Seniorski 1A je krenuo sa treninzima od 18.1, a juniorski 1A kreće od 23.1.
Treninzi su do daljenjega prema slijedećem rasporedu:
- S1A ponedjeljkom u 1. gimnaziji i srijedom u OŠ I.Filipovića od 20:00 do 22:30,
- J1A subotom u 1. gimanziji od 10:00 do 12:30 sati
Ostali timovi, temeljem odluke Stožera treninge nemaju do 31.1.
Svi sastavi dobivaju snimke video-treninga i to:
- ponedjeljkom formacijski trening
- četvrtkom tehniciranje sa štapom
- do 31.1. nema nastupa
NAŠ ŠTAP U FILMU
U filmu "Zabranjeno smijanje" (komedija) u nekoliko scena je bio naš drveni mažoret-štap (plavo-bijeli). Glumac pritom kaže glumici "vidi što sam našao u podumu iz vremena tvoje mažoret-slave".
Ne znamo gdje su štap nabavili jer ga od nas nisu dobili, a evidentno je rabljen jer se vidi oštečenje boje na kugli.
KOLIKO SE VREMENA POTROŠI NA IZRADU GLAZBE
U jednoj godini radimo glazbu za:
- S1A koreografiju i defile za koje zajedno potrošimo oko 100 sati (montaže, preslušavanja i postmasteringa)
- J1A koreografiju i defile oko 60 sati
- specifični glazbeni brojevi za posebno naručene koreografije oko 20 sati
- mažoret-bajka, reklame i slični projekti oko 25 sati
- montiranje za ostale timove sa kojima surađujemo oko 30 sati
- remastering brojeva, izrada službenih CD-ova, nosača zvuka za nastupe i natjecanja oko 5 sati
= ukupno oko 240 sati (što je mjesec i pola redovnog rada jednog zaposlenika)
Na nalaženju i izradi glazbe rade
- Šef
- treneri sastava
- profesionalni tonski tehničar Davor Totović
- povremeno vanjski stručnjaci
NAŠA ZDRAVSTVENA SLUŽBA
Zagrebačke mažoretkinje provode vrlo ozbiljnu i sustavnu zdravstvenu brigu članova 1A sastava. Nakon brige o sigurnosti našeg članstva zdravstvena skrb je prvi prioritet.
ZAGRIJAVANJE
Preventivno se provodi niz zdravstvenih mjera. Najvažniji segment treninga je zagrijavanje, o čemu su vrlo seriozno educirani svi treneri tima. No, o zagrijavanju više u idućem postu.
OSTALE MJERE PREVENTIVE
Zagrebačke mažoretkinje provode i niz drugih mjera preventive:
• podjela flajera i striktne mjere za sprječavanje gripe i viroza
• podjela flajera i striktne mjere kod pojave ušiju
• trenerima se besplatno dijele šamponi za sprječavanje uši tijekom epidemije, te mažoretkinjama 1A timova maske za sprječavanje gripe i viroza
• periodična edukacija i provođenje mjera za sprječavanje širenja mononukleoze i hepatitisa (predavanja, flajeri, upozorenja…)
• flajer sa naputcima oko prehrane i naputaka tijekom intenzivnih treninga, neposredno prije i tijekom prvenstava
• podjela flajera i edukacija preventive na turnejama, sa specifičnostima zemalja koje posjećujemo (otrovne životinje i biljke, zarazne i druge bolesti, pitkost vode, štena hrana, klimatske i druge posljedice po zdravlje)
• konstantna edukacija za prevenciju sportskih povreda i ozljeda
• tim posjeduje čak i trim bicikle, te druge sprave koje se posuđuju članicama koje moraju jačati muskulaturu, posebno kvadricepse (radi manjeg pritiska na ligamente i tetive)
• S1A ima gratis pristup teretani u HVU svaki dan u tjednu do 22:00 sata
VLASTITA ZDRAVSTVENA SLUŽBA
Naši povjerenica za zdravstvo je magistra sestrinstva Irena Rašić, diplomirala na Zdravstvenom veleučilištu u Zagrebu, na studiju visokog sestrinstva, zaposlena kao voditeljica odjela abdominalne kirurgije na KB Dubrava. Povjerenica uvijek sa nama idu na sva prvenstva gdje se brine o prehrani, dodacima prehrani (isotonici, kalcij, magnezij, vitamini…), preko prevencije do sanacije povreda, pa čak i nadzora spavanja, obroka i unosa tekućine (što je vrlo važno za prvenstva). No, naše povjerenica se za tim i tijekom cijele godine, poglavito tijekom intenzivnih priprema. Uz nju savjetnice su nam dr. Mirjana Tomčić, pedijatrica, dr. Ana Beganović, lječnica u Hrvatskom ratnom zrakoplovstvu, prof.dr.sc. Mihai Kiss, sveučilišni profesor na Medicinskom fakultetu UMF Sveučilišta Cluj Napoca, magistra sestrinstva Kristina Vokić, Škola za medicinske sestre Mlinarsk i magistra sestrinstva Kristina Kužnik, Bolnica Sestara Milosrdnica.
