Traveler bez japanki

16.12.2016., petak

Lutanje po Los Angelesu

Današnji dan je osvanuo je oblačan i kišovit što i nije uobičajeno vrijeme za Kaliforniju. Princeze su nisu dale omesti i cijelo vrijeme su navijale za kupanje u hotelskom bazenu. Od tog njihovog plana nije bilo ništa pa smo krenuli put Los Angelesa i tada je osvanulo sunce.
Ideja je bila da posjetimo California Science muzej koji je bio samo 46 km udaljen od našeg hotela i ulaz u njega je besplatan.
Naša navigacija dovela nas je do muzeja, ali je hazbend odmah počeo negodovati da gdje sam ga ja to dovela . Dio grada gdje se nalazi muzej i nije bio baš sjajan po izgledu - blizu je Staples centra i kvart je dosta problematičan.
A, koji to nije blizu centra LA da mi je znat ?
Uglavnom auto nam se nije ostavljalo na ulici, a parking je bio dvanaest dolara - pa je pala odluka da odemo odatle jer što ako se princezama ne svidi takva vrsta zabave.
Odustali smo od kulturnog uzdizanja i krenuli što prije izaći iz takve sredine gdje se nismo osjećali baš" too safe" - što bi rekli Ameri.
Još nas je naš Đon ( čitaj glas navigacije ) počeo zezati sa skretanjima baš u ključnom trenutku.
Nekako smo se jedva izvukli i našli pravac na autoputu za Grifith observatorij. Đon je opet zezao za skretanje pa smo sami morali pronaći put do vrha gdje se nalazi Grifith. Bio je ponedjeljak i nije bilo puno ljudi pa smo se mogli lijepo slikavati.

Pogled na LA je bio prelijep i baš odatle može se napraviti super slika sa znakom Hollywood u pozadini.
Nakon razgledavanja spustili smo se planinskom cestom do Beverly Hillsa i uživali u vožnji tim filmskim kvartom. To je LA koji se gleda na filmovima.

Da je barem cijeli grad takav - to bi bio grad iz snova ! Ali ovo je svijet za sebe - visoki zidovi, ogromne kapije, skupi Mercedesi, paparazzi .
Odlučili smo se malo odmoriti na dječjem igralištu u centru Beverly Hillsa - da se princeze malo igraju i rastegnu od vožnje,

Zanimljivo sve žene koje su tu dolazile s djecom bile su obučene kao klonovi - svijetle traperice i crna obična majica sa velikim tamnim naočalama i obavezna bejzbol kapa. Dadilje su većinom bile krupne Meksikanke koje su došle s malim bebama.
Pokušavala sam malo zamisliti život tih holivudskih zvijezda u trenucima kada žive normalni život - i nije mi se baš svidio osjećaj da se cijelo vrijeme moram okretati oko sebe - da li su paparazzi ? - da li je neki luđak u autu ? - da li je možda zalutali turista ?
Da li se ti ljudi ikada mogu opustiti ? Veliko možda .
Nije ni čudo da su svi na nekim sedativima, drogama, alkoholu !

Nakon odmora krenuli smo u dio gdje se nalazi Farmers market i tamo pronaši meksički restoran gdje smo ručali. Zadnji put sam ovdje srela Heidi Klum, ali ovog puta nisam primijetila nikog važnog.

Ovdje naravno ima puno dućana i restorana i lijepa je atmosfera pogotovo za Halloween.Ovo je mjesto koje se definitivno treba posjetiti.
Dan je brzo prošao u našem lutanju LA-om pa smo se lagano uputili put Anaheima, Ovaj put nije bila tolika gužva na autoputu ali svejedno promet im nije baš svijetla točka u gradu. Slijedeće lutanje će biti Disneyland !

Oznake: Los Angeles, amerika, kalifornija, California, putovanje, obitelj, Anaheim

27.11.2016., nedjelja

Los Angeles evo nas nazad

Nakon dvije noći u malom Kanabu ujutro nakon doručka krenuli smo za Los Angeles.Čekalo nas je nekih 650 km do mjesta Anaheim kod LA gdje smo iznajmili hotel zadnjih šest dana.
Sigurno se pitate zašto baš tamo . Pa, tamo je najčudesnija i najsretnija zemlja na svijetu- DIsneyland !

Nakon istraživanja i mnogih klometara provedenih u autu, malo odmora nije naodmet, a kad je tu Disneyland onda je to pravi izbor za obitelj s djecom.
Izabrali smo hotel blizu glavne kapije za ulaz tako da se nadam da ćemo šetnjom bez auta doći do Disneylanda.
I kao veliki plus ima veliki bazen za divljanje - to je princezama bilo najvažnije.

