Bubamara šarena

21.10.2015., srijeda

Inspiracije dom....

Nekoliko tjedana mi ovaj žir stoji na stolu....jednom sam šetala ulicom i vjetar se poigravao u krošnjama drveća. Žir je doskočio točno pred moje noge, pa sam ga podigla i spremila u džep jakne.

Odmah sam se sjetila ove zagonetke:

Trči trči trčuljak
visi visi visuljak
moli Boga trčuljak
da padne visuljak

A odgovor je...

Oznake: inspiracije (srije)dom, zagonetka

14.10.2015., srijeda

Inspiracije dom...

Jesen je u znaku lišća, onog koje još odolijeva na granama i onog utkanog u tepih pod našim nogama. Opet se vraćam lišću kao inspiraciji...ovaj put različitim oblicima listova.

Crni flomaster i suha pastela

Oznake: inspiracije (srije)dom, lišće, jesen

07.10.2015., srijeda

Inspiracije dom...

Ova maca iz susjedstva je vjerojatno poslužila kao inspiracija za ovaj mačji mozaik.

Oznake: inspiracije (srije)dom, mozaik, mačka

23.09.2015., srijeda

Dobrodošla nam jeseni!

Oznake: inspiracije (srije)dom, jesen, mandala, fotografija

16.09.2015., srijeda

Inspiracije dom...

Jutra sada postaju ona prava jesenska, kada magla čeka sunce da se digne i da je raspline. A do tada se ta polja u daljini tajanstveno skrivaju u svojoj maglenoj kopreni.

Zbog čega ne bi začinili svoj dan s malo magličaste tajanstvenosti i čekali što će se dogoditi kada se ona raspline?
Možda se ugodno iznenadimo :-)

09.09.2015., srijeda

Inspiracije dom...

Još ću se malo zadržati na ljetnim temama, pa tako danas dijelim s vama jednu ideju koju sam izvela ovo ljeto.

Naime imam problema sa svježim začinima kada odem na more, jer tamo ih nemam gdje nabaviti i nemam vrt tamo. Par dana se uspijem pokriti sa onim što donesem od kuće, ali ostatak trošim sušeno, što mi je za neke začine ok, ali za peršin i celer nije, jer ih volim svježe koristiti.

I tako mi je palo napamet u proljeće posijati u posebnu teglu zajedno celer i peršin, baš s namjerom da ta tegla ide sa mnom na more.
Znam da to dvoje baš ne ide zajedno, tj. peršinu smeta celer u rastu, dok celeru peršin nimalo, ali željela sam imati oboje, a dvije tegle nisam mogla nositi.
Tako su te biljčice zajedno rasle, dok se tegla nije premjestila u kut morskog balkona.

Ta tegla puna zelenja je bila za mene pravo malo otkriće i oduševila me. Prvo stoga što volim imati biljke na balkonu, a drugo jer sam svaki dan imala svježu zelenjavu za začiniti ručak.
Ideja mi je iduće godine dodati još koju začinsku biljku u malo veću teglu, pa ću na balkonu imati pravi mobilni začinski mini vrt :-)

Oznake: inspiracije (srije)dom, mobilni mini vrt

02.09.2015., srijeda

Inspiracije dom...

Napokon sam ponovno u Zagrebu. Tjedni iza mene su bili ispunjeni svačime pomalo, bila sam kojekuda, družila se, uživala kako na kopnu tako i uz obalu.
Nego, danas je srijeda...malo sam "zaboravila" na moje inspirativne postove srijedom, pa je red da to ispravim.

Nisam ove godine uopće stavljala vrtne fotke, ali to ne znači da se nisam njime bavila. I kako to biva, ovo je vrijeme kada doma dolazim s punim rukama finih plodova s vrta.

Danas sam donjela puno finih paradajza....a svaki je malo drugačije boje.
I baš me to oduševljava...kad se kaže crvena boja....na koju crvenu misliš?...jer ih ima vrlo različitih nijansi.....a žuta?...isto tako.
A koliko tek vrsta paradajza ima.........inspiracija u tanjuru i pokraj njega.

Oznake: inspiracije (srije)dom, vrt, boje

17.06.2015., srijeda

Inspiracije dom...

Šalice i tanjurići za kavu se mogu upotrijebiti i na sasvim neočekivani način, recimo kao vrtni ukras, koji sam vidjela i poslikala u jednom austrijskom mjestašcu uz rijeku Muru.

Oznake: inspiracije (srije)dom, ukras, vrt

03.06.2015., srijeda

Inspiracije dom...

Kraj školske godine četvrtog razreda je vrijeme opraštanja od učiteljica....i djece i roditelja.

Lijepa uspomena za učiteljice je ručno uvezana knjiga radova djece cijeloga razreda sa crtežima, stihovima i porukama.....za sjećanje učiteljicama na jednu generaciju koju su vodile.

Učiteljice od moje malene su dobile svaka svoju.

27.05.2015., srijeda

Inspiracije dom...

Danas je ovako bilo i kod mene.....prazna stolica kod kuće, a ja posvuda naokolo.....i totalno bez inspiracije.

20.05.2015., srijeda

Inspiracije dom...

Malo sam zapostavila srijedne inspiracije koje ovdje dijelim s vama :-(
Nadam se da će iduće srijede biti više inspirativnije nego ove zadnjih mjesec dana.

Posudila sam nedavno ovu knjigu i jako su mi se svidjele ideje u njoj što napraviti sa malim ostacima tkanine, kojih naravno imam punu kutiju.

U njoj sam našla kako se izrađuju perlice od malih trokuta tkanine. Jednostavno se trokuti zarolaju s čačkalicom (čačkalica služi da se dobije rupa u perlici) i zalijepi se vrh ljepilom (univerzalnim ili za tkaninu). Pusti se da se osuši i makne se čačkalica.

Moje perlice još čekaju ideju kako da ih složim skupa...možda u neku narukvicu ili ogrlicu.

Oznake: inspiracije (srije)dom, perle, tkanina, knjiga

15.04.2015., srijeda

Inspiracije dom...

Tema današnje srijede su moji izazovi u inspiraciji. Kako postići da te nečiji rad inspirira, a da ga ne kopiraš, nego da elemente koji ti se sviđaju ukomponiraš u svoje stvaranje.

Izvor

Blogerica Zlica mi je nedavno u komentarima stavila link na točkanje Elspeth McLean. Kada sam vidjela njeno koloritno istočkano kamenje oduševila me. Hvala ti Zlica na linku.

A moj kamen inspiriran njenim velikim točkama izgleda ovako.

Jedna strana živahno narančaste boje i razigrana

Druga strana smirena i centrirana

Oznake: inspiracije (srije)dom, točkanje

08.04.2015., srijeda

Inspiracije dom...

Znatiželja me vuče da posudim i krenem čitati neku knjigu. Jednom me privuče pisac, drugi put naslov, treći put sažetak na kraju knjige ili nečija preporuka.
Ovu knjigu sam već prije pola godine gledala, ali sam je tek sada posudila.

Preporučam je.
Između ostalog u njoj možete saznati:
- kako su dijamanti došli u vezu s romantikom
- zašto su muškarci iz Aka plemena najnapredniji očevi na svijetu
- priču o tvornici pribadača
- kada i kako smo postali ovisni o tiraniji sata
- kako je prva robna kuća oko 1880. godine oblikovala današnju kulturu kupovanja
- gdje se u svijetu pozdravlja s "Kako vaš nos?" i zašto
- što je biofilija
- gdje je danas Homo faber
- zbog čega se izgubila europska tradicija kulture smrti i gdje danas možemo vidjeti njezine ostatke

I još svašta zanimljivog.

A ovdje ću dodati jedan citati iz knjige, koji se tiče kreativnosti.

"Kreativnost je i dalje jedan od oblika ljudskog truda koji se najviše mitologizira.........Kreativnost ne iziskuje primanje ili nasljeđivanje dara genijalnosti. Iznad svega iziskuje samopouzdanje potrebno da vjerujemo kako smo sposobni pronaći načine izražavanja svoje jedinstvenosti."

Oznake: inspiracije (srije)dom, knjiga

01.04.2015., srijeda

Inspiracije dom...

Kad se spusti pljusak kao danas, dobro je imati negdje u torbi kišobran, da se ne vratiš doma doslovno kao pokisli miš.
Kiša za mene u sebi nosi neku tugu i sivilo, jednako kao i pročišćavajuću svježinu i lijepi ritam.
Nikada nisam voljela crne i tamne kišobrane, jer usred sivila neba nije mi se još gledao i crni kišobran.
Kada pada kiša pogled nagore može biti i vrlo veseli.

Nedavno sam našla veseli kišobran i to na točkice.....pravi kišobran za bubamaru ;-) Pa nakon što sam imala cipele na točkice, mogu imati i kišobran na iste.

Oznake: inspiracije (srije)dom, kišobran, kiša

25.03.2015., srijeda

Inspiracije dom...

Prošli tjedan mi je tako proletio, da sam skroz zaboravila da je bila srijeda i tek sam idući dan skužila da nisam stavila nikakvu inspiraciju.
Danas je nova srijeda i vrijeme je za nove ideje.

Hrčkica kakva jesam, žao mi je bilo baciti neke sličke auta i motora, dupliće naljepnica za neki album, što su mi klinci skupljali. A dovukla sam doma i 4 podloška iz jedne krčke pizzerije, jer su mi bili zgodni, debeli, od natur papira, a teta bi ih tako i tako bacila u smeće nakon našeg odlaska.

Uglavnom, stalajo je to kod mene na polici, pa sam uzela škare i izrezala motore i autiće da se ne vide natpisi, zastave i iscrtani rub naljepnice. Jednan podložak sam složila u škrniclu, a drugi je ostao takav kakav je.
Poljepila sam sličke po škrniclu i podlošku koji sam okrenula na stranu bez printa.
I sada imam za dječje rođendane malih mušketira adekvatni papir za zamatanje i jednu papirnatu škrniclu za upakirati poklon.

Oznake: inspiracije (srije)dom, ukrašavanje, papiri za zamatanje

04.03.2015., srijeda

Inspiracije dom...

Prošlu srijedu sam radila mandalu od sjemenki, a tema mandale mi je i dalje vrlo zanimljiva i inspirirala me da ovaj puta tankim flomasterima u boji nacrtam jednu mandalu.

I onda sam u šetnji otkrila mandale u rozetama na pročeljima crkava. Rozeta kao mandala.
Pa i sam cvijet je mandala :-)

Oznake: inspiracije (srije)dom, mandala, rozeta

25.02.2015., srijeda

Inspiracije dom...

Iako je još zima, kada je riječ o vrtu, nova vrtlarska sezona je već započela. Sjemenje se pregledava, razmjenjuje i već sije u toplini doma.
Inspiracija je došla sama......s kupom sjemenja na stolu složila sam mandalu od sjemenja povrća i začina.

Dekonstrukcijom mandale pojavio se cvijet :-)

Uvijek me iznova oduševljava činjenica da tako malena sjemenka skriva tako veliko bogatstvo i svaki put mi je čudesno gledati kako biljka raste iz nje.

Oznake: inspiracije (srije)dom, sjemenje, mandala

18.02.2015., srijeda

Inspiracije dom...

Kretanje kao čista fizička potreba ne bivanja na jednom mjestu mi je današnja nit vodilja.
I ne samo na fizičkom planu, nego i u mislima i djelovanju.

11.02.2015., srijeda

Inspiracije dom...

U crnom vinu se obično uživa uz jelo, u dobrom društvu, na feštama.... a kada kistom na papiru slikaš vinom nastane vinorell.

Više o toj slikarskoj tehnici pročitajte ovdje, a slike pasioniranih vinorellista možete još kratko vrijeme uživo vidjeti u galeriji Modulor u Centru za kulturu "Trešnjevka".

Moj prvi vinorell...ustvari drugi, jer sam prvoga ostavila nakon radionice u CeKaTe-u za izložiti :-)

Oznake: inspiracije (srije)dom, vinorelli

04.02.2015., srijeda

Inspiracije dom...

U nedjelju se zatvara u Zagrebu u Umjetničkom paviljonu izložba Joan Miró: remek-dijela iz Fundacije Maeght.
Ova izložba daje naglasak na Miróa kao kipara.
Meni osobno su nekako ipak draže njegove slike, od kojih sam neke vidjela uživo prije petnaest godina u Madridu u Muzeju Reina Sofia. Ne moram vam niti reći da me oduševio....bojom, oblicima, linijom....zvjezdicama i točkama.

Dopustite velikim umjetnicima da vas inspiriraju u vašem životu.........na bilo koji način!

Oznake: inspiracije (srije)dom, Joan Miró, izložba

28.01.2015., srijeda

Inspiracije dom...

Imam jednu kaotičnu naviku da zapisujem privremene podsjetnike, telefonske brojeve, razne informacije na prvom papiriću koji mi se nađe pri ruci. I onda na stolu imam čitavu hrpu papirića i to izgleda otprilike ovako.

A s druge strane imam cijeli kup raznih papira koji su ostali od rezanja za neku od mojih ručno rađenih bilježnica i notesa.

Hm, s obje strane imam problem....nagomilavam i ispisujem priručne papiriće, koje naravno poslije ne mogu naći kada mi opet zatrebaju i imam puno papira koji stoji i zauzima mi mjesto dok ne smislim što ću s njim.

Kao što jednom netko pametno rekao da je problem riješenje, tako sam ja jednim udarcem riješila oba problema :-)

Papire sam narezala i rasporedila na hrpice prema veličini (nije važno da budu svi papiri jednake veličine, čak mi je i simpatično za ovu namjenu da budu ovako nejednaki). Probušila rupe na svakom listu i ostacima vune, konca i neke ukrasne trake uvezala u notes. Namjerno sam ostavila na dva notesa omču na vrhu vezice tako da ih mogu objesiti. Na prvi list sva tri notesa sam zalijepila ostatke od upotrijebljenog ali i dalje zanimljivog papira, brošura, časopisa, koje obično skupljam u jednu kutiju i onda ovako recikliram.

Oznake: inspiracije (srije)dom, ručni uvez, recikliranje

21.01.2015., srijeda

Inspiracije dom...

Današnji post je okrugli....jupiiiiiiiiiiiii........došla sam do brojke 500. Tako da su današnje inspiracije ispale slavljeničke.
Kada sam započinjala pisati blog nisam mislila da ću stići do ovdje.

Htjela bih se svima koji navrate ovdje od srca zahvaliti što čitaju i gledaju moje kreativne uratke u ovih, za mene, dugih 500 koraka i također onima koji ostave komentar, te me na taj način inspiriraju da nastavim dalje. Uvijek mi je drago pročitati sve što napišete.

Kako je danas slavljeničko raspoloženje, darovat ću jednoga od vas jednom svojom ručno uvezanom bilježnicom.
Svi koji žele sudjelovati neka ostave komentar ovdje do nedjelje.
U ponedjeljak ću jednog sretnika izvući iz šešira i napraviti bilježnicu u boji kakvu želi.

14.01.2015., srijeda

Inspiracije dom...

Nemaju svi komadić zemlje ili balkon na kojem mogu uzgajati biljke....ali zato svi koji to žele mogu naslikati svoj vrt na komadu papira ili napraviti kolaž vrta punog stvarnih biljaka ili onih iz neke druge dimenzije.

Oznake: inspiracije (srije)dom, kolač, biljke

07.01.2015., srijeda

Inspiracije dom...

Zvijezde sjaje i kada ih ne vidiš...

31.12.2014., srijeda

Starogodišnje inspiracije dom...

Zadnja srijeda u ovoj godini je pravo vrijeme da se oprostimo od 2014. i zahvalimo se za sve što nam je donjela. Sve što je bilo ostavimo iza nas i novu započnemo otvoreni za sve što nam 2015. nosi.

Uživajte u vatrenom noćnom plesu tisuću malih svjetala!

Oznake: inspiracije (srije)dom, stara godina, fotografija

24.12.2014., srijeda

Praznične inspiracije dom...

Provedite ove dane s ljudima koji su vam dragi, poklonite svoju pažnju i vrijeme svima koje susretnete, dijelite osmijehe nepoznatima i uživajte u svemu tome.

Sretni blagdani svima!

Oznake: inspiracije (srije)dom, fraktal, Bor, čestitka

17.12.2014., srijeda

Inspiracije dom...

Bliži se kraj godine i gužva u gradu se svakim danom sve više povećava. Grad je prepun događanja, što me vrlo veseli, jer svatko može izabrati ono što voli.

U Hrvatskoj ima ljudi, kreativaca koji svojim rukama izrađuju predivne stvari. Ovdje vas pozivam da im date podršku tako što ćete za "pod bor" najmilijima izabrati radove koje su oni sami osmislili i napravili.
A gdje ih možete naći?
Na puno mjesta u gradu, na štandovima na različitim lokacijama i na sajmovima rukotvorina.

Jedan od njih je FISTT Art Fest, koji se održava u Studentskom Centru, Savska 25. Počinje sutra i traje do subote.

Osim što na sajmovima možete kupiti lijepe kreacije, organizirane su i razne radionice u sklopu sajma.

Drugi je artOmat koji je već počeo i traje do nedjelje.

A za ostale pogledajte raspored ovdje.

Podržite naše kreativce!!!

Oznake: inspiracije (srije)dom, sajmovi kreativaca

10.12.2014., srijeda

Inspiracije dom...

Pričate li priče? Slušate li priče?
Priče nisu samo za djecu kako mnogi vjeruju. Priče su se kazivale, a pripovjedači su bili oni koji su nosili naokolo čaroliju priče. I kada su se svi sakupili u krug oko pripovjedača ili pripovjedačice, čarolija je mogla započeti.

Danas želim ovdje predstaviti pripovjedačice iz udruge Vilinput i njihovu ljubav prema pripovijedanju priča, koja ih je i spojila. Udruga Vilinput je mlada udruga u Slavonskom Brodu za promicanje kulture govorenje i kreativnog stvaralaštva. Prvi veći projekt udruge je organizacija prvog festivala pripovijedanja bajki u Slavonskom Brodu koji će se održati 20.3. – 21.3.2015.

VILINPUT -stopama pripovjedača

Hodaš, vjeruješ…
živiš zlatne sne,
pod prstima osjećaš
zrnca vilinske prašine.

Vjeruješ, pitaš se i čaroliju sipaš čarobnim
riječima svojim...
I pomisliš: gle, kazivanjem samu ljepotu krojim.
Pitaš se, tragaš pa zastaneš na trenutak
i mudrošću drevnih priča začaraš jedan kutak...

Kutak svijeta u kojem umiješ bajkom komadiće svoga srca dati...
Onima koji slušaju, onima koji vjeruju u bajki čaroliju.
Iza sebe ostavljaš suze, smijeh, oči pune sjaja
i bezbroj dječjih zagrljaja.

Tragaš dalje, ideš začarat drugi neki kutak…
Ideš dalje....Stopama pripovjedača
Putuješ dalje, svilen taj je put..
I živiš...Živiš svoj VILINput.

Autorica: Bajkopričalica Sandra

Foto: Srebrenka Dumančić

Na pričaonici povodom svete Lucije u petak 12.12. pripovjedačice udruge Vilinput će čitati priče i kazivati bajke za one skroz malene, ali i za one od 7 do 99 godina.
Pričaonica pod svjetlom lampiona i sadnja pšenice u recikliranoj ambalaži održava se u suradnji sa udrugom Vestigium u Zagrebu. Više o pričaonici pročitajte ovdje.

Jednom bila jedna.....

A što je dalje bilo dođite poslušati pripovjedačice :-)

Oznake: inspiracije (srije)dom, priče, pripovijedanje, radionica

03.12.2014., srijeda

Inspiracije dom...

U ovo doba godine, uz ovo trenutačno pomanjkanje sunca glavno obilježje dana je da su dani sve hladniji i kraći, a večeri postale duge. Zato je to pravo vrijeme da se obitelji skupe i zaigraju. Danas ima puno (i previše) društvenih igara za kupiti. Priznajem i sama imam popriličnu kolekciju raznih igara, kojima doma kratimo duge zimske večeri i obožavam igre.
Danas se želim prisjetiti onih igara koje smo kao mali igrali na papiru, udvoje ili više igrača. I one su bile zanimljive, a jednostavne.

Na potapljanje brodova sam potrošila tonu papira..to se u školi stalno igralo.
Pa krave i bikovi sa 3 broja koje je trebalo pogoditi, koji su točno brojevi i koji je točan poredak brojeva.
Sastavljanje priče dajući odgovore na pitanja: tko, s kim, što je radio, gdje, kada i zašto, a nakon svakog odgovora se papir savijao i davao drugome pored sebe da nastavi priču....znalo je biti urnebesnog smijeha kada su se priče na kraju čitale.
Ukradena polja se igraju tako da dva igrača crtajući crtice po kvadratnom papiru osvajaju teritorij tako da spajaju polja u "otoke".
Trokuti sa vrlo jednostavnim pravilima da nasumično nacrtane točke igrači naizmjenično spajaju s crtama da se dobije trokut i tko spoji trokut, njegov je.
Vješala su isto bila zanimljiva za igrati. Mislim da me nisu niti jednom objesili u kompletu....uvijek se nekako pogodi koja je bila riječ ili rečenica.

Formula se igrala tako da se nacrta vijugava staza na jednom papiru sa startom i ciljem. Što vijugava i uža, to bolje. Dva ili više igrača su špicom bojica glumili formulu po papiru. Okomito se stavi bojica pa se primi prstom za vrh i odgurne u željenom smjeru. Do kuda ostavi špica na papiru trag, a da je unutar staze do tuda je došao taj igrač i tu se stavi točkica, te kada dođe ponovno na red od te točkice nastavlja dalje. Igru preuzima drugi igrači tako sve dok se ne dođe do cilja.

Križić-kružić... mislim da to svi znaju što je :-)

Hm, ovaj čas se ne mogu sjetiti više niti jedne igre. A sigurno ih ima još.
Kojih se igara još sjećate da su se igrale na papiru?

Oznake: inspiracije (srije)dom, društvene igre, papir

26.11.2014., srijeda

19.11.2014., srijeda

Današnja inspiracija je s malo teksta i materijala.
Krugovi od papira, ljepilo, fotić i ja.

Kako od krugova napraviti malo drugačiju kovertu.