Sve detaljne pretrage i manje zahtjevnu zdravstvenu njegu radimo o našem trošku u privatnoj poliklinici u Nemetovoj ulici. Kod ekstremnih slučajeva tim je o svom trošku uspio angažirati i najbolje hrvatske zdravstvene eksperte poput docent dr. Saše Jankovića koji je jedan od naših najboljih ortopeda i predstojnik Zavoda za ortopediju bolnice Sv.Duh (koji je operirao Miju Požgajčić), te dr. Zorana Bahtijarevića dječjeg kirurga Dječje bolnice u Klajčevoj, oba su liječnici Hrvatske nogometne reprezentacije. U nekim ekstremnim slučajevima angažiramo i širi krug stručnjaka, pa čak i inozemne, pri čemu je najteži slučaj bio sa predvodnicom Matejom Pavić koju je tretirao čak i stručnjak iz SAD-a.
Tim posjeduje i vrlo detaljan zdravstveni priručnik u kojem su za svaku karakterističnu ozljedu ili zdravstvenu tegobu navedeni prevencija, prva pomoć, sanacija, mjere nakon liječničke pomoći i mjere sprječavanja ponovne ozljede. Tim posjeduje i ozbiljnu mobilnu apoteku sa nekoliko stotina različitih lijekova i ostalih zdravstvenih potrepština.
FIZIOTERAPEUTI
U slučaju ozbiljnijih povreda tim o svom trošku angažira najbolje hrvatske fizioterapeute. Prvenstveno to su fizioterapeuti GNK Dinamo i Hrvatske nogometne reprezentacije, najčešće Mario Rubinić, ali za neke posebne povrede angažiramo i dr.med. Roberta Dugorepca koji se specijalizirao za ženske povrede ekstremiteta obzirom da je fizioterapeut hrvatske rukometne i stolnoteniske reprezentacije. Tim ima i svoju stalnu profesionalnu maserku Dragicu Bolčeviu koja sanira zdravstvene tegobe kičme i ekstremiteta.
CESTE ZAGREBA
2.526 km cesta (više nego od Zagreba do Moskve)
443 semoforska raskrižja
94 mosta
7 velikih mostova (Podsusedski, Jankomirski, Jadranski, Mladosti, Domovinski, Slobode i Stari savski most)
4 nadcestarije
2 asfaltne baze
670 radnika cestara
Godišnje se postavi:
8.000 znakova
4.000 stupića
2.000 metara odbojih ograda
1.200 privremenih regulacija prometa
Godišnje se iscrta:
350 km linija
140.000 m2 pješačkih površina, stajališta, strelica, taxi i bus oznaka...
1.300 invalidskih oznaka
Najduže zagrebačke ulice:
21,5 km Sljemenska cesta
13,1 km Slavonska avenija
8,5 km Kneza Branimira
8,1 km Zagrebačka avenija
7,7 km Brezovička cesta
7,6 km Aleja Bologne
7,3 km Radnička cesta
6,4 km Ilica
6,3 km Aleja M.Ljubeka
5,9 km Ulica grada Vukovara
Najkrače zagrebačke ulice:
1. Novodvorska ulica (Trešnjevka) - 23 koraka
2. Kesterčanekova ulica (Maksimir) - 33 koraka
3. Ulica Eleonore Patačić (Medveščak) - 35 koraka
Kućnih brojeva:
najmanje (2) Kesterčenakova ulica
najviše (530) Ilica
ZAGREBAČKI SPOMENICI
Zagreb ima velik broj fascinantnih spomenika diljem grada, a najvažniji su:
- Ban Josip Jelačić, autor: Antun Dominik Fernkorn, 1866, Trg bana Jelačića
- Kralj Tomislav, autor: Robert Frangeš Mihanović, 1938, Trg kralja Tomislava
- Zdenac života, autor: Ivan Meštrović, 1905, Trg Republike Hrvatske
- Povijest Hrvata, autor: Ivan Meštrović, 1932, Trg Republike Hrvatske
- Bogorodica s anđelima, autor: Antun Dominik Fernkorn, 1865, Kaptol
- Josip Juraj Strossmayear, autor: Ivan Meštrović, 1926, Trg J.J.Strossmayera
- Sveti Juraj, autor: Antun Dominik Fernkorn, 1853, Trg Republike Hrvatske
- A.G.Matoš, autor: Ivan Kožarić, 1978, Strossmayearovo šetalište
- Vjenćeslav Holjevac, autor: Zvonimir Gračan, 1994, Av.Vjenćeslava Holjevca
- Marija Jurić Zagorka, autor: Stjepan Gračan, 1991, Tkalčićeva ulica
- Sv.Juraj, autor: Winder i Kompatscher, 1906, Kamenita vrata
