Odgođeni Star Wars 1313 krije fascinantan imaginarij

srijeda , 20.03.2013.


Ovo je još jedan projekt koji je, čini se, u zastoju nakon Disneyevog preuzimanja Lucasovog portfelja. Bob Iger je čak i rekao da će se Disney usredotočiti na "društvene i mobilne igre", a manje na konzole. Lucas Arts, s druge strane tvrdi da razvoj igre ide prema planu. Još nije jasno za koju je platformu ova igra rezervirana, ali se čini da je u njju uloženo dosta truda, posebice u prostorne kompozicije ovog nepoznatog svijeta u dubokom podzemlju Coruscanta, koji nalikuje mješavini Los Angelesa iz Blade Runnera i Fritz Langovog Metropolisa.

Oznake: SW projekti

1980. - godina uzleta Lucasovog imperija (1. dio)

nedjelja , 17.03.2013.



Na setu TESB-a: Hammil, Lucas, Fisher, Ford, 1979.

Dok je u vrijeme nastanka originalnih Star Warsa uprava 20th Century Foxa urlala na Georgea Lucasa zato što je kasnio i probijao neimpresivni budžet od 8 milijuna dolara (na koncu se popeo na 11) za ovu prijelomnu produkciju, tri godine kasnije na njega više nisu vikali. 20th Century Fox više nije igrao ulogu velikog studijskog sustava koji je ugnjetavao kreativnog režisera, već je sada igrao partnersku ulogu, tek kao distributer. 18 milijuna dolara za nastavak sage bili su Lucasovi. Njemu je, naime, pripalo 40% od zapanjujućih 461 milijuna dolara zarade Svemirske opere iz 1977.

1980. je godina, predizborna kampanja u SAD-u u znaku je iranske krize. George Lucas ima 36 godina. I dalje nosi kariranu košulju i skromni pulover, ali ovaj puta njegova odjeća nije olinjala, već je nova i ispeglana. Kosa i brada su mu uredno podšišane. U intervjuu New York Timesu izjavljuje da ne mora više raditi za život i da ga takva sloboda užasava. Međutim, priznaje da ne želi više režirati. Dapače, tvrdi kako mrzi režiju. Ne voli, kaže, stalno se baviti s razdražljivim osobama, sve mu je to užasno stresno. Čitav je taj posao, nastavlja, prožet ljutnjom, frustracijom i iziskuje naporan rad - sedam dana tjedno po 12 do 16 sati dnevno. Vizija koju želi staviti na ekran suviše je kompleksna da bi mu posao bio lagan.

Ne impresionira ga niti bogatstvo. "Kada vam crkne akumulator na Mercedes-Benzu, to više frustrira nego kada vam crkne na Chevyju. Kada ste bogati mislite kako sve treba funkcionirati perfektno". Umjesto na luksuz svoj novac troši na novu tvrtku Industrial Light and Magic, pravi mali sjevernokalifornijski Hollywood na 760 hektara. Na ovaj način, tvrdi, neće morati odlaziti u onaj pravi, u Los Angelesu, u kojem ima osjećaj kao da je u stranoj zemlji i osjeća se da je tako daleko od kuće. (Nastavit će se).

Oznake: Originalna trilogija, Iza kulisa, Eseji

E, ovo je bila makinja

subota , 16.03.2013.



George Lucas režira Star Warse s kamerom marke Panavision PSR (Panavision Silent Reflex 35mm).

Oznake: Originalna trilogija, Iza kulisa

Kako je Disney preuzeo Lucasfilm

četvrtak , 14.03.2013.



Na slici: Iger i Lucas.

Konačno sam se prisilio pročitati dugački članak u Businessweeku koji govori o sudbonosnom preuzimanju Lucasfilma. Članak se fokusira na Roberta Boba Igera, preciznog, promišljenog, mudrog i podosta iskalkuliranog poslovnog čovjeka koji je naslijedio mjesto glavnog izvršnog rukovoditelja i predsjednika kompanije Disney od prosječnog birokrata Eisnera. Bob Iger je, čini se, čovjek koji je u stanju zgrabiti isplative franšize za koje vjeruje da bi mogle polučiti još i veću zaradu, ukoliko bi se stavile u ruke pametnog tima.