Oznake: inspiracije (srije)dom, papiri, koverta

12.11.2014., srijeda

Inspiracije dom...

Za danas samo jedna misao.
Pusti nek te intuicija vodi i ostani.....

05.11.2014., srijeda

Inspiracije dom...

Ovo je kaos naguran u kutiju.

Izvađeno iz kutije, još je u većem kaosu.

Uz pomoć obostrano ljepljive trake, kaos polako postaje uredan.

I na kraju, točno znam što imam :-)

Ovo je samo bio konac u kutiji...a što je a ostalim kaotičnim stvarima u našem životu?
Da li je bolje ostaviti taj kaos u nama ili oko nas....... ili si posložiti misli ili stvari, te tako znati točno na čemu si?

Oznake: inspiracije (srije)dom, kaos

29.10.2014., srijeda

Uživanje u trenutku!

22.10.2014., srijeda

Inspiracije dom...

Thomas Jaenisch i Felix Rohland su dva tridesetogodišnjaka koji su 2009. godine u Japanu otkrili heklanje. Imali su ideju probiti se u modni svijet sa svojim prepoznatljivim stilom i modnom markom myboshi (boshi na japanskom znači kapa).
I tako su ta dva momka osvojila svijet heklicom.
Pišu knjige,šire svoju priču ....i heklaju dalje!

Inspirativno, zar ne?

Oznake: inspiracije (srije)dom, heklanje

15.10.2014., srijeda

Inspiracije dom...

Prošlo je vrijeme ručka ali odlična inspiracija što raditi dok čekate da ručak dođe na stol.

Oznake: inspiracije (srije)dom, muzika

08.10.2014., srijeda

Inspiracije dom...

Kada osnovnim linijama koje presjecaju našu svakodnevicu dodamo boju i ukrasimo ih različitim šarama možemo dobiti tisuću raznolikih dana od kojih jedan uopće ne nalikuje drugome.

Kako vi i čime "ukrašavate" svoje dane? Koji su to začini kojim dodajete danu ono nešto po čemu je sasvim poseban dan, drugačiji od onog prethodnog?

Ogledajte se oko sebe i promotrite što je to danas bilo posebno po čemu ćete pamtiti ovaj dan?
To može biti trenutak koji ste svjesno uhvatili i uživali u njemu, osmijeh koji ste primili, pomoć koju ste pružili bez da vas se pita, neočekivani zagrljaj, šašava poruka koju ste ostavili u nečijoj torbi ili džepu......bilo što što vas je natjeralo da vam srce zatreperi i uljepša vam dan.

Napravite si danas lijepu srijedu i uživajte u njoj!

01.10.2014., srijeda

Inspiracije dom...

Jesen je među nama, pa je vrijeme za sakupljanje šarenog lišća, žireva, kestena i ostalih jesenskih darova.
Danas nudim ideju kako ta sakupljena blaga jednostavno aranžirati u jesenski okvirić.

Materijal koji je potreban može se sakupiti u šetnji parkom ili šumom ako je koja u blizini.

Postupak nisam fotkala po fazama jer je vrlo jednostavan. Grane se odrežu na približno istu duljinu. Koncem u boji ili špagom se zavežu grane u kutovima jednostavnim omatanjem konca okolo grana.
Ako koristimo razne plodove, treba ih prethodno izbušiti šilom ili nečim oštrim (bušilica ja isto dobra, ali treba paziti na prste). Ne treba uzimati baš velike plodove, jer će biti preteški (ja baš nisam mislila o tome dok sam radila, pa mi težak žir vuče konac prema dolje). Konac se omatanjem oko grana rasporedi unutar okvira u željenu mrežu, a plodove dodajemo u mrežu na željeno mjesto u toku prepletanja koncem. Na kraju dodamo lišće između niti konca.

Jesenski okvir objesite negdje gdje će vas uveseljavati svojom igrom boja.
Moj okvirić je završio na prozoru. Po danu imam igru kontrasta, a navečer uz svjetlo iznutra dolaze do izražaja tople boje.

24.09.2014., srijeda

17.09.2014., srijeda

Danas sam probala prve ovogodišnje mandarine. Pa ih zato stavljam i u današnju inspiraciju.

Ja sam jedna od onih koji gule mandarine tako da kora ostane u jednom komadu. Prvo iz razloga praktičnosti, jer obično je gulim daleko od koša, a drugo, jer su mi se s vremenom svidjeli oblici koje sam dobijala tako. Nastajali su maleni čovuljci i kako god si okrenuo koru ispao je drugačiji lik.
Uz malenu doradu čovuljak može trčati.

Ili može biti čudan čovuljak koji mora ići hitno na WC.

A mogu jedan drugome trčati u zagrljaj!

Osim zabave sa smišljanjem što sve čovuljci mogu raditi ili to uopće ne trebaju biti čovuljci, nego to može biti cvijet, drvo......kore od mandarine mogu i jako fino mirisati kada ih se stavi na radijator.....a na to moramo još malo pričekati da bude više mandarina, a i da nam radijatori zagriju stanove.

Oznake: inspiracije (srije)dom, mandarine, jesen

10.09.2014., srijeda

Inspiracije dom...

Jesenski ulov iz bakinog vrta je trebalo oljuštiti. Jedan par ruku bi to radio duuugo, ali kad se pridruži još četiri para, začas je sve gotovo!

I još je prije pospremanja mladog graha u vrećice ostalo vremena za jednu grahorastu inspiraciju :-)
Zrna graha kao šarene perle......nanizane u krug......i začas je nastala grahasta "slika"

02.07.2014., srijeda

Inspiracije dom...

Velebit kao moja stalna inspiracija.

Oznake: inspiracije (srije)dom, Velebit, fotografija

04.06.2014., srijeda

Inspiracije dom...

Apsolutno je ok i ne imati inspiraciju....i da ti je ovako u glavi, totalni mrak...kao što je meni danas bilo.
A sutra je novi dan.....

28.05.2014., srijeda

Inspiracije dom...

Koliko raspoznajemo biljke koje jedemo u prirodnom staništu, vrtu ili njivi? Da li biste prepoznali kako izgleda stabljika i list krumpira ili cvijet tikve?
Meni je ove godine balkon postao i "jestiv", tako da osim ukrasnih biljaka i cvijeća, moje teglice i žardinjere su nastanile i neke povrtnice...

Danas sam stala i pogledala cvjetove koji su se raširili na ogradi balkona.....koji divni ornament cvjetova u laticama :-)

Što bi rekli, koje povrćke imaju takve lijepe cvjetove (prve dvije fotke su jedna vrsta, a druge dvije druga vrsta)?

21.05.2014., srijeda

Inspiracije dom...

Na poticajno pitanje jedne blogerice odlučila sam ovdje malo pisati o sredstvima za pranje rublja koje koristimo. Većina ljudi ode u dućan i kupi prašak za veš, jel tako?
Poneki od tih ljudi se zapita što se u tom prašku nalazi, pa pročita popis sastojaka. I ja sam to napravila i ustanovila da zapravo niti ne piše točno što se tu unutra nalazi. Koje su to površinski aktivne tvari koje se nalaze unutra? Uglavnom čista kemija. Pere dobro, istina, ali se ja pritom pitam kako te tvari utječu na okoliš kada se jednom ispuste u kanalizaciju. Da li utječu na živa bića u rijeci ili moru gdje uglavnom završava sadržaj iz kanalizacijskih cijevi?

Sjećam se kao mala sam znala švrljati po bakinom tavanu i tamo sam nalazila velike komade žutoga sapuna koji se kuhao doma od loja i pepela. Tako se nekada pralo rublje.
A danas?
Osim tvornički formuliranih praškova postoli i alternativa, a to je domaći prašak za pranje veša. U njega obično znamo što stavljamo, a i sastojaka je obično puno manje nego u kupovnim prašcima.
Brinući se za svoje zdravlje, brinemo se i za svoj okoliš.

Evo jednog, vrlo jednostavnog.

Treba nam kristalna soda (može se i prepeći doma soda bikarbona u pećnici) i običan sapun za ruke (ako kupujete sapun obavezno pogledati koji su sastojci navedeni na pakiranju). Ne bih ovdje puno o sapunima za ruke, jer je i to jedna posebna priča, ali za one koje zanima više Sapunerija je ovdje pisala o sastavu sapuna.

Pomiješati 2 šalice kristalne sode i 1 fino naribani sapun. Za jednu punu vešmašinu treba ubaciti 2 velike žlice praška.
Prati na višim temperaturama (od 40 stupnjeva naviše), jer se soda malo teže topi u hladnoj vodi, pa znaju ostati bijele flekice po odjeći.

Ovaj recept sam dobila od Ivane Lovrić. Nadam se da će jednog dana ovakve recepte i savjete za održavanje kućanstva pretočiti u neku knjižicu, kao što je to napravila sa receptima za prirodnu kozmetiku.
Hvala Ivana!
I hvala svima koji se brinu za svoj okoliš kontrolirajući što sve ispuštaju u njega!

Oznake: inspiracije (srije)dom, domaći prašak za veš

14.05.2014., srijeda

Inspiracije dom...

Origami je vještina savijanja papira rođena u Japanu. Origami je zabavno raditi, ali često baš ne znam što ću sa svim tim životinjama i likovima što smo složili, pa obično, barem kod mene doma, sakupljaju prašinu na nekoj polici.

Naravno, tu dolazi jedan ali :-)
Ali origami se može sasvim korisno upotrijebiti, ako složiš origami kutije.

Male, veće, jednobojne ili šarene mogu poslužiti kao posudice za zdrave grickalice....na dječjoj proslavi, kada ti dođe susjeda na kavu ili ih možeš stalno držati na stolu i u prolazu ubaciti koji oraščić u usta :-)

Kada prođe zabava, ubace se jedna u drugu....i čekaju do druge takve prilike.

Oznake: inspiracije (srije)dom, origami

30.04.2014., srijeda

Inspiracije dom...

Kolači i torte su jedna posve neobično slatka priča. Mogu čak biti i inspiracija za nejestive kreacije.

Da li ste već prokužili koja me je slastica inspirirala?

Ma jedna fina Schwarzwald torta :-)

Oznake: inspiracije (srije)dom, kolači, heklanje

23.04.2014., srijeda

Inspiracije dom...

Znate onu situaciju kada ti ostane brdo ostataka papira, jer si nešto prije toga rezao, sjeckao ili slično. Meni je nakon uskrsne radionice ostala hrpa uskih papirnatih trakica širokih oko 2 cm.

Stajala je tako ta hrpa nekoliko dana na stolu, sve dok nisam počela plesti girlandu, onako kako smo to radili u osnovnoj školi.....pod pravim kutem se savijaju trake papira i lijepe kada ih ponestane i što je šareniji papir to je ljepša girlanda. Doduše onda smo to zvali lanac od papira :-) ili šarena zmija.
Ispale su tri dugačke zmije. Dvije sam napravila ja, a pridružila mi se i moja malena koja je napravila najdužu.

Ne treba čekati nečiji rođendan ili proslavu da se napravi ovako nešto. Može jednostavno biti ukras na prozoru, iznad prozora, iznad vrata, na zidu, oko neke velike biljke......Gdje god je stavili uveselit će svaki prostor.

Oznake: inspiracije (srije)dom, girlanda

16.04.2014., srijeda

Inspiracije dom...

