Bookeraj - raj za pasionirane čitatelje

četvrtak, 11.06.2009.

Što sam najviše puta zapisala


Na polici pod stolom u mojoj radno – prebivališnoj sobi (a posljednjih nekoliko mjeseci i na podu) postoji jedan značajni crveni fascikl na kojega sam nalijepila post – it na kojem piše «BOOKS». Ideja kako bih knjige na o kojima sam čula preporuke mogla ovjekovječiti i jednog se dana istima vratiti došla mi je od jednog kolege, također strastvenog čitatelja. On, naime, ima bilježnicu u tu svrhu (i ja sam pokušala s bilježnicom, ali u maniri pravog hrčka, bilježnicu sam totalno prerasla, ako kužite što hoću reći) – kad čuje riječi «Ovo svakako moraš pročitati...», on se hvata svoje bilježnice i nakon nekog vremena nedvojbeno tu knjigu i pročita te se osjeća obogaćenim za vrijedno iskustvo.

Sram me bilo, ja nisam toliko revna (a svijet je tako divno mjesto puno čudesa da čovjek jednostavno ne zna kamo bi se prije okrenuo) – tako da sam upravo ovog časa otpuhnula prašinu sa svog «books» fascikla (ne bih li, dakako, dodala još koji naslov napisan na kojekakvim nasumičnim papirićima). I uhvatila sam prelistavati: ima tu zavidan broj od sigurno tisuću knjiga koje «moram» pročitati, a nisam ni počela s misijom. Neka se imena i naslovi, dakako, ponavljaju. A ovi se, prema mojoj procjeni, ponavljaju najčešće.

1. Herman Hesse: «Igra staklenim perlama». Nedavno sam čula mišljenje kako sam za «Igru staklenim perlama» postala malo prestara: to je vrijedilo čitati kad si tinejdžer pun pravedničkog gnjeva na učmale matorce i štogod. Ipak, kad sam se prvi put uhvatila čitanja "perli" odustala sam nakon nepunih dvadesetak stranica. Možda za mene i za «perle» jednostavno nema odgovarajućeg životnog trenutka, tko zna?

2. Jean M. Auel: «Pleme špiljskog medvjeda». Ovu sam preporuku čula u prvom srednje od školske prijateljice Tene i nikad je nisam zaboravila: napisana je na papiriću koji je sigurno najdugovječniji među svim mojim posjedima, dulje traje čak i od moje osobne iskaznice. U svakom slučaju, pozitivni i aktivni napori ka konačnom ostvarenju misije čitanja «Plemena špiljskog medvjeda» još uvijek nisu ostvareni.

3. Naomi Klein: «No logo». Ovo je preporuka za čitanje publicističkog djela koje je mom prijatelju uzdrmalo svijet dok je pripremao seminarski rad iz sociologije na prvoj godini faksa. Kao i svaka normalna mlada osoba, ja volim čitati priručnike iz ekonomije, ali Naomi Klein (koja, kako sam shvatila iz prijateljevog oduševljenog objašnjavanja, ima veze s ekonomijom i društvom) još uvijek nisam dotakla.

4. Marina Šur – Puhlovski: «Nesanica». Za «Nesanicu» smo se dogovorili kako će to biti naš idući projekt u book – clubu na portalu www.knjizevnost.org , ali ja u nedostatku vremena nisam uspjela pročitati tu knjigu (iako sam si zapisala: u rokovnik, na papirić, na ruku, na čelo...). Prelistavajući svoj «books» fascikl, ustanovila sam da mi je netko već preporučio čitanje iste knjige, i da ni tu prethodnu preporuku nisam poslušala. Ipak, pročitala sam divan topic na forumu koji govori o toj knjizi, pa ukoliko ste zainteresirani, svakako posjetite forum portala Knjizevnost.org

5. Fjodor Mihajlovič Dostojevski: «Idiot». Kao i svaki literarni snob, uvjerena sam kako čovjek ne može početi čitati iznebuha, s bilo čim, iz vedra neba. Za dobro čitateljsko iskustvo moraju postojati dobri temelji. Naravno, prethodnu izjavu valja shvatiti samo deklarativno: čitam sve što mi dođe pod ruku (pod uvjetom da mi se isto prethodno učinilo zanimljivim), bez reda i bez prethodnog stručnog znanja o književnoj teoriji i povijesti književnosti. Ipak, volim čuti što ljudi misle kako bi svakako valjalo pročitati ukoliko čovjek želi biti literarno obrazovan. Dostojevski je svakako pri vrhu liste.