Tako je Bob Iger prvo krenuo s Pixarom 2006. godine, kojeg je za 7,4 milijarde dolara otkupio od Stevea Jobsa (a zanimljivo je da je ovu kompaniju, inače osnovanu 1979. godine kao Lucas Computer Division Steveu Jobsu prodao još 1985. godine znate-već-tko). Potom je uslijedio Marvel, za 4 milijarde dolara. Nakon što ga je Disney preuzeo, lansirao je film Avengers, koji je sa svojih 1,5 milijardi dolara zarade treći po redu najveći komercijalni filmski uspjeh u povijesti. Igerova riznica uistinu je puna kapitalaca. Nasuprot Igeru, pedantnom, promućurnom i iskalkuliranom poslovnjaku je naš dragi George, u svojim bijelim tenisicama i kariranoj košulji, sa svojim odviše ambivalentnim stavom prema franšizi koju je stvorio, ali izgleda i prema svemu drugome u životu. Jedna čudna životna je priča to, čas istinskog indie-autora, čas ispodprosječnog štancera (naravno, tu mislim na prequel-trilogiju). Netko tko je mogao napraviti izvanredni THX 1138, kao eksperimentalni SF film, a potom i niskobudžetnu uspješnicu American Grafitti, pa onda Star Wars - zatim, tijekom 1980-tih producirati niz zanimljivih projekata, iako katkad komercijalnih podbačaja, kao što je Mishima: život u četiri poglavlja Paula Schradera, televizijsku seriju Mladi Indiana Jones, itd. - na kraju se potpuno sroza sa Prequelima. U članku također piše kako je bio osobno pogođen reakcijama fanova, kako ga je tada (1999-2005) internet koji je već dobro uhvatio zamah deprimirao i kako bi mu bez njega bilo lakše (valjda izolirati se od reakcija na katastrofalnu izvedbu kao scenarista i režisera).

Da se razumijemo, Lucas je klonuli genijalac, a Bob Iger je za sada vrlo uspješni biznismen. Između ova dva muža posreduje Kathleen Kennedy, kao nova čelnica Lucasfilma, kojoj je u ovom tranzicijskom razdoblju pripala teška uloga u pregovaranju (katkad i natezanju) između Lucasa, koji se kao 67-godišnjak htio riješiti više od 4 milijarde dolara teškog tereta Star Warsa, s jedne, i Disneyjevih korporatokrata s druge strane. George je tako dobio ulogu nadstojnika dvorca kojeg je sam sagradio – repozitorija od 17.000 likova u 20.000 godina dugoj kronologiji SW-a. To je veliki kapital, a netko poput Igera takvim riznicama sigurno ne bi mogao odoljeti, kao što to sigurno ne bi ni Lucasov arheolog Indy Jones. Kako drugačije nazvati Igerovo postupanje nego postupanjem arheologa: već je najavio planove da iz naftalina izvadi Mickeyja Mousea, i to retro Mickeyja, baš onoga s konca dvadesetih (pročitaj članak u linku).

Oznake: Epizoda VII, Iza kulisa, Eseji

Tatooine blog odsad pratite i na smarphoneima i tablet računalima!



Odlučio sam primijeniti takozvani "responsive" dizajn za ovu stranicu, kako bi posjetitelji mogli čitati blog i u tramvaju, autobusu, po čekaonicama i bilo gdje se zateknu sa svojim prijenosnim uređajima. Interesantno je koliko web sajtova, pa čak i službeni starwars.com, bar mi se tako čini, ne mari za ovu važnu funkcionalnost. Mislim da treba pratiti novi razvoj situacije, prema kojoj se web-sadržaj sve više dijeli između različitih platformi, dakle ne pregledava se više samo za osobnim računalom, već i na sijaset novih aparata. Obzirom je pregledavanje klasičnih web stranica na malim zaslonima zamorno, odlučio sam skinuti jednu besplatnu šprancu i ubaciti u nju tagove blog.hr-a.

Naravno, ovo rješava jedan dio izazova, ali što se tiče blog.hr-a, mogli bi i oni malo ponoviti ovaj blog engine, koji je, bar mi se čini, čitavo desetljeće isti. Ali što je tu je, sad imate priliku bar nas čitati izvan svoje sobe, i nekako se nadam da će odatle i doći veći dio prometa. Naravno, dizajn nije savršen, ja sam samo amater, ali što se tiče funkcionalne i ergonomske strane, ako baš estetska nije potpuno zadovoljena, to je sada moguće.

Oznake: o blogu

Habemus papam!

Neka Sveti Duh, kao sinteza vidljivoga i nevidljivoga, opipljivoga i neopipljivoga, božanskog i ovozemaljskog, i kao Sila koja nas okružuje, prožima i spaja, bdije nad našim novim papom Franjom, podari mu snagu nadahnuća i prosvijetli mu put, zaštiti nas sve od Tamne strane i ispuni nadom u sjedinjenje sa Silom. Amen, MTFBWY.


Oznake: o blogu

Kraj The Clone Warsa - još jednog izdanka Prequel trilogije

utorak , 12.03.2013.



