nisu u slijedu u fizičkom smislu vremena kako je vrijeme predstavio Danijel, ovo je više Ezekijel, ali tko ovo može razumjet, par ljudi u Hrvatskoj, a ja očekujem da @geo shvati. Zapravo ne očekujem, ali iskreno pišem kao da će shvatiti. Možda kad bi detaljno napisao 100 knjiga o ovoj temi možda bi shvatio. A li siguran sam da ne bi jer se Otkrivenje, zadnja knjiga biblije može shvatiti samo uz pomoć Duha. Ovo što je Bog otkrio Elvisu meni nije, meni su otkrivena neki drugi dijelovi Otkrivenja, osobito prva tri, četiri poglavlja i u zadnje vrijeme neki dijelovi vezano za razlike između katolika i pravoslavnih jer sam tome trenutno posvećen.
    Inače za razliku od Duspare ja vjerujem i siguran sam u ukazanje Djevice u Lurdu, i za još jedno ukazanje možda ( u Meksiku). (bartimej croata 14.08.2019. 18:10)
  • "Sin je Božji dopustio da se Jeruzalem poruši.
    Jeruzalem nije prepoznao Sina kad ga je ovaj pohodio."

    @barti, znači ipak, Isus nije Krist, Mesija, Pomazanik,
    jer ga njegovi ne prepoznaše!!!
    Krist, Mesija, Pomazanik,
    je titula za oslobodioca svog naroda od okupatora.
    Čudno da je baš okupatoru dopustio rušenje svog svetog mjesta!!???

    A kad (ako???) drugi put dođe
    što da svih na kugli zemaljskoj kažnjava!??
    Znači MORAMO plesati kako on svira!!???
    A što je sa slobodnom voljom koju nam je dao njegov Ćaća!!???
    Čudna neka "slobodna volja"!!!???
    Imaš slobodnu volju učiniti kako hoćeš, ali
    ako to nije u skladu s "mojom" voljom nadrapao si!!!???

    "....svi ..... bit će mrtvi,što Isus, (pa ni ja) nikome ne želi."
    Ti nas ne možeš spasiti, ali ako Isus to ne želi,
    ima valjda toliko autoriteta i ovlasti da to spriječi!!???