Prve asocijacije na Uskrs su pisanice i zečevi. Ovotjedna inspiracija je naravno obojana tim tonovima :-)

Uskrsna jaja u quilling tehnici, radila su djeca na prazničnim radionicama u Centru za kulturu Trešnjevka. Puno strpljenja je trebalo uložiti da se ispune neka od ovih jaja, ali je zadovoljstvo napravljenim zato bilo veće.

09.04.2014., srijeda

Inspiracije dom...

Danas su bila majmunska posla na mom kreativnom rasporedu.

Ne, nisam radila gluposti, nego sam od ovih čarapa sašila majmuna.

Po bespućima interneta može se vrlo lako naći kako napraviti različite majmune iz čarapa, pa ako vam se svidi i poželite napraviti jednoga, upišite sock monkey pattern i krenite.

02.04.2014., srijeda

Inspiracije dom...

Inspiraciju sam za danas evo u zadnji čas složila.

Preporučam ove dvije knjige za one koji su u potrazi za kreativnošću. Julia će vas voditi i dati vam alate pomoću kojih sami sudjeljujete u potrazi. Ovo nisu knjige samo za čitanje, ona od vas traži da se aktivirate i krenete na uzbudljivo, nepoznato i u nekim trenucima teško putovanje.

"Svi smo mi kreativni, daleko više nego što smo toga svjesni ili što priznajemo. Ono što nas čini umjetnicima jest stvaralački čin, ne proizvod tog čina, društveno priznanje ili nagrada za njega." Julia Cameron

26.03.2014., srijeda

Inspiracije dom...

Sijala sam na vrtu cvijeće baš prije onoga pljuska u nedjelju na svježe napravljenom brdašcu na ulazu u zajednički vrt. I pitam se što je od svog tog sjemena ostalo na brdašcu nakon pljuska.....

Želim da uskoro na njemu bude sve šareno od raznolikog cvijeća. Pa neka ovaj moj mali fraktalni cvjetić bude prethodnica onim pravim mirisnim.

Inspiracija vama svima da zasadite ili posijte makar jedan cvijet koji će vas svaki dan uveseljavati svojim postojanjem.

Oznake: inspiracije (srije)dom, cvijet, fraktali

19.03.2014., srijeda

Inspiracije dom...

Slobodna forma heklanja me privlačila već dugo, ali tek sam se sada odlučila isprobati je. To je heklanje bez zadane mustre, bez pravila, kombiniraju se različite boje, različiti konci/vune (debljinom i tkanjem), ima i 3D efekata i sve je dozvoljeno.

Odlično sam se osjećala dok sam heklicom išla malo tamo, malo simo, pa naokolo i gdje god mi se činilo da bi mi se svidjelo. Nisam planirala što će ispasti, pa sam s veseljem otkrila da sam naheklala jedan brezov list.

Oznake: inspiracije (srije)dom, heklanje

12.03.2014., srijeda

Inspiracije dom...

Kako je jedan 3.b odlučio imati mali vrt u razredu.

A trebalo je samo malo inspiracije, dogovora, dobre volje, zajedništva i dječjeg oduševljenja da se male i velike ruke slože i naprave mali zeleni kutak.

Oznake: inspiracije (srije)dom, vrt

05.03.2014., srijeda

Inspiracije dom...

U nekim jednostavnim i svakodnevnim stvarima možemo uvijek naći inspiraciju, kao recimo u luku.

Luk se jednostavno voli ili ne voli. Ja ga ne volim kada plačem zbog njega, ali inače u jelima mi je vrlo drag.

Uvijek mi je bilo zanimljivo kako se luk vrlo slično zove u hrvatskom i švedskom jeziku.....a možda i u nekom drugom jeziku slično zvuči.

Privukla me ovaj puta slojevita građa luka, pa sam se njome poigrala.

26.02.2014., srijeda

Inspiracije dom...

Jeeeeee, proljeće nam je na vratima.
Oni koji imaju lukovice doma već uživaju ili će vrlo skoro uživati u lijepim i mirisnim proljetnim cvjetovima.

Teglica je naravno reciklirana konzerva koju sam obukla u salvetu sa veselim šarenim prugama.

Inspirirajte se danas proljetnicama....i uživajte u današnjem sunčanom danu!

Oznake: inspiracije (srije)dom, proljeće, cvijeće, salvetna tehnika

19.02.2014., srijeda

Inspiracije dom...

Kada je riječ o njezi i kozmetici da li znate što na sebe stavljate svaki dan?
Nakon samo 7 minuta sve što stavite na kožu se upije i uđe u tijelo.

Čitajući listu sastojaka zavrtilo mi se u glavi od količine kemije koja se nalazi u šamponima, sapunima, kremama.....
Unazad par godina dobro gledam što kupujem i pokušavam koristiti što prirodnije proizvode sa što manje sastojaka.

Prije par mjeseci u ruke mi je došla knjiga Ivane Lovrić "Prirodna kozmetika iz vlastite kuhinje".

Već sam nešto isprobala, koristim to i jako sam zadovoljna.

Danas sam skuhala svoj prvi prirodni šampon za kosu od samo četiri sastojka! Voda, kopriva, menta i oraščići za pranje rublja (ovo je kao zamjena za korijen sapunike koji nisam mogla nigdje pronaći).

Neobično je bilo oprati kosu sa čašom tekućine, ali rezultat je bio odličan. A najbolje od svega je da znam s čime sam oprala kosu.
Već vidim da ću ove godine sakupljati različite biljke i od njih raditi svakojake mirišljave dobrote :-)

One koje zanima ova knjiga, mogu je besplatno skinuti ovdje.

Oznake: inspiracije (srije)dom, prirodna kozmetika

12.02.2014., srijeda

Inspiracije dom...

Mislim da ne trebam previše pisati o tome čemu je posvećen ovaj fraktal.

Srce, kao simbol ljubavi, je sastavljeno od puno malih komadića od kojih svaki kuca kao jedno veliko srce.

Oznake: inspiracije (srije)dom, fraktali

05.02.2014., srijeda

29.01.2014., srijeda

Osim krovova i ornamenti su ono što zamjećujem i gledam posvuda. I fotkam....precrtavam...slikam....vezem....šivam.....

Ovaj put malo crno-bijele afričke inspiracije.

A moji su naravno u boji :-)

Oznake: inspiracije (srije)dom, ornamenti

22.01.2014., srijeda

Inspiracije dom...

Obožavam krovove... one neobične, drugačije, one koji pričaju neku priču, one koji su samo kao ukras, funkcionalne, onakve kakvih nema kod nas, iz raznih povijesnih razdoblja.....

Putujući u druge zemlje, osim ispred sebe, vrlo često gledam prema gore....tražim zanimljive krovove.

Sada bih se vratila na prošli post o šalu kojega sam prekjučer završila.
Krovovi ko krovovi, ali kakve to ima veze sa šalom kojim prizivam zimu?!?!

Ima veze, naravno, jer je tu inspiracija na djelu.
Heklajući zadnje redove šala i klupko je bilo skoro pri kraju. Mislima sam već radila zadnji red, kada mi je ideja prozujala glavom. Zbog čega završiti u ravnini, idem to napraviti drugačije, da kraj bude na stepenice, kao oni divni krovovi koje sam vidjela lani po Belgiji i Nizozemskoj.

I kada se malo poigram šalom, vidim vesele krovove nizozemske.

15.01.2014., srijeda

Inspiracije dom....

Kada sakupljate salvete, ne radi sakupljanja, nego da biste salvetirali sve što vam se nađe pod rukom stalno ili povremeno, dođe trenutak kada vam se desi da imate popriličnu hrpicu salveta koje su djelomično iskorištene ili ostanu samo mali komadići. Meni je to teško baciti, pa sakupljam, jer imam ideju u glavi da će mi to sigurno jednom dobro doći.

Ovo je samo dio te hrpe za ilustraciju.

Našla sam nedavno odlične škrnicle, bijele i malo masne, tako da odlično podnose ljepilo za salvete ili običan malo razrijeđeni drvofix. I odlična ideja je našla mene :-) kako upotrijebiti barem dio ove šarene hrpice.

I nisam stala samo na jednoj...

Ovi uljepšani škrnicli mogu biti odlična zamjena za male kupovne darovne vrećice.

p.s. Sendviče ne bi u njih ipak stavljala, osim ako niste sami doma napravili ljepilo od brašna i njime zalijepili salvetu (to sama nisam isprobala i ne znam da li se salveta može tako lijepiti, ali je svakako dobra ideja za isprobati).

Oznake: inspiracije (srije)dom, salvetna tehnika

08.01.2014., srijeda

Inspiracije dom...

Nakon blagdanske pauze krećem opet redovno s inspiracijama srijedom.

Vrijeme školskih praznika je kod nas vrijeme kada se povade iz ormara sve društvene igre i igra se :-)

Jedna od igara koju već dulje nismo doma igrali, a sada smo je izvukli je "Lovac na duhove". Preporučam, odlična igra za male i velike.

A osim igranja može se i nešto nacrtati na temu duhova.

Oznake: inspiracije (srije)dom, društvene igre

18.12.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Upravo sada navečer, nakon vrlo napornog dana u kojem sam se nasmrzavala, jedino što mi pada na pamet za kraj današnje srijede kao inspiracija je more.

11.12.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Htjela bih danas koju reći o inspiraciji u ovo predbožićno doba, kada nas posvuda okružuju već smišljeni slogani neke markentiške mašinerije što i kome pokloniti, kada nas zatrpavaju reklamama na sve strane......ma znate na što mislim.

Predlažem da se okrenete kreativcima koji u svoje slobodno vrijeme vrijedno stvaraju lijepe stvari od kojih su većinom unikati, jer to vole raditi, jer to rade s ljubavlju, jer ih je ostanak bez posla natjerao na to, jer to što rade s ljubavlju se jednostavno vidi u svakom nastalom primjerku, jer......

Ili predlažem da napravite svojim rukama nešto što ćete pokloniti, sami ili još bolje zajedno sa prijateljicom, mužem, djecom......
Ne moraju to biti velike stvari, ne morate biti majstori kreativci, ne morate danima to raditi.

Jednostavni poklon napravljen u dobrom društvu, uz puno mašte, improvizacije i još više ljubavi koje ste uložili u izradu poklona za baš tu posebnu osobu u vašem životu, razveselit će je više od savršenog ili zadnji čas kupljenog poklona u trgovini.

Smisao Božića nije u poklonima..............nego u atmosferi, zajedništvu, u malim stvarima, sitnicama, koje dane ili napravljene s ljubavlju čine da se osjećamo dobro zajedno s ljudima koji nas okružuju ili s kojima smo se sami okružili.

04.12.2013., srijeda

Veseli prosinac.
Mjesec kada je sve oko nas prepuno raznih ukrasa.
Ukrašavamo grad, ukrašavamo dućane, šoping centre, ulice, naše domove.....sve je prepuno ukrasa.
Svatko kiti iz svog razloga....neki da bi što više robe prodali, neki da bi se osjećali veselije u vrijeme kratkih dana, neki jer se to tako radi, neki jer ne znaju što bi drugo, neki kićenjem izražavaju svoj stav.......
A neki uopće ne ukrašavaju.