Nakon pet sezona i 108 snimljenih epizoda, ova računalna 3D animirana serija čiji likovi podsjećaju na figurice oblikovane od plastelina te koja je startala s katastrofalnim pilotom u formi cjelovečernjeg kino-filma iz 2008. godine, došla je do svog kraja. Ne mogu se oteti dojmu, a naravno nikako nisam jedini, da je odluka o prekidu ovog projekta bila uvjetovana nedavnim 4,05 milijardi vrijednim preuzimanjem Lucasfilma od strane Disneyja. Vjerojatno žele napraviti ono što se u žargonu naziva „clean start“. Koliko god hvalili ovu seriju, ipak je činjenica da je ona dio turobne epohe koja je započela u svibnju 1999. godine kada je počela tortura s tzv. prequel-trilogijom, tj. tri potpuno promašena, odbojna filma koja su nažalost postala dio službenog kanona. Iskreno, najradije bih zaboravio tu trilogiju, u naknadnim izdanjima bih vratio originalu iz 1977. izvorni naziv „Star Wars“ i uklonio bih ono „Episode IV: A New Hope“. Ili, zadržao bih epizode, ali bih im promijenio numeraciju: ANH bi tako bila epizoda I, ESB – II, a ROTJ – III. Tako bi bilo najbolje. Prequele bih u tom smislu držao kao dio Clone Wars sage, zajedno s ovim ugaslim 3D crtićem, 2D crtićem od Tartakovskog iz 2003. i mogućim samostojećim filmovima koje Disneyev Lucasfilm najavljuje, a koji bi se bavili ovom epohom SW-povijesti.

U tom pogledu, pozdravljam odluku da se ova serija diskontinuira, kako bi se ljubitelji SW-a, pogotovu ljubitelji originalne trilogije, poput mene, odmorili malo od...Generala Grievousa, Nabooa, Count Dookua, i svog tog prequel-univerzuma i usredotočili se na iščekivanje novog, svježeg poglavlja Svemirske opere. Iskreno se nadam da će novi filmovi napraviti veliki odmak od prosječnosti TPM-a, AOTC-a i ROTS-a, gotovo "reboot" kako je zadnje vrijeme dosta popularno, naravno, uz vraćanje onoga što najviše vrijedi, a to je originalna glumačka postava.

Oznake: SW projekti, Star Wars The clone wars

Večeras legenda ponovno počinje

nedjelja , 10.03.2013.


"You weren't on any mercy mission this time!"

Nakon užasno bljutavog okusa u ustima zbog protekla tri tjedna i takozvane "prequel trilogije" danas možemo uživati (donekle, zbog SE-a) u revolucionarnom, vizionarskom pothvatu, u kojem je jedan mladi talentirani filmaš (George Lucas) zajedno s jednako talentiranom ekipom na čelu s Gary Kurtzom, izvršnim producentom, izvrsnom glumačkom ekipom i glazbenom matricom Johna Williamsa stvarao povijest. Ovaj film sadrži sve ono što nedostaje u prequelima, uz svu njihovu razvijkanu digitalnu tehnologiju. Naime, setovi su stvarni, glumci se kreću kroz njih, imaju dojam prostora i radnje, prirodnije se osjećaju, ambijent diktira vizualnu naraciju, interakciju među likovima; oni ne sjede ili šetaju pred kompjutorski-generiranom pozadinom, već sami sudjeluju u zbivanju. Ne treba posebno isticati, koliko su ovi praktični efekti zanimljiviji i bolji od "roja piksela" iz prequela, ali kamo sreće da je samo u tome razlika u odnosu na original.

Oznake: Originalna trilogija

Carrie Fisher tobože potvrdila angažman u EP VII

srijeda , 06.03.2013.

Ugledni (khm-khm) portal io9.com obajvio je vijest o spremnosti Carrie Fisher da ponovno tumači lik Princeze Leie. Kratki razgovor s njom (ako se uopće dogodio) bio je protkan britkim humorom na račun zrele dobi Fisherove, što mi pomalo počinje ići na živce. Bez obzira, bio to Hollywood ili ne, ljudi stare, a nekad se dogodi i da umru i ne vidim zbog čega bi to trebao biti toliki problem. OK, neće se morati verati po lijanama na Endoru niti puzati po šahtovima Zvijezde smrti, ali to ne znači da svaki spomen povratka originalnog postava treba popratiti podsmjehom. Sigurno će biti novih likova (valjda potomaka) koji će imati dovoljnu dozu svježine, mladosti i gipkosti da nas odvrate od strašne primisli o prolaznosti života.


"I don't know where you get your delusions, laser brain."

Oznake: Epizoda VII

Službeno imperijalno priopćenje nakon emitiranja ROTS-a na HTV-u sinoć

ponedjeljak , 04.03.2013.


