< travanj, 2008 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

opis bloga
službeni blog kluba studenta povijesti umjetnosti

kspuff@gmail.com

službeni sajt kspuff-a


PUME PIŠU...
5. Berlinski bijenale
by Jelena Pašić

ljudi & PROJEKTI!!
BLOG
DIZAJN
KULTURNI KRUŽOCI
SLUŽBENI SAJT KSPUFF-a
STAKLENIK
SUBOTNJE KAVE


linkovi...

akademija art
culturenet
e flux
ff
institut za povijest umjetnosti
InZg
kiber đezva
kulturpunkt
mdc
platforma kustos
salon revolucije
SCCA
sc
stipendije
u drugom filmu
udruženje arhitekata
volonterski centar
ZaMirZINE


galerije...
g-mk
galženica
nova
VN
škuc, ljubljana

pume i to.
28.04.2008., ponedjeljak
5.BB: Neue Nationalgalerie- 3. dio

Jedan od izlagačkih prostora ovogodišnjeg Berlinskog bijenalea jest i prizemni dio Neue Nationalgalerie. Čuvena građevina još čuvenijeg arhitekta Ludwiga Miesa van der Rohea, dovršena 1968. godine i već od tog vremena smatrana jednim od temeljnih djela europske modernističke arhitekture, simbol je odnosa moći tada razjedinjenog grada i države. Svojim smještajem u zapadnom dijelu grada, smještajem koji je određen ne samo geografskim kriterijem, već i onim političkim i kulturnim, Neue Nationalgalerie ukazivala je na tehničku i tehnološku razvijenost zapadnog dijela Europe, te na njezinu sklonost modernizaciji, kao i na ekonomsku nadmoć u odnosu na istočni dio. Lokaciju u neposrednoj blizini zida koji je podignut nekoliko godina ranije, na potpuno devastiranom Potsdamer Platzu, odabrao je sam Mies. Ta je odluka imala dalekosežne posljedice, budući da će na tom području nastati Kulturforum – kompleks čiji je najraniji objekt upravo Neue Nationalgalerie, a čime će se u taj dio grada vratiti gradski sadržaji.
Image Hosted by ImageShack.us

Formalno građevina slijedi osnovne Miesove postavke – radi se o golemoj, prostranoj dvorani čija staklena opna s jedne strane, one fizičke, zatvara unutrašnji prostor, no s druge briše granicu vanjskog i unutrašnjeg budući da su uobičajeni zidovi zamijenjeni transparentnim staklom; pogled se otvara širom, prelazi preko staklenih zidova (ili prozora koji su se proširili na čitavu zidnu površinu), a vanjski prostor time je simbolički ''dovučen'' unutra. Jedinstveni, nepodijeljeni prostor izložbene dvorane sa svojim minimalnim prostornim intervencijama pruža istovremeno i vrlo zahvalnu, ali i prilično problematičnu okolinu za izlaganje umjetničkih djela. Naime, prostor koji gotovo da ne postavlja nikakve prepreke nudeći bezbrojne i neograničene mogućnosti postavljanja djela, ujedno prijeti da ih svojom prostranošću ''uguši'', da se ona izgube u njemu. Stoga je izlaganje u takvoj građevini predstavljalo svojevrsni izazov umjetnicima Berlinskog bijenalea. Zanimljivo je da je popriličan broj umjetnika tematski podredio svoje radove izravnom propitivanju odnosa djela i same građevine, uvažavajući pritom Miesove postulate, i gradeći radove upravo na njihovim temeljima.
Image Hosted by ImageShack.us

Već neposredno nakon ulaza posjetitelj je suočen s prostornom instalacijom Paole Pivi (rođ. 1971. u Milanu) pod nazivom If you like it, thank you. If you don't like it, I am sorry. Enjoy anyway. Tanka rešetka, ali monumentalnih dimenzija, prekrivena tisućama raznobojnog i raznolikog umjetnog dragog kamenja, postavljena je paralelno u odnosu na stakleni zid s ulaznim vratima. Struktura instalacije istodobno svojom predimenzioniranošću onemogućuje daljnje neometano kretanje posjetitelja po prostoru prisiljavajući ga da zaobilaznim putem kroči u ostatak dvorane, no zahvaljujući perforiranosti svoje površine pruža tom istom posjetitelju mogućnost da pogledom obuhvati čitav prostor dvorane i osvoji prostor na taj način. Također, upotreba spomenutih materijala upućuje na ironijsko propitivanje mogućnosti estetizacije prostora u kojima boravimo jeftinim, dopadljivim, kič predmetima, a naziv rada dodatno potencira ironičan odnos autorice prema kategoriji dopadljivosti. Naslovna sintagma može se protumačiti i kao (opet ironično) obraćanje svih umjetnika posjetiteljima, koji na taj način opravdavaju svoja djela i promiču osjećaj užitka kao temeljnu senzaciju te razlog zbog kojega se uopće posjećuje izložba.

Gabriel Kuri (rođ. 1970. u Mexico Cityju) dizajnirao je posebno za ovu priliku 4 skulpture koje služe kao privremena odlagališta kaputa, torbi i ostalih predmeta koje posjetitelji ostavljaju na garderobi prilikom posjećivanja izložbi. Instalacija zanimljivog naslova Items in care of items postavljena je u centralnom dijelu dvorane, i na taj način dovodi inače efemerne, rubne galerijske dijelove, koji se najčešće niti ne percipiraju kao neke važnije prostorije, u samo središte izložbenog prostora; ono što je inače skriveno – garderoba, sa svim svojim sadržajem – u ovom slučaju postaje ne samo vidljivo tijekom čitavog boravka u dvorani, već dobiva karakter izloška. Točnije, sami posjetitelji doprinose konačnom izgledu instalacije vješajući svoje kapute i na taj način ostvaruju svrhu rada.
Image Hosted by ImageShack.us


Dvije simetrično postavljene prostorije unutar dvorane, drveni kubusi manjih dimenzija koji inače služe kao mjesta za kupovanje ulaznica i sl., tijekom Berlinskog bijenalea zadobila su novu namjenu. Unutar njih postavljen je rad njemačke umjetnice Susanne M. Winterling (rođ. 1970.) sastavljen od foto-kolaža, 7 fotografija, 2 skulpture i 216mm filma, koji tematizira ''život'' ove građevine (primjerice, filmovi prikazuju kapljice vode koje se kondenziraju na staklenoj opni zgrade).
(no photo available)

Marc Camille Chaimowicz, francuski umjetnik rođen 1947. godine, odlučio je pak ''odjenuti'' i ''domesticirati'' jedan ugao unutrašnjosti Neue Nationalgalerie postavivši zavjese na stakleni zid i obloživši panele, koje je Mies dizajnirao 1968. za potrebe izložbe Pieta Mondriana, svilenim tapetama s dekorativnim uzorcima. Modernistička struktura građivine, koja lako ostavlja dojam hladne, ogoljene okoline na taj je način pretvorena u gostoljubiviji i za boravak ugodniji prostor. Istovremeno, umjetnik ovim radom, nazvanim For MVR, pokušava umanjiti razlike između prostora predviđenog za umjetnost i životnog prostora, ili u suštini gledano, granicu između umjetnosti i života.
Image Hosted by ImageShack.us


Jedan od originalnih Miesovih izložbenih panoa upotrijebljen je i za projekciju video rada Susan Hiller pod nazivom The last silent movie. Film, koji zapravo posjeduje jedino zvukovne informacije bilježeći ono što izgovaraju ili pjevaju govornici različitih izumirućih jezika (na panelu su projicirani jedino titlovi s prijevodima na engleski jezik), istražuje načine na koji jezici funkcioniraju kao ''ogledalo'' kulture, ali istovremeno i njezin uvjet. Jezikom je određeno naše poimanje svijeta; ono što možemo shvatiti i prepoznati zapravo je ono što možemo izraziti riječima. Sve ostalo nam je umno potpuno nedostupno. To se ogleda u činjenici da vrlo lako možemo pretpostaviti na koji način živi svaki pojedini govornik čije glasove čujemo tijekom projekcije. Ove male ''oralne (pri)povijesti'' govore o onoj najobičnijoj, svakodnevnoj realnosti pojedine kulture, koja je doduše različita od bilo koje druge. Trenutak u kojem nestane jedan jezik sa svojim posljednjim govornikom, trenutak je u kojem umire čitava jedna kultura, sa svim svojim shvaćanjima i sustavom poimanja svijeta.
Image Hosted by ImageShack.us


1. dio
2. dio

nastavak slijedi...

by Jelena Pašić

Copyright © 2008 pume ff

- 12:08 - reci kaj misliš - printaj za uspomenu - #
24.04.2008., četvrtak
kulturni kružok- 28.4.2008. u 18:30, A126

..............................................................................................................................
KSPUFF je osmislio je projekt 'kulturnih kružoka' u sklopu kojih bi se održavala predavanja čiji je cilj studentima pribliziti aktualne umjetnike i dogadjaje na suvremenoj umjetnickoj sceni.

kroz cikluse od tri, četiri predavanja zajedničkog nazivnika pokušat ćemo što više približiti problematiku koju tematiziramo.
prvi ciklus predavanja bavit ce se socijalno angažiranom umjetnošću, a drugo predavanje će održati
Image Hosted by ImageShack.us

igor grubić
multimedijalni umjetnik koji se bavi performanceom, fotografijom, slikarstvom, videom, socijalnim aktivizmom, produkcijom dokumentarnih filmova (Fade_In), produkcijom animiranih filmova (Kreativni Sindikat), a radio je i kao novinar, fotograf i dizajner.
Grubić je zainteresirao javnost za svoj rad provokativnom akcijom “Crni Peristil” iz 1998., kada je splitski trg pred Dioklecijanovom palačom anonimno premazao crnom bojom. U crno zavijen peristil, prostorna ali i žestoka socijalna intervencija, pokrenuo je burnu polemiku. Materijal je, i dalje bez autora, poslan na 33. zagrebački Salon gdje je osvojio drugu nagradu. Na uručenju priznanja pojavio se kao kontakt osoba do tada nepoznat zagrebački autor Igor Grubić, koji je ubrzo optužen zbog “uništavanja javne imovine”. Bura se u javnosti ponovo podigla, u ime obrane prava na umjetničku provokaciju i kritiku, pa je optužnica povučena.

Zapažena je i Grubićeva multimedijalna manifestacija “Knjiga i društvo - 22 posto”, gdje je okupio još 40 umjetnika protestirajući zbog PDV-a od 22 posto na knjige.
Poznat je i po radovima “Anđeli garavog lica” i “Velvet Uderground”.