    Sve u svemu zabrinjava me Duspara kojeg si izvadio iz ormara!!!
    Pošalji ga meni i reci mu da će ga Geo - geodet
    uvjeriti da je Zemlja okrugla!!! :-))) (geomir 15.08.2019. 00:36)
  • Pa svi su apostoli bili Židovi, jako puno Židova je prihvatilo Isusa za Mesiju pogotovu Židovi koji su živjeli u mnogim pokrajinama današnje Turske. Sjevernu Afriku da ne spominjemo. Ovo spada u opće znanje.
    Pavao je prorokovao da će se Židovi obratiti u svoje vrijeme. Misli na njihovu oficijelnu vjeru.
    Dusparu sam spomenuo jer je njemu data od Boga spoznaja o jednoj rečenici iz Otkrivenja, a to je ona 17,6. Malo je ljudi na svijetu kojima Bog dadne uvid i otkrije tajnu značenja jedne misli ili rečenice- I začudih se čudom velikim kad je ugledah-.
    Neće Bog nikoga kažnjavati. Doletit će gromada iz svemira i pašće u neki ocean. On može skrenuti putanju tog asteroida, ali zašto bi se miješao u slobodu čovječanstva koji sve više gomila grijehe osobito grijeh ubojstva abortusom i seksualne grijehe, da ne spominjem grijehe protiv prirode i grijehe protiv znanosti.
    Uopće mi nisu jasni tvoji komentari o slobodi. Svak ima slobodu prestat griješiti i ako to puno ljudi postigne onda se neće dogoditi rušenje 'Jeruzalema' tj zemlje nego će čovječanstvo biti spašeno kao što je spašen grad Niniva u kojem su se ljudi obukli u kostrijet, postili i molili, jer im je prorok Jona rekao da će ih Bog kazniti zbog grijeha. A Niniva je onda bila kao što je danas New Jork.
    Jona je praslika Kristova. Bio je tri dana u utrobi ribe (riba simbol kršćanstva) kao što je Isus bio tri dana u utrobi groba ni kriv ni dužan.
    Imamo umjesto Jone Ivana apostola koji je napisao Otkrivenje kao opomenu da se čovječanstvo odrekne teških grijeha. Pa ako neće slijedi kazna prirode, što je logično jer današnji liberali su drsko ustali i protiv znanosti, osobito biologije.
    Stvari su proste ko pasulj i o njima pišem već 10 godina, i ne bih rekao da sam izvan logike i to onakve kako ju je postavio Aristotel.
    Meni su puno stvari iz etike i teologije aksiomi, a pojam aksioma je definirao, odnosno o njima pisao Euklid, to su činjenice koje ne treba dokazivati. Ne treba dokazivati da trokut ima tri stanice. To je očito, to je aksiom. Rekao bih i da teologija ima aksiome i očite stvari. Ako Bog postoji, onda vjerom spoznajemo slobodu kojom biramo dobro i život izvan grijeha. O tome sam pisao u svom prvom postu -O krivnji-.
    Nije sloboda ako biramo grijeh. To je robija i ona će poprimiti vječni karakter, ako je čovjek uporan u ignoranciji Božjih zapovijedi.
    Eto to bi bio aksiom, nešto što je očito, samo treba zapamtiti da se ne ponavljamo. (bartimej croata 15.08.2019. 19:12)
  • Zaboravih, i ja mislim da je zemlja okrugla, to je dokazano već oko, po pamćenju negdje oko 200 god. prije Krista. Eratosten je izračunao opseg zemlje, mislim da je promašio 50 milja, što nije puno. Kad je sunce u zenitu, njegov kut uspoređen s kutom bilo gdje na istom meridijanu daje odgovor. Poslužio je jedan dubok bunar u kojem se sunce zrcalilo i sjeverno mislim u Aleksandriji jedan obelisk gdje se čekalo da sjena bude najkraća pa se izračunao kut.
    Eratosten je tad i postavio heliocentrični sustav. Svi važniji teolozi u povijesti crkve su vjerovali, odnosno znali to, spomenut ću samo Augustina. Neću spominjati neke pape za vrijeme Kopernika koji je negdje i zabilježio u teku ime Eratostena, nećemo sad o tome. Ljudi griješe, nije lako biti znanstvenik
    Duspara je iznio neke čvrste dokaze u vezi teleskopskog snimanja broda koji na određenoj udaljenosti mora zaći iza horizonta, a ne zađe, od Engleske obale do Bostona ili tako nešto. To je mnogo fizičara davno uočilo. Lako se rugati, imaš li ti znanstveno rješenje toga problema?
    Neko rješenje mora biti. Nemam vremena čitati njegovu knjigu pa nemam konačne komenare. Ne mogu bez informacija. (bartimej croata 15.08.2019. 19:44)
  • Naravno da su svi apostoli Židovi!
    To samo znači da su oni na čelu s Isusom, kako bi se to danas lipo reklo,
    otpadnici iz svoje originalne stranke, i osnovali novu, svoju stranku.
    Za to su platili glavom, ali ipak, na zadnju se mrtvi broje,
    i kako san prije reko, malo milom, malo silom preplavili cili svit.
    Ali njihova izvorna stranka još stoji i nema volju odustat, iako su im,
    raznorazne fašističke snage pokušale ubit boga u njima.
    Oni i dalje stoje i ne priznaju te otpadnike, koliko god jaki bili!!!

    @barti, ipak, najprije da rasčistimo ovo sa Zemljom.
    Lipo govoriš o Eratostenu, ali onda ....
    Onda su došli kršćani sa svojom "teorijom" da je Bog stvorio Zemlju i nas na njoj
    i naravno, Zemlja i mi smo glavni, pa ne može nikako bit da se mi vrtimo oko nekoga ili nečega!!!
    Mi smo centar Svemira i sve se okriće oko nas!!! :-)))

    I tako iljadu godina, zaboravjen Eratosten i drugi iz njegovog doba.
    Ali ipak polako, nisu svi crkveni ljudi bili zaluđeni s Geocentričnom teorijom.
    Tu i tamo počeli su se pojavljivat učeni svećenici koji su razmišljali svojom glavom. Naravno, nisuse takvi mogli javljat među običnom rajom,
    jer škola je bila samo za popove.
    Tako se javlja Ptolomej, pa Kopernik, pa Giordano Bruno, pa Kepler, pa Galileo, pa .......
    i tako su oni probijali led, i znamo kako su neki od njih prošli.
    Kepler se "spasio" tako
    da je dao da se njegovi proračuni i formule objave posli njegove prirodne smrti.

    Kako to da je Crkva davila ove koji su zakukurikali prije vrimena!!???
    A kažeš, svi važniji teolozi znali da je Zemlja okrugla i da se vrti okolo Sunca!???

    I sada još uvik ovaj tvoj Duspara !!! Je li ti znaš šta on govori???
    Sto puta je pametnije virovat u Boga nego govorit ča on govori!!!
    Srića njegova ča današnje vlasti nisu ka one iz vrimena Giordana bruna!!!
    Gorio bi on dok rečeš keks!!! :-))) (geomir 15.08.2019. 21:51)
  • @barti prije si reko: "Da bih pobio @geov zaključak
    da je kršćanstvo otpadnik od judaizma počet ću citirat tekstove iz SZ...."


