< ožujak, 2008 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

opis bloga
službeni blog kluba studenta povijesti umjetnosti

kspuff@gmail.com

službeni sajt kspuff-a


PUME PIŠU...
5. Berlinski bijenale
by Jelena Pašić

ljudi & PROJEKTI!!
BLOG
DIZAJN
KULTURNI KRUŽOCI
SLUŽBENI SAJT KSPUFF-a
STAKLENIK
SUBOTNJE KAVE


linkovi...

akademija art
culturenet
e flux
ff
institut za povijest umjetnosti
InZg
kiber đezva
kulturpunkt
mdc
platforma kustos
salon revolucije
SCCA
sc
stipendije
u drugom filmu
udruženje arhitekata
volonterski centar
ZaMirZINE


galerije...
g-mk
galženica
nova
VN
škuc, ljubljana

pume i to.
30.03.2008., nedjelja
17. DANI HRVATSKOG FILMA

neke od nagrada...

Nagrade OKTAVIJAN
Hrvatskog društva filmskih kritičara za najbolji:

Igrani film
KRUPNI OTPAD, redatelj: Igor Mirković

Dokumentarni film
SLUČAJNI SIN, redatelji: Tomislav Mršić & Robert Zuber;

Animirani film
MORANA, redatelj: Simon Bogojević Narath

Eksperimentalni film
MANIRE ČINE ČOVJEKA – RUČAK, redateljica Ana Hušman

Namjenski film
OVOGA PUTA NE MOŽEMO REĆI DA NISMO ZNALI, redatelj Slaven Žimbrek

Glazbeni spot
PITALA SI ME (Hladno pivo), redatelj: Dinko Klobučar


dhf
- 19:57 - reci kaj misliš - printaj za uspomenu - #
25.03.2008., utorak
Subotnja kava 29.03.2008



više info...
- 23:23 - reci kaj misliš - printaj za uspomenu - #
18.03.2008., utorak
ŠKOLSKO KINO - Sanja Iveković

Školsko kino novi je program projekcija u Galeriji SC kojim se publici prezentira video/filmske radove važnijih hrvatskih umjetnika, koji se inače mogu vidjeti samo na rijetkim retrospektivama ili skupnim izložbama.

Program će se održati od 19. 03. do 05. 04. 2008. u radno vrijeme galerije - radnim danom od 12 do 20 h te subotom od 10 do 13 h.

U prvom izdanju ŠKOLSKO KINO predstavlja video radove Sanje Iveković.

Slatko nasilje (Sweet Violence), 1974

Jednostavna plastička intervencija u obliku crnih linija preko TV ekrana tijekom emitiranja ekonmskog promidžbenog programa kritička je interpretacija odnosa između odašiljatelja TV poruka (sile koje vladaju) i primatelja (bespravna publika). Tako “zapakirana” informacija jedini je način redizajniranja TV poruke s gledišta suvremenog TV gledatelja.
Video, c/b, zvuk, 12 min.
Impact Art-Video Art, Musée des Arts Décoratifs, Lausanne, 1974


Gledanje (Looking At), 1974

Video je snimljen statičnom kamerom koja snima donji desni ugao TV ekrana tijekom glavnih večernjih vijesti na nacionalnoj televiziji. Diskrepancija između važnog tona vijesti i obično neprimjetnog dijela televizijske slike stvara tenziju i konfuziju, dovodeći u pitanje važnosti i relevantnosti vijesti koje čita spiker.
Video, c/b, zvuk, 14 min.
Impact Art-Video Art, Musče des Arts Décoratifs, Lausanne, 1974.



Make Up - Make Down, 1976 (b/w version), 1978 (colour version)

Umjetnica izvodi svakodnevne pokrete vrlo polako time dajući običnom činu nanošenja šminke karakteristike rituala.
Video, boja, zvuk, 9:36 min.
Produkcija Galleria del Cavallino, Venice, 1976, 1978.
Video: Iveković, Martinis, Trbuljak, Referalni centar (Referalni Centre), Zagreb, 1976.



Rekonstrukcije 1952-76 (Reconstructions 1952-76), 1976

Kako bi rekonstruirala svoje okruženje iz djetinjstva, umjetnica promatra prostor na različitim razinama koje odgovaraju različitim fazama njegnog života. Odredivši četiri perioda 'gldedanja', ona istražuje četiri segmenta iste prostorije (kuhinje). Konstantno kretanje kamere koja snima predmete iz ekstremne blizine, perspektive koja je oku strana, otvara mikrokozmos koji inače ostaje skriven nepažljivom promatraču.
Video, c/b, zvuk, 10 min.
Produkcija Galleria del Cavallino, Venice, 1976.
Video: Iveković, Martinis, Trbuljak, Referalni centar (Referalni Centre), Zagreb, 1976.