- biste Jurija Klovića, Andrije Medulića, Krsta Frankopana, Nikole Jurišića, Ivana Kukuljevića Sakcinskog, Ivana Mažuranića, Nikole Šubića Zrinskog i Ruđera Boškovića, Zrinjevac
- Atletičar, autor: Vanja Radauš, 1957, Maksimirska cesta
- Franjo Tuđman, autor: Kuzma Kovačić, 2018, Ulica Grada Vukovara
- Dora Krupićeva, autor: Ivo Kerdić, Kamenita ulica
- Sunčev sustav, autor: Ivan Kožarić 1971, diljem grada (sunce u Bogovićevoj ulici)
- Stjepan Radić, autor: Zoran Jurić, 2007, Petrinjska ulica
- Marko Marulić, autor: Vlado Radas, 1999, Marulićev trg
- Tin Ujević, autor: Miro Vuco, 1991, Varšavska ulica
- Đuro Deželić, autor: Frane Cota, 1937, Trg Republike Hrvatske
- Spomenik domovini, autor: Nenad Fabijanić, 2020, Trg Stjepana Radića
- Vladmir Nazor, autor: Stjepan Gračan, 1972, park Tuškanac
FRAJERI
Faca, frajer, kit = mačo mladić
Macan = zgodan mladić
Gospon = gospodin
Gospodinčić, gosponček = mladi gospodin
Lik = karakter
Fakin = zločest momak
Đentlmen = kavalir
Rozenkavalir* = kavalir koji kod djevojke dolazi sa ružama
Junfer = djevac
Levičar* = stari dečko, gospodin koji se nikad nije ženio
Cimer = kolega u sobi
*arhaično
"Koja je on faca, fakat je frajer" = On je istinski dobar momak, stvarno je super mladić
„Koji macan“ = Baš je zgodan mladić
„Kaj su gosponček hteli“ = Što želi mladi gospodin
"Koji je to lik, majke mi" = On je istinski čudak
"Fakat je dobar lik" = Istinski ima dobar karakter
STARI TRAMVAJI
Baš sam ono bil klinac koji je išel u vrtić sa desetkom koja je još bila ona najstarija, kockasta, kakav je danas turistički tramvaj. Mali, depresivan tramvaj na kojem smo si vrata otvarali sami.
A onda je 1951. krenuli tramvaj TMK101, pa 1973. i TMK201 koji su bili standard moje mladosti. Nisu to bili loši tramvaji, konačno voze još dan danas. No, nekoliko stvari je u njima bilo koje današnji tramvaji nemaju. Prvo otvarali su se prozori jer nije bilo klime. Svjetla su bila slabašna i depresivna, a depresivne i neudobne su bile i tamnosmeđe sjedalice. Grijalice uz sjedala su bile puno prejake, pa ako si na njoj držao noge nakon desetak minuta nisi više mogao izdržati. No, prejake su bile za one koji su sjedili pokraj grijalica, u ostatku tramvaja i nije bilo previše vruče. Nije bilo displeja, čak ni reklama. Stepenice su bile jako visoke i kose (ne kao danas kod niskopodnih tramvaja), pa su sve starije osobe, trudnice, žene sa malom djecom i invalidi imali ozbiljnih problema da se popunu, te smo im svi morali priskočiti u pomoć, a što smo i činili. No, ono što je bilo najzgodnije je bilo da smo sa strane na automatu za vrata, mogli ispustiti zrak, te ručno otvoriti vrata i iskočiti van na semoforu ili kad bi tramvaj usporio. Prepraktično kad si klinac i stalno ti se negdje žuri, a i ne želiš šetkati previše.
Kasnije su u Zagreb došli puno suvremeniji češki ČKD tramvaji Tatra T4, Tatra KT4 (zglobni), rabljeni njemački Duwag GT-6, TMK2100 (zglobni), te ovi najnoviji TMK2200 i TMK2200K koji u sebi imaju svo čudo tehnologije. Manje je poznato da je Zagreb još 1973. imao prvi zglobni tramvaj TMK200 koji je proizveden u samo jednom primjerku i povremeno se mogao vidjeti na ulicama na opće čuđenje stanovništva. Proizveden je i TMK900 isto u samo jednom primjerku 1990, no zbog velikog broja kvarova i nedostatka dijelova povučen je iz prometa.
EUROPSKO PRVENSTVO U TAEKWONDOU - 1. dio
foto: Željko Bakšaj Žac, službeni fotograf Zagrebačkih mažoretkinja
malo klopice
svaki dan testiranje protiv Covida-19
...nastavak u idućem postu...
|