VIdi li se to Millenium Falcon na skicama za EPVII?

nedjelja , 16.02.2014.



Istinabog, ne znamo dosta toga o Epizodi VII, što ne bi trebalo nikoga iznenaditi. Režiser J.J. Abrams poznat je (ili zloglasan ovisno o točki gledišta) po tome što svoje projekte strogo drži u tajnosti. Osim datuma premijere, zakazane za 18.12.2015. i informacije da su Abrams i Lawrence Kasdan preuzeli pisanje scenarija od Michaela Arndta, ne znamo gotovo ništa. Vjerojatno će snimanje započeti u svibnju u Engleskoj, a unatoč poplavi glasina s castinga, ni likovi niti njihovi tumači nisu poznati: ništa nije fiksirano.

Međutim, nova slika na redizajniranom sajtu Lucasfilma, možda nam je upravo omogućila uvid u konceptualni dizajn prvog SW-filma u nakon gotovo čitavog desetljeća. Fotografija prikazuje sastanak produkcije i svih ključnih igrača. Abrams je nazočan (on nam je okrenut leđima), kao i čelnica Lucasfilma Kathleen Kennedy, šef za vizualne efekte John Knoll, dizajner Rick Carter, tehnički podpredsjendik Kim Libreri i Jason McGatlin, viši potpredsjednik za fizičku produkciju. Međutim, to nije ono što je zanimljivo. Ako pogledate u pozadinu fotografije, vidjet ćete crteže na zidu iza sudionika sastanka. Vidimo li na jednom od njih i Millenium Falcona?

Oznake: Epizoda VII, Iza kulisa

Izvorni plakat za film iz 1977.

nedjelja , 09.06.2013.



Zanimljiva iskopina: izvorno zamišljeni plakat za Star Wars iz 1977. godine. Grafički je zanimljiv, izveden crtački i dinamičnije od skockane verzije koja je kasnije postala službena (na kojem Skywalker poput kakvog Fantasy ratnika uzdiže nekakav svjetlosni mač dok mu je pod nogama Leia koja tada još uvijek nikako nije bila još zamišljena kao njegova sestra). Ovo je, moglo bi se reći, Sci-Fi verzija postera, nasuprot uvojenom Fantasy-plakatu. Ionako je Star Wars oduvijek išao po tankoj niti između dvaju podžanrova zbog čega je i privlačio obje vrste nerdova čitavih ovih desetljeća. Umjesto svjetlosnog mača, dakle, ovdje Luke Skywalker čvrsto drži blaster-rifle. Iznad ove novopečene SF-ikone natpisi su njegovih prethodnika: Flash Gordon, Buck Rogers... Upravo u ovome je najveća distinkcija postera u marketinškom smislu: Star Wars će biti jedan prepoznatljivi SF-ep koji će nastaviti niz klasika. U ovome se pojavio problem, jer, iako je Lucas svakako temeljio svoje remek djelo na klasicima žanra, SW je ipak bio posve revolucionaran i epohalan, i, kako piše na ovoj stranici gdje je vijest objavljena, upravo je popularnost SW-a kasnije potaknula povratak tih klasika na veliki ekran. Dakle, zanimljivo vizualno-marketinško rješenje, koje je, for better or for worse, ipak završilo u ropotarnici :(.

Oznake: Originalna trilogija, Iza kulisa

This deal is getting worse all the time.

četvrtak , 04.04.2013.



Izgleda da je preuzimanje Lucasovštine od strane Disneyja počelo poprimati svoj inherentno imperijalni oblik. Prvo je prije deset dana započelo otpuštanje odjela animacije Lucasfilma, negdje odmah po objavi kako je Clone Wars otpao nakon pet sezona. Potpuno su raspušteni timovi na Detoursu i TCW-u. TFN izvještava kako su ova otpuštanja bila posve u suprotnosti s onime što je na StarWars.com-u bilo obećano, kako će se, tobože, dovršiti rad na već započetim epizodama. Slobodno se možemo prestati tome nadati, kao i famoznom "Bonus-sadržaju" s kojime su nas umirivali. Stvar je vrlo jednostavna: Disney nije kupio Lucasfilm zbog animacije, već zbog Star Warsa. Radi animacije Disney kupuje Pixar, a ne Lucasovu firmu. Moramo priznati da su ti likovi dosta plastelinski djelovali. Međutim, unatoč tome, niti jedan televizijski animirani show od Disneyja nije bio tako dobro osmišljen i izveden kao TCW. I, dok fandom diljem svijeta piše svoja pisma običnim i kemijskim olovkama i šalje ih Bobu Igeru na adresu Disney Studios, 500 S Buena Vista St, Burbank, CA 91521 U.S., dogodio se novi šok.