6. William Engdahl: «Stoljeće rata». Knjiga koju mi najčešće preporučuju zagriženi povjesničari (hvala na pitanju, takvih u društvu imam preko nekoliko) i ljubitelji teorija zavjera te alternativne povijesti. Ipak, kako sam nedavno čitala knjigu koja se zove «Stoljeće nafte» skupine hrvatskih autora (udžbenik za Rudarski fakultet, ne pitajte), koja je, dakako, bila užasavajuće dosadna (laiku poput mene), mene naslovi uvijek asociraju jedan na drugoga, pa se, moram priznati, pomalo skanjujem čitati «Stoljeće rata». To govorim u svoju obranu - ponekad imam problema s asociranjem stvari: čitav tjedan jedan Subaru Legacy nazivam Mazdom Premacy. Uglavnom, presuda glasi: nepročitano. Do daljnjeg.

7. Francoise Sagan: «Dobar dan, tugo». Francoise Sagan je dio većeg projekta kojega planiram pokrenuti (ajmo sad svi uglas) «jednom kad budem imala više vremena», tako da u svoju obranu moram reći kako sam već pročitala «Prolaznu bol» i «Predaju» te autorice (a kako mi njezin mentalni sklop nije do kraja jasan, te kako mi njezini glavni likovi ostavljaju milijun nedoumica u glavi, odlučila sam pročitati «Dobar dan, tugo» koji kao njezin najpopularniji roman mora govoriti o odlikama ovog osebujnog autorstva na najpotpuniji mogući način). No eto – nikako vremena.

8. Paul Auster: «Newyorška trilogija». Ovu sam knjigu zapravo već čitala na prvoj godini faksa (kao jednu od preporuka koje sam, unatoč uvriježenom mišljenju, uvažila). Ali toliko je želim pročitati još jednom da je ne prestajem zapisivati po izvjesnim nikom krivim papirićima.

9. Luis Borghes – sve/bilo što. Čitajući Martya Misterea, postala sam uvjerena da bi mi se Luis Borghes, kao opsesivni knjižničar, totalno svidio. Dojam je još uvijek nepotvrđen, a Borghesa možda ne čitam i stoga što se bojim da bi njegova stvarna djela mogla pokvariti dojam ovih imaginarnih.

10. Alain de Botton – sve osim koječega. Čitala sam «Ljubim i pričam» i nije mi bilo loše, ali još uvijek nisam skužila zašto se ljudima Alain de Botton toliko sviđa.

Imate li vi svoj popis nepročitanoga? Je li još uvijek dulji od onoga što ste apsolvirali ili se polako približavate kraju popisa? Ja ću morati živjeti vječno planiram li ikad dovršiti svoj.

11.06.2009. u 21:24 • 10 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.



< lipanj, 2009 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Rujan 2022 (5)
Travanj 2022 (7)
Veljača 2022 (5)
Siječanj 2022 (6)
Listopad 2021 (2)
Rujan 2021 (2)
Srpanj 2021 (6)
Svibanj 2021 (4)
Travanj 2021 (3)
Ožujak 2021 (4)
Veljača 2021 (4)
Prosinac 2020 (7)
Studeni 2020 (3)
Listopad 2020 (2)
Kolovoz 2020 (3)
Siječanj 2020 (1)
Travanj 2019 (1)
Svibanj 2018 (2)
Ožujak 2018 (1)
Kolovoz 2017 (4)
Srpanj 2017 (7)
Lipanj 2017 (10)
Svibanj 2017 (2)
Ožujak 2017 (6)
Veljača 2017 (6)
Siječanj 2017 (4)
Prosinac 2016 (1)
Studeni 2016 (11)
Listopad 2016 (4)
Rujan 2016 (2)
Kolovoz 2016 (4)
Srpanj 2016 (8)
Travanj 2016 (1)
Ožujak 2016 (10)
Veljača 2016 (2)
Siječanj 2016 (4)
Listopad 2015 (2)
Rujan 2015 (2)
Srpanj 2015 (6)
Lipanj 2015 (14)
Svibanj 2015 (11)
Travanj 2015 (3)
Ožujak 2015 (6)
Veljača 2015 (6)
Siječanj 2015 (8)
Prosinac 2014 (5)
Studeni 2014 (6)
Listopad 2014 (8)

Komentari da/ne?

Opis bloga

Na ovom blogu čitajte o knjigama - mojim knjigama, Vašim knjigama, najnovijim knjigama, starim knjigama, zanemarenim knjigama, o autorima knjiga i novostima iz književnosti.


Hit Counter by Digits


Za sve informacije, pitanja, primjedbe, komentare, uvrede i drugo kontaktirajte me na bookeraj.blog@gmail.com