MUKE MOJE MARE

Danas san ništo ranije s placa krenila doma, zač mi je svega prifalilo, a ni mi se dalo Mijetu zvat da dopelja još tega svega za prodat i nis ni priredila tulko, svi su poludeli, pred trideset godin kad san počela po placu pojt nisan za Uskrs pol tega mogla prodat. Bolje gospe nisu tile kupovat od nas, zač bi se vidilo da slavidu pa su jih njevi drugovi vozili u Zagreb da si sve to zamu, a sad popitkevaju.- Janjo jesu li vam jaja domaća, a ja rečen: pa od kokoši su, a one opet pita .- Imate li svog kokota Janjo? A ja rečen da iman sada samo jednega, a prije san ih imala i više, ali takva su vrimena došla da sad iman samo jednega! A ona opet mene zapitkeva: - Jel to onaj crven kokot, sa lijepom krijestom? A ja rečem: a vraga če vam moj kokot gospa, zamte ta jajca ako čete i gotov divan, žene čekaju na red pri Janji, zač znaju da Janjo ne kupuje u trgovački centri, nego ima doma, a bože oslobodi te bolje ženske …
-A Janjo, imate li kakvu šunkicu za prodati ?
-Niman, gospa nimam zač iman puno dice i zeti i snah i nuki i nučic i svi će dojt na Uskrs doma najist se i zet si doma za kašnje. Dost su me danas nasekirale, a bome san se kad san došla doma najidila još više zač me je moja Mare sva u jednoj vodi dočekala na vrati dvora, raščupana sva u suzam, zaliknila se od plača i suz. Malo san se sabrala i rekla Mijeti da spravi kištice u kolnicu, a da se ja smirin malo z Marum u kuinji.
-Kaj je Mare, kaj je bilo, jer vrag morti zašal u te, kakova si to, čemo morda morat pojt tamo onem velečesnam da ga istira iz tebe, Mare ki se bes dogodil?
Mare, samo šmrca i počne divanit, da joj je suseda ona gluha teta Roža divanila da su rekli u subotu, da će pojt počistit po dvori, pa se boji za krušku tepku i za dvi slive sirotinja, i ima jednu malu črišnju kaj je u takovem zaklonu od jednega zida da svake godine rodi i za celo selo ima črišanj? Tepka je bog zna kuliko godin u tem dvoru i ona peče od nje rakiju pa joj ja prodan, pa si popuni, zač nemore pojt na plac jerbo joj je svekrva bolna i mora ju čuvat, samo kad je Ive doma more pojt u grad.
-Aaa, Mare moja, ma ni teta Roža dobro to razumila, to su rekli samo tako, ni to niš, dal Mare ti to misliš kaj je bilo na onem zgonu od HDZ-eja, ma ne boj se, znan ja ki je to obečal, ne boj se da će ko obećanje ispunit Mare moja, to kaj su rekli to se drugač zove, pa kad dojde Miječe sestre čeri sin on će ti to rastumačit ja to neznan dobro kako se to zove?
Malo se moja Mare smirila, skuhale smo kafu i pojile trun i malo se okripila. Onda san je ja zela na red da joj rastumačin kaj bi se dogodilo da dojdu naše dvore čistit.
-Ja bi Mare odma zvala onu gospu Mariju, kaj nedeljum ima onu emisiju na Ogulinu o ljudimi kaj ih više ni i njihovim kučam i poslim, i ona bi seguro njih dočekala sa tranparentum na vratim našega i tvojega dvora na kem bi pislo: «Ne dirajte povesnu baštinu našega sela» i to bi sve bilo na radiju i na televiziji i po svimi novinami u Hrvackoj. Došla bi gospa Dubravka i Nešo i Koza i oni bi sve to slikali i cili bi svit o temu divanil. Ni to moja Mare kaj prije, da se moglo delat kaj ki če, sad se mora dobro pazit kaj se na vlasti divani, i oni nesmidu niš dirat kaj ni njiovo.
-A zač Janjo takove bedastoče divaniš, i sama znaš da ni tako i da moru zet sebi kaj god če, i u novinam je i po televiziji i svaku večer gledamo, pa kaj, niš, samo išču ki je kaj naredil, a nigda niš ne najdu i nikega. Ako kega i najdu trun ih zapru i fiškali ih izvuču van, i onda dojde da to prestari i kaj Janjo, ne tepi!
Nemoreš ti više ni moju Maru prevarit, ti medijumi vraga deladu, kad je gluha teta Roža čula, kako onda ne bi moja Mare?
-Pa Janjo moja sil čula da su rekli da je i Bog na njivoj strani, pa vidiš Janjo da je i ta Unija na njiovoj strani, zač joj dajedu sve kaj ona če, a tepki više ni, morda još dvi ili tri u celemu našemu Ogulinu, a morda ih ni više nigdi samo u mojen dvoru, pa jim je ki rekal pa bi mi to zeli. Imaju oni ništo na umu kad su to sve divanili, ni meni kaj su rekli da je pravedni i dobri Bog na njivoj strani, on se more branit, i niki ga ne more doseć, a moju tepku moru zet kad će. Ive je star, ja nisan baš bog zna kako pametna, to svi znate. Ti si mi Janjo moja uvik bila pri ruki, pa kaj znaš kaj oni mislu. Morda su zapeli u Uniji toj za tu tepku, zač je nimadu, pa će je zet, otpeljat sebi ili će to bit ki sa onim kad su dali da lovidu po našemu moru, Ja znan segurno da je niki odal da ja iman tu tepku i da takove lipe nigdi ni.
-Mare, pa nisu dali da oni lovu na našen, neg u onem delu kadi smo imali to pravo zaštitit i zaštitli smo preko našega Sabora, a kako Talijani nimadu kaj jist jerbo su sve pojili na svojoj strani, sad ih mi moramo puščit da si lovu jer ne moru jist samo pice. A za Slovence lako, nek lovidu, njih je malo, da svaki dan svaki poji jednu ribu to je dva miliona rib, ma nek jidu, ja do rib niš ne držin. Kaj će njimi tvoja tepka, valja će oni rakiju peć? Treba se zmazat i namučit za rakiju peć! Pojt ću ja pitat jutri jednega čovika ki se razumi da mi sve reče, ja mislin Mare da to neče bit kako ti misliš.
Celo san popodne z njun izgubila, smirila se, a jutri ja gren pitat dal moru oni Marinu tepku zet.
Došal je Mije i pital kaj je to bilo, ma san mu to sve izdivanila, a on maše glavum, ni segur više kaj ni ja u niš…
I krenila ja do tega gospona i sve izdivanila, a on misli da se more dogodit da će i tepku zaštitit kaj i naš ZERP, ali če moč tepke brat svi iz Evropske unije, ako je tepka tako retka, dok ne zajdemo u EU, a onda ćemo i onako bit jedna država.
I dojdem doma i sedem za kompjutera da van to rečen, kad vrag ne spi ni na Veliki tjedan, treba platit HIPO-u u hipu 40 milijoni euri.
Eto, dico moja mila, sve mi se vidi da čemo sad imat uz one uvete koje smo ispunili, i one za ke znamo, a nismo ih odelali, još dva - skroz nova, Marinu krušku tepku, pod žurno i 40 milijoni euri. Sad ču z Marum podivanit o temu i reč joj da još morda tepku ne trebaju dok ne isplatu ove eure. Morat ću više z Marum divanit, zač ona i ni tako bedasta kakvum smo je naredili!
Nis mislela o tem pisat, al ispalo je tako, pa san vami rekla svoju i Marinu muku.
Svimin kaj slavite Uskrs sada z manum želim sretan i blagoslovljen blagdan !
Ajte bok!
Janjo, 19,20 i 21 ožujak 08.