Nakon animacije, uslijedio je LucasArts. Disney je raspustio Lucasovu podružnicu za video igre i otpustio njenih 200 zaposlenika! To znači, da možemo zaboraviti na najavljeni Star Wars: 1313, i Star Wars: First Assault, osim ako ove igre ne preuzme neki drugi tvorac igrica. Disney je izjavio u Wall Street Journalu kako se odlučio za model licenciranja, a ne dosadašnji model internog razvoja. Ruku na srce, LucasArts je bio uspješan 1990-tih ne samo sa SW igrama poput Star Wars: The Dark Forces (1995), već i sa serijom Monkey Island i Maniac Mansion, ali u zadnje vrijeme se nije baš iskazao, i zadnja igra koju je izdao bila je The Force Unleashed iz 2010. godine. Jedini sretnici koji su ostali u LucasArtsu je njih desetak koji će raditi na tim poslovima licenciranja. Budimo realni, ipak je ovo sve očekivano. Ne misle valjda da se prema njima loše postupalo? Dobro. Bila bi velika nesreća da su im morali ostaviti tamo jedan garnizon. Buhahaha.

Oznake: Iza kulisa, SW projekti

1980. - godina uzleta Lucasovog imperija (1. dio)

nedjelja , 17.03.2013.



Na setu TESB-a: Hammil, Lucas, Fisher, Ford, 1979.

Dok je u vrijeme nastanka originalnih Star Warsa uprava 20th Century Foxa urlala na Georgea Lucasa zato što je kasnio i probijao neimpresivni budžet od 8 milijuna dolara (na koncu se popeo na 11) za ovu prijelomnu produkciju, tri godine kasnije na njega više nisu vikali. 20th Century Fox više nije igrao ulogu velikog studijskog sustava koji je ugnjetavao kreativnog režisera, već je sada igrao partnersku ulogu, tek kao distributer. 18 milijuna dolara za nastavak sage bili su Lucasovi. Njemu je, naime, pripalo 40% od zapanjujućih 461 milijuna dolara zarade Svemirske opere iz 1977.

1980. je godina, predizborna kampanja u SAD-u u znaku je iranske krize. George Lucas ima 36 godina. I dalje nosi kariranu košulju i skromni pulover, ali ovaj puta njegova odjeća nije olinjala, već je nova i ispeglana. Kosa i brada su mu uredno podšišane. U intervjuu New York Timesu izjavljuje da ne mora više raditi za život i da ga takva sloboda užasava. Međutim, priznaje da ne želi više režirati. Dapače, tvrdi kako mrzi režiju. Ne voli, kaže, stalno se baviti s razdražljivim osobama, sve mu je to užasno stresno. Čitav je taj posao, nastavlja, prožet ljutnjom, frustracijom i iziskuje naporan rad - sedam dana tjedno po 12 do 16 sati dnevno. Vizija koju želi staviti na ekran suviše je kompleksna da bi mu posao bio lagan.

Ne impresionira ga niti bogatstvo. "Kada vam crkne akumulator na Mercedes-Benzu, to više frustrira nego kada vam crkne na Chevyju. Kada ste bogati mislite kako sve treba funkcionirati perfektno". Umjesto na luksuz svoj novac troši na novu tvrtku Industrial Light and Magic, pravi mali sjevernokalifornijski Hollywood na 760 hektara. Na ovaj način, tvrdi, neće morati odlaziti u onaj pravi, u Los Angelesu, u kojem ima osjećaj kao da je u stranoj zemlji i osjeća se da je tako daleko od kuće. (Nastavit će se).