Ovdje prolazimol kraj downtown LA na putu do hotela u Anaheimu.

Plan za posjet nemamo - nadam se da će na ulazu dati mapu pa da cemo se snaći. Čak nemamo još ni karte !
Nekih devedeset kilometara pred Anaheimom izgubili smo za tu daljinu dva sata vožnje na autoputu jer su asfaltirali dvije linije- carpool lines. I to linije koje će se na kraju plaćati ako želiš da brže dođeš do neke lokacije. Na nekim dijelovima te trake su bile samo za auta koja imaju vise od dva putnika.
Šest traka i samo mic o mic i tako dva sata - to nas je na kraju puta prilično izmorilo. Baš se divim ljudima koji žive u LA-u jer izgube mnogo vremena u vožnji od točke A do točke B. Imaju metro ali toliko malo ljudi ga koristi.
Više je nas izmorila ta vožnja nego princeze - one su opet gledale neki dugi crtani film i igrale Angry BIrds.
Evo jedne slikice s interneta jer je nezgodno slikati tu gžzvu iz auta.

Stigli taman kad je pao mrak i sreća napravili brzi ček- in, a princeze uopće nisu bile umorne već su se odmah htjele kupati, ali to smo ostavili za sutra .
Ipak je u LA danas bilo oko trideset pet stupnjeva, dobro došlo ljeto !

Oznake: putovanje, kalifornija, Anaheim, usa, amerika, obitelj, Putovanja, Los Angeles, putovanja s djecom, djeca

16.10.2016., nedjelja

Let za Los Angeles

Znaci. budenje je bilo u dva u noci . Nije se bilo lako probuditi ali curke su to super izdrzale i bez problema se spremile i u auto. Let za Madrid je bio ujutro u sedam, a trebali smo jos ostaviti auto na cuvani parking ispred hotela Arion. Najgore je bilo izaci iz auta jer je bilo hladno ali su hrabro krenule do recepcije i tu cekali transfer. Za cetrnaest dana 80 Eeuro ukljucujuci transfer do tamo i na povratku za nas cetvoro je super cijena.
Na aerodromu opet ista pouka : " NIkad ne pitaj za informaciju prvog covjeka kojeg vidis !"Pomalo pospani vozac nas je iskrcao na terminal broj 1 i rekao da odatle ide NIkiflights i udjemo ali nigdje ne vidimo znak kompanije te hazbend pita nekog lika rent a car agencije preko puta i on kaze:" Aaaa, ne, ne ta kompanija je na terminal 3 ." I hajde kremi tamo vuci kofere sreca blizu je 5 minuta hoda sto inace nije slucaj. Dosli tamo i opet nema saltera za check in -uffff. Uzmem karte i pitam sekjuriti, a oni kazu da je sigurno terminal jedan. Opet nazad - Trnoruzica zaostaje za nama pa joj se moram pridruziti da ne bi zapela u guzvi.
I napokon na terminaluj jedan brzi check in - ostavljamo jedan veliki kofer. i dva njihova sarenka do LA.
Kodovi na vratima otvaraju vrata i ne gledajuci prolazimo kroz razne ducane - onda se brzo prolazi kontrola i to je to cekamo let.
Slijedi pregovaranje tko ce do prozora i TRnoruzica pobjedjuje.Ugodan let gdje je jedino Aurora po prvi put malo grintala zbog pritiska u usima pri slijetanju usprkos. tome sto su dobile zvakace ali izgleda da lizalice puno bolje pomazu.
Nakon izlaska iz aviona opet zurba da na vrijeme stignemo do leta za LA. Ovaj put smo sve nasli bez problema , a let nam je bio u 12:45.
Odlicno je bilo sto je odmah pored prostora za ukrcaj bilo djecje igraliste pa su se curke zabavljale.
Pri zadnjem cekiranju karte covjek nam sa smjeskom pruza kartu i pita.: " I kakvo je vrijeme u Zagrebu ? " Nasmijali smo se i rekli oblacno te otkrili da je iz okolice Banja Luke.
Kad je doslo vrijeme za ukrcaj koji smo cekali dva sata na razglasu teta brlja na engleskom da je let odgodjen za tri data zbog tehnickih problema.
Kad smo culi svi smo samo uzdahnuli i rekli : " Oooo l " to je bilo dovoljno.
POslije nam onaj covjek prilazi i kaze da mozemo rucati na racun kompanije, a mi se vec prejeli. I da je razlog sto ke neki radnik s kargom udario avion pa sad cekaju sto ce biti - novi avion ili popravak.
Ma super - naravno da sam navijala za novi avion !
Vratili se na igraliste i upoznali obitelj sa troje djece sa Havaja i to ist let pa su se curke igrale s njihovom kcerkom, a ja pricala s mamom.
Zena Spanjolka, a suprug Amerikanac bili na odmoru kod njezinih.
I tako brzo nam proslo vrijeme dok su djeca divljala na vrtuljku, a mi smo bile zadovoljne sto ce se izmoriti i zaspati na letu.
Napokon poziv za let koji je na kraju krenuo u tri popodne.
BIli smo pozvani das djecom prodjemo cekanje ali kako spanjolci mrljaju taj engleski nisam obracala paznju. Svi smo jedva cekali da se ukrcamo i napokoon krenemo.
Cekalo nas je 12 sati premjestanja, namjestanja, stavljanja jastuka, nogu i ruku. Najveca zabava su bili dvd ekrani - kad su ih ugledali sjaj u ocima.
Ali TRnoruzici je zabava trajala samo 4 sata jer je otvorila toliko toga da joj je ekran zablokirao.
NIje se bas smela, crtala je, spavala i gledala na ekran od putnice ispred neki horor. film. NA kraju oko jedan sat u noci zaspale obje sklupcane, a ja sam vislila na kraju svoje stolice samo da se odmore. Imali smo cijeli red. za sebe i blizu wc-a pa. je. bilo lakse.
Ujutro po nasem vremenu sletili smo u 3 sata noci, a u LA je bilo sedam i po navecer.I onda je trebalo otici po auto te seodvesti do hotela.