Radove je izlagao na skupnim i samostalnim izložbama u zemlji i inozemstvu: Trafo – Budimpešta, Belef – Beograd, Marronier art center - Seoul, ApexArt - New York, ‘Manifesta 42 – Frankfurt, “33. Zagrebački Salon”, ”25. Salon Mladih” ...
..............................................................................................................................
ps. hvala mateju iz io dizajna i melvinu iz novog vala!!
- 01:18 - reci kaj misliš - printaj za uspomenu - #
23.04.2008., srijeda
SASTANAK KLUBA - PETAK / 25.4.

Drage pume,

Obavjestavamo vas da ce se sastanak KSPUFF-a odrzati 25.4.2008.
(petak) u 15.30.
Vec po obicaju, nalazimo se ispred oglasne ploce pum-a, a sam ce se
sastanak odrzati u radnoj sobi ili KSFF-u...pa neka oni koji kasne
(vise od akademske cetvrti) zavire u obje lokacije.

Molimo sve clanove koji JOS nisu ubacili svoje slike sa podacima u
kutiju u radnoj da to ucine do petka (ili u najgorem slucaju donesu na
sastanak) jer ce se na sastanku izdavati iskaznice. Plastificiranje
cemo morati obaviti na licu mjesta jer nam treba vas potpis na
iskaznici, kao i clanarina od 5 kn :)

Svima koji su obavili svoju klubsku duznost i vec predali slikice -
obavezno dodjite kako se ne bismo kasnije lovili po hodnicima!

Podsjecam kako su ovogodisnje iskaznice osmisljene (slika, br.indexa,
potpis, zig kluba...) s ciljem da nam omoguce popuste ili besplatne
upade u domace i strane muzeje, galerije i sl.
Osim toga stricek u Klovicevima obozava nase iskaznice i ljuti se na
ljude koji ih nemaju. I uvijek pita zasto to neki imaju, a neki
ne...dakle...
Uz sve to, blize se razno razne terenske i van-terenske...mogli bismo
ustedit koji euro za kavu (hm..ili pivu..:)).

Uz temu iskaznica, na sastanku cemo proci kroz trenutne projekte (koji
su u punom jeku btw!), eventualne nove ideje, prijedloge o suradnjama
i sl., a dobrodosli su i svi komentari, zelje i kritike.

Nadam se da je dovoljno razloga da vas vidimo u sto vecem broju!
- 00:59 - reci kaj misliš - printaj za uspomenu - #
22.04.2008., utorak
Lala Raščić & Vuneny: 'Individualne Utopije'

Lala Raščić udružuje se sa mostarskom grupom Vuneny na projektu 'Individualne Utopije', koji će premijerno biti izveden u Apt. Projesi,Istanbul, 22. travnja, u organizaciji programa 'Art on Stage'. Svoju verziju audio teatra uživo Vuneny i Raščić izvest će dan kasnije, a nakon performansa slijedi koncert grupe Vuneny.

Nakon uspješne samostalne izložbe 'Sve je povezano' u UGBiH u kolovozu 2007., Lala Raščić nastavlja razvijati svoj rad inspiriran audio dramom. Najnoviji scenarij koji je umjetnica napisala početkom ove godine prilagođen je izvedbi uživo te će Raščićeva po prvi put nastupiti pred publikom, umjesto pred kamerom, uz elektronsku i instrumentalnu zvučnu podršku Nedima Čišiča i Andrijana Zovke.

'Individualne utopije'
je inspiriran istinitim događajima koji su se odvijali u Mostaru tijekom jedne, na oko bezazlene, radionice u jesen 2007. Sama umjetnica je bila svjedok događajima koji su na nju ostavili toliko jak dojam svojim dramatskim potencijalom da je odlučila istinitu priču pretočiti u scenarij, a sada i u performans.

'Individualne utopije dio su većeg izložbenog projekta koji će biti prezentiran u Galeriji B.O.P. u Zagrebu početkom lipnja.

Image Hosted by ImageShack.us


Lala Raščić, rođena u Sarajevu 1977., Akademiju Likovnih Umjetnosti završila je u Zagrebu nakon čega boravi dvije godine pri Rijkskakdemi van Beeldenden Kunsten u Amsterdamu. Gostovala je na brojnim rezidencijama, među ostalim i Platform Garanti, Istanbul, 2005. Izlagala na je na brojnim grupnim i samostalnim izložbama u zemlji i inozemstvu među kojima su recentnije 'Sve je povezano', UGBiH, Sarajevo (2007.); 'Sve je povezano', B.O.P. Galerija, Zagreb (2007.); 'No borders, Just N.E.W.S.', La Centrale Electrique, Brusseles (2008.) i 'Land of Human Rights', Center for Contemporary Art, Graz (2008.). Lala Raščić prva je dobitnica nagrade 'Zvono' za najbolju BH umjetnicu mlađe generacije.

Vuneny su osnovali glazbenici Nedim Čisić i Andrijan Zovko 2003. Tijekom 5 godina svog postojanja Vuneny su odsvirali više od 300 koncerata u 17 zemalja, izdali 2 albuma, napravili su 3 filmska soundtracka, ostvarili brojne suradnje na multimedijalnim i remix projektima i postali jedan od najproduktivnijih muzičkih kolektiva na Balkanu. Album 'V2' proglašen je najboljim BH albumom 2006.

Suradnja između benda i umjetnice započela je 2006. Godine kada je Raščić bila zadužena za grafički dizajn tada novo objavljenog Vuneny albuma 'V2'.

više...

izvor: culturenet
- 01:52 - reci kaj misliš - printaj za uspomenu - #
19.04.2008., subota
predstavljanje ljudi i projekata- SLUŽBENI SAJT KSPUFF-a

dragi stari i novi pridruženi članovi, oni koji to žele biti, ali nisu i oni koji to nikada neće biti, a da ih nema ne bi bilo ni ovih projekata... pozdrav!

mid: gle, ajmo ignorirati bilo kakvu zahvalnost u ovom trenu i pokusajmo vidjeti sta mozemo napraviti


danas predstavljam jednog skromnog, kršnog frajera koji studira nešto što ja nikako ne mogu zapamtiti, iako sam pitala već tri puta, koji nema nikakve veze s filozofskim, akademijom ni umjetnošću kao takvom.

mid:
isplativost je nebitna u slucaju mog gledista na stvar
u nasem slucaju, drago mi je pomoc
ali ne gledam na stvar kroz oblik uvjetne kompenzacije


on se zove mid.
Image Hosted by ImageShack.us


mid:
ne vidim bas razlog tvoje odusevljenosti
nista se nije promjenilo osim sto sam ti dao par svojih sati vremena


on je zasluzan za moderiranje službenog sajta.
bespogovorno sluša moje prigovaranje o nijansama boja koje treba promijenit i slične detalje.

''puno je lakse unistiti nego stvoriti :)'' mid

mid....HVALA! :*
- 03:40 - reci kaj misliš - printaj za uspomenu - #
18.04.2008., petak
filmske info...

tuškanac...

Mika Kaurismäki u svojim filmovima često prikazuje snažne žene, urbane krajobraze i krajem desetljeća ulazi sve dublje u međunarodne koprodukcije snimajući evropske inačice američkih filmova ceste. U njegovim je radovima vidljiv utjecaj ne samo Jean-Luc Godarda, nego i Wima Wendersa, te američkog slikara Edwarda Hoppera. Najuspjeliji je svakako Zombie i vlak duhova (Zombie ja Kummitusjuna, 1991), film u kojem se spajaju finska melankolija, popularna glazba, čežnja za egzotičnim krajevima i film ceste.
Nakon nekoliko ne toliko uspješnih filmova ceste nastalih devedesetih godina 20. stoljeća, Mika Kaurismäki "otkriva" Brazil, zemlju u kojoj je prvi put boravio snimajući dokumentarac o neostvarenu projektu Sama Fullera Tigrero (1993). Oduvijek inspiriran glazbom, Mika snima dva dokumentarca o brazilskim glazbenicima, Sound of Brazil (2002) i Brasileirinho (2005), te Sonic Mirror (2007) filmove po mnogo čemu uspješnije od ranijih koketiranja s evropskim art filmom ceste.

subota, 19.4.2008 u 19h
Rosso
Režija: Kaurismäki, Mika, 1985, 76 min, Uloge: Kari Väänänen (Rosso), Martti Syrjä (Martti), Leena Harjupatana (Maria), Mirja Oksanen (djevojka), Maija-Liisa Majanlahti (službenica u banci)

subota, 19.4.2008 u 21h
Helsinki Napoli All Night Long
Režija: Kaurismäki, Mika, 1987, 96 min, Uloge: Kari Väänänen (Alex), Roberta Manfredi (Stella), Jean-Pierre Castaldi (Igor), Margi Clarke (Mara), Nino Manfredi (djed)

ponedjeljak, 21.4.2008 u 19h
Helsinki Napoli All Night Long

ponedjeljak, 21.4.2008 u 21h

Papirnata zvijezda
Režija: Kaurismäki, Mika, 1989, 91 min, Uloge: Pirkko Hämäläinen (Anna Kelanen), Kari Väänanen (Ilja Kulovaara), Hannu Lauri (Ulf Tallgren), Matti Rasila (Taukka), Minna Soisalo (Assi)

utorak, 22.4.2008 u 19h
Papirnata zvijezda

srijeda, 23.4.2008 u 19h
Cha Cha Cha
Režija: Kaurismäki, Mika, 1989, 91 min, Uloge: Sanna Fransman (Sanna Pöllänen), Matti Pellonpää (Matti Ojanperä), Kari Väänänen (Kari Pöllänen), Soli Labbart (Gundula Valley, teta iz Amerike), Martti Pennanen (odvjetnik)

srijeda, 23.4.2008 u 21h
Amazon
Režija: Kaurismäki, Mika, 1990, 90 min, Uloge: Expedito Barreira (diler), Rae Dawn Chong (Paola), Robert Davi (Dan), Pirkko Hämäläinen (Susanne), Sidney Martins (lopov)

četvrtak, 24.4.2008 u 19h
Amazon

četvrtak, 24.4.2008 u 21h
Cha Cha Cha

subota, 26.4.2008 u 19h
Zombi i vlak duhova
Režija: Kaurismäki, Mika, 1991, 88 min, Uloge: Silu Seppälä (”Zombi”), Marjo Leinonen (Marjo), Matti Pellonpää (Harri), Vieno Saaristo (Äiti), Juhani Niemelä (Isä)

subota, 26.4.2008 u 21h
Tigrero: film koji nikad nije snimljen
Režija: Kaurismäki, Mika, 1993, 75 min, Uloge: Samuel Fuller, Jim Jarmusch

ponedjeljak, 28.4.2008 u 19h
Tigrero: film koji nikad nije snimljen

ponedjeljak, 28.4.2008 u 21h
Zombi i vlak duhova

filmski programi

.............................................................................................................................................................................................

kino europa...