Instrukcije br. 1 (Instructions No. 1), 1976

Linije crtane tintom duž kojih se masiraju lice i vrat su uništene, svedene na neugledne mrlje istom tom masažom namjenjenom za uljepšavanje izgleda.
Video, c/b, zvuk, 20 min.
Produkcija Galleria del Cavallino, Venice, 1976.
Video: Iveković, Martinis, Trbuljak, Referalni centar (Referalni Centre), Zagreb, 1976.



Osobni rezovi (Personal Cuts), 1982

Video čini jedna kontinuirana sekvenca u kojoj žena izrezuje rupe u crnoj čarapi koju nosi na licu. Iza svakog 'reza' slijedi kratka sekvenca dokumentarnog materijala koji predstavlja dvadeset godina u povijesti Jugoslavije. Video završava kad je lice u potpunosti otkriveno.
Video, boja, zvuk, 3:40 min.
Emitirano na Televiziji Zagreb, 1982.



Chanoyu, 1983

Jednostavnost, spokoj, postizanje vrhunske profinjenosti potpuno prirodnim sredstvima - ovo su osnovne vrijednosti chanoyua, tradicionalne japanske ceremonije pijenja čaja. Video se ismijava iz tipičnog zapadnog ekvivalenta: bračne svađe s instant-čajem i upaljenim televizorom.
Sanja Iveković i Dalibor Martinis.
Video, boja, zvuk, 11 min.
Produkcija Video CD’83, Ljubljana, 1983.
Video CD’83, Međunarodni Video Festival, Ljubljana,
1983.



Glas tišine (Voice of Silence), 1987-89

U videu su Tekstovi za ništa (vidi Nouvelles et textes pour rien) Samuela Becketta predložak za vizualni esej o ženi koja se mora nositi sa smrću majke i gubitkom prostora sigurnosti.
Video, boja, zvuk, 19:12 min.
Produkcija TV Zagreb i Akademija za dramske umjetnosi, Zagreb, 1989.
Festival del Film Locarno, Locarno, 1989.



The Bride, The Bachelors. Even, 1992

Je li ovo ljubavna pjesma odaslana u zrak ili samo zujanje uređaja u ušima primatelja? Simetrija muških i ženskih težnji, strahova i ljutnji slaže se u predjele žudnji ogoljene novim tehnologijama.
Sanja Iveković i Dalibor Martinis.
Video, boja, zvuk, 15 min.
Produkcija umjetnika i The Banff Centre, Banff, 1992.
Videonale, Bonn, 1992.


izvor: SC
- 00:45 - reci kaj misliš - printaj za uspomenu - #
15.03.2008., subota
bijenala arhitekture etc. :)

sutra u 10 ujutro dvije pumovke, jedan arhitekt i jedan molekularni biolog kreću na put do ljubljane. imamo još jedno mjesto u autiću.
ako je netko zainteresiran neka pošalje mejl.
tko prvi, njegovo mjesto. ;)
p.


Image Hosted by ImageShack.us


www.iabl.si


a kad smo već kod bijenala...


Bijenale makedonske arhitekture Bimas 2008.
održat će se u razdoblju od 14. do 28. ožujka ove godine u organizaciji Udruženja arhitekata Makedonije i Vladimira Deskova. Arhitektonski studio Randić-Turato i Studio 3LHD također su pozvani kako bi na Bijenalu predstavili projekte iz Hrvatske.

Dvotjedna manifestacija predstavit će dvogodišnje arhitektonsko stvaralaštvo, kao i suvremene izazove u arhitekturi, stručnoj i široj publici. U sklopu Bijenala održat će se niz tribina, predavanja, izložbi, a sve vezano uz promišljanje arhitekture danas.

U okviru programa Bijenala (18. i 19. 3. 2008.), naši će arhitekti izložbom i predavanjem upoznati posjetitelje s projektima studija Randić-Turato: Škola u Krku, Lapidarij u Novigradu, Stambeno-poslovni kompleks u Rijeci, zgrada Adris u Zagrebu, dvorana na Trsatu te s projektima studija 3LHD-a: Splitska Riva, Bale sportska dvorana, J2 kuća u Zagrebu, Hotel Lone u Rovinju I brojni drugi.