Oznake: Los Angeles, let, Avion, prekooceanski, djeca, obitelj, pitovanje

12.10.2016., srijeda

Avantura pocinje

Dan prije puta toliko uzbudjenja i slatkih leptirica u stomaku.Da li sam sve spakovala - da mi nece mozda ipak trebati jos jedna majica ili Ljepotici jos jedne duge hlace? Hazbend je svoj dio kofera rijesio u dvadeset minuta.Bas ponekad zavidm muskarcima na njihovoj jednostavnosti razmisljanja.Meni je trebalo dva sata, a curkama petnaest minuta.Toliko o brzini pakiranja.
Jutros nismo bas uranili sa polaskom - lagano budjenje u sedam, pa dorucak i onda nosenje prtljage u auto.Obicno to napravimo navecer ali je kisa lijevala i lijevala.
Dok smo sve ukrcali i smjestili krenuli smo u osam i po.
Prtljaznik je naravno pun - ne do vrha, ali taman .Za tri sedmice dovoljno - jedan gigant kofer za nas dvoje i dva manja sarenka za Ljepoticu i Arielu te plus dva mala ruksaka i jedan nas. I pravac Bec - pa, pa hladnoj buri i plavom moru ! Nakon sto smo krenuli nije proslo niti sat i po vec se culo:" Mama piski mi se!"Ma sve pet lijepo stanes i piskis na buri kad hotel i restoran na autoputu ne rade.Za pocetak putovanja kupila sam im slikovnicu s naljepnicama da se mogu malo zabavljati.Nakon toga smo utvrdili pravila ponasanja koja ce se ponavljati jos par puta: Prvo i najvaznije u autu nema svadjanja.
Drugo - na aerodromu nema udaljavanja od nas
Trece- na prolazu kroz kontrolu tata ide prvi, princeze iza, a mama zadnja.
Ovo pravilo vazi i za liftove.Mozda malo zvuci vojnicki ali i na putu nekog reda mora biti. Vec nakon tri sata voznje uslijedila je pauza za rucak: " Prvo je Ljepotica pocela tihim glasom govoriti kako je gladna, a onda je Ariela prihvatila ."I nema druge zaustavljaj se sto prije na prvom odmoristu sa restoranom Marche i igralistem. Jelovnik sasvim jednostavan i prikladan za piknik - pohovana piletinah sa bublicom, tvrdo skuhano jaje, bakina kisela paprika te desert najbolji cokoladni cupavci na svijetu.Njamiiii! Princeze su se sjetile da je to isto odmoriste na kojem smo bili prije par godina - i stvarno unutra ista mala igraonica i kutic za crtanje. Malo igre i nasa kavica te smo bili spremni za dalje .Bec nas ceka. Na autoputu suncano vrijeme i tek pred Bec oblacno.
Curke nisu gnjavile i same su se igrale sa svojim princezama - uglavnom cijeli put je puno laksi od kada su vece. Predvecer oko 6 stigli na odrediste. Sutra odmor i onda budjenje u noci oko dva i odlazak na aerodrom. Los Angeles nas ceka !

...