Super, super fest program filmova o glazbi i vezanih za glazbu. Program će se održavati svakodnevno od 17. travnja do 17. svibnja, a biti će prikazano 4 filma. Imati ćete priliku pogledati igrani film Todda Haynesa Nema me o životu i djelu Boba Dylana, najveće američke glazbene legende, zatim najnoviji igrani film kultnog kineskog redatelja Wong Kar Waija Noći boje borovnica sa Norah Jones u glavnoj ulozi. Uz ova dva cjelovečernja igrana filma prikazati će se i dva dokumentarca - Začepi i pjevaj, film o legendarnoj američkoj country skupini Dixie Chicks te Block Party, film oscarovca Michela Gondrya u kojem nas jedan od najpoznatijih američkih komičara Dave Chapelle vodi na jedinstven i veliki kvartovski tulum. Nastupaju Lauryn Hill, Mos Def, Eryka Badu, Kanye West, The Fugees, The Roots...
Svakodnevno ćete moći pogledati tri od ova četiri filma, a detaljan raspored projekcija je tu!

kino EUROPA

.............................................................................................................................................................................................


kic art kino...

Wristcutters - Pizzeria Kamikaze , SAD 2006.
Redatelj: Goran Dukić
Glume: Patrick Fuigt, Shannyn Sossamon, Tom Waits

kic art kino
.............................................................................................................................................................................................

močvara...

20 DANA DO KRAJA
PONEDJELJAK 21.04. • 20:00
THE FILTH AND THE FURY
(Julien Temple, V. Britanija / SAD, 2000, 108')
Dokumentarni film o Sex Pistolsima. Film pokušava osvijetliti pozadinu njihovog puta kroz punk eru, započevši priču od nule, na koju se, na kraju, ponovno vraća. Film sadrži puno intervjua i komentara ljudi koji su svjedočili cijeloj priči.

PONEDJELJAK 21.04. • 22:00
HATED: G.G. ALLIN AND THE MURDER JUNKIES
(Todd Philips, SAD, 1994, 90')
Dokumentarac o životu i smrti nevjerojatne underground punk ikone GG Alina, vođe benda Murder Junkies, koji nije štedio na riječima, pucao se horsom, stvarao neviđeno uzbuđenje u grupi, započinjao tučnjave sa najvećim tipovima u publici, prijetio da će se ubiti na pozornici. Dok su ga neki smatrali najnižim mogućim članom današnjeg društva, drugi su ga nazivali avangardnim umjetnikom. U ranim devedesetima umro je od over dosea.


13 DANA DO KRAJA
PONEDJELJAK 28.04. • 20:00
BOARDING GATE
(Olivier Assayas, Francuska, 2007, 90')
Novi film vrlo priznatog francuskog redatelja Oliviera Assayasa (u Močvari smo prikazali njegov Demonlover), Boarding Gate, erotični je film noir koji okuplja super uzbudljiv internacionalni cast. Asia Argento igra sexy ex-prostitutku Sandru, koja je prisiljena odletiti u London nakon što vrući S&M susret s bivšim ljubavnikom (do grla u dugovima Michael Madsen) završi nasiljem. Odlazi dalje u Hong Kong u potrazi za novim početkom gdje upoznaje privlačni mladi par Lestera i Sue, koji joj obećaju srediti papire i određenu sumu novaca. Naravno da ništa ne ispadne onako kako su zamislili i Sandra se nalazi zarobljena u gorkoj igri manipulacije.


PONEDJELJAK 28.04. • 21:30
PARANOID PARK
(Gus Van Sant, USA, Francuska, 2007, 85')
Fenomenalan film jednog od najboljih nezavisnih filmaša, Gusa Van Santa.Temeljen na noveli Blakea Nelsona, Paranoid Park bavi se tinejdžerom koji često posjećuje skate park na rubu grada hipnotiziran punk energijom i anarhističkim duhom koji ondje otkriva. Kada se u blizini dogodi stravično nasilje, dječak se odjednom nađe u središtu kriminalne istrage. Sa naizgled klasičnom konstrukcijom, Van Sant fragmentira narativnost filma, povjeravajući publici da sakupi nelinearne detalje i impresiju, te tako riješi priču samostalno. Film je opsesivan i misteriozan, kao i skaterova naglo sazrijela savijest u borbi da se poveže s društvom i kulturom koja ga okružuje.


močvara

.............................................................................................................................................................................................

u mm centru četvrtkom su slobodne veze, petkom queer filmovi...

u mami subotom možete gledati anime...

u knjižnici neznakomkojoj na vukovarskoj su opet počeli s filmskim klasicima, al sam obrisala info i sad nemrem naći...


- 15:01 - reci kaj misliš - printaj za uspomenu - #
17.04.2008., četvrtak
infocrtice #14

zg...
izložba Ivan Lovrenčić: 'Retrospektiva', Klovićevi Dvori
Image Hosted by ImageShack.us


izložba Vasko Lipovac: 'Erotika ili prizori igre', Galerija Forum
Image Hosted by ImageShack.us


izložba Tatjana Politeo: '35-44', Galerija Banfi
Image Hosted by ImageShack.us


izložba Siniša Reberski: 'Digitalizacija ptičjeg pera', Galerija ULUPUH
Image Hosted by ImageShack.us


izložba Vladimir Blažanović: 'Putovanja, lica i druge slike', MUO

izložba Raoul Goldoni – izložba dizajna, MUO
Image Hosted by ImageShack.us


hr...

izložba Mario Tomiša- izložba fotografija, Koprivnica
Image Hosted by ImageShack.us


izložba Karlo Paliska – izložba u Puli
Image Hosted by ImageShack.us


izložba Martina Herak- izložba fotografija, Rovinj
Image Hosted by ImageShack.us


outThere...

izložba Kristina Leko na grupnoj izložbi u Leipzigu
- 01:03 - reci kaj misliš - printaj za uspomenu - #
16.04.2008., srijeda
5.BB: Kunst Werke- 2. dio

Umjetničke radove izložene u okviru dnevnog programa 5. berlinskog bijenala moguće je razgledati na četiri lokacije. Jedna od njih je i KW Institute for Contemporary Art, devetnaestostoljetni građevni kompleks velikih razmjera u Augstsrasse 69 sagrađen u neoklasicističkom stilu kao dio kompleksa u vlasništvu pruske države, kompleksa koji se rasprostirao duž ulice. Danas je ta zgrada, nakon što je čitava gradska struktura oštećena i izmjenjena do neprepoznatljivosti tijekom bombardiranja Berlina u vrijeme 2. svjetskog rata, jedina sačuvana, a zanimljivo je i da je očuvan dobar dio neoklasicističke dekoracije. Građevina je imala industrijsku namjenu od početka; u njenom su okrilju smještaj našli manufakturni pogoni za izradu svile i vune, u prostoru unutrašnjeg dvorišta nalazila se tržnica, a zgrada je služila i kao okupljalište intelektualaca i boema.
Image Hosted by ImageShack.us

Bujice ljudi različitih klasnih, etničkih, spolnih i dobnih profila činile su ovaj prostor živopisnim. Sve se to, međutim, promijenilo nakon rata, kada je 1952. godine zgradu otkupio vlasnik Margarine-Fabrik Gross-Berlin GmbH, koji ju je prenamijenio u tvornicu margarina, a ta je funkcija zadržana sve do 80-ih godina prošloga stoljeća. Nakon toga građevinu preuzima gradska uprava, koja omogućuje umjetnicima njeno korištenje za potrebe izlaganja. Među organizatorima izložbi održanih u to vrijeme bio je i Klaus Biesenbach, budući osnivač KW-a (1991.) i berlinskog bijenala. Nakon ove posljednje prenamjene, dograđene su neke prostorije, poput velike prizemne dvorane za izlaganje u centralnom dijelu i staklenog paviljona u dvorištu.

KW Institute for Contemporary Art na taj se način uklapa u opći europski trend pretvaranja bivših industrijskih kompleksa u umjetničke objekte, tendencija prisutna od 1990-ih godina. Kombinacijom bivših namjena (ostaci kojih su vidljivi u samom tkivu građevine) te sadašnje funkcije, kompleksi takve vrste postaju pravi sukus različitosti koje egzistiraju na jednom mjestu u zanimljivoj harmoniji. Sama struktura građevine, betonski piloni, materijali poput keramičkih pločica, ostaci znakova za upozorenje te električnih i ostalih instalacija (sada nepotrebnih) – znakovi prijašnje funkcije – sada mirno koegzistiraju s djelima suvremene umjetnosti, pružajući im zanimljiv i upečatljiv okoliš, a istovremeno zahtijevajući od umjetnika da svoje radove izlože u prostoru koji, sa svojim prostorijama pročišćenima od bivše namjene (ali samo do neke mjere), više nije ni muzej, ni galerija, a ni tvornica (tj. industrijski pogon) već nešto sasvim novo. Također, dovođenjem onoga što je dugo smatrano uzvišenom ljudskom djelatnošću – umjetnosti – u kontekst tvornice, dakle prostora koji ne posjeduje takvu ''auru'', nastoji se doprinijeti ukidanju etikete elitnoga u suvremenoj umjetnosti.

Mogućnosti takvog prostora jako je dobro iskoristio mladi turski umjetnik s prebivalištem u Amsterdamu – Ahmet Ögüt. Velika instalacija, pod nazivom ''Ground Control'', koja zauzima čitavu središnju dvoranu u prizemnom dijelu KW-a prvi je put postavljena u Istanbulu 2007.
Image Hosted by ImageShack.us

Prekrivajući 400-tinjak kvadratnih metara poda dvorane debelim slojem asfalta, umjetnik propituje način na koji funkcionira odnos materijala uobičajenog za otvorene prostore, gradske ulice i sl. i hermetičnosti jedne zatvorene prostorije. Istovremeno, posjetitelj je stavljen u neočekivanu poziciju, nalazi se na ''nepoznatom tlu'', tj. na podlozi koja tu ne pripada. Međutim, promatranjem te instalacije u kontekstu ostalih Öütovih radova, u koje često unosi kritički element naspram svoje rodne zemlje, možemo uočiti jednu drugu dimenziju ovog projekta – onu politički i društveno angažiranu. Asfalt postavljan na podu galerije postaje metaforička aluzija na zahtjeve za ubrzanom modernizacijom Turske. Premda ti zahtjevi posjeduju pozitivne strane, poput povezivanja ruralnih i slabo dostupnih dijelova države te njihova otvaranja i postizanja napretka, postoje i one prikrivenije, manje eksplicitne; takvi se dijelovi zemlje na taj način podvrgavaju lakšoj i bržoj kontroli države. Moć države postaje fizički utjelovljena u jednom tako banalnom materijalu poput asfalta, i to unutar prostora galerije, potičući time gledatelja na promišljanje o vlastitoj poziciji unutar državnog i političkog sustava, te načinima na koje taj sustav vrši represiju nad pojednicima.