O suvremenoj hrvatskoj arhitekturi 24. ožujka predavanje će održati gospodin Maroje Mrduljaš, a sve to u sklopu izložbe Suvremena hrvatska arhitektura 30-50-70- 'Avantgarde & Kontinuität Kroatien Zagreb Adria'.

Osim studija Randić-Turato i 3LHD-a na Bijenalu u Skopju gostovat će Andrija Rusan i Aleksandar Predojević koji će tom prigodom promovirati časopis 'Oris'.

Izvor: 3LHD
- 23:17 - reci kaj misliš - printaj za uspomenu - #
13.03.2008., četvrtak
infocrtice #11

zg...
izložba Ana Kadoić: 'Instalacija – simultano – asinkrono'

izložba Elvis Krstulović: 'Retorička tijela'
Image Hosted by ImageShack.us

Rad Elvisa Krstulovića također se bavi vezom između umjetnika i umjetničkog rada, tijela i identiteta, identiteta 'umjetnika kao sebe' i 'umjetnika kao umjetnika', te dekonstrukcijom esencijalističkog stava o postojanju imanentne biti svake pojavnosti, afirmacijom spoznaje da svijet postoji prije svega kao simbolički poredak, koji se konstruira kroz jezik. Krstulović se nadovezuje na one body art prakse koje koriste strategije fotografskog izvođenja autoportreta.

izvor: SC

izložba Tina Gverović: 'Neumorni putnik'
Image Hosted by ImageShack.us


izložba Marko Tadić: 'Kuverte'
Image Hosted by ImageShack.us


hr...
izložba D6 - Lena Franolić & Marin Dlaka, Krk
Image Hosted by ImageShack.us

Izložbom Lene Franolić i Marina Dlake, pod nazivom 'p_32', završava se projekt D6, koji je kroz mjesec dana predstavio šestoro mladih umjetnika aktivnih na relaciji Krk-Rijeka-Krk. Izložba u Galeriji Decumanos traje od 14. do 21. ožujka.

'p_32.' Galerijski prostor preobražen je u mjesto simboličke stvarnosti. Svaki detalj pridonosi stvaranju atmosfere zrenja, igre, vrtnje u petlji koja ne prestaje. Prevladava osjećaj mekoće i podatnosti. Oblici nisu definirani već samo blago podsjećaju na poznate elemente iz prirode. Instalacije zovu da ih dotaknemo. Dočaravaju zaštitničku mekoću, mjesto za odmor. Dvije prostorije su povezane prolazom kroz kojeg se moramo probiti. Jedna je prostorija simbolična preslika one druge. Tema naznačena u predvorju dalje se razvija u sobi s interaktivnom projekcijom*. Predvorje je materijalizacija ideje koja se projekcijom opisuje kroz eteričnu igru svijetlom.

U oba se slučaja igra s jajašcima - simbolima samog zrenja kojima je protkana cijela instalacija. Ona se privlače i odbijaju, biježe od nas ili nas prate. Situacija je svakim trenutkom drugačija, no promjena je njezina stabilnost, njezina konstanta - vječno zrenje.


Likovna kolonija Grožnjan 2008.
Image Hosted by ImageShack.us

Likovna kolonija Grožnjan 2008., koja traje do 21. ožujka, predstavlja 14 gostiju iz različitih zemalja, te petero autora Grožnjanskog likovnog kruga.

Sudionici: Mirna Arsovska, Barbara Demšar Jakša, Martin Erdeš, Dušan Fišer, Gea Golović, Igor Gustini, Djeko Hodžić, Jasmin Kukavica, Jana Kunovska, Emanuele Martina, Massimiliano Nazzi, Višnja Postić, Leni Raucher, Iztok Šostarec, Claudio Ugussi, Lovorka Lukani, Slavica Marin, Luisa Ritosa, Vedran Burul.


www.gallery-fonticus-groznjan.net

izložba Maja Vodanović i Mihael Giba, Split
Image Hosted by ImageShack.us

Zajedničko njihovom radu jest fokusiranje na problem slike i slikarskog medija - Maja Vodanović okreće se konkretnim izražajnim likovnim sredstvima bitnim u kreiranju prostora i predmeta slike; Mihael Giba istražuje sam stvaralački proces, te širenje slike na prostor točnije u konkretne zadanosti galerijskog prostora.
Njihovi vizualni sadržaji u svijet slike ulaze posredstvom drugih medija - fotografskim bilježenjem (Maja Vodanović), odnosno računalnim modificiranjem (Mihael Giba), te su očišćeni od suvišnih simboličnih značenja i retorike.


multimedijalni kulturni centar Split

izložba
Dražen Vitolović: 'Segmenti', Pula
Image Hosted by ImageShack.us


www.mmcluka.hr

izložba Zeng Yi- kineski fotograf , Rovinj

Zeng Yi bio je kustos kineske 'Izložbe Picassovog slikarstva', 'Izložbe konfucijanske kulture', 'Fotografskog natječaja međunarodne godine mira', 'Međunarodnog suvremenog fotografskog biennala Kine' (Jinan). Objavio je fotografske kataloge 'Veliki mudrac Konfucije', 'Suvremena međunarodna fotografija'.