Oznake: bec, putovanje, put, djeca, auto, obitelj, kalifornija, Los Angeles

08.10.2016., subota

Putovanje s djecom od 7 - 9 godina savjeti

Za roditelje koji vole putovati sa svojom sedam do devet godina starom djecom to je zaista " zlatno doba ". Djeca koja su krenula u prvi razred već su prilično samostalna i znatiželjna za nove avanture. Više nema problema sa pelenama i ne morate sa sobom nositi kolica i sve ostale sitnice koje trebaju za jednu bebu.

Nema više kratkih spavanja koji su neophodni da bi dijete bilo odmorno i spremno za obilazak, već se cijela obitelj može odmoriti nakon ručka i tako napuniti "baterije" za poslijepodnevne aktivnosti do večere.Sva djeca su uzbuđena prije putovanja i roditelji su ti koji treba da im otkriju sve radosti i otkrivanja novih iskustava na cijelom putu.

Super je to što se još uvijek slažu sa većinom prijedloga za određene aktivnosti tijekom puta i ništa im nije toliko dosadno kao što bi bilo dvanaestgodišnjacima. Nitko vam ne može reći da je putovanje s djecom lako - jednostavno zahtijeva planiranje i dosta strpljenja.Ovdje ću napisati par savjeta kako da sve to izgleda barem malo lakše .

Dozvolite djeci da sami pakiraju svoje kofere

Sa sedam godina su malo premali za to - ali ih pustite. Moj sistem pakiranja ide ovako. Objasnim im koliko dana smo na putu i neka spreme u kofer setove majica i hlača za toliko dana. Ovaj put sam isprintala dječju putnu listu sa interneta i pokraj slike stavila koliko komada trebaju i na taj način su učile i kako određeni odjevni predmeti zvuče na engleskom.
Na ovaj način nema poslije pritužbi da nisam ponijela majicu na Miki Mausa ili onu specijalnu Frozen. Znači sve stave u otvoreni kofer koji poslije samo pregledam u slučaju da ne zaborave neku sitnicu.

Putovanje u vrijeme školske godine

Najbolje akcije i cijene za let avionom znaju biti baš u vrijeme trajanja škole.Ali isto tako ne želite da vam dijete izostaje iz škole.Ako se odlučite za to trebate barem mjesec dana unaprijed obavijestiti nastavnika o izostanku.U slučaju više dana ravnatelja sa pismenom zamolbom. Zahvaljujuci internetu mozete zamoliti nekog roditelja s kojim ste upoznati da vam preko Vibera ili What'sUpa šalje domaće i školske radove koje će dijete redovito prepisivati da ne bi došlo do gomilanja gradiva.Radne bilježnice mozete nositi sa sobom, a lekcije koje će obrađivati iz udzbenika jednostavno poslikajte na mobitel ili Ipad - tako vam težina prtljage neće biti izazov.
Sve ovo naravno vrijedi za roditelje učenika koji je u školi odgovoran i brzo shvaća gradivo.

Upoznajte svoju djecu s drzavom u koju putujete

Pošto je u našim knjižnicama teško naći slikovnice gdje se djeca mogu upoznati sa različitim državama svijeta najbolje je naći na internetu stranice koje su prikladne za djecu.Mi smo pronašli ovu za USA Dobrodošli u Ameriku za djecu
Odlična je i ova jer se može istraživati ovisno o dobi djeteta Američka povijest za djecu
Ako još nisu dobri u čiatnju vi im malo čitajte i pokazujte slike.

Uvijek sa sobom nosite mali notes i kemijsku olovku
Uvijek pomaže pogotovo u restoranima i kada su veći mogu igrati razne igrice ili crtati nešto što žele.Jedna od igrica je napiši riječ na početno slovo A ili čak igra podmornica.

Pronađite zanimljive aktivne slikovnice

Ovaj put nosimo slikovnice sa puno naljepnica, te slikovnice gdje se papirnata lutka oblači u različitu odjeću. To im se najviše sviđa.Vi za vaše dijete nađite ono što njega zanima.

Naučite ga odgovornosti za svoj putni ruksak

Prvašići su naučili da trebaju čuvati predmete iz svoje torbe. U mali ruksak stavljamo sve što im treba biti na dohvat ruke :najdraže igračke ali malih dimenzija i ograničen broj, knjige, slušalice,bojice, flomasteri....

Dogovor oko kupovine suvenira

Od novca koji su štedjeli tokom godine odvojiti mali iznos od 5-10 dolara da mogu izabrati neku sitnicu za uspomenu kao što je magnet,mala igračka ili nešto što im se sviđa.Na taj način nakon kupnje ne mora se ulaziti baš u svaki suvenir shop.