Danas, dok sam nosila kompost na vrt, prolazeći ugaženi stazicama, zapazila sam da nisu samo ljudi koji ukrašavaju okolo sebe.
Priroda je ta koja svojim čarobnim potezima ujutro radi predivne, a tako jednostavne ukrase.

A kada sunce izviri iza ćoška, jednostavno te kristaliće transformira u predivne svjetleće kuglice.

Oznake: inspiracije (srije)dom, fotografija, priroda, Zima

27.11.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Vjetar može biti inspiracija, pogotovo ovih zadnjih dana.
A sjećate li se one igre "Leti, leti,leti......udica, kamion, leptir, riba......? Kada smo s dva prsta lupkali po klupi i dizali ih uvis...

Neobične stvari zaista mogu letjeti.....zamišljene i nacrtane.

Idemo sada se igrati: leti, leti, leti...ormar! I lete prsti u zrak....jer zbilja leti :-)

20.11.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Knjiga ko knjiga....neka te totalno oduševi, neka razočara, neku ne pročitaš do kraja, neke niti ne pamtiš, neke čitaš stalno iznova, neke citiraš, neke uzmeš u ruke kada si tužan, neke te jednostavno inspiriraju.

Melita Rundek i njen "Kasni vlak za Kopenhagen" sam pročitala u trenu. Lijepa, topla priča iz kraja osamdesetih kada je svijet bio drugačiji.......bez današnjih tehnikalija......mislim prvenstveno na komunikacijske. Onda su se pisala pisma i čekao se danima odgovor iz daleke Danske.

Već sam u inspiracijama ručno ukrašavala pisma, a sada su na red došle koverte, jer su me Zvjezdana i Ivan podsjetili na to, kako sam i ja u to doba nestrpljivo čekala da mi poštar donese pismo.

Uzela sam običnu kovertu i odlijepila je da dobijem predložak po kojem sam ocrtavala na željenom papiru oblik koverte. Papir može biti neka lijepa reklama, slika iz kalendara, karte, kolaži, jednobojni papiri u boji......

Nakon što sam izrezala oblik, zalijepila sam ljepilom za papir dvije bočne stranice i začas je nastao kup koverta, spremnih za slanje.
Samo još moram naći nekoga tko će se veseliti primljenom pismu u poštanskom sandučiću!

Oznake: inspiracije (srije)dom, pisma

13.11.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Jesen ima sto lica. Sunčano, blago i toplo kakvo je bilo donedavno, ali i ovakvo kao neki dan vjetrovito, kaotično, destruktivno, kišno. Danas je smireno i sivo.

Kako god mi mislili sve je to jesen.
I zbog te raznolikosti, najšarenije toplim bojama obojeno godišnje doba nudi bezbroj inspiracija.

Ovosrijedna je ovaj jesenski notes tvrdih korica sašiven na japanski način, a jesenski ukrasi su od salveta.

06.11.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Ponovno srijeda i još jedna inspiracija....
Ali ova mi je nekako posebna, jer je već godina dana (zapravo će po datumu to biti tek sutra) prošlo od kada sam prvi puta upisala ova šarena slova u naslovu....godinu dana sam ovdje pisala, stavljala fotke, linkove o stvarima koje me inspiriraju, daju poticaj, bude izazov za moja stvaranja, moje kreacije.

Danas predstavljam jednu hrvatsku kreativku koja me oduševljava svojim kreacijama od naplavina i oblutaka uvijek iznova. Lijepo mi je gledati kako "sluša" svaki komad drveta što joj govori, pa od obične naplavine napravi prava mala čuda.

Riječ je o Tatjani Teković koja stvara pod imenom Art Drops.

izvor Art Drops

Oznake: inspiracije (srije)dom, kreativci

30.10.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Zaboravila sam da je danas srijeda i vrijeme za inspiracije srijedom...pa danas idu iznimno dva posta :-)

Uz sve ove jesenske fotke ovdje i predivnih boja još uvijek okolo nas na drveću i ispod drveća (dok ne dođe Zrinjevac i pokupi otpalo lišće, nažalost) evo što sam napravila kao jesenski ukras za ulazna vrata.

Oznake: inspiracije (srije)dom, jesen

23.10.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Jesen okićena jabukama......prava inspiracija za štrudlu od jabuka !

Oznake: inspiracije (srije)dom, jesen

09.10.2013., srijeda

Inspiracije dom

Jesen puna plodova mi ovaj put donosi kulinarsku inspiraciju.
Bubamarin vrt je dobro rodio, a kako sam kasnije sadila i sijala, tako su na stabljikama ostali zeleni paradajzi. Hrpa njih.....

Ovo hladno vrijeme nije im išlo na ruku da dozriju, pa sam odlučila napraviti nešto od njih.

Pogled na vagu je rekao da ih ima 3 kile. Što s njima napraviti?
Nisam se nikada još u životu bavila zelenim paradajzima.
Jeste li znali da paradajz počne crveniti iznutra? Ja nisam.

Uz brzo guglanje našla podosta recepta za ajvar, namaz i marmeladu od zelenih paradajza.

Odlučila se za nekuhani namaz i ajvar.
Nakon degustacije obiteljske komisije, od dva člana, odlučujemo jednoglasno da je bolji namaz. Ali nema brige, i jedno i drugo će se pojesti sa zadovoljstvom.

Oznake: inspiracije (srije)dom, zimnica

02.10.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Kako se bliže hladniji dani i više ćemo biti u kući, evo jedne zanimacije koja ne zahtijeva puno vremena.

Da li se sjećate krpara? Uskih dugačkih i šarenih tepiha.
Moja baka još ima u svojoj sobi pokraj kreveta jedan, a u kući još nekoliko. U njihovo vrijeme mladosti, kada se za vrijeme hladnih i dugih zimskih večeri imalo vremena za ručne radove, čijanje perja, šivanje i tkanje, ona je i sama na tkalačkom stanu izrađivala ovakve tepihe od ostataka tkanina, plahti, svega što više nije bilo za nošenje i upotrebu.
Recikliranje na bakin način ;-)

Danas više nemamo po kućama/stanovima tkalačke stanove, ali na vrlo jednostavan način se može opet tkati od starih krpica.

Komad kartona izrežemo u oblik koji želimo istkati. Na gornjem i donjem rubu zarežemo škarama utore, gdje nanižemo osnovu (konac ili tkaninu). Ja nisam mjerila ravnalom pravilne razmake, pa sam zarezala jedan utor malo ukoso i jedan previše na jednom kraju (da ne bacim karton, samo sam ponovno zarezala tamo gdje sam prvo trebala...recikliranje :-)
Osnova konca ide samo sa prednje strane i zahakla se u utore koji drže konac napetim na kartonu.

Bilo koja tkanina se nareže na trake širine cca 2 cm, a dužine koliko je ima. I prstima se početak provlači ispod i iznad osnovne niti na kartonu naizmjence.

Na kraju reda se okrene i krene natrag, ali se pazi da tamo gdje je u prethodnom redu išla ispod konca, sada ide iznad. I treba paziti da se na krajevima ne zateže previše, tako da strane budu vertikalne.

Kada se dođe do kraja trake, druga traka se na ovaj način spaja s krajem prve trake.

Takvim spajanjem čvorovi postaju nevidljivi i poslije ljepše izgleda.

Tka se skroz do kraja i onda se prstima čvrsto povlači tkanje prema dolje...mora biti gusto pakirano...i kada misliš da nema mjesta, kada se nabije prema dolje, ima još malo mjesta. Ovo gusto pakiranje je važno, jer kada se skine tkanica sa kartona, s obje strane će biti prazno , pa se onda to gusto pakiranje ravnomjerno rasporedi da se popune prazni prostori na krajevima.

Na ljetnim radionicama u Centru za kulturu Trešnjevka radila sam ovo s klincima. A i moja malena je sama napravila nekoliko komada.

Ovo je moja prva, šarena tkanica.

Gotova tkanica može poslužiti kao podložak za čašu, podložak za vruću posudu...njome se mogu hvatati vruće rajngle....može poslužiti kao ukras ispod tegle za cvijeće.....a veće dimenzije kao otirač, jastuk, tepih u kupaonici......

Oznake: inspiracije (srije)dom, tkanje

25.09.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Duge ovogodišnje ljetne dane sam neki put s malenima kratila igrajući Pictionary. Ove godine smo prvi put uveli u igru onu dodatnu kocku. Onu koju baciš i možeš dobiti crtati zatvorenih očiju, crtati nedominantnom rukom, crtati u jednom potezu.....
E to crtanje u jednom potezu me vratilo u školska vemena kada mi je bilo dosadno na satu pa sam bezveze šarala olovkom u jednom potezu na rubovima knjiga i onda gledala koji oblik poprima prvobitna šarotina i onda nastavljala dodavajući još likova, stvari....Najčešće su nastajale neke vještice i vitezovi s perjanicom na šeširu ili neke čudne životinje :-)
Jel' se još netko time bavio?

Sada sam se poigrala crtanjem u jednom potezu, ali sam izabrala unaprijed što ću crtati - slonove.

Od svih ovih najviše mi se svidio ovaj slon i htjela sam nešto napraviti s njim.

Nije mi dugo trebalo da smislim :-)
Kako moji Ozanovci stalno nešto vezu, a jučer sam bila tamo, logično mi se nametnulo da tog slona izvezem...

...i napravim od njega podložak za šalicu.

Oznake: inspiracije (srije)dom, vez, slon

18.09.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Već sam pisala o utjecaju boja na nas. Neke nas potiču, a druge smiruju, a u sredini su one neutralne.

Uzela sam jedan moj crtež i u trenutku inspiracije pofotkala ga na pozadinama različitih boja. Od vatrometa boja, svaka boja drugačije odražava isti crtež.

Oznake: inspiracije (srije)dom, boje

11.09.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Još je uvijek srijeda, iako pomalo na zalasku i ne, nisam zaboravila na današnju inspiraciju.

Razmišljala sam ovih dana što sve može poslužiti kao šablona od stvari koje su nam pri ruci bilo kod kuće ili ih svakodnevno koristimo ili gledamo.

Ove naljepnice za zaštitu papira s rupicama osim osnovne namjene ja koristim i za ukrašavanje papira za zamatanje ili im nađem neku drugu veselu ulogu.

Nakon što potrošim naljepnice, ostane mi ovo.

Ne moram niti reći kako je ovo odlična šablona za točkanje. Pogotovo jer je papir gladak, pa ne upija boju. Igranje žutom i crvenom akrilnom bojom uz dodatak mrvicu bijele može rezultirati ovako šarenom stranicom....a i šablonom :-)

Falilo mi je još malo krugova, pa sam uzela najobičniju rolu od wc-papira koja ostane kada više nema wc-papira. To nije šablona, ali u par poteza kistom punim boje po dnu kartonskog kruga postane odličan okrugli žig.

Unutrašnjost krugova sam ispunila razrijeđenom bijelom akrilnom bojom i suhim pastelama.

Tako napravljenu stranicu mogu upotrijebiti kao čestitku ili napisati neku lijepu misao u krugove i zalijepiti je na zid ili iskoristiti kao papir za zamatanje.......ili je jednostavno ostaviti tu gdje je.

Oznake: inspiracije (srije)dom, šablone, žigovi

04.09.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Početak rujna, početak škole i ponovno u nekoj normalnoj rutini.
I tako nakon ljetne pauze ponovno ću redovito pisati srijedom o svemu što me inspirira.

Kako mi je još uvijek obrađivanje ljetnih fotki u nekom điru i čestom pregledavanju, slaganju i brisanju, tako sam za danas odabrala nešto s puta. Moram napomenuti da sam po putu svjesno tražila i nalazila meni fora motive baš zato da se sjetim toga što mi je bilo vrlo zanimljivo i što bih mogla upotrijebiti u nekom svom projektu, radu ili radionici.
Te fotke nisu možda umjetnički lijepe, nego samo bilježe ono što mi je privuklo pogled ili iza toga ima neka inspirativna priča, recimo kao ova današnja.

Riječ je o potpisima umjetnika. Na koji način ukomponirati svoj potpis, točku na i, u ono što si napravio. Slikarima je lako, jer se oni potpišu, a oni poznati se ustvari potpisuju svakim potezom kista, jer su motivi ili stil toliko prepoznatljivi.
A što je sa onim majstorima svoga zanata koji ne mogu to napraviti tako jednostavno i praktično iz bilo kojeg razloga?

Vjerujem da sama ne bih vidjela ovo da nije bilo našeg prijatelja Maria koji nas je vodio osobno i pričom kroz La Chaux-de-Fonds.

Za vrijeme renoviranja ove bivše zgrade konjušnice u centru grada, dali su slikarima da oslikaju zidove da izgledaju kao mramorni.
Hm, kako se potpisati na takav rad? Mislim da su njih šestorica smislili vrlo neobičan način za potpisati svoj rad.

Oduševila me ideja kako su sakrili svoje portrete u šare mramora (nisam baš sve uslikala).....a našlo se i mjesta za malog smajlića :-)

17.07.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Interesantno mi je kada stvari ili predmete koje gledam skoro svakodnevno i više uopće ne obraćam pažnju na njih, odjednom pogledam i skužim da imaju vrlo interesantni uzorak....kao na primjer ova boca od jogurta.

Ne vidi se baš dobro, jer je uzorak ispupčen na boci, ali baš taj uzorak me inspirirao da ga sama krenem crtati. Svaki pojedinačni je zatim dobio drugačije dodatke i boju.

Ovo je zadnja objava inspiracija srijedom do jeseni. Malo sam ovdje, malo se krećem nekim starim, ali i novim stazama i putevima.....bit će opet putopisa sretan
To ne znači da neću do jeseni povremeno napisati nešto....dapače.

Lijepo, kreativno i inspirativno ljeto vam svima želim.... ma gdje bili i što god radili....samo uživajte u tome!

10.07.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Imam ih puno, u velikoj vrećici......

...i kaj da s njima napravim.......vrtilo mi se pitanje po glavi......i nisam hodala kao profesor Baltazar, ali sam smislila što mogu s njima napraviti osim da budu podlošci za čaše.

Ručno uvezivanje knjiga i bilježnica mi se s jedne strane jako sviđa, jer mi pruža beskonačne mogućnosti kombiniranja. Pa tako sam i te podloške ukomponirala kao korice za malo neobičan blokić.

03.07.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Ljeto, more, ribe, sunce, miris mediterana....sve je to odlična inspiracija za bilo kakve kreativne akcije.

Prije par godina sam napravila ove morske mobile.

Sada me privlači bjelina mojih zidova da je razbijem sa još nekoliko ovakvih morskih kompilacija.

Oznake: inspiracije (srije)dom, more

26.06.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Salata u vertikali za na balkon....predobra ideja!

19.06.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Ove visoke temperature ne pogoduju biljkama u loncima, koje svaki dan treba zalijevati da bi preživjele.

Ali zato lonci mogu biti sasvim neobični...

...kroksica kojoj fali drugi par, ogromne betonske tegle, stara torba koja više nije za nositi, ali zato cvijeće u njoj super izgleda i traperice koje vam je dijete preraslo......pitam se u što bi se još moglo posaditi cvijeće.
Ima li netko neku zgodnu ideju?

Oznake: inspiracije (srije)dom, biljke

12.06.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Kada bi se gledao broj jedinki neke skupine životinja koje žive na Zemlji mislim da bi prvo mjesto po brojnosti pripalo kukcima.
Ima ih vrlo različitih vrsta i nastanjuju sve kopnene kutke našeg planeta.

Osim što su brojni vrlo su važna karika u životu cijele planete.
Kada pogledamo u jedan vrt, kukci su tu neizbježni. Mi ljudi ih dijelimo na korisne i štetne, ovisno o tome čime se pojedina vrsta kukaca hrani. Oni koji jedu našu salatu, paradajze ili kupus su štetočine, a oni koji jedu štetočine i oprašuju naše povrćke i voćke su korisni.

Oni koji ne žele upotrebljavati kemiju u svom vrtu žele da im što veći broj korisnih kukaca posjećuje vrt ili još bolje da se trajno tamo nastane.
U Njemačkoj sam prije nekoliko godina prvi puta vidjela hotel za kukce (Insektenhotel) i ideja mi se jako svidjela.
Naše tradicionalno društvo vrlo sporo prihvaća ovakve ideje, pa me zato razveselila činjenica da sam na ulazu u Park prirode Kopački rit vidjela prvi hotel za kukce kod nas (ne kažem da ih nema, ali nisu široko rasprostranjeni).

Evo kakav smještaj kukcima nude u Austriji. Ponuda je vrlo raznolika......od hotela s 5 zvjezdica pa sve do apartmanskog smještaja ;-)

Ovo su mi vrlo inspirativne ideje da uskoro u našem vrtu otvorim hotelski smještaj za kukce.....najniža cijena za noćenje bi bila 25 oprašenih cvjetova i 50 pojedenih biljnih ušiju dnevno ;-)

Oznake: inspiracije (srije)dom, hotel za kukce

05.06.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Danas je Svjetski dan zaštite okoliša.

Svatko može nešto sam napraviti, pa makar to bilo da ubaci pročitane novine u kontejner za papir umjesto u obično smeće.
Svaki pojedinačni čin se broji, da bi rezultat bio vidljiv. Ne mora se napraviti velika stvar, dovoljno je da puno nas napravi nešto malo.

Današnji dan je kao inspiraciju iznio recikliranje, koje i tako volim.

Karton od kutije legića, print- papir s jedne strane isprintan i stare novine.......to je sve što je bilo dovoljno za sašiti ovu Veliku Zelenu Knjigu.
U nju se mogu napisati ili nacrtati zamisli kako možemo sami pridonjeti da bi nam okoliš bio ljepši i zdraviji.

29.05.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Danas bih vam htjela ispričati o Ozani, udruzi koja se bavi poboljšanjem kvalitete života osoba s invaliditetom i njihovih obitelji.

Osobi s invaliditetom u našem svijetu nije lagano. Zato podržavam rad ljudi i udruga koji im život pokušavaju učiniti lakšim i ljepšim.
Kako radni ljudi svakodnevno odlaze na posao, tako korisnici ove udruge svakodnevno dolaze u Ozanu. Tamo u osmišljenom programu kroz različite radionice provode prijepodneva.
Aktivni su na različite načine i obogaćuju si svakodnevni život različitim aktivnostima prilagođenim njihovim sposobnostima. Iznenadit će vas irskim plesom, aktivno sudjeljuju na državnim natjecanjima u plivanju za osobe s invaliditetom, izvode predstave, kuglaju....a svakodnevno se bave vezenjem, šivanjem, filcanjem, slikanjem....

Marljivo izrađuju na radionicama radove u koje je uloženo puno njihovog truda i vremena, a koje možete pogledati za vrijeme trajanja ovogodišnjeg Floraarta u zatvorenom šatoru na njihovom štandu od danas pa do nedjelje.

22.05.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Nije me trebala začuditi današnja misao od kuda sve mogu doći ideje i inspiracija.
Za današnju je zaslužna moja Malena koja je uzela flomaster i počela crtati latice cvijeta brojem 6.

Odmah mi se upalila lampica i išla sam se poigrati brojevima. Brojevi su posvuda oko nas, bili oni vidljivi ili ne :-)

Ovaj crtež ima samo brojeve u sebi.
Da li znate koji broj jedino nedostaje od jednoznamenkastih?

Oznake: inspiracije (srije)dom, brojevi

15.05.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Inspiracija se može naći na različitim mjestima. Danas je internet važan dio naših života, pa tako i ja kreativnu inspiraciju pronalazim u bespućima internetske mreže. Kao što ja pišem blog, tako ga imaju i drugi kreativci.

Danas ću predstaviti takav jedan kreativan blog koji piše američka umjetnica Alisa Burke.

Oduševila me na prvu svojom energijom, entuzijazmom, svojim jednostavnim i svima dostupnim projektima. Sviđa mi se njezin osebujan, pomalo neuredan stil, kreativan, pun boja i jednostavnih linija. Voli reći za sebe da uvijek pokušava naći nove načine kršenja pravila u umjetnosti i redefiniranju kreativnosti (otuda i naziv bloga).
Ona sada svoju inspiraciju većinom pronalazi u prirodi njenog rodnog Oregona, ali i modi, povijesti umjetnost, street art-u, grafitima.....

Oznake: inspiracije (srije)dom, kreativci

08.05.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Ovih dana sam okupirana zemljom, sadnjom, povrćem.... pa sam i inspiraciju danas potražila na vrtu :-)

Naša obiteljska parcela u prvom planu

Ovako je to izgledalo u jeku zemljanih radova

Kao povremenoj vrtlarici osim hrpe literature koju čitam ovih dana zaključila sam da mi je potrebno i mjesto gdje ću bilježiti što sve radim i kako i kada i gdje sam posijala koju biljčicu.
Opet sam došla na svoje i napravila sebi jedan poseban dnevnik i zamolila vesele patuljke da mi pomognu u mojim prvim samostalnim vrtlarskim koracima :-)

"Bubamarin vrt" (ispalo sasvim slučajno :-)

Oznake: inspiracije (srije)dom, vrt, ručni uvez

01.05.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Srijeda koja mi je zapravo bila kao nedjelja je zvala na inspirativni izlet prema moru. Ne do samog mora, ali dovoljno da ga se gleda sa brda.

Kamenjak se nalazi na istočnoj strani Grobničkog polja. Prvi put sam sada bila tamo i iznenadile su me ugodne građene staze, osvježavajuće vrtače s nepreglednim poljima medvjeđeg luka, stazice kroz primorsku šumu, stjenoviti dio, dva bunkera iz talijanskog vremena, pogledi na sve strane, raznovrsnost terena kojim se prolazi......i najljepše je što se sve može kružno ishodati.

Moram priznati da sam jako malo fotkala (i to na početku), više sam upijala svim svojim osjetilima.....zbog toga za puni doživljaj Kamenjaka ipak morate sami otići tamo, ovo je tek mrvičak, inspiracija za jedan lijep izlet.

Oznake: inspiracije (srije)dom, izlet

24.04.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Za ovu srijedu sam odabrala temu inspiracije - buđenje i izlazak.

Zima je bila duga i u prirodi, sve se uvuklo u sebe i prikupljalo snagu za veličanstveni izlazak u proljeće. Sada je sve u cvatu, novi zeleni listovi izlaze svježe-zelenih boja na granama.
Tako su i moje ideje trebale neko vrijeme za odležati, na miru i u tami. Mislim da je proljeće pravo vrijeme da se pokrenem i krenem u ostvarivanje svojih ideja i projekata.

