tvojim tragom https://blog.dnevnik.hr/tvojimtragom

subota, 26.04.2008.

Preljub

Nekako sve češće u zadnje vrijem čujem tu riječ. Zapravo, ne preljub već prijevara. On je nju prevario…. Nisam još čula ona je njega, ali u ovom modernom svijetu sigurna sam da je i to in. Ja sam uvijek malo, što moja prijateljica kaže, konzerva. No, potrefilo se u zadnjih tjedan dana da svaki dan negdje nabasam na tu temu. Prijevara u braku. Svjedok sam 4 preljuba u mojoj neposrednoj blizini: svaki put je bio muškarac onaj koji je „prevario“ ženu. Svaki od tih preljuba za koje saznajem u posljednjih 15 godina me frapirao. No što sam starija, sa više bračnog staža gledam na te situacije drugačije. Preljub je ružna situacija. U slučajevima koje ja znam, u svih 4 radilo se o preljubu , dakle varanju zakonite žene, u dužem periodu. Dva para su u ranim četrdesetim, a druga dva su bila i stariji. Za jednu vezu nisam čak niti sigurna da je prekinuta, radi se o mojoj familiji, pa mi je draže što manje znam i vidim. Ali svako otkriće tog preljuba pratila je drama. Sapunica, žena u komi, onda saznaju djeca, djeca počinju mrziti oca jer su majke žrtve…. I jedna vrlo neugodna situacija za sve one koji to znaju, a saznali su kao ja npr. Ne zato što su htjeli nego zato što im je netko od aktera to ispričao. Zanimljivo je isto da su sva 4 braka o kojima ja pričam nastavili dalje funkcionirati. Najstariji par je ostao doživotno zajedno, odnosno muž – preljubnik je umro, teško bolestan, a prevarena žena se brinula za njega do zadnjeg dana. Ukoliko je danas preljub in, a mislim da je vrlo čest prisutan u medijima, što je onda bilo prije? Oba starija para o kojima govorim bili su u žaru te situacije još prije 20 i sitno godina, pa dok se saznalo…. Koliko je ta veza trajala? Zašto? Zašto dolazi do preljuba? Kao da pričam o drogi… niti ne znam gdje da je nabavim niti čemu ona služi…. A znam da je sveprisutna. Nažalost.
To je bio prvi dio priče, pregled mojih poznatih preljuba. Drugi dio priče je sve češća tema u društvu…. Neki dan moja susjeda na kavi gotovo ničim izazvana, pričamo o braku općenito a ona kaže ja nikad ne bih mogla oprostiti preljub. I sada ja spomenem jedan od „mojih „ slučajeva, i kako su žene ostale sa muževima, i kako je to ispalo dobro u nekoj dalekoj konačnici. Ona kimne glavom i kaže one su na višem stupnju od nje…. Ha, dobro mislim ja. Kad me jučer nazove prijateljica i tako krene priča o jednom od opet „mojih“ sudionika preljuba i kaže ona ma nema šanse, gotovo, rastava. Tu nema kod nas, znaš li ti koje žene imaju prava ? Ostat će s ničim, ostavit ga, uzet mu djecu…. Opet ja mijenjam temu. Ali ona nastavlja, ja ne razumijem kako vi tamo možete tako živjeti, mi ne . Ne damo se gaziti. (ona živi izvan Hrvatske) I tako ja promišljam opet o knjizi Kako izmijeniti muža i baš piše puno o tom zajedništvu, preljubu i ne rastavi. Pa promišljam ja…. Preljub…. Zbilja je ružan. Opet bacam pogled na one „moje„ slučajeve, od 4 navedena para 3 poznajem jako dugo, 2 od tih žena zbilja nisu znale zadržati muža kući. Niti su taj dom napravile ugodnim za muževe. A zanimljivo je da se nakon što su oprostile preljub taj dom učinile toplijim… Treći slučaj… za tog muškarca mislim da je baš loš čovjek. Često sam pomišljala kako bi trebalo moliti za njega da se on promijeni, ali recimo samo da je najantipatičniji i najlažljiviji lik kojeg sam ikada upoznala. Njegova žena je tiha i nikad nisam znala što misli. Ne znam koliko bi ona mogla utjecati na njegovu promjenu, vjerojatno bi, ali to je eto njen križ.
Mislim da je sve naopako u ovom društvu. Brak nam prezentiraju kao nešto što zapravo nije. Nitko nije spreman na brak kada uđe u njega. Moderna emancipacija i želja za neovisnošću žena ne može nikako popraviti tu situaciju. Ma koliko puta se zateknem pa kažem za muža, ah, muško. On to ne može shvatiti. A pri tom zaboravljam uvijek ispočetka da je njega Bog stvorio prvoga, a onda mene, prvo Adama a onda Evu, da olakša Adamu, ne da mu otežava. Brak je samo jedan od putova u ovom životu, ne zato da se udamo pa smo sretni time do kraja života, nego da gradimo zajednicu obitelji…. A preljub…. Nitko ne želi da se to njemu dogodi i što bih ja učinila….? Sigurno se ne bih rastala na svoju inicijativu, to znam. Ali mislim da je ključ u stvaranju ugodnog doma mužu. Pa makar često ne razumjele njegove zahtjeve (kao što ja ne razumijem) ipak ako on zna da se vrača u mirnu luku, u gnijezdo gdje je toplo i ugodno i gdje će biti voljen i zaštićen ne vjerujem da će imati potrebu bježati u tuđa gnijezda.

26.04.2008. u 10:58 • 6 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< travanj, 2008 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        

Srpanj 2011 (2)
Veljača 2010 (1)
Studeni 2009 (1)
Listopad 2009 (1)
Kolovoz 2009 (3)
Srpanj 2009 (1)
Svibanj 2009 (1)
Ožujak 2009 (1)
Veljača 2009 (1)
Siječanj 2009 (3)
Prosinac 2008 (1)
Studeni 2008 (1)
Listopad 2008 (2)
Rujan 2008 (2)
Kolovoz 2008 (1)
Srpanj 2008 (4)
Lipanj 2008 (4)
Svibanj 2008 (3)
Travanj 2008 (5)
Ožujak 2008 (5)
Veljača 2008 (6)
Siječanj 2008 (4)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv



Komentari da/ne?

Opis bloga



Image and video hosting by TinyPic

Linkovi

Ema
magdalena
Blog.hr
FRANJEVAČKI PUT
meani
dido
mamaposebnogdjeteta
kruno
ljubljena
CRUCE


I DOK SAM TRAŽILA SAVRŠENU KRŠĆANSKU ZAJEDNICU SVATIH DA KADA BI POSOTJALA SAVRŠENA ZAJEDNICA JA NE BIH MOGLA PRIPADATI TAKVOJ JER SAMA NISAM SAVRŠENA
Prema riječima Ricka Warrena iz knjige Svrhovit život