    Vraćam se posli 3 miseca da ostane zabiliženo:

    @barti, đabe ti citati, jer zna se ča je Judaizam,
    a Kršćani DEFINITIVNO nisu Židovi!!
    Svi koji su prešli na kršćanstvo su otpadnici iz Judaizma,
    jer ne poštuju njihova pravila i norme.

    Ne obrezuju se!
    Ne poštuju sabat!
    Jedu sve s reda!
    Imaju tri boga u jednom!

    I tako dalje i tako bliže! (geomir 20.11.2019. 21:10)
  • ponedjeljak, 05.08.2019.

    U KANTUNU





    - 09:48 - Komentari (5) - Isprintaj - #
  • Mriža je dignuta, kaić vezan, još samo roštiljada slijedi (More ljubavi 05.08.2019. 10:33)
  • prekrasna fotka.
    tp, (isabel 05.08.2019. 19:47)
  • Znam da ovaj (klik) nije isti (kantun), ali svak' nosi neku osobnost svog "Majstora". (Klik 05.08.2019. 23:20)
  • ja pomislio da je onaj Mihanović...
    a ono Geo sa svojim aparatom (tignarius 06.08.2019. 20:06)
  • I kakav je ulov? :) (Muni Kuper 08.08.2019. 16:56)
  • nedjelja, 04.08.2019.

    LIGNJARI



    u suton.

    - 00:14 - Komentari (5) - Isprintaj - #
  • ja sam jučer spremila lignje i slanutak u gusto i mogu ti reć da je bilo baš dobro.......moja mati je umjesto slanutka stavljala šupijote a ja sam ovaj recept našla na netu i
    probala.......... (Donabellina 04.08.2019. 00:31)
  • Lipo (FreshCaYg 04.08.2019. 16:14)
  • koji gušti... još ako bude sriće pa popane! :) (nisan EL DIABLO 04.08.2019. 19:19)
  • Ol kad se u ovo doba grie na lignje ??? (brambor 05.08.2019. 01:21)
  • veeć ??
    bi'će iz "frižidera" slika (delicatus 05.08.2019. 07:19)
  • subota, 03.08.2019.

    RIBIČIJA


    u pol dana iz broda





    posred luke





    i iz kraja.

    - 00:06 - Komentari (7) - Isprintaj - #
  • Bistro, kao burom raspuhano!?
    Vidim, ne fali plavetnila... (Klik 03.08.2019. 00:48)
  • more, more, more, more...svud oko nas (***** 03.08.2019. 04:00)
  • Ribičija je uvijek dobra za smirenje i kao zanimacija. Fotografije su krasne. (Mendula 03.08.2019. 12:27)
  • ti si vrlo "produktivan"
    za ribara, ne znam...:))) (tignarius 03.08.2019. 17:44)
  • šta nisi pričeka da vidiš jel bilo šta? (Elyca 03.08.2019. 22:47)
  • Ribar plete mrižu svoju - moja prva i draga mi pjesma... (eum 04.08.2019. 22:21)
  • je bože ima šta po dnu di ovi barba lovi ?! (delicatus 05.08.2019. 07:19)
  • petak, 02.08.2019.

    JEŽINA

    J E Ž I N A

    Ovo djelo je plod fikcije. svaka sličnost sa stvarnim osobama i događajima slučajna je.

    Kliknuti na link i slušati originalni izgovor teksta





    Inštituti ča se bavidu muoren istratidu puno piniez i vrimena
    za vazimot kampijune iz mora da bidu vidili je muore špuorko ili čisto,
    a mogli bidu tuo bez muke lako doznat:
    dosta je pogledot i vidit jie imo ili nimo ježin po dnu.






    Ča je muore čišćje, u njemu je veće i ježinih i tuo je siguri sinjol čistoće.
    Dok nismo znali za deteržiente, purgadure, uje i naftu za motore,
    plastiku, gome i drugo smećie dno muora se čarnilo od ježinih,
    pistiejih, a i kuoskih je bilo koliko hoćeš.







    Danas u našin valima ne moreš vidit ni jednu jedinu ježinu,
    a ni pistieja ni kuosku.






    autor: Marinko Babić int.


    Buodulskoj dici su ježine ostale u gruboj memoriji, jerbo ni bilo diteta,
    a da mu se nisu priko lita zabile njezine oštre drače u nogu.
    Buol bi bila jačo kad bidu non mame vadile joglima dračice iz plesna.
    Koža je na njima bila već debela kad smo se počeli kupat,
    jerbo bismo već od parviega maja i sve do jematve hodili bosi,
    a iz debele kože s mukon su non se vadile dračice.