Oznake: Originalna trilogija, Iza kulisa, Eseji

E, ovo je bila makinja

subota , 16.03.2013.



George Lucas režira Star Warse s kamerom marke Panavision PSR (Panavision Silent Reflex 35mm).

Oznake: Originalna trilogija, Iza kulisa

Kako je Disney preuzeo Lucasfilm

četvrtak , 14.03.2013.



Na slici: Iger i Lucas.

Konačno sam se prisilio pročitati dugački članak u Businessweeku koji govori o sudbonosnom preuzimanju Lucasfilma. Članak se fokusira na Roberta Boba Igera, preciznog, promišljenog, mudrog i podosta iskalkuliranog poslovnog čovjeka koji je naslijedio mjesto glavnog izvršnog rukovoditelja i predsjednika kompanije Disney od prosječnog birokrata Eisnera. Bob Iger je, čini se, čovjek koji je u stanju zgrabiti isplative franšize za koje vjeruje da bi mogle polučiti još i veću zaradu, ukoliko bi se stavile u ruke pametnog tima.

Tako je Bob Iger prvo krenuo s Pixarom 2006. godine, kojeg je za 7,4 milijarde dolara otkupio od Stevea Jobsa (a zanimljivo je da je ovu kompaniju, inače osnovanu 1979. godine kao Lucas Computer Division Steveu Jobsu prodao još 1985. godine znate-već-tko). Potom je uslijedio Marvel, za 4 milijarde dolara. Nakon što ga je Disney preuzeo, lansirao je film Avengers, koji je sa svojih 1,5 milijardi dolara zarade treći po redu najveći komercijalni filmski uspjeh u povijesti. Igerova riznica uistinu je puna kapitalaca. Nasuprot Igeru, pedantnom, promućurnom i iskalkuliranom poslovnjaku je naš dragi George, u svojim bijelim tenisicama i kariranoj košulji, sa svojim odviše ambivalentnim stavom prema franšizi koju je stvorio, ali izgleda i prema svemu drugome u životu. Jedna čudna životna je priča to, čas istinskog indie-autora, čas ispodprosječnog štancera (naravno, tu mislim na prequel-trilogiju). Netko tko je mogao napraviti izvanredni THX 1138, kao eksperimentalni SF film, a potom i niskobudžetnu uspješnicu American Grafitti, pa onda Star Wars - zatim, tijekom 1980-tih producirati niz zanimljivih projekata, iako katkad komercijalnih podbačaja, kao što je Mishima: život u četiri poglavlja Paula Schradera, televizijsku seriju Mladi Indiana Jones, itd. - na kraju se potpuno sroza sa Prequelima. U članku također piše kako je bio osobno pogođen reakcijama fanova, kako ga je tada (1999-2005) internet koji je već dobro uhvatio zamah deprimirao i kako bi mu bez njega bilo lakše (valjda izolirati se od reakcija na katastrofalnu izvedbu kao scenarista i režisera).

Da se razumijemo, Lucas je klonuli genijalac, a Bob Iger je za sada vrlo uspješni biznismen. Između ova dva muža posreduje Kathleen Kennedy, kao nova čelnica Lucasfilma, kojoj je u ovom tranzicijskom razdoblju pripala teška uloga u pregovaranju (katkad i natezanju) između Lucasa, koji se kao 67-godišnjak htio riješiti više od 4 milijarde dolara teškog tereta Star Warsa, s jedne, i Disneyjevih korporatokrata s druge strane. George je tako dobio ulogu nadstojnika dvorca kojeg je sam sagradio – repozitorija od 17.000 likova u 20.000 godina dugoj kronologiji SW-a. To je veliki kapital, a netko poput Igera takvim riznicama sigurno ne bi mogao odoljeti, kao što to sigurno ne bi ni Lucasov arheolog Indy Jones. Kako drugačije nazvati Igerovo postupanje nego postupanjem arheologa: već je najavio planove da iz naftalina izvadi Mickeyja Mousea, i to retro Mickeyja, baš onoga s konca dvadesetih (pročitaj članak u linku).

Oznake: Epizoda VII, Iza kulisa, Eseji

<< Arhiva >>