1000 čudesnih stvari

nedjelja, 15.08.2010.

Čudesna stvar #40 - Mrak

Image and video hosting by TinyPic
Mrak
Odrasla sam za vrijeme redukcija struje. Odrasla sam i u vrijeme dok su ljeti, za vrijeme svake jače oluje, isključivali struju. Odrasla sam uz vječne bijele svijeće - najjeftinije - uz vosak proliven po podu i stolu, uz odlazak na zahod uz veliki svijećnjak s tri svijeće koji je služio baš za takve prilike kad treba više svjetla. Odrastala sam uz mrak koji se penjao uz prozore moje zgrade, sve do "Kockice" kojoj - ako me sjećanje ne vara, a bila sam mala pa je moguće da se i krivo sjećam - nisu gasili svjetla. Odrasla sam uz farove koji su u tom potpunom mraku, šarali po stropu moje sobe taman toliko da u potpunom mraku ugledam obrise bratova lica. Odrastala sam kasnije uz zamračenja i uz bjegove u skloništa i uz nestabilan sustav opskrbe strujom po otocima. Znalo se dogoditi da na otoku na kojem sam tih ratnih godina ljetovala isključe struju i da povratak kući bude uistinu pustolovan. Nije bio takav jer sam se bojala mraka - nisam - nego jer ništa pred sobom nisam vidjela, nisam štoviše znala ni u kojem smjeru krenuti.

U svijetu mojeg djetinjstva mrak je, silom prilika, bio važan dio. A onda je došlo vrijeme svjetla. I ne sjećam se kada sam zadnji puta bila bez struje, a onaj potpuni mrak u kojem se ne vidi ništa i u kojem hodaš polako dok ti se oči ne priviknu, a i onda oprezno pipaš pred sobom davno već nisam vidjela.

Ljudi se boje mraka. Nesiguran je, opasan. Zamišljaš što se sve u njemu krije. Stabla djeluju prijeteće. Nemaš se po čemu orjentirati. Odjednom zavlada i potpuna tišina - tolika da se svaki zvuk čuje kao da je spojen na privatni razglas. A usprkos tome iskreno uživam u potpunoj tami, onoj tami kada ne vidiš tijelo pored sebe. Nekako ona - ta tama - sve prekrije, nježno, ušuška te, umiri. Sve mora biti polakše, nježnije, pažljivije, tiše. I možeš - ponekad - vidjeti nebo tako čisto kao da je dovoljno tek pružiti ruku i opipati ga, odgurnuti ga rukom, kao da Mjesec uistinu služi samo tome da ti na njega prisloniš ljestve i popneš se.

Mrak je čudesan.
Image and video hosting by TinyPic
- 12:17 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>