21.03.2008. u 22:41 | 7 Komentara | Print | # | ^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< ožujak, 2008 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Siječanj 2011 (1)
Prosinac 2010 (1)
Studeni 2010 (1)
Rujan 2010 (1)
Kolovoz 2010 (1)
Srpanj 2010 (2)
Veljača 2010 (1)
Siječanj 2010 (2)
Prosinac 2009 (1)
Studeni 2009 (1)
Rujan 2009 (2)
Kolovoz 2009 (1)
Srpanj 2009 (1)
Lipanj 2009 (2)
Svibanj 2009 (2)
Travanj 2009 (1)
Ožujak 2009 (3)
Veljača 2009 (1)
Siječanj 2009 (1)
Prosinac 2008 (3)
Studeni 2008 (1)
Listopad 2008 (2)
Rujan 2008 (2)
Kolovoz 2008 (1)
Srpanj 2008 (3)
Lipanj 2008 (3)
Svibanj 2008 (2)
Travanj 2008 (2)
Ožujak 2008 (4)
Veljača 2008 (8)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Ogulinska blogovaranja

Linkovi


Blog servis

Forum.hr
Monitor.hr
Og-list.hr
Blog podno Kleka.hr
Maksova maksimala.hr
Ogulinska fatamorgana.hr


Broj posjeta

Oil Rig Accidents
Oil Rig Accidents Counter