Vodeći pogled ka čitanju 60 izloženih fotografija u tehnici monokroma i u boji suočeni smo s prizorima socijalnog kineskog života u živom estetskom ritmu, kao u fotografijama naslova: 'Slack Season in farming', 'Fishing off Season', i u slučaju brojnih drugih koji se razmještaju u ovoj igri vizualnog suočavanja, ekspresivnih portreta, igri svjetla, pogleda uznositih i mrskih, razigrane ili umorne djece s izrazima prerane zrelosti, bučnih tržnica, koji nam Zeng otkriva.


vijesti sa strane...
.........................................................................................................................
Hrvatske umjetnice Mirjana Vodopija i Kristina Lenard izabrane su za sudjelovanje na Echigo-Tsumari Art Triennialu 2009. u Japanu.
www.echigo-tsumari.jp
.........................................................................................................................

Jon Winet, američki novomedijski umjetnik i voditelj Odsjeka za intermedijske umjetnosti pri Sveučilištu u Iowi, održat će tri predavanja prilikom svog posjeta Rijeci, od 18. do 21. ožujka.
program
.........................................................................................................................

Ilustracija Andree Peterlik Huseinović, iz knjige 'Jakov lektor', izabrana je za UNESCO-ov plakat za Svjetski dan knjige i autorskih prava (World Book and Copyright Day), koji se obilježava 23. travnja.
.........................................................................................................................
Umjetnički paviljon poziva sve zainteresirane na sudjelovanje u kreativnim radionicama organiziranima u povodu izložbe Mirka Zrinšćaka, 'Oblici prostora'. Radionica se održava u subotu, 15. i 22. ožujka, s početkom u 12 sati. Ulaz je besplatan.
.........................................................................................................................
Robert Bosch Foundation poziva mlade kulturne menadžere iz centralne, istočne i jugoistočne Europe za sudjelovanje u programu jednogodišnjeg boravka i rada u Njemačkoj. Sudionici u vlastitim projektima predstavljaju mladu kulturnu scenu zemalja iz kojih dolaze. Rok prijave je 31. ožujak.
www.moe-kulturmanager.de

- 23:59 - reci kaj misliš - printaj za uspomenu - #
12.03.2008., srijeda
idemo na film. drugi put.

filmski programi u tuškancu

Ciklus filmova ukrajinskog filmaša Aleksandra Dovženka započinje filmom 'Zvenigora' iz 1928. godine. U sljedećih petnaestak dana zagrebački filmofili imaju jedinstvenu priliku vidjeti još šest ostvarenja ovog velikana svjetskog filma.

Na programu kina 'Tuškanac', zbog izuzetnog interesa, po treći će se put prikazati 'Slatki život' Federica Fellinija.

Filmski tjedan završava dvama programima kratkih filmova Charlieja Chaplina koji su nastali 1915. i 1916. godine.

PROGRAM
............................................................................................................................

kino europa

U čast nedavno preminuloj glumici Semki Sokolović-Bertok, od 13. do 19. ožujka u kinu Europa bit će prikazivan film 'Kod amidže Idriza'.
Image Hosted by ImageShack.us


'Ruska obećanja' novi je film Davida Cronenberga, redatelja koji već godinama uživa kultni status među ljubiteljima filma, unatoč često vrlo neobično odabranim filmskim temama i nasilnim motivima.

PROGRAM
......................................................................................................................

kic art kino

Ciklus meksičkog filma u KIC Art kinu


Wristcutters: A Love Story
r: Goran Dukić
Image Hosted by ImageShack.us

......................................................................................................................

FILMSKE VEČERI U MOČVARI

PONEDJELJAK 17.03.

• 20:00
KURT COBAIN - ABOUT A SON
(AJ Schnack, SAD, 2006, 96')

• 22:00
JIMI HENDRIX - A FILM ABOUT JIMI HENDRