Šta je trulo u državi blogera?
05.05.2013.
Ja nisam sigurno prva kojoj je zapalo za oko da je pristup socijalnim mrežama obrnuto proporcionalan plodnim diskusijama koje se vode na blogovima. Istražujući po mreži pronašla sam niz članaka koji su izašli u posljednje vrijeme u svijetu, upravo na tu temu i u kojima se navodi kao zaključak da je blog, kao način pisanja na internetu, u krizi, te da je "zlatno doba" bloga u svijetu pri kraju.
Zašto je to tako?
Pionir interneta Dave Winer, rekao je da je blog necezurisan glas pojedinca. Ako jedan blog oslikava rezultat jednog grupnog procesa, u kojemu se bloger osjeća zaštićen i ako izbjegava konfrontacije tada to nije blog. Jedan blog, dakle, karakterizira osobnost, otvorenost, hrabrost i spremnost da se upusti u konflikt. Prema podacima koje sam pronašla stoji da se 43% korisnika neta nalazi na socijalnim mrežama kao što je Facebook i Google+, a samo 8% ima blog na kojemu piše.
Razlog omiljenosti fejsa i google+ mogao bi ležati u pripremljenom predlošku na njima. Naime, socijalne mreže čine svojim korisnicima velika olakšanja i daju im, za razliku od bloga, velike prednosti. Naprimjer, veću efikasnost. Facebook ili google+ korisnici mogu prije svega da ograniče svoju publiku i da odbace neželjene osobe na vrlo lak način (izborom prijatelja i reguliranjem privatnosti). U ovakvom filteru je pisanje puno ugodnije nego na jednom blogu kod kojega imaš osjećaj kao kada noću sjediš u osvjetljenom izlogu.
Na socijalnim mrežama se dakle, korisnik osjeća zaštićenim. Svoje vrijeme provede u jednom ograđenom prostoru... sve je pregledno i savladivo. Ne mora se izlagati nikakvoj otvorenoj debati, ne mora se čak ni posebno potruditi.
Isto tako je važno napomenuti da na fejsu ili googlu+ nije potrebno tražiti ni sopstvenu formu niti poseban osobni stil... sve je već predviđeno. Prijem i zahtjevi su niski. To je kao da poredimo kauč na kojem sjedimo kad gledamo TV i bidermajer sofu.
A blog?
Blog bi mogao da se uporedi sa stajalištem vlakova: Pišeš i čekaš šta će se desiti sa tvojim postom: da li ćeš dobiti pozitivne kritike i da li će te neki post katapultirati u malo više sfere.
Da bi jedan novi blog izazvao pozornost potrebno je mnogo više učiniti nego ranije: pisati komentare, diskutirati u blogerskoj zajednici o onome što te zanima i ne zanima, samo da bi privukao pozornost da neko počne da te čita. S druge strane, većina top blogera ponaša se elitarno prema početnicima. Slijedeće je da ne postoji obostrana podrška između blogera a isto tako sve je više nespretnog upravljanja kod komentara što dovodi više do raskola nego do korisne diskusije
Da se vratim na onu konstataciju da je blog usporediv sa kolodvorom. Bez obzira na ovakva razmišljanja i zaključke koje su donijela novija istraživanja u pojedinim blogerskim zajednicama u svijetu, ja sam izabrala kolodvor naspram bezbjedne ograde i sviđa mi se blog-stajalište, zbog izražavanja i podsticanja kreativnosti, iako vlak za nastavak putovanja svraća sve rijeđe.
komentiraj (50) * ispiši * #