Apsolutni prioritet Zagrebačkih mažoretkinja je zaštita okoliša - slobodno možemo reći da je to Šefova opsesija Stoga u dvorištu Zagrebačkih mažoretkinja imamo kante za: - papir od 240 litara (plava) - plastiku i metal od 120 litara (žuta) - organski otpad od 120 litara (smeđa) - mješoviti otpad od 120 litara (crna) - ambalažu koju vraćamo u trgovina od 120 litara (zelena) - staklenu ambalažu koju odnosimo na deponij od 120 litara (crvena) - dva kompostišta Kako maksimlano recikliramo otpad smanjili smo količinu mješovitog otpada sa 550 litara tjedno na samo 60 litara tjedno (umjesto 3 velike kante sada punimo 1/2 male kante), no zato tjedno odvojimo: - 240 litara papira - 60 litara plastike i metala - 120 litara organskog otpada koji odvoze - 140 litara organskog otpada koji kompostiramo (koristimo za dvorište) - 40 litara povratnih boca - 10 litara nepovratnih staklenih boca - 60 litara mješovitog otpada Osim toga provodimo slijedeće mjere: - trošimo bitno više struje nego nafte (kupili smo elektirčne kosilice, električne pile, električne trimere idr.) - kupujemo aparate koji imaju specifikaciju manje potrošnje energije iako su skuplji u nabavi - isključivo koristimo štedne žarulje (LCD) iako su puno skuplje - promijenili smo stolariju u uredu na plastičnu da nema gubitka energije - zimi se grijanje gasi na kraju radnog vremena i uredi se ne griju izvan radnog vremena i vikendom - ljeti su otvoreni prozori i vrata kako bi manje koristili ventilatore i klime - sve grane koje otpilimo sa drva koristimo za roštilj (da ne kupujemo drva koja se moraju rušiti) Iduće godine planiramo postaviti solarne panele na krov kako bi dio električne energije skupljali kroz obnovljivu sunčanu energiju. PROFESIONALNI KULTURNI ANSAMBLI Profesionalnih orkestara, ansambala i zborova: 30 Koncerata: 592 Posjetitelja: 256.764 Najveći profesionalni orkestri: - Zagrebačka filharmonija - Filharmonijski orkestar HNK - Simfonijski orkestar HRT - Simfonijski puhači orkestar Hrvatske vojske - Orkestar Gradskog kazališta Komedija - Tamburaški orkestar HRT-a - Lado Lado: - 54 izvođača (40 plesača i 14 muzičara) - 64 priredbe godišnje - 59.740 posjetitelja PALAČA U VISOKOJ ULICI Palača Pongratz jedna je od najljepših zagrebačkih palača koja se nalazi u Visokoj ulici 22, na Gradecu, i državna je rezidencijalna zgrada Republike Hrvatske. Palača datira iz 16. stoljeća, no vremenom je nadograđivana i preuređivana, dok je u 19. stoljeću dobila reprezentativni park. Palaču je izgradila obitelj Pongratz, jedna od najmoćnijih zagrebačkih obitelji, a koliko su bili moćni pokazuje i činjenica da su nakon velikog potresa 1880. upravo oni bili jamac Zagrebu za kredit za obnovu. Pongratzi su u palači imali vrlo bogat stilski namještaj i niz vrhunskih slika, a kako su bili mecene Vlahi Bokovcu gotovo svaka soba je imala Bukovčevu sliku. Obzirom na niz projekta koje su radili u Zagrebu, poglavito u lokalnoj politici (u državnoj nikad nisu htjeli sudjelovati), na niz crkava i drugih objekata koje su restaurirali i niz umjetnika koje su pomagali, slobodno ih možemo nazvati hrvatskom „obitelji Medici“ (firentinske mecene). Od 1929. palača postaje rezidencijalne palača za prijem državnika koji dođu u Zagreb. Od tada je u njoj spavao i boravio velik broj državnika. FICLEK ficlek = komadić bezec = griz sendviča fleka = mrlja knap = tijesno, usko „Daj mi bezec, ma sam ficlek“ = daj mi griz sendviča, ma samo komadić „Joj kak je to na knap“ = to je baš tijesno TRGOVINA S VLAKIĆIMA KOD JUGOTONA Na lijevoj strani Bogovićeve ulice tek dva lokala od Gajeve u neposrednoj blizini nekadašnje Jugotonove prodavaonice ploča bio je maleni dućančić od nekih 15 m2 koji je prodavao kvalitetne modele željeznice (vlakove, lokomotive, vagone, zgrade, pejsaž) i pripadajuću opremu. Klinci su stajali ispred i napajali oči, a oni koji bi imali prilično novaca ulazili su unutra i kupovali nešto od vrlo skupih, ali najkvalitetnijih vlakića različitih veličina. Najveći izbor je bio kompleta H0 (malo veći) i N (manji), ali se kupovalo i po komadu: pruge, skretnice, transformatori, lokomotive, putnički, teretni i drugi vagoni, kućice, kolodvori, mostovi, tuneli, drveće, ljudi, auti… Svaki vagon ili lokomotiva je imala svoju kvalitetnu plastičnu kutijicu sa utorom u kojem su se čuvali dok se nije sa njima igralo. I ja sam imao željeznicu N veličine, 3 lokomotive, nekih 30 raznih vagona, četiri skretnice, brdo tračnica, kolodvor i most, a kada bi uporabio sve što sam imao soba od 20 m2 je bila prepuna tračnica i vlakova te se moralo hodati tako da se preskaču tračnice. Dobar dio toga je kupljen u ovoj trgovini. Moji prijatelji su radili prave male gradove najčešće na tavanima ili praznim garažama, a neki su i spajali nekoliko svojih kompleta zajedno. U trgovini su se mogli kupiti i piste za utrke električnim autićima koje smo također spajali i zajedno vodili utrke. Ja sam imao dvije „osmice“ i nekih desetak različitih autića. Dobar dio tih autića i piste, te željeznice sam naslijedio od tate dok sam bio klinac i sve je radilo iako je bilo staro 20 i više godina, te se moglo kombinirati sa novokupljenim dijelovima. Dobiti vagon ili, daj bože, lokomotivu, za rođendan je bila ultimativna sreća, ogromno bogatstvo i predmet zavisti prijatelja. Danas u Zagrebu nema ovakve trgovine kvalitetnih modela, a umjesto toga po trgovinama igračaka prodaju se jeftini, nekvalitetni kineski kompleti. Nema to veze sa pravim modelarstvom. Na prostoru ove trgovine danas je butik. ZAGREB MAŽORET FEST - 1. dio foto: Željko Bakšaj Žac, službeni fotograf Zagrebačkih mažoretkinja ...nastavak u idućem postu... |
< | prosinac, 2021 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |