sretno srce vuka

13.01.2010., srijeda

Jednog ljeta u Poljskoj

evo legendarne poljske, govori o mom prijatelju na maturalnom putovanju u pragu, koji je na istom takvom putovanju sreo curu iz Poljske ..........
rekli su da je atmosfera kako da sam bio tamo ........
pisao sam u jednoj noći, na trešnjevci, kad više nije bilo ništa za piti, za pušiti a zadnje opuške sam gasio na lijevoj šaci, isto tako zaljubljen u iluziju koja je negdje nestala iz mog života, takav je život onda bio, dok je zagreb bio normalan, a vozili smo se na puferima tramvaja, u sendviću ili na zadnjim kolima, i dok je milicija trćala na semaforu da nas skine mi smo iskakli i trčali u drugom smjeru, pa opet se zaletavali i skakali između dvoje kola vozeći se dalje do nekog odredišta, prošli monoge racije, milicija nas legtimirala zbog duge kosi kasno u noći kad smo bili na ulicama, i u jednoj raciji na trgaću kad su utrpali mog prijatelja u maricu, on je kroz odškrinuti prozor gurnuo singlicu ***** Indexi-Da sam ja netko, sa sjajnim tekstom Maje Perfiljeve ..., šetnje Ilicom,, kada sam došao u Zagreb, djevojčica imenom Karmen, imala je jednog psa kojeg je šetala predvećer, preko puta Zagrebačke pivovar, sukobi sa škvadrom iz kvarta, ipka bez tućnjave, spasila me od batina njezina starija sestra, najviše sam boravio na Trešnji, kod kina Triglav, koje više ne postoji i okolnim birtijama, držeći se sa legedama ondašnje Trešnjevke , Cigom etc(njega sam jedino zapamtio), kao i priću mog prijatelja iz ove pjesme, kada mu je buraz mnamjestio jednu kurvu, ma što to značilo da mu skine nevinost ...
Ujević, Arsen i još neki, uz rock bendove su bili osnovna hrana odrastanja, jethro tull, aqualung i mogao bih pisati sjećanja ...
a suze prošlosti klize, stretan što sam bio dio neznam ni sam čega ...
ps. zelenog i malo žutog je boja kaputa od Karmen

Jednog ljeta u Poljskoj

Zelenog i malo žutog u gibu ulice
Lavež ne dokazane pasje njuške
I koraci koji gaze po stopama
Otkrivanje nepoznatih stvari
U ritmu Little Green Apples
Upitni pogled u prijatnom nijansiranju a kotači se okreću
Kao što ponekad vjetar puše
Nešto mraka ,jedan zeleni list
I koraci iz samog sna
Možda je i bilo tiho, vrijeme prolazi
Godine su na početku
Priča o jednoj crkvi, o danu koji nije jedini, o noći
Sinoć dok sam koraćao
Htjeli su mi prodati zalto
No idem dalje, ulicom** na čijem kraju zalazi sunce
Sutra ću napisati

Jednog jutra u Poljskoj
Suze su klizile niz prašnjavo staklo
Vlak je odlazio sa njom
Oči su tvoje bile vrelo
I na prvom uglu prije kraja
Peron je ostao sam
Sa dva nezapisana imena
I jednim velikom licitarskim srcem
Što leži među knjigama
A vocal*** od od pet octava
Sa ubrzanim otkucajima sata
Vrati sve to
Nešto vizuelnih slika
Nespojenih
Zaokruženih titrajem misli
Noć,ulice se njišu
A stolovi skrivaju put, poželjnih bedara

Geg u valceru i crvenom svjetlu
Plava se kosa razlila u tami
Rođenje željne misli
Tražeći toplinu postelje
Noć bez dana, bez sna kratka

I eto proljetna noć je pala
Dan sneno odlazi od noći i budi
Uprti pogled u stakla kroz koja se provlaći život
Prašina je progutala kapi,drhtaje
Val gonjen vjetrom,gori hrid,ljubeči,oplakujući, udarajući
Sjećanja se bliže tebi
Dok jutrom ustaješ napadnut neprolaznošću
Dišeš i kašlješ
Pred vjetrom je poleglo žito
Ravnice što poniru na horizontu
U crvenim vremenima ostala su razbacana tijela
I danas kosti hrane zemlju

Dok u kasne sate tumaraš ulicom
Od ruba do zida misleći da si pod nebom sam
Smiren pijanstvom

Vlakovi jure tek stvorenim ravnicama
I opet spoznaje postaju sve tamnije
Neprozirnost magle guši
Osjećajući svjetla u daljini
Rani zov na povratku južnih ptica
Idući kroz aleju ratnika
Lica umorna od ležanja
I prerano ostarjela bedra
Sve vodi u tamu neispavane ravnice
Koračajući prema ženi s kojom bi htio leći
Strah navire pod suncem
A zrake prodiru u izborano bijelilo glave
Čini se da si živ dok oblaci
Istog dana mijenjaju svoju boju
Igrajući se vatrom
Život se gasi
Želja za Parizom ostaje
On je tu
Iza dva tri brda i koje ravnic
Praški peron ostao je pust
Zaboravivši sve koji su prošli njime
Trgovi koje nepamtiš
Sjećaju se mnogih kao ti
Plava kosa
Prijatni događaji
Oči očarane
Omamljen pogled
Crven bez sna
U noćima
U danima
Na poljani kamen
Na kamenu ptica, gladna ptica

More se podiže
Stijene oplakuje voda
Sa danom bijelina hridi odbija svjetlost

Već dugo nisi pisao
A ni iz Poljske ne dolaze pisma
Ostala su iskrivljena lica na papiru
Romance
I ponešto ubrzane klasike
Ti nestaješ i vraćaš se
Dani prolaze kraj tebe sve brže

*http://www.youtube.com/watch?v=h8ELgiQ9dTw
**Ilica
***http://hr.netlog.com/go/out/url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DLw8-VPptiLc
****http://www.youtube.com/watch?v=Lw8-VPptiLc

©miljenko_trnsko2002@yahoo.com

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.