    Ma i u ježini, kako i u naježenin judima, more se unoć čoguod dobrega.
    Tuo dobro je bilo duošlo za nos dicu
    kad se jedon naš mišćanin vroti iz Amerik i ugrodi onda hotiel,
    a ispod njega imo plažu s trampulinon.






    Da bi plažicu očisti od ježinih dici je dovo za svaku donesenu ježinu
    po ondašnju krunu ilitiga kvarat dinara i tako non je s malo muke
    bilo lako duoć do kojegaguoda dinara s kojim smo mogli kupit malo cukarinih.
    Ma ta fešta ni puno durala, jerbo je okolo trampulina
    žvielto nestalo ježin, a za druge ježine ni dovo krune.






    Na svitu imo puno teorijih pok imo mista još i za ovu obo ježini.
    Recmo da je ona diventala od skotnega jieža iz vartla ča se iti okupat
    i kad je zaplivo izliegli su se molisni ježi,
    a sipa koja se nošla blizu pristrašila se od njih i pustila čarnilo,
    i tako su ježići malo po malo obikli na muore i postali čorne ježine.
    Ne zno se točno kad, ma se zno da su one živile na dnu muora i prin siedmega vika.


    Autor: Dinko Matković
    Autorov blog: Insulano


    Prošti: Geomir
    Fotografije: Geomir

    Manje poznate riči:

    istratidu puno piniez = potroše mnogo novaca
    vazimot kampijune = uzimat primjerke
    purgadur = izvod kanalizacije
    pistiej = trp, morski krastavac, kacamarin
    kuoska = morska kozica
    iz plesna = iz tabana
    more se unoć čoguod = može se naći nešto
    ugrodi = sagradio
    malo cukarinih = malo bombona
    durala = trajala
    žvielto nestalo ježin = brzo nestalo morskih ježeva
    diventala = nastala
    skotnega jieža iz vartla = trudnog ježa iz vrta
    molisni = maleni

    - 00:14 - Komentari (7) - Isprintaj - #
  • Fantastično. Lipi naš jezik. Pročitala , pa odslušala. (samo za vranju 02.08.2019. 06:30)
  • Zašto plod fikcije?...
    Sve je stvarno i postojeće iako u zadnje vrime neki tvrdu
    da prisutstvo ježa ne garantira čistoću mora.?.. da su se i oni prilagodili
    šta ja ne virujen jer di su oni tu je more kristalno bistro ! :) (nisan EL DIABLO 02.08.2019. 18:33)
  • @mela, eto, neka ostane štogod po bespućima interneta,
    jer polako naš govor izumire.

    @nisan, imaš pravo,.... na ovu pričicu i nisam triba stavit tu klauzulu.
    To je stavjeno zbog onih drugih priča koje opisuju određene ljude.

    A ča se tiče ekologije, i ja virujen da su ježine, koske i pistieji indikator čistoće. (geomir 02.08.2019. 19:02)
  • Lijepo napisano. Imate pravo, vec dugo u moru nema ježinaca. (Krotiteljica 02.08.2019. 19:59)
  • prominilo se malo dno kod nos pogotovo pod rivu di je sad ajmo reć marina ali okolo je i pišteji i ježini ...daržimo se mi još dobro..... (delicatus 02.08.2019. 20:04)
  • Lipo sa ježincima, volim ih vidjeti u moru, Srećom ih još uvijek viđam na nekim mjestima, kao i trpove. (gogoo 02.08.2019. 20:15)
  • Mi iz Podve kad smo bili molo dica zvoli smo: ježinac - ježinci
    A oto vi Pjacori da ježina - ježine!? (čempriš 03.08.2019. 12:23)
  • četvrtak, 01.08.2019.

    MI ČEKAMO





    - 00:03 - Komentari (5) - Isprintaj - #
  • a di si ovo uvatija ? (Donabellina 01.08.2019. 07:33)
  • @ane, prikoputa Jugoplastike! :-) (geomir 01.08.2019. 09:50)
  • Mladež sjedi, starci moraju s noge na nogu.
    Ili imaju "crva v riti". Poslovično "nemaju vremena"! (Klik 01.08.2019. 14:01)
  • Jugoplastika? I ona je propala. Ode naša Rvatska u sto piz... materinih. Zaslugon oni šta dižu 2 prsta i drže ruku na srcu.

    Čekan i ja, da nas sunce grane. Ma ja više ne dižen revolicije. Zadnja keksualna bila je mučki ugušena. Hahahahahahahahaha

    Pozdrav i nemojte da bude : Ko čeka, taj se i načeka. (samo za vranju 01.08.2019. 14:05)
  • sunce već pri zalasku pa in neće bit cruće (delicatus 02.08.2019. 20:06)
  • DNEVNIK.hr10Nakon prijave pratite svoje najdraže blogere i kreirajte vlastite liste blogera!Naslovnica