Uživam na balkonu u ovo doba godine kada ga preuređujem, sadim, sijem i kada je sve gotovo, sjednem i divim se svim starim i novim stanovnicima mog balkona.

Tako ću posaditi i svoje ideje, pa kada izraste lijepa velika biljka, uživat ću u njoj i njenim cvjetovima......

Oznake: inspiracije (srije)dom, balkon, biljke

10.04.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Danas je nebo iznad Zagreba puno oblaka, onih lijepih, različita oblika.
Kao mala sam često promatrala oblake i pustila ih da mi ispričaju svoju priču.

Možda je ovo uspuhani krilati patuljak koji hita javiti dobru vijest u Čarobnu šumu, ali putem je izgubio zračni autoput svilenih zvončića, pa se čudi kako je to uspio.....i

...zbog čega zec mora biti ispaljen iz vulkana na otoku Mugibugi....i

...postoji vrlo dobar razlog zašto Tina ispisuje početno slovo svog imena šlagom za torte.....

Zastanite makar pet minuta i pogledajte u nebo.....
Zanima me što vama oblaci pričaju???

Oznake: inspiracije (srije)dom, oblaci

03.04.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Nekako mi je bilo danas teško napisati nešto za inspiraciju. A i stalno mi je bilo da je danas utorak, a ne srijeda....

Nije da nemam inspiracije, ali pažnja mi je ovih dana na nekim drugim stvarima.
Ipak za jednostavni i kratki tutorijal sam se uspjela koncentrirati.

Vez baš i nije tako popularan ovih dana, bar ne na način kako su vezle naše bake. Ali ako se malo izađe iz okvira, štošta zabavnog ispadne.
Evo današnjeg prijedloga, vez na papiru!

Sve što treba su: malo deblji papir, nešto za izbušiti rupe u papiru, te igla i konac.

Na običnom papiru sam prvo nacrtala jednostavan crtež i stavila na deblji papir (taj korak sam zaboravila pofotkati). Iglicom sam bušila rupice po crtežu na taj papir.

Kada sam napravila sve rupe, maknula sam papir s crtežom i izvezla koncem za vez crtež na debljem šarenom papiru. Selotejpom sam zalijepila krajeve konca sa stražnje strane papira.

Na veći zeleni deblji papir sam zalijepila šareni izvezeni papir. Dobili smo pravu proljetnu čestitiku :-)

Na papiru se mogu izvesti vrlo jednostavni crteži, ali su zato vrlo efektni. Ne moraju to biti samo čestitke, mogu se na ovaj način napraviti natpisi s imenima za vrata, raspored sjedenja za stolom, držači za salvete, ukras za lučicu........

Oznake: inspiracije (srije)dom, vezenje, papir

27.03.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Nisam ni uspjela poželjeti dobrodošlicu proljeću, a opet se sve zabijelilo.

Prolistavam slike od prijašnjih godina i nalazim proljetno cvijeće u punom cvatu krajem ožujka.
Dok ne procvatu vani oni pravi cvjetovi, inspiriraju me i dočaravaju proljeće ovih dana ovi uslikani.

20.03.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Ljepljive trake koje se mogu ponovno odlijepiti i zalijepiti, i tako bezbroj puta. I da su pritom lijepih boja i uzoraka. SF?
Ne, takve trake zbilja postoje, a napravili su ih prvi Japanci :-)

Zovu se washi trake ("wa" znači japanski, a "shi" papir) i napravljene su od rižinog papira. Negdje sam pročitala da su krenuli proizvoditi te trake u bojama i s različitim uzorcima na pitanja ljudi da li imaju ljepljive trake u boji (hm, dobar primjer kako se osluškuje što tržište traži).

Zanimljivost ovih washi traka je da su transparentne, po njima se može pisati, mogu se odljepljivati i ponovno zalijepiti, trgati prstima, lijepiti na zid i druge materijale. Lijepo ih je i samo gledati :-)

Krafteri po cijelom svijetu su poludili za njima pa postoji milijun načina kako ih se može upotrijebiti. Evo nekih primjera.
A osim originalnih japanskih, danas ih rade posvuda (premda je po mom iskustvu upitna kvaliteta onih jako jeftinih, nekako se baš i ne daju ponovno odlijepiti :-(

A ja svoju skromnu zbirku koristim za ukrašavanje golih zidova u hodniku (kada mi dosadi promijenim "sliku"), lijepljenje raznih poruka i fora slikica na zid, ukrašavanje blokića, kutija raznih.....

Oznake: inspiracije (srije)dom, washi tape

06.03.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Za današnju inspiraciju sam uzela jednu knjigu. Možda je malo neobično, ali objasnit ću.
Nakon zime i bivanja u sebi, u stanovima, zatvorenim prostorima, nakupili smo kod sebe svašta. Od stvari u materijalnom svijetu, do misli koje stalno vrtimo.
Proljeće je doba kada opet izlazimo van, na otvoreno, više smo otvoreni novim stvarima, razbuđujemo se poslije pospane zime.

Dobro je poznato da ako želimo nešto novo u svom životu, nešto staro mora ići van. Tako je i sa stvarima i sa mislima, sa svime.

Ova knjiga jasno govori o tome kako se gomilanje stvari odražava na život i kako tome pristupiti. Moram reći da sam prije čitanja knjige bila pomalo skeptična, ali prijateljica mi je rekla da je odlična, pa sam je ipak uzela. Tako je dobro napisana da sam na trećini knjige dobila strašnu želju pročešljati stan i riješiti se suvišnih stvari. I to sam zbilja i napravila prošle godine.
Vrlo je poticajna knjiga i daje moguće odgovore zašto smo negdje zapeli.

Iako se u naslovu knjige spominje feng shui i autorica temelji knjigu na tom principu i oni kojima se ne sviđa ta filozofija (ne vjeruju u nju) puno mogu dobiti čitajući knjigu, jer sve što je napisano je univerzalno...sve materijalno je ogledalo psihičkoga i obrnuto, te je stoga moguće da se rasčišćavanjem materijalog nereda direktno utječe na rašćišćavanje mentalnog nereda.

Ljudi, proljeće je i odlično vrijeme kada čišćenjem zimske prašine i nahrčkanih stvari tokom godina iz ormara, podruma i tavana možemo isčistiti mentalnu prašinu i nakupljeno smeće.....te oprati prozore na kući i naše mentalne prozore kojima gledamo u svijet!

Kakve veze ima sve to sa kreativnošću?
Pa odbacivanjem stvari koje ne želim u životu oslobađam mjesto za nove kreativnosti, a kroz čiste prozore jasnije vidim van :-)

Oznake: inspiracije (srije)dom, knjiga

20.02.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Za današnju inspiraciju srijedom je "kriva" Zlica. Ostavila mi je prekjučer komentar da je loše opremljena da bi napravila sama čestitiku. Malo sam gruntala i shvatila da sam tokom godina prikupila (nahrčkala ;-) svakakvih materijala, boja i svega što mi se svidjelo i bilo mi je zanimljivo za raditi i isprobati. I tako "opremljena" svim i svačim nije mi teško u trenu nešto iskombinirati ili napraviti.
E, sada je problem u tome kada tako nešto nemaš pri ruci, a zbog jedne sitnice se ne isplati kupovati nekada i skupe hobističke potrepštine (bolje je zaglaviti u bau-dućanu, svega se tamo nađe, korisnog i jeftinijeg).
I ja sam na početku svojih kreativnih koraka improvizirala i to jako i na sve moguće načine. Sada mi se čini smiješno da sam primjerice umjesto glinamola ili cvjećarske spužve iskoristila kaugumu :-D da u nju popikam par suhih cvjetova u orahovoj ljusci. Što je najbolje, kauguma se i danas odlično drži! Moja improvizacija je bila i više nego uspješna!

Zato danas, Zlico, samo za tebe i one koji žele s onim što imaju već kod sebe napraviti jednostavnu čestitiku i nekoga iznenaditi.

Za izradu čestitike se može koristiti materijal i pribor koji već imamo kod kuće. Bijela koverta, malo deblji papir, ljepilo za papir, obična olovka (bolje što mekanija, ali može i HB, samo da nije H), flomaster za CD vodootporni, neke pročitane novine i škare (njih sam zaboravila slikati).

Nemam što puno pričati, sve je vrlo jednostavno. Na deblji papir koji će biti osnova čestitike zalijepiti istrgane novine, a na njih bijeli papir koji ste prije flomasterom ili olovkom ukrasili ornementima, točkicama, crticama....što god vam se sviđa.
Može se ukrasiti u istom tonu i koverta, tako da baš ne bude "obična" bijela.

Sada se tu može dalje poigrati s običnim drvenim bojicama ili vodenim bojama pa obojati pozadinu...ili dodati špagu....ili.....što god vam se učini zgodnim za iskombinirati.

Uživajte u stvaranju vlastitih kreacija i njima razveseljavajte ljude oko sebe!

Oznake: inspiracije (srije)dom, čestitika

13.02.2013., srijeda

Inspiracije dom...

U cara Trajana kozje uši. Kakve sada to ima veze. Mislim, baš nikave, osim što sam se danas ustala s mislima na tu priču i ideji da ono što se treba čuti dođe uvijek do pravih ušiju, pa bile one i kozje ;-)

Prapočeci ove moje današnje priče (ne Trajanove;-) sežu ne tako davno u moju prošlost, možda prije šest ili sedam godina, kada sam prvi puta čula za El Camino de Santiago i zaboravila na njega neko vrijeme. Ponovno je iskrsnuo prošle godine. Čitajući Rostuharovu knjigu "Degustacija slobode" i slušajući prijateljevu priču o jednoj anegdoti sa puta po El Caminu u razmaku od par dana, zainteresirala sam se. Što? Gdje? Kada ? Zašto?

Povremeno bi opet u nekom razgovoru iskrsnuo ili bi pročitala nešto ili bi nedavno saznala da je jedna poznanica prošle godine otpješačila tjedan dana po Caminu.

Jučer sam "slučajnim" putem saznala za predavanje putopjesnikinje Maje Klarić (više o njoj ovdje) baš o njenom putovanju El Caminom i otišla ju poslušati. Bilo je vrlo inspirativno predavanje.

I slušala sam i slušala....ali nije samo Maja govorila. Nešto je i u meni pričalo sitnim glasićem, odi i ti tamo, prohodaj......prođi taj put.

Pješačeći El Caminom ljudi obično nose na svojim ruksacima školjku Jakobova ili Jakovljeva kapica (Pecten jacobeus) znak da su i oni na svom nekom putu. A i cijeli put El Camina je označen simbolom Jakobove kapice, putokaz je putnicima prema mjestu gdje svi žele doći, završiti svoje putovanje.
Prvi puta sam je i sama vidjela u Novom Mestu, na pješačkom putu uz rijeku Krku prije par godina (fotografija gore). I pitala se što tu radi, da tako od daleka pokazuje svoj put.

Da li će to jednog dana biti dio mog puta kojim ću proći...ne znam...voljela bih.
Vidjet ću da li će me nastaviti zvati da pođem i svojim stopalima prijeđem taj put s Jakobovom kapicom na ruksaku.