Ističe se često katastrofalna gluma Haydena Christensena, i to je na prvi pogled i opravdano. Međutim, niti jedan glumac, a kamoli tako mlad i s nevelikim iskustvom, ne bi mogao išta dobro izvući iz nereda u koji ga je stari George smjestio. Prvo, lik je užasno neodređen; mi na neki način bi trebali u ROTJ-u, pa čak i na kraju ESB-a, suosjećati s Darth Vaderom, i navijati za njegovo iskupljenje. Ali, iz posve nepotrebnog razloga, od njega se u ROTS-u čini monstruma koji čak i djecu-padawane ubija i to sve zbog Padme, da bi na kraju i nju krenuo daviti, iako je ljubav prema njoj bila jedini motiv zbog čega se preokrenuo (njegovi motivi najblaže rečeno su nejasni). Drugo, svi likovi u prequelima su toliko površno razvijeni, da se ne možemo ni na koji način poistovijetiti s njima niti katarzično doživljavati dramatične trenutke u kojima se oni nađu (što bi trebala biti osnova osnove dramskog ili filmskog posla). Ovaj se film ne može smatrati niti rutinskim, jer ne zadovoljava niti minimum onoga što je potrebno da zaintrigira gledatelja. Čak je bilo filmova s Jean Claude Van Dammom u kojima je gledatelj osjećao za likove. Dijalozi su posebna priča: kombiniraju se 2 obrasca koja uključuju: 1) sjedenje i razgovor i 2) šetnju i razgovor. Ključne dijelove misterija u filmu protagonisti će saznati ovako - konferencijiski. Nema jurcanja po Zvijezdi smrti, naguravanja u hibernacijskoj komori Cloud Cityja, ili bilo kakvih situacija u kojima se narativ predočava kroz DJELOVANJE i dramu, a ne samo kroz divanjenje. Ovi dosadni i neinventivni dijalozi se smjenjuju s "rojevima piksela", tj. akcijskim scenama koje opet ne možemo proživljavati (glumci očito neprirodno koreografiraju pred zelenim ekranom i to se tako jasno vidi u završnoj montaži!) niti u njima strepiti za bilo koga: niti za Klonove, jer se čine potpuno potrošnom robom, niti za Jedije, jer se tako rutinski rješavaju droida (pogotovo na početku na Grievusovom brodu) da su više komične epizode nego prijetnja. Isto tako, ton filma je šizofreničan - početna akcijska scena će se iz nečega što graniči s parodijom (sa svim duhovitim dosjetkama i gegovima), iznenada pretvoriti u turobnu i morbidnu scenu egzekucije Dookua - mislim čemu takvo vrludanje? I zbog čega je trebalo napraviti iznimku i baš ovaj film iz jednog obiteljskog serijala pretvoriti u PG-13 s tolikim sakaćenjima i masovnim ubijanjima, a da opet nikakav efekt koji bi spasio film nije postignut? Dakle, jedan veliki promašaj kojeg doista Hayden Christensen nije mogao popraviti, kao što ni u EPI nije mogao ni daleko iskusniji Liam Neeson.

Oznake: Prequeli, recenzije

Facebookizacija

petak , 01.03.2013.

Primijetio sam da se dosta dobrih sajtova preselilo na Facebook. Ili, bolje reći da su posve utihnuli u svojoj "tradicionalnoj" formi kao zasebne web stranice, dok su se njihovi autori preselili na neki od popularnih servisa, najčešće Facebook. I onda, kao što to obično biva, aktivnost objavljivanja se svodi na shareanje memova, you-tube videa, tweetova, i čega sve ne. Ne pravi se veliki napor da se nešto napiše, u obliku članka, onako s glavom ili repom, već se sve svodi na shareani sadržaj uz možda samo riječ-dvije. Nekako mi je draže pisati na blogu, i to ovom kojeg sam reaktivirao nakon vjerojatno 4 godine stanke. Međutim, svjestan sam da se ovaj blog slabo posjećuje, gledam na Google Analyticsu, dnevno dođe 2 ili 3, ponekad 4-5, rijetko kad i više posjetitelja - u biti nitko ni ne zna da postoji, jer nema te mega-mreže u podlozi kakvu imaju ove društvene platforme. Uz to, mogućnosti objavljivanja i uređivanja su na ovom blogu minimalne i nisu se mijenjale od tko zna otkada. Blogger otprije 6 godina je nudio puno veći broj mogućnosti nego što ima ovaj blog engine koji koristim. Ali svejedno, naivno mislim da će možda ipak ljudi u većem broju ga posjećivati, i vuče me nekakva nostalgija za ranim razdobljem weba, prvo sa čisto html-stranicama, pa potom oglasnim pločama, pa zatim i ovakvim blogovima koji su se pojavili tek negdje sredinom 2000-tih, čini mi se. Ovakav način objavljivanja, baš kao što mu i ime kaže, najbliži je vođenju nekakvog dnevnika i to mi se sviđa.

I kad smo već kod toga evo jedna zgodna stvar: tematska star wars tipkovnica s LCD touchpadom. Totalno je luda, kliknite na sliku radi više prikaza i pojašnjenja.


Oznake: o blogu

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>