Svatko ima pravo prijedloga za neku aktivnost

Djeca se moraju naučiti kompromisu. Ponekad moraju izdržati odredjene aktivnosti npr. odlazak u muzej koji zanima mamu da bi poslije otišli na igralište ili radili nešto što njih zanima.

Ohrabrite djecu da pišu dnevnik o putovanju

Neka pišu na svoj način. Makar jednu rečenicu dnevno.Ako ih stvarno interesira neka lijepe slike iz brošura kojih na putovanju ima svugdje.Neka zabilježe najdraži događaj toga dana.Jednom kada odrastu uživati će čitati i gledati uspomene s obiteljskog putovanja.

Oznake: djeca, putovanje, put, Avion, let, kalifornija, amerika, usa, Ljetovanje.., plaža, Los Angeles

15.09.2016., četvrtak

Dječje slušalice za prekooceanski let

Izgleda jednostavno za odabrati, a ipak nije. Mislila sam kupiti prve s neta koje bi mi odgovarale po cijeni, ali nakon čitanja nekih iskustava odustala sam.

Prvo i najvaznije : slusalice koje su za djecu znaju biti limitirane s visinom zvuka zbog oštećenja sluha, ali ako se ne može ručno podesiti jačina onda zbog buke u avionu zvuk će biti opet smanjen.

Ajde sad ti budi pametan - kad sve čitam najradije bih odustala od kupnje i neka budu bez slusalica. Zaboravila sam da se u avionu dobiju neke tanašne slušalice koje trebaš vratiti i koje koristi milion ljudi prije tebe pa ti vidi.

Ako ih one ugledaju biti će ; " Mama, mama hoću slušalice kao i ti !" - puno objašnjavanja u avionu mi baš i ne treba - zato sam mislila da im to bude poklon iznenadjenja i eto zabave barem sat i po vremena, dok ih otpakiraju i vide kako rade prodđe vrijeme.

I tako blizu sam odluke da uzmem ove bez limita zvuka na Amazonu - dodju oko 9 funti i najprodavanije su, valjda nešto vrijede. Dizajn je sladak i nadam se da će im se svidjeti.

Evo im naziva Groov-e GV 590RB - ima ih u svim bojama -to je moj prvi izbor !

Ima još jedan model koji može dijeliti zajednički port na Ipadu ili Iphonu što je odlično za auto - Moko Kids 6.99 funti, ali su loši revjui ...

Moram se brzo odlučiti jer dok stignu do Hr - iz Uk je običnio 15 ak dana.

Oznake: slušalice, amerika, let, Avion, Los Angeles, usa

Slatko uzbuđenje pred putovanje

Tek sada mogu reći da osjećam uzbuđenje - vize za Ameriku su na stolu i pripreme za veliko putovanje počinju.

Znači dva puta smo bili u Americi hazbend i ja - te se bas lijepo proveli i puno toga vidjeli, a sada slijedi jos zahtjevniji plan. Kako sve isplanirati do detalja i uciniti zanimljivim put od 20 dana sa nasim kćerkicama od šest godina.

Glava mi je puna ideja i planova, ali sada sve treba do detalja točno znati i naravno biti spreman na odstupanja, Ovo nam nije prvo putovanje s njima - prije par godina prvo smo obišli Europu sa našim autom i bilo je nezaboravno sa puno slika i uspomena, pa su nakon toga dozivjele prvi let sa četiri godine do Barcelone i obilazak Španjolske.

I sada je vrijeme za istrazivačko putovanje - svašta nam je na pameti Indijanci, doline, konji, nacionalni parkovi, Disneyland, plaže.....

Karta je kupljena to je najvažnije - Californija golden state !

Jupiiiiii ! Ali odakle krenuti ? Uvijek je prva faza putovanja rezervirati smještaj na dolaznoj lokaciji ovaj put je to LA. Izabrali smo hotel koji je blizu aerodroma i plaže zbog djece te da se odmorimo od đet lega jer je neizbježan. Kad smo po Americi uvijek koristimo stranicu expedia za hotele ili airbnb za privatni smještaj.

A pakiranje ? Čini mi se da će to biti specijalni post jer s djecom je važno imati što manje stvari i kofera zbog lakšeg kretanja.

I skoro zaboravila - prvi dugi let s avionom - hoće li im biti dosadno sjediti cca 12 h na istom mjestu ?

Još mi treba printani plan gradova i mjesta za posjetiti - ooo, da to uvijek . svaki put nam pomaže da vidimo što je najvažnije, a ne da lutamo. To je u pripremi...

Do pocetka putovanja u mojoj glavi tisuću pitanja i ideja .