Oznake: inspiracije (srije)dom, El Camino

06.02.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Pliva patka preko Save, nosi pismo na vrh glave....

P.S. A sada kratko o samim pismima. Za ukrašavanje sam koristila crni vodootporni tanki flomaster i vodene boje, žigove (kupljene i one koje sam sama napravila) i jastučiće s tintom u boji, različite papire i koverte. Za fotografiranje sam koristila svoju kolekciju nalivpera.

P.P.S. Nadam se da će ovo nekoga inspirirati i potaknuti da iznenadi dragu osobu ili onoga s kim se niste dugo čuli, pa da pošalje pravo papirnato pismo......i tako nekome uljepša dan.

Oznake: inspiracije (srije)dom, pisma

30.01.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Danas ujutro, prije nego što sam otvorila oči, ova pjesma mi je dolepršala skupa s slikom ptice.
Još kada sam je prvi puta čula, muzika u ovoj pjesmi mi je bila tako puna točkica, prava točkasta pjesma.

Ptice su origami leteće ptice, a točkice iz pjesme sam akrilnom bojom preselila na njihova krila :-)

Oznake: inspiracije (srije)dom, origami, točkice

23.01.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Kada pojedem sardine iz konzerve, ostane mi konzerva. Gledam tu konzervu i razmišljam što se da od nje napraviti.

Prvo je obojam krem akrilnom bojom izvana i rubove iznutra crvenom.

Od mnogo načina ukrašavanja izabrala sam salvetnu tehniku i zaljepila salvetu izvana.

Ubacila sam u konzervu dvije svjećice i sitne kamenčiće kao dekoraciju. I tako je moja konzerva postala svijećnjak!
Za dekoraciju sam još istom salvetom ukrasila i dva drvena otpiljka. Tak da si lijepo skupa pašu :-)

16.01.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Za današnju inspiraciju srijedom sam spojila dvije različite ideje.
Prvo je to snijeg koji nas još od nedjelje okružuje gdje nam god pogled seže. Upravo sada veselo kaplju kapljice topećeg snijega po prozorskom limu, kap-kap-kapkapkap-kap. Veselo.
A drugo je opet igrica, ovaj puta neka nova, zove se Pou. Maleni se navukao zadnjih dana na nju, a ima simpatičnog likca.

Jedno popodne prošli tjedan je cijela familija sjedila na podu i crtala male "Pouiće". Svaki je crtao svoju verziju, a ja sam ih izrezala i tako su do danas stajali na stolu.
Hm, što ću s njima?
Ulazna vrata su mi prazna nakon skidanja vjenčića, a običaj mi je da uvijek imam nešto veselo i šareno na njima :-)
Snijeg i Pouići zajedno, zašto ne?

Vani ima snijega za stotinu snjegovića, pa su i Poići krenuli raditi snjegovića. Jupiiiiiiiiiiiiiiiiiii!
(Znam da slike nisu najbolje..teško je u poluosvijetljenom hodniku išta dobro snimiti.)

Oznake: inspiracije (srije)dom, snijeg, igra, ukras za vrata

09.01.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Fasciniraju me kulture starih naroda i u njihovim predmetima i slikarijama nalazim posebnu inspiraciju.
Australski starosjedioci Aboridžini su imali posebne tehnike slikanja. Između ostalog su štapićem točkali boju na podlogu.

Nedavno sam naišla na ovu sliku suvremene aboridžinske umjetnice Alme Webou.

Što da kažem, obožavam točkati. I tako sam spojila uvez i točkanje.

02.01.2013., srijeda

Inspiracije dom...

Početak je opet pred nama, počela je još jedna godina, upravo svježe razmotana ispred nas.

Slovo A je isto početak. Prvo slovo abecede, prvo slovo misli kada ne znam što da kažemo pa ispustimo jedan aaaaaaaaaa, dok nam misli ne poteku.

Broj jedan je isto početak nečega, bilo pisan arapskim ili rimskim pismom. Upravo smo jučer ostavili jedan iza sebe, prvi dan u godini, prvi dan u mjesecu.

Obično je ovo doba odluka i spiskova što ćemo započeti početkom godine ili što ćemo promijeniti ove nove godine.
Početkom godine su to povelike odluke. One koje počinju prvoga u mjesecu budu obično manje zahtjevne.
Ja sam svoje spiskove prestala pisati prije par godina.

Zbog čega sam prestala?

Kako kažu, ne treba čekati prvi u mjesecu, prvi dan u tjednu ili prvi dan u godini, da bi nešto mijenjali, krenuli mijenjat.
Svaki dan je novi početak. Svaki dan kada ujutro otvorimo oči, namještamo novi start. Počinje novi dan u kojem možemo početi ispočetka.

Baš svaki dan nam može biti restart.

Ipak me ovaj "veliki" početak inspirirao da napravim ove početne kamenčiće. Stavila sam ih na mjesta u stanu gdje će me stalno podsjećati da je svaki dan novi početak.

Sretan vam svima novi početak i to baš svakoga dana!

19.12.2012., srijeda

Sjećate se ovoga?

izvor fotke

Igrica me inspirirala da napravim dva broša od filca s glavnim likovima.

12.12.2012., srijeda

Inspiracije dom...

Ljetos sam vrijedno sakupljala biljke iz bakinog vrta i posušila ih. Nakupilo se par škarnicala posušenih biljaka. Sakupila sam ih s namjerom da ih u ovo doba darivanja poklonim prijateljima i rodbini, da bi i oni uživali u šalici dobroga domaćega čaja.

Nisam još imala ideje kakvu ambalažu bi koristila..možda sašiti neku platnenu vrećicu i u nju to staviti .

Neki dan sam slučajno vidjela odličnu ideju na Katjinom pepermintu i odlučila upotrijebiti njene vrećice kao inspiraciju za malo drugačiji pakung.

Ovdje fali samo vrećica čaja.....jumbo vrećica s količinom za čajnik za prijateljicu koja je velika obožavateljica čaja i pije ga u ogromnim količinama, pa joj nije dovoljna samo šalica čaja ;-)

Uzela sam filter vrećice za čaj u veličini L i napunila s jednom žlicom posušenog čaja. Koncem zašila otvor i nalijepila kartončić s ukrasnim cvijetom i imenom biljke na kraj konca.
Njoj sam napravila punu kutiju dvije vrste čajnih vrećica, od melise i kadulje.

05.12.2012., srijeda

Inspiracije dom...

Jučerašnja "kiša" snijega je tema današnje moje inspiracije srijedom.
U vrlo kratko vrijeme je cijela ulica i polje iza kuće bilo pokriveno snijegom....meni nešto fantastično.

Jednostavno sam "precrtala" snijeg u zraku na papir na dva načina.
Pak papir, crni tuš, bijeli papir i akrilna boja.

Bijele koke s neba pale, cijelo selo zatrpale :-)

28.11.2012., srijeda

Inspiracije dom ...

Uz nezaboravni zvuk njegove trube života u ružičastom....

...napravila sam notes na točkice.

Pogled na svijet kroz ružičasto ;-)

21.11.2012., srijeda

Inspiracije dom ...

Oduvijek su me fascinirale zemljopisne karte. Kada se nije moglo putovati u stvarnosti, putovala sam kartama u neke daleke krajeve.

Prvobitna namjera im je da te vode na mjesto kamo želiš doći u nekoj nepoznatoj zemlji ili gradu. Doduše dobro dođe karta grada i u vlastitom gradu, zar ne? Tko bi popamtio sve te stotine ulica.
S putovanja sam često kući nosila one gradske karte koje bih pokupila u turističkim uredim pojedinog grada (većina gradova ih u današnje vrijeme ima), znate one u velikim blokovima, na trganje.

Onda su u novinama ljeti počele stizati karte manjih područja Lijepe naše i sakupila se povelika hrpica tih karata.

Danas ću vam pokazati samo mali broj ideja što se sve s kartama može napraviti.
Kako su karte uglavnom većih dimenzija, odlične su za pakirati poklone, ali i iz male čestitke uz poklone.

Izrezane na različite načine mogu poslužiti za ukrašavanje papirnatih škrnicla s različitom namjenom: čuvanje raznih malih sitnica, omot za sitne poklone, koverte za pisma......

Mogu se od karata otisnutih na tanjem papiru napraviti i različiti cvjetovi.

14.11.2012., srijeda

Inspiracije dom ...

Danas sam inspiraciju našla u bojama.

U ovo doba godine fascinira me kombinacija tople žute i tamno, tamno smeđe. Drveće koje je ljeti gotovo neprimjetno u parku među drugim drvećem, u jesen ovakvom kombinacijom boja iskače i plijeni poglede...hm, barem moje.

Inspirirana tom kombinacijom boja napravila sam dvostruku knjižicu i narukvicu.

07.11.2012., srijeda

Inspiracije dom ...

Kreativnost stanuje u svima nama. Jedni je izražavaju na svakom polju svoga života, neki samo u nekima, ali krativnost je u našoj biti.
Zato ne vjerujem onima koji kažu da nisu kreativni. Kreativnost se može izraziti na milijun načina, a za neke ne biste niti pomislili da je to kreativnost na djelu.

Kreativnost je uključena ujutro kada se budimo, premda je nismo uopće svjesni. Način na koji si posložimo doručak, kako iskombiniramo odjeću, kreativni su i načini kako dođemo do posla kada po putu stane tramvaj, jer je u kvaru, a ti moraš biti za pol sata na radnom mjestu.
Kreativnost je i kada napišemo vrlo neugodan mail, a da ne budemo bezobrazni ili kada od naizgled nespojivih namirnica, koje jedino imamo doma, napravimo večeru za prste polizati. A kreativni smo i dok spavamo, kada ispreplićemo niti maštom u snu.

Sve je to kreativnost.

Meni je inspiracija za ono što radim (a dijelom pokažem i ovdje) posvuda oko mene. Mogu to biti uzorci, boje, oblici, pojave...sve što tokom dana vidim, čujem, dotaknem, može djelovati inspirativno na način da u meni okine neku ideju.
Naravno, u današnje vrijeme internet je također odličan izvor inspiracije. Vidim nešto što je netko drugi napravio, privuče me detalj, cjelina ili to nešto, a onda se to zavrti zajedno s onim otprije viđenim i u nekom obliku izađe kao nova ideja za nešto što ću napraviti.

Srijedom (zato jer se eto početak srijede nalazi u inspiraciji :-) sam odlučila podijelit s vama tko, što, kada, kako, gdje ili zašto me inspirira.

Ovosrijedna inspiracija su špageti od tkanine.
Jako mi se sviđa ova ideja, jer su ustvari ti špageti ostaci modnih tkanina koji su se prije vjerojatno bacali. A sada se sve to reciklira i mi ih možemo upotrijebiti na vrlo maštoviti način. Jupiiii!

A kako je to mene inspiriralo?
Što je zajedničko majici koja se razvukla i nije više za nositi i mako suknji koja ima rupice uz šavove? Sviđa mi se boja i uzorak na njima i dalje (zbog toga sam ih djelom i kupila), iako su sada nenosivi i žao mi ih je baciti.

Što da napravim s njima?
Izrežem sama svoju majicu i suknju u špagete i naheklam nešto.

Ovdje možete pogledati jedan od načina kako izrezati majicu u trakice.