Prostorna instalacija nazvana ''Lost Memories From These Days'' hrvatskog predstavnika Davida Maljkovića prvotno je trebala biti postavljena na prošlom Venecijanskom bijenalu. Maljković je tada, igrom slučaja, izgubio predstavništvo, ali je europskoj publici ipak omogućen susret s dotičnim djelom na Berlinskom bijenalu. Sačinjena od skupine kolaža i jednog video rada, instalacija tematizira ideju moderniteta, suvremenog tehniciziranog svijeta te odnosa moći u okviru naracijske uloge medija. Na fotografije s prikazima paviljona Zagrebačkog velesajma, potpuno opustjelog modernističkog arhitektonskog okoliša koji djeluje ne samo otuđeno i hladno, već i nepoželjno, nepristupačno, pa i neugodno za boravak, tehnikom kolaža nalijepljeni su isječci drugih fotografija koje prikazuju ljudske mase u užurbanom hodu te novinski natpisi o iznimno dobroj posjećenosti Zagrebačkog velesajma.
Image Hosted by ImageShack.us

Postavljenjem sadržajno posve suprotnih fotografskih prizora u isti kontekst, te im pridružujući naslove preuzete iz masovnih medijskih izvještaja (a koji su u naglašenom kontrastu s fotografijama paviljona – mjesta na kojima se održava velesajam), Maljković pruža djelu ironijski karakter. Foto-montaža je iskorištena kako bi se stvorila nova realnost, realnost koja će odgovarati onoj konstruiranoj putem medija. Video pak, prikazujući potpuno nove automobile (ali bez funkcije budući da su im skinuti svi kotači) uz koje, oslonjene na otvorena vrata i potpuno nezainteresiranih lica, stoje mlade djevojke, zorno uprizoruje nacionalno ukorjenjenu ideju uspjeha – simbol kojega su ova dva, usudila bih se reći, ''proizvoda''.

Postav u KW-u uglavnom je obilježen video radovima različite tematike. Uz već spomenutog Maljkovića, tu su radovi indijske umjetnice Manon de Boer (sada s prebivalištem u Bruxellesu), francuskog umjetnika Michaela Audera, zajednički rad Josa de Gruytera i Haralda Thysa, venezuelanske umjetnice Patricie Esquivias, francuske autorice Babette Mangolte, kineskog umjetnika Zhaoa Lianga i drugih. Manji broj radova odnosi se na fotografije i fotografske instalacije kombinirane s drugim materijalima, dok u posebnu kategoriju valja smjestiti rad ''Over and Over'' češke umjetnice Kateřine Šede. Zapažajući brze promjene u načinu izgradnje stambenih kuća u svom rodnom selu, posljedica kojih je znatno opadanje međuljudske komunikacije, Šedá je predložila vlastito rješenje tog problema. Rad čine crteži, kolaži, male papirnate instalacije – modeli kuća raspoređenih tako da potiču svakodnevnu komunikaciju među žiteljima sela (primjerice, ucrtavaju se rute, utabane staze koje prolaze kroz tuđa dvorišta i imanja).
Image Hosted by ImageShack.us

Rad propituje načine na koje se mogu dokinuti prepreke i ograde, kako one u doslovnom smislu, tako i one metaforičke – barijere postavljene unutar virtualnog komunikacijskog prostora.

Pitanje prepreka vraća nas na početak teksta, kada je bilo riječi o odnosu umjetničkih djela i okoline u kojoj su ta djela smještena. Zaključit ću da su u slučaju prostora KW Instituta za suvremenu umjetnost i radova koji su tu izloženi sve moguće prepreke, tj. probleme, koje je sama struktura građevine mogla prouzročiti (budući da tijekom izgradnje nije bila planirana njena sadašnja namjena) uspješno rješene.

1. dio

nastavak slijedi...

by Jelena Pašić

Copyright © 2008 pume ff
- 22:59 - reci kaj misliš - printaj za uspomenu - #
15.04.2008., utorak
kulturni kružok- 21.4.2008. u 18:30, A126

...........................................................................................................................................................................................
KSPUFF je osmislio je projekt 'kulturnih kružoka' u sklopu kojih bi se održavala predavanja čiji je cilj studentima pribliziti aktualne umjetnike i dogadjaje na suvremenoj umjetnickoj sceni.

kroz cikluse od tri, četiri predavanja zajedničkog nazivnika pokušat ćemo što više približiti problematiku koju tematiziramo.
prvi ciklus predavanja bavit ce se socijalno angažiranom umjetnošću, a prvo predavanje će održati


andreja kulunčić



u svojim projektima se često koristi internetom kao medijem: "zatvorena zbilja: embrio", “distributivna pravda", "cyborg shop" itd. svojim interdisciplinarnim pristupom obraća se mnogo široj publici od one galerijske. poznati su njezini društveno angažirani radovi: "nama- 1908 zaposlenika, 15 robnih kuća"; "samo za austrijance"; "osjećam se...".
sudjelovala je na kasselskoj documenti, manifesti 4 u frankfurtu, istanbulskom, liverpoolskom i tiranskom bijenalu, ali i u njujorškom “P.S.1” i u whitney muzeju.

www.andreja.org
...........................................................................................................................................................................................

- 23:00 - reci kaj misliš - printaj za uspomenu - #
14.04.2008., ponedjeljak
5. BERLINSKI BIJENALE SUVREMENE UMJETNOSTI- 1. dio

U poplavi bijenala, trijenala i ostalih sličnih smotri suvremene umjetnosti održavanih u gotovo svakom većem gradu diljem kontinenata Starog i Novog svijeta, Berlinski je bijenale svakako na putu da se potvrdi kao jedan od najznačajnijih događanja takve vrste. Ovogodišnje, peto izdanje otvoreno je 5. travnja. Kuratorski dio posla povjeren je veoma mladim kustoskim nadama, Adamu Szymczyku i Eleni Filipovic, koji unatoč svojoj mladosti ipak posjeduju dovoljnu količinu iskustva.
Image Hosted by ImageShack.us

photo by reuters

Na temelju sakupljena iskustva obaju kustosa te njihova teorijskog promišljanja o ulogama i budućnosti smotri takve vrste, Szymczyk i Filipovic odlučili su koncipirati bijenale na ponešto drugačiji način nego prethodnih godina. Podijelivši ga na dva dijela, tj. dvije polovice nazvane „Day“ i „Night“, nisu samo zadovoljili praktičnu stranu čitave smotre (budući da su lokacije na kojima se mogu vidjeti bijenalski izlošci, dakako, zatvorene navečer), već su uveli i trenutak dinamičnosti u čitavu priču. Naime, dnevni program čine sami radovi izloženi na četiri lokacije tijekom čitavog trajanja bijenala, dok je večernji program sačinjen od raznih događanja, predavanja, umjetničkih performansa, radionica, akcija i sl. koje će se organizirati svake večeri. Ono što je inovativno u tome jest da zahvaljujući respektabilnoj brojci od šezdesetak takvih događanja, koliko će ih se ukupno održati do zatvaranja bijenala 15. lipnja, noćni dio bijenala zadobiva mnogo veću funkciju od ''popratnog programa'' kakav je uobičajen na takvim festivalima. Istovremeno, suprotstavljanjem tih dvaju dijelova bijenala – s jedne strane ''stalni postav'', a s druge brzo izmjenjivanje neprestano novih elemenata svake večeri – učinjen je svojevrstan iskorak u načinu prezentiranja umjetnosti svojstven sličnim smotrama.

Kako sam Szymczyk kaže: ''Na noćni program gledamo kao na moguću subverziju ili inverziju ''Dana'': izloženi dio je stabilan, stalan, vidljiv, i traje duže od 2 mjeseca; noćni su događaji brzo-izmjenjujući trenuci u tami''. Večernji dio bijenala može se protumačiti u okviru pojma ''festivalizma'', kojeg je uveo likovni kritičar Peter Schjeldahl. Termin se odnosi na sva ustaljena obilježja festivala i bijenale-a suvremene umjetnosti koje se rukovodi principima kreiranja svojevrsnog spektakla, a ne sustavnog izlaganja kontemplativnih umjetničkih radova, što čak dobiva nepoželjnu oznaku ''pasivnog''. Time se nastoji zadovoljiti različite zahtjeve heterogene publike, onih koje zanima prije svega razgledavanje umjetničkih radova, a i onih koji, igrajući po principima tržišnog „showbizza“ (kojeg nije pošteđen ni svijet umjetnosti), žele ''vidjeti i biti viđeni''.
Image Hosted by ImageShack.us

photo by jelena pašić

Dinamičnosti i raznolikosti pogodovala je i odluka kustosa da temu ovogodišnjeg bijenala odrede vrlo široko. Ispod poetičnog naziva bijenala ''When Things Cast No Shadow'' ne krije se ništa konkretno... Ili ipak da? Sugerira li dotična sintagma da umjetnost ne zasjenjuje stvarnost, da ju ocrtava upravo onakvom kakva ona jest i kakvom ju nastoje spoznati sami umjetnici? Možda se naslov odnosi i na odnos umjetničkog djela i njegova promatrača? Dokidanjem sjenovite prepreke možda se umjetnost nastoji ukazati publici čistom i jednostavnom, a možda se nastoji potaknuti gledatelja da u umjetnički objekt upiše značenje svojstveno samo njemu, značenje uvjetovano vlastitom pozicijom unutar društvene mašinerije. A možda su sve te tendencije, unatoč njihovu dijalektičkom odnosu, združene. Ipak, ostaje pitanje koliko sama tema bijenala te propitivanje i donošenje zaključaka, koje bi ukupnost izloženih djela mogla (i trebala?) izazvati, ostaje ''u sjeni'' organiziranja takvog događaja. Jer, uzimajući ono što je naprijed rečeno o poziciji jedne takve smotre suvremene umjetnosti, tu se prije svega radi o kreiranju događanja (''happeninga''), a ne o konceptualiziranju djela vizualne kulture. Treba li doista u tom slučaju podvući izloške pod zajednički nazivnik i pokušati im dati neko značenje u tom kontekstu zajedničke izložbe? Vjerojatno ne. Raznolikost ne samo medija i sadržaja, što je uobičajeno za suvremenu umjetnost, već i tematska različitost stvaraju jedan kolaž umjetničkih radova, zbir djela suvremene umjetnosti za čiji izbor ne postoji doista smisleno i sustavno objašnjenje.

nastavak slijedi...

2.dio

by Jelena Pašić
- 19:46 - reci kaj misliš - printaj za uspomenu - #
13.04.2008., nedjelja
Izložba ostvarenja hrvatskih arhitekata 2007, Gliptoteka

Otvorenje 'Izložbe ostvarenja hrvatskih arhitekata 2007' i dodjela nagrada organiziraju se u utorak, 15. travnja, u 18 sati, u Gliptoteci HAZU, Zagreb. Izložba traje do 27. travnja, a časopis 'Čovjek i prostor' broj 03-04/08 bit će dijelom posvećen ovom događaju.

Na Godišnju izložbu ostvarenja 2007 hrvatski arhitekti prijavili su ove godine ukupno 145 autorskih ostvarenja realiziranih u protekloj godini, u Hrvatskoj i svijetu, u kojima sudjeluje preko 130 autora s oko 200 suradnika. Izložba je tradicionalno neselektirana tj. prepuštena je autoselekciji samih arhitekata koji svoje radove prijavljuju. Uvjet za sudjelovanje na izložbi je članstvo u Udruženju hrvatskih arhitekata i da je realizacija nastala u prošloj 2007 godini.

Ostvarenja su razvrstana u nekoliko tipologija; individualne stambene kuće, višestambene zgrade, stambeno-poslovne zgrade, poslovne i javne zgrade, rekonstrukcije i dogradnje, intervencija na povijesnoj arhitektonskoj cjelini, intervencije u javnom prostoru, interijeri i arhitektonska publicistika.

Ostvarenja iz 2007. godine za nagrade UHA-e valorizirao je Stručni savjet Udruženja hrvatskih arhitekata: voditelj Nenad Kondža, Maja Furlan Zimmermann, Nikola Popić, Vedran Pedišić, Dubravka Kisić, Leo Modrčin i Veljko Oluić te je prigodom '130 obljetnice Udruženja hrvatskih arhitekata' u ožujku ove godine proglasio nominacije:

Nagradu “VIKTOR KOVAČIĆ” za životno djelo kao najviše priznanje za cjelokupni životni opus, Udruženje hrvatskih arhitekata ove godine dodjeljuje arhitektu Luji Schwereru iz Zagreba.
Image Hosted by ImageShack.us

Lujo Schwerer (Zagreb, 01. listopad 1929) Tehnički fakultet u Zagrebu (1956). Izvedena djela: stambeni tornjevi u naselju Siget (1962), stambene zgrade u Ulici Moše Pijade (1968), u naselju Jarun (1980) - u Zagrebu; u Podravskoj slatini, (1973); domovi kulture u Jajcu (1961) i Čačku (1965), dječiji vrtić Kruge u Zagrebu (1961), Banka i PTT u Mrkonjić Gradu (1967), Hotel „Preko“ kod Zadra (1978), turističko naselje „Monsena“ kod Rovinja (1978); robne kuće „Slovenijales“ u Zagrebu (1970), Mrkonjić Gradu, (1968), Podravskoj Slatini (1981), Valpovu (1981), Daruvaru (1977). Natječaji: Od 1954-82 sudjelovao na 20 natječaja. Godišnja nagrada „Viktor Kovačić“ (1970).

U preostalim kategorijama Stručni savjet UHA istaknuo je na Svečanoj skupštini u povodu 130-e obljetnice UHA-e, 01. ožujka 2008., sljedeće nominacije najuspješnijih godišnjih ostvarenja za 2007. godinu:
Za godišnju nagradu “NEVEN ŠEGVIĆ” za najuspješniji publicistički, kritički i teorijski rad na području arhitekture i urbanizma u 2007. godini nominirani su:

Abecedarij arhitekture Krešimira Rogine
Autor: Krešimir Rogina
Suradnici: Bestijas dizajn d.o.o.
Nakladnik: Meandar Media d.o.o., Zagreb

Dubrovačke pouke arhitekta Nevena Šegvića
Autor: Andrej Uchytil
Suradnici: Zlatko Rebernjak, grafički uredni
Nakladnik: Udruženje hrvatskih arhitekata, Sveučilište u Zagrebu Arhitektonski fakultet

Project Zagreb, Transition as Condition, Strategy, Practice
Autori: Eve Blau, Ivan Rupnik
Nakladnik: Actar, Barcelona, Harvard University Graduate School of Design

Moderna arhitektura u Hrvatskoj 1930-ih
Autor: Darja Radović Mahečić
Nakladnik: Institut za povijest umjetnosti, Školska knjiga d.d. Zagreb

„Suvremena hrvatska arhitektura - testiranje stvarnosti“
Autori: Maroje Mrduljaš, Vedran Mimica, Andrija Rusan
Nakladnik: Arhitekst, d.o.o.


U kategoriji najuspješnijeg ostvarenja na području oblikovanja i unutrašnjeg uređenja u 2007. godini za nagradu “BERNARDO BERNARDI” nominirani su:

Uređenje poslovnog prostora ‘Anilox’, Žminj
Autori: Aleksandra Krebel-Kostrenčić i Alan Kostrenčić
Image Hosted by ImageShack.us

foto: Renco Kosinožić

Scenografija /drama ‘Grmače’
, Teatar &TD, Savska c. 25, Zagreb
Image Hosted by ImageShack.us

Autori: Ana Martina Bakić, Ivana Knez

Izložba ´Dalmatinska Zagora nepoznata zemlja“
, Galerija Klovićevi dvori, Zagreb
Autor: Mario Beusan
Image Hosted by ImageShack.us

foto: Filip Beusan

Za nagradu “DRAGO GALIĆ” za najuspješnije ostvarenje na području stambene arhitekture u 2007. godini nominirani su:

Poslovno-stambena građevina ugao Zagrebačke, ugao Zagrebačke avenije i Zagrebačke ceste, Zagreb
Autor: Igor Franić
suradnici: Tajana Derenčinović, Andreja Dodig, Petar Reić, Simona Sović, Zorana Zdjelar
Image Hosted by ImageShack.us

foto: Bruno Bahunek

Stambeno poslovni kompleks Zagrad, Ivana Pavla II 2, Rijeka
Autori: Saša Randić, Idis Turato
koautori: Siniša Glušica, Leora Dražul, Iva Ćuzela - Bilać, Ana Staničić, Branka Juras
Image Hosted by ImageShack.us

fotograf: Robert Leš

Stambeno-poslovni kompleks ‘TIZ’, zgrada oznake 1, obala Kneza Branimira, Zadar
Autor: Nikola Bašić
koautor: Ivan Kujundžić
suradnici: Jelena Bašić, Iva Dević, Matija Galošić
Image Hosted by ImageShack.us

fotografije: Damir Fabijanić, Ivan Kujundžić

Kuća FN, Frane Nevistića 4B
Autor: Ivan Galić
suradnici: Dražen Banković, Saša Kalanj, statika Krešimir Tarnik Gif Studio
Image Hosted by ImageShack.us

foto: Robert Leš


Za godišnju nagradu “VIKTOR KOVAČIĆ” za najuspješnije arhitektonsko ostvarenje u protekloj 2007. godini nominirani su:

Crkva Hrvatskih mučenika, Čavoglave
Autori: Gorana Banić, Emil Šverko
koautor: Ana Šverko
Image Hosted by ImageShack.us

foto: Damir Fabijanić, Ante Nikša Bilić

Crkva i župna kuća Sv. Ivana Evanđelista, Utrine, Novi Zagreb
Autori: Andrej Uchytil, Renata Waldgoni
koautori: Antonijela Šeparović Uchytil (natječajni projekt)
suradnici: Nives Mlinar, Vesna Eremija, Božidar Šneler, Mateo Biluš
Image Hosted by ImageShack.us

foto: Domagoj Blažević, Marko Kružić

Riva Split, Obala hrvatskog narodnog preporoda, Split
Autor: 3LHD
projektni tim: Saša Begović, Marko Dabrović, Tatjana Grozdanić-Begović, Silvije Novak, Irena Mažer
suradnici projektnog tima: Krunoslav Szorsen, Ivan Milonja
suradnici: Sven Jonke i Nikola Radeljković (NUMEN/ForUse); Ines Hrdalo (uređenje krajobraza),Zlatko Galić (Nova-lux), Mladen Žanić (Volt-ing);Ivo Makjanić (Hidro dizajn); UPI 2m (čelik)
Image Hosted by ImageShack.us

fotografi: Domagoj Blažević, Damir Fabijanić, Mario Jelavić

Dječji vrtić „Sunce –Retkovec“ /Medo Brundo/, ulica Dubrava 185, Zagreb
Autori: Hrvoje Njirić, Davor Bušnja
Image Hosted by ImageShack.us

foto: Domagoj Blažević

Zamjenska građevina Osnovne škole ‘Sesvetska Sopnica’, Sopnička ulica 69, Sesvete
Autor: Vedran Duplančić
Image Hosted by ImageShack.us

fotografi: Studio HRG d.o.o., Nenad Borić

Zgrada gimnazije i sportske dvorane u Koprivnici, ulica dr. Željka Selingera
Autori: Lea Pelivan + Toma Plejić / STUDIO UP
Image Hosted by ImageShack.us

foto: Robert Leš


Preko polovice prijavljenih radova realizirano je u Zagrebu /74 rada/, a prva sljedeća lokacija po broju radova je Split i splitska županija s 11 predstavljenih realizacija. Slijede Zadar i Istarska županija sa po 9 realizacija, te Zagrebačka županija, Osijek i Rijeka sa po 7 radova. Ove godine nakon dužeg niza godina ponovno se mogu vidjeti i tri rada s područja Karlovca, te četiri rada koja su hrvatski arhitekti realizirali u inozemstvu, sva četiri u Austriji.

www.uha.hr
- 16:00 - reci kaj misliš - printaj za uspomenu - #
12.04.2008., subota
Vedran Perkov: 'Everything In Its Right Place', Galerija Miroslav Kraljević

'Ambijent Vedrana Perkova nastaje kao izravna kritička refleksija umjetnika na odnose moći u svijetu umjetnosti, stare i nove hegemonije, neravnotežu odnosa periferija / centar, i dalje prisutne matrice egzotizacije i neokolonijalnijalizma, ali i nerijetku mistifikaciju i glorificiranje 'Centra'.

'Everything In Its Right Plac'e tako preispituje mogućnost kritičkog pozicioniranja i djelovanja s jedne, te društvene i institucionalne paralize s druge strane. U svojoj izravnosti i poticanju, kako umjetnik ističe - intelektualne interaktivnosti, Perkov usmjerava pažnju na pitanje 'krize publike' u suvremenoj umjetnosti te se dotiče stvarnih izazova participacije. U arhitektonsko- skulpturalnoj intervenciji u Galeriji Miroslav Kraljević, koristeći skromne materijale koji reflektiraju uvijete produkcije na suvremenoj umjetničkoj sceni, Vedran kreira ambijent koji upozorava na općenitu krizu umjetničkih institucija te devalvaciju društvenog statusa suvremene umjetnosti pa time i njenih dosega u smislu kritičkog djelovanja, ali i umjetnika kao društvenog agenta.

Perkov ovim projektom nastavlja preispitivanja mehanizama koji su na snazi unutar polja suvremene umjetnosti te se, ne bez (samo)ironije poigrava i predeterminiranim pozicijama modela produkcije i prezentacije, reagirajuci istovremeno na iste modele koje Galerija Miroslav Kraljević u svojem programu nerijetko preispituje i destabilizira, upućujući na potrebu kritičkog preispitivanja, izmještanja i fleksibiliziranja pozicija i očekivanja svih uključenih. Dovodeći publiku u izravan kontakt s 'nečistim' i nereprezentativnim mjestom 'fizičkog rada' umjetnik istovremeno upućuje i na nevidljivi rad koji prethodi prezentaciji.' g-mk

Vedran Perkov roden je 29. listopada 1972. u Splitu. Godine 1991. maturirao je u splitskom 'Skolskom centru za primijenjenu umjetnost i dizajn', smjer graficki dizajn a diplomirao slikarstvo 2002. godine na 'Accademia di Belle Arti di Brera' u klasi prof. Diega Esposita u Milanu, Italija. Od 2004. radi kao visi asistent na Odsjeku slikarstva Umjetnicke akademije Sveucilista u Splitu. Od 2004. clan je Hrvatske udruge likovnih umjetnika - HULU, Split, a od 2005. clan je Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika – HZSU. Izlagao je na samostalnim izlozbama u Splitu, Zagrebu, Rijeci, Porecu i Milanu, te na brojnim skupnim izlozbama u zemlji i inozemstvu. Sudionik workshopova i artist residency programa u Hrvatskoj, Italiji, Svedskoj, Latviji, Alziru i SAD. Dobitnik je Nagrade Radoslav Putar te Nagrade

Samostalna izložba Vedrana Perkova u Galeriji Miroslav Kraljević dio je Nagrade Radoslav Putar, koju organizira Institut za suvremenu umjetnost, Zagreb, te slijedi nakon 6-tjednog studijskog / rezidencijalnog boravka umjetnika, tijekom veljače i ožujka 2008. godine, u ISCP/ International Studio & Curatorial Program u New Yorku.

www.g-mk.hr

fotke naknadno ;)
- 16:13 - reci kaj misliš - printaj za uspomenu - #
11.04.2008., petak
infocrtice #13

zg...
izložba Izložba Tihomira Lončara, Galerija Vladimir Filakovac
.........................................................................................................................................................................................
izložba Tanja Perišić: 'Mjesto boravka', Galerija Karas

'Mjesto boravka' je audio-vizualni sustav koji nastaje interakcijom 16 izvora laserske svjetlosti, jednog računala u komunikaciji sa sustavom optičkih senzora, te X posjetitelja čije kretanje aktivira zvuk i uspostavlja jednu, u beskonačnom nizu mogućih i uvijek novih, privremenih varijacija/transformacija 'mjesta'.
Koriste se prepoznatljivi zvukovi kojima se društveni sistem služi za održavanje subjekata u pravilnom funkcioniranju te održavanju njega samog: alarmi, telefoni, blagajne prodajnih centara, Windows operativni sustav, avioni, automobili, policijske sirene.
Autorica tehničke realizacije je Nives Sertić.

Projekt je realiziran unutar platforme Uradisam_ARTLAB, koju je udruga Kontejner pokrenula 2006. godine kao dugoročni projekt istraživačkog, edukacijskog i produkcijskog karaktera namijenjen hrvatskim umjetnicima. Cilj projekta je poticanje umjetnosti na sjecištu znanosti i tehnologije koja zahtijeva kreativnu suradnju umjetnika i stručnjaka iz raznih znanstveno-tehnoloških disciplina. Do sada je u okviru projekta producirano 6 umjetničkih radova koji su prezentirani u sklopu projekta Device_art 2.006 u Zagrebu, Beogradu i San Franciscu.

Image Hosted by ImageShack.us

.........................................................................................................................................................................................
izložba Ana Kovač: 'Monumenti u minijaturi', Arheološki muzej
.........................................................................................................................................................................................
izložba Što čini kreativnu fotografiju?
Sudjeluju Damir Fabijanić, Damir Hoyka, Romeo Ibrišević, Josip Klarica, Luka Mjeda, Mio Vesović te Nenad Reberšak.
.........................................................................................................................................................................................
izložba Iva Kovač: '(re)produkcija', Galerija VN
'Žene nemaju potrebu baviti se umjetnošću jer imaju sposobnost rađanja', parafraza je rečenice iz literature koju sam čitala tijekom studija. Rečenica objašnjava manjak žena u umjetničkoj produkciji prve polovice prošlog stoljeća i ranije, ali jednako tako podrazumijevajući rađanje kao trajno obilježje ženskosti koje isključuje želju za stvaranjem… Drugim riječima muškarci stvaraju umjetničke kao i neumjetničke predmete zbog svoje prirodne zakinutosti u reprodukciji života...' iz teksta Ive Kovač
Image Hosted by ImageShack.us

.........................................................................................................................................................................................
izložba Ivan Bulić Ićo, Galerija Mirko Virius
Ićo, koji zadnjih deset godina živi, radi i kipari na svjetioniku Stončica, od suhih palminih grana izrađuje raskošne, jedinstvene i neponovljive skulpture riba karakteristično razjapljenih usta, naglašenih očiju, lepezastih repova, a nerijetko i zastrašujućih karaktera, koje su pronašle svoje mjesto širom svijeta.
.........................................................................................................................................................................................
izložba Damir Očko: ‘Safe Way Out’, Galerija 10m2
‘Projekt Copy/Paste Galerija 10m2 nastao je za potrebe četvrtog Velesajma kulture održanoga u prosincu 2007. Osnovna ideja projekta bila je izgradnja montažne kopije već postojeće sarajevske Galerije 10m2 u Zagrebu.
Simulirajući ‘siguran izlaz’ iz galerije, Očko propituje nepostojeće strukture prostora te uspostavlja sustav bijega iz galerije koji se ne može provjeriti jer je ulazak u galeriju onemogućen.

Image Hosted by ImageShack.us

.........................................................................................................................................................................................
izložba Izložba Salvadora Dalija, Galerija Mona Lisa

.........................................................................................................................................................................................
izložba Alem Korkut: 'Sitnice', Galerija 'Až'
.........................................................................................................................................................................................
izložba Excentar ili slike vremena, Galerija Josip Račić
.........................................................................................................................................................................................
predavanje 'Dešifriranje znakova grada' by Srećko Horvat i Fedor Kritovac
.........................................................................................................................................................................................
Andrijana Subotić-Pjajčik i Milena Rogulj u Galeriji ULUPUH
U okviru programa 'Galerija ULUPUH predstavlja autore', posjetitelji Galerije u Tkalčićevoj 14 ove subote, 12. travnja, od 11 do 13 sati mogu upoznati dvije modne dizajnerice: Andrijanu Subotić-Pjajčik i Milenu Rogulj.
.........................................................................................................................................................................................
radionica Otvorena kuća - otvorena radionica
Otvorena radionica, projekt koji otvara galerijski prostor kreativnom izrazu publike, organizira se od 14. do 18. travnja, u prostorima Kluba SC. Izložbom 19. travnja u MM Centru predstavljaju se radovi nastali na radionici.

Ideja projekta Otvorena kuća proizlazi od poznatog tradicionalnog gostoprimstva ovog područja. Dvije umjetnice nude posjetiteljima Otvorene kuće mogućnost stvaranja i izražavanja na najbolji mogući način, kako bi pronalazili izvore svoje kreativnosti te otkrili nepoznate talente. Osiguran je potreban materijal, kavica prilikom rasprave te također potpora kod kreativnog procesa.

.........................................................................................................................................................................................
nagrade Grand Prix za promotivni kratkometražni film 'New Museum of Contemporary Art' autora Simona Bogojevića-Naratha i Studija Kenges
Šesterominutni film uz pomoć kompjutorske animacije, koristeći se djelima iz muzejskih zbirki te dokumentarnim i arhivskim materijalima Muzeja kao i snimkama odnosno simulacijama izgleda novog MSU-a, na vizualno atraktivan i dinamičan način prikazuje aktivnosti Muzeja suvremene umjetnosti od osnutaka, preko najpoznatijih izložbenih projekata, do izgradnje i nove muzejske zgrade arhitekta Igora Franića.

Image Hosted by ImageShack.us


hr...
izložba Đanino Božić, Duje Jurić & Nelio Sonego u Puli
Izložba je rezultat je suradnje trojice umjetnika nakon zajedničkog projekta na knjizi umjetnika '6, 6, 6' (Edicija Rigo 2007.).
Riječ je o knjizi koja sadrži šest grafika svakog umjetnika u bibliofilskoj nakladi 44 primjeraka.
Izložba dosljedno slijedi koncept knjige, po šest radova od svakog umjetnika: Jurić sa slikama (akril na platnu manjeg formata), Božić s metalnim slikama-objektima i Sonego sa sprejem na papiru iz serije 'orizontale iz 2007.


outThere...

Maljković & WHW na Berlinskom bijenalu
...........................................................................................................................................................................................
Stanko Abadžić na 'The Aipad Photography Show' u New Yorku
Ukupno 75 galerija, najvećim dijelom iz Amerike, ali i iz Europe, izložit će fotografije najpoznatijih majstora fotografije iz 20. stoljeća, kao i suvremene živuće fotografe. Tako će posjetitelji moći vidjeti i kupiti fotografije Cartier Bressona, Westona, Helmuta Newtona, Drtikola, Atgeta, Mauel Alvarez Bravo i drugih.
Image Hosted by ImageShack.us

.........................................................................................................................................................................................
Izložba fotografija Toše Dabca 'Ljudi s ulice / Drugi pogled', Angers, Francuska
Image Hosted by ImageShack.us

.........................................................................................................................................................................................
Retrospektivna izložba fotografija Sandre Vitaljić, Galerija Photon, Ljubljana
U Galeriji Photon predstavljaju se po tri fotografije iz tri različite serije koje su nastale u rasponu od gotovo 12 godina: '10 Women', 'Traces' te radovi iz nove, još neimenovane serije.
Image Hosted by ImageShack.us

.........................................................................................................................................................................................
Ljubljanski Dani Orisa

'Ljubljanski Dani Orisa', međunarodni simpozij arhitekture, održava se u srijedu, 9. travnja, u Kongresnoj dvorani Hotela Mons, Ljubljana, s početkom u 15 sati.

www.oris.hr
- 15:54 - reci kaj misliš - printaj za uspomenu - #
10.04.2008., četvrtak
Finalisti Nagrade 'Radoslav Putar' za 2008.

Ovogodišnji finalisti Nagrade 'Radoslav Putar' za likovne umjetnike do 35 godina su Kristina Lenard, Tanja Perišić, Marko Tadić i Tanja Vujasinović. Utemeljitelj nagrade je Institut za suvremenu umjetnost.

Ove su godine na natječaj prispjele 42 prijave od kojih je žiri izabrao finaliste. Oni će se predstaviti na zajedničkoj izložbi u Galeriji Galženici u Velikoj Gorici 10. lipnja, kad će Ocjenjivački sud izabrati i dobitnika Nagrade 'Radoslav Putar' za 2008.

U Ocjenjivačkom sudu su: Tevž Logar iz ljubljanske Galerije Škuc, Vedran Perkov, dobitnik Nagrade 'Radoslav Putar' za 2007., Evelina Turković, likovna kritičarka, Marina Viculin, viša kustosica Galerije Klovićevi dvori i Jadranka Vinterhalter, muzejska savjetnica iz zagrebačkog Muzeja suvremene umjetnosti.

Kristina Lenard (1975.) do sada je nastupila na šest samostalnih i više skupnih izložaba te bila na studijskim boravcima u Austriji i Japanu. U svojem radu često se služi fotografijom, konstrukcijom i dupliciranjem stvarnosti.

Tanja Perišić (1982.) diplomirala je kiparstvo 2006. na Likovnoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Mire Vuce. Bila je na studijskim boravcima u SAD-u i u Njemačkoj. U radovima se bavi istraživanjem odnosa i veza prostora, svjetlosti i tijela u kontekstu društva.

Marko Tadić (1979.) studirao je na Accademia di belle Arti u Firenzi. Priredio je šest samostalnih i sudjelovao na više skupnih izložaba. Bio je na studijskim boravcima u Austriji i SAD-u, a u radu se često služi gotovim predmetima s jasnom funkcijom, kojima daje novo umjetničko značenje.

Tanja Vujasinović (1974.) diplomirala je kiparstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1999., a 2006. završila je poslijediplomski studij iz vizualnih umjetnosti (MA Fine Art) na Central Saint Martins College of Art and Design u Londonu. U radu se koristi različitim medijima, uključivo skulpturu, instalaciju, fotografiju, video i zvuk.

www.nagradaputar.scca.hr/hr

fotke naknadno
- 16:09 - reci kaj misliš - printaj za uspomenu - #
07.04.2008., ponedjeljak
Dani otvorenog performansa u Splitu (DOPUST) 7.4. - 15.4.2008.

Od 7. do 15. travnja održavat će se Dani otvorenog performansa u Splitu (DOPUST). Osim performansa, održavat će se predavanja, prezentacije i projekcije, dok će se u edukativnom dijelu programa održati okrugli stol s temom 'Peristil'.

‘Programi na ovoj manifestaciji nudit će i komentar na prošle i suvremene događaje u svijetu performansa, razgovore i tribine teoriju i praksu. Sudjelovat će profesori UMAS-a, studenti, teoretičari, slobodni umjetnici. Cilj je da se publici javno i otvoreno daju na uvid stavovi, razmišljanja i ideje umjetnika iz lokalnog i nacionalnog konteksta. Festival je strukturiran u sedmodnevni program u kojem su zastupljeni: performans uživo, žive instalacije, akcije, plesno-performativni izričaji, mimika tijela, pokret u prostoru, audio/video performance, ambientalni, interaktivni, destruktivni i autodestruktivni perfrormance, socialno angažirani performance etc. Osim toga, nude se prezentacije projekcije performansa kako bi se dobio što bolji uvid u koncept gostujućih autora. U programu edukacije namjera je održati javne tribine, debate i predavanja o performansu, o njegovom nastanku, razvijanju i kretanju kroz povijest. Predavanja uz projekcije također bi nudile pregled razvoja nacionalnog i internacionalnog performansa, a održavale bi se u kinoteci Zlatna vrata te u prostorijama Umjetničke akademije. Snimke svakog performansa bit će postavljene kao projekcije u galerijskom prostoru Akvarija na Bačvicama.’ Marko Marković

PROGRAM:

Pon. 7.4.
Akvarij 20 h, otvaranje
20: 30/ Marko Marković/ performans
21: 00/ Hrvoje Cokarić/ performans
21: 30/ Dj Gildo

ut. 8.4.
13: 00/ Gorki Žuvela/ intervencija u prostoru
UMAS
14: 00/ Vlasta Delimar/ predavanje
15:00/ Vlasta Žanić/ predavanje
Zlatna Vrata
18:00/ Sandra Sterle/ predavanje/ prezentacija radova studenata UMAS
Akvarij
20:00/ Vlasta žanić/ performans
21:00/ Vlasta Delimar/ performans
22:00/ Dj Ogi

Sri. 9.4.
UMAS
16:00/ Slaven Tolj/ predavanje
Zlatna Vrata
18:00/ Ana Peraica/ predavanje: tijelo kao medij
Akvarij
20:00/ Nataša Pavlov, Mario Grkinić/ performans

Čet. 10.4.
UMAS
13:00/ Igor Grubić/ predavanje
15:00/ igor Grubić/ intevencija u prostoru
Zlatna Vrata
18:00/ Rino Efendić/ Milan Brkić/ predavanje: Fluxus
Akvarij
20:00/ Studenti UMAS/ performansi

Pet. 11.4.
Zlatna Vrata
17:00/ Okrugli stol/ Peristili/ Slaven Sumić, Zlatan Dumanić,
Božo Jelinić, Alieta Monas, Ante Kuštre, Petar Grimani, Igor Grubić,
Toni Horvatić
Akvarij
20:00/ Vanja Pagar/ performans
21:00/ Alen Čelić/

Sub. 12.4.
Akvarij
19:00/ Božidar Katić/ performans
20:00/ Siniša Labrović/ performans
21:00/ Ante Kuštre/ performans
22:00/ Loop Junkies/ DJ&VJ

Ned. 13.4.

21:00/ Petar Grimani/ intervencija u prostoru

Pon 14.4.
UMAS
13:00/ Marijan Crtalić/ predavanje
Zlatna Vrata
18:00/ Dan Oki/ projekcije
Akvarij
20:00/ Sandra Sterle/ performans
21:00/ Marjan Crtalić/ performans

Ut. 15.4.
Zlatna Vrata
18:00/ Ljiljana Kolešnik/ predavanje
Akvarij, zatvaranje
20:00/ Studenti Umas/ performansi
22:00/ Dj Karet

…tulum…




- 19:24 - reci kaj misliš - printaj za uspomenu - #
05.04.2008., subota
7. revija amaterskog filma (RAF)

Za sedmu Reviju amaterskog filma (RAF), koja će se održati od 30. ožujka do 5. travnja, u zagrebačkom kinu 'Grič', prijavljeno je više od 200 filmova u glavnom programu.

U posebnom programu RAF-a, najvećeg festivala neprofesijskog filma u ovom dijelu Europe, prvi put nakon osamostaljenja Kosova bit će prikazani najzanimljiviji radovi studenata filmskih akademija iz Prištine i Prizrena u izboru Vetona Nurkolarija.

Filmski uratci bit će prikazani bez selekcije u glavnom programu, a upravo je neselektiranje filmova posebnost festivala, budući da je jedini mjerodavni žiri sama publika. RAF time ostaje, kako napominju organizator - udruga 'Far', jedinstveno mjesto koje neafirmiranim filmašima pruža priliku da se njihovi radovi javno vide.

U okviru glavnog programa nastavlja se, drugi put, program Kids&Teens u kojemu mogućnost da im se film nađe na velikom platnu imaju djeca do 14 i mladež do 17 godina.

RAF ove godine ide i ususret GEFF-u, Genre Film Festivalu, festivalu antifilma koji je 1963. u Zagrebu osnovao Mihovil Pansini. U suradnji s Hrvatskim filmskim savezom bit će prikazana njegova retrospektiva, kao uvod u veliku retrospektivu GEFF-a koja će biti predstavljena na sljedećem - 8. izdanju RAF-a. Retrospektivu na festivalu imat će i dva RAF-veterana - Luka Hrgović te dr. Protić, psihijatar i junak YouTubea.

U suradnji s amaterskim filmskim festivalima KAN (Wroclaw, Poljska), Filmski front (Novi Sad, Srbija), AmatFest (Namestovo, Slovačka) i Revija hrvatskoga filmskog i video stvaralaštva mladeži (Karlovac, Hrvatska) RAF će prikazati njihove pobjednike.

Uz filmski program RAF organiziraju se i poučne radionice - početnu radionicu filmske montaže, dokumentarnog filma, radionicu zvuka te radionicu montiranja sirovih materijala.

Festival tradicionalno počinje nultim danom, 30. ožujka, koji je rezerviran za izbor najboljih filmova iz prošle godine po izboru RAF-ove publike.

Image Hosted by ImageShack.us


RAF
- 20:08 - reci kaj misliš - printaj za uspomenu - #
04.04.2008., petak
infocrtice #12

zG...
izložba Ana Schaub: 'Igračke'
Projekt Igračke razvio se, tijekom 2006. i 2007. godine, u dvije instalacije velikih dimenzija. Kroz ovaj projekt Ana Schaub istražuje muške uzore (prije svega sliku Jamesa Bonda) i mušku herojsku bitku za pravu stvar (čast, slavu) koja se ponavlja kroz povijest filma. Svoj kumoristični dodatak postiže apokaliptičnim krajem koji daje cijelom radu.

izložba 1907. od zanosa do identiteta - prvi profesori i prvi učenici Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu'

izložba 'Libertas'
U Galeriji Prsten u Domu hrvatskih likovnih umjetnika u Zagrebu otvorena je izložba 'Libertas' na kojoj je predstavljena suvremena dubrovačka umjetnost s djelima dvadesetak autora prema odabiru Antuna Maračića.
Kao amblem izložbe preuzet je rad mlade umjetnice Marijane Vukić koja parafrazira tradicionalni dubrovački barjak s riječju Libertas, zaštitnim znakom drevne Republike i grada. Na izložbi su među ostalim predstavljena djela Ervina Babića, Joška Baće, Mare Bratoš, Paska Burđeleza, Tine Gverović, Ivane Jelavić, Ane Opalić, Slavena Tolja, Ivone Vukić, Anabel Zanze i dr.


outHere...
izložba 'Re/Konstrukcije', Osijek
Izložbu čine videoinstalacije A. Floričića i T. Gverović, eksperimentalni filmovi N. Hewitt i N. Takahashi, fotografije K. Lenard, R. Sošića i O. Stipanović, te instalacije I. Eškinje i I. Matijević.
Kustosica izložbe je Branka Benčić.

Image Hosted by ImageShack.us


outThere...
izložba Svjetlan Junaković: 'Leteći cirkus', Napulj

izložba Fotografski opus Petra Dabca i Mare Milin u Pečuhu

vijesti sa strane...

Zagrebačka akademska kiparica Anita Sulimanović i ove je godine, peti put zaredom, izradila skulpture za uglednu nagradu svjetske i etno glazbe 'BBC World Music Awards'. Image Hosted by ImageShack.us

............................................................................................................................
natječaj
Globalizacija i identitet - poziv na predlaganje umjetničkih radova i projekata
Galerija Galženica iz Velike Gorice poziva zainteresirane umjetnike na predlaganje umjetničkih radova i projekata na temu Globalizacija i identitet. Natječaj je otvoren do 15. lipnja.

izvor: culturenet
- 19:00 - reci kaj misliš - printaj za uspomenu - #
03.04.2008., četvrtak
SLOBODNE VEZE XVI.: Kuća

SLOBODNE VEZE: SUVREMENE UMJETNIČKE PRAKSE NA MEĐUNARODNOJ SCENI DANAS
niz je prezentacija i predavanja, koji najširoj javnosti nastoji
približiti relevantnu umjetničku produkciju, odnosno umjetnike koji su
obilježili ili još uvijek određuju kretanja u području suvremene
umjetnosti.

Šesnaesto izdanje «Slobodnih veza» u MM centru zagrebačkog SC-a, u
četvrtak, 03.04. u 20.00 sati predstavlja britansku umjetnicu Rachel
Whiteread
i njezinog njemačkog kolegu Gregora Schneidera.


Rachel Whiteread (London, 1963) jedna je od rijetkih umjetnica svoje
generacije koja stvara monumentalne javne skulpture. Godine 1993.
dobila je prestižnu britansku nagradu Turner za suvremenu umjetnost
netom nakon što je napravila rad House/Kuća (1993, srušena 1994),
repliku unutašnjosti kuće u Istočnom Londonu koja je predodređena za
rušenje, u prirodnoj veličini. Replika je nastala umetanjem tekućeg
cementa u prazan kostur zgrade prije nego su uklonjeni njeni vanjski
zidovi. « Kuća/House » predstavljala je spomenik izgubljenom
domaćinstvu, intimnom prostoru, i cijelom jednom načinu života,
evocirajući njezine nekadašnje stanovnike kroz njihovu vlastitu
odsutnost i otpisivanje, pokapanje jednog prostora. Kontroverze oko
njezine gradnje i rušenja, učinile su je središnjim mjestom javne
debate o ulozi suvremene umjetnosti u Britaniji.

*

Gregor Schneider (Rheydt, 1969 ) nešto drukčije pristupa problematici.
Godine 2001. dobiva Zlatnog Lava na Venecijanskom bijenalu izloživši
svoju cijelu kuću u njemačkom paviljonu. Međutim, ovdje se ne radi o
običnoj kući iz predgrađa- još od svoje šesnaeste godine Schneider se
bavi transformacijom interijera kuće koju je naslijedio od svoga oca.
Kao svojevrsni work-in-progress, prostor kuće se konstantno mijenja,
stalno dobiva nove sobe, pregrađuju se one postojeće, zatvaraju se
prozori, dodaju drugi, lažni, na njihovo mjesto,… Rezultat je
labirintska struktura koju je nazvao « Haus/ Kuća ». S vremena na
vrijeme, posjetioci su pozvani da u njoj provedu noć i s njim podijele
njegov privatni prostor.

Image Hosted by ImageShack.us


Program «Slobodne veze» realiziraju Ivana Meštrov i Nataša Bodrožić u
suradnji s Kulturom promjene SC-a

Ulaz na projekciju je slobodan!
- 18:28 - reci kaj misliš - printaj za uspomenu - #
02.04.2008., srijeda
izložba- Kiberdžezva, Galerija Galženica

Teško je reći što je bilo prije: blog ili izložba. Dijelom i zbog toga što se jednako zovu: kiberdžezva. Bilo kako bilo, blog KiberDzezva pokrenut je u srpnju 2007. Kao izložbeni projekt "službeno" je inauguriran u studenom. Uključuje studentice i studente povijesti umjetnosti, odnosno animacije i novih medija iz Zagreba, i s jedne strane predstavlja uvod u istoimenu izložbu koju upravo planiramo otvoriti, a s druge, pokušaj da upoznamo hrvatsku umjetničku javnost s najnovijim problemima, tendencijama i pojavama na području novih medija. Cilj nam je, naime, da rebloganjem naznačimo diskurzivne pozicije s kojih će brze promjene na području tehologije i kulture biti lakše i učinkovitije interpretirati. Zbog toga ćemo blog voditi do kraja kalendarske godine.

Image Hosted by ImageShack.us


Izložba Kiberdžezva, pak, najvećim je dijelom plod rada Vjekice Buljan, Morane Matković i Petre Šešljage koje su u suradnji sa studentima treće i četvrte godine Odsjeka za animaciju i nove medije na ALU u Zagrebu izabrale radove koji se na neki način referiraju na aktualne promjene u komunikacijskoj kulturi Interneta. Kako nam i umjetnici sugeriraju, najzanimljiviji aspekt društvenog softvera leži u web-servisima naimijenjenih druženju i udruživanju kulturnih i umjetničkih proizvođača i distribuiranju njihovih proizvoda. Ako već nisu subjekti radova, Facebook, My Space ili You Tube tako mogu predstavljati dobar okvir za razumijevanje jednog dijela suvremene umjetničke produkcije. Ovoga puta taj dio će zastupati Antonia Begušić, Petra Hudić, Luka Hrgović, Mirna Martini, Dina Rončević i Matea Šabić. Da stvar bude virtualnija pobrinula se i Dina Rončević čiji blog Tebe uopće ne treba zanimat kaj je to bobina OVDJE donosimo kao svojevrsni uvod u izložbu.

izvor: galerija galženica
- 14:21 - reci kaj misliš - printaj za uspomenu - #
NATJEČAJ KLUBA STUDENATA POVIJESTI UMJETNOSTI :

„KULTURALNE DIVERZIJE- mogućnost slobode (od)govora“


Klub studenata povijesti umjetnosti (KSPUFF) poziva zainteresirane studente Grafičkog fakulteta na mogućnost prezentacije svojih radova na temu „Kulturalne diverzije- mogućnost slobode (od)govora“.
Navedena tema ima za cilj ispitati mehanizme korporacijskog oglašavanja kroz fenomene kulturalne diverzije, protuoglašavanja, podrivajućeg oglašavanja kao prakse parodiranja reklama sa ciljem drastično promijenjenih poruka.
Kulturalna diverzija namjerava dati vlastiti komentar na korporacijske poruke i njihovu rastuću agresivnost u javnoj domeni.
S obzirom na položaj grafičkog dizajna koji služi ideji promoviranja određenog proizvoda, podržava sliku kulta potrošnje i sudjeluju u mehanizmu proizvodnje, studentima bi bila dana mogućnost obrtanja i karikiranja reklamnih slogana i pripadajućeg vizualnog jezika, tzv. “Brandalising“ (subverzija „branda“), čime bi pokazali drugu stranu reklamnog oglašavanja.
Upravo se takvim načinom odbija prihvatiti marketing kao jednosmjerni tok informacija te reprezentiranja stvarnosti kroz stereotipe.
Petnaest najuspjelijih radova će biti selekcionirano i potom predstavljeno poč.5 mj. u galeriji „Staklenik“ Kluba studenata Filozofskog fakulteta, namijenjene mladim i neafirmiranim umjetnicima.
Digitalno obrađene radove treba slati u pdf.formatu, prilagođene za A3 format, a troškove tiskanja i postavljanja izložbe će snositi KSPUFF.
Natječaj je otvoren do 28.4.2008., a radove treba slati na adresu:
petra_tomljanovic@yahoo.com
kristina_stakor@yahoo.com


- 12:44 - reci kaj misliš - printaj za uspomenu - #
01.04.2008., utorak
staklenik- izložba: Matej Korlaet

Ljudi nisu likovi iz sapunice. Svi ga koristimo- zahod, toalet, wc, nužnik- kako god ga nazvali, mjesto je gdje „i car ide pješice“. Ili? Ipak postoje i oni kojima je i takvo, prijeko potrebno kretanje, onemogućeno.

Iako možda pobuđuje voajerske sklonosti kod promatrača, nade da će nekoga „uhvatiti na djelu“, serija fotografija Mateja Korlaeta uopće nije nastala s tom namjerom. Istražujući pristupačnost i stanje toaleta u zagrebačkim restoranima i kafićima, fotografijama je dokumentirao stvarno stanje i razbio iluziju da se radi o mjestima dostupnima svakome. Njih teško koriste osobe s posebnim potrebama, starije osobe, a u ponekima je korištenje otežano i najneizbirljivijima.

Image Hosted by ImageShack.us


Uslijed takve situacije, i vođen postulatima inkluzivnog (univerzalnog) dizajna, Matej je odlučio dizajnirati upravo jedan nužnik koji pobija kategorizaciju ljudi tj., namijenjen je svima. Inkluzivni dizajn podrazumijeva predmete i građevine koje bez razlike mogu koristiti svi- stari i mladi, muškarci i žene, ljevaci i dešnjaci, osobe s invaliditetima…

Svrha ove izložbe nije reklama, već osvještavanje što većeg broja ljudi na probleme s kojima se neki svakodnevno nepotrebno susreću.
- 14:40 - reci kaj misliš - printaj za uspomenu - #
svi...
pet kunsthisoričarka je namjeravalo u četvrtak krenuti na put za berlin i
doći par dana ranije prije službenog otvorenja bijenala.
tu vam je link... http://www.berlinbiennale.info/
sredile smo akreditacije i smještaj i sad jedna cura nemre ić.
ima zainteresiranih?

p.

ps. bile bi 5 dana tam. tj. vraćamo se u utorak.


- 12:48 - reci kaj misliš - printaj za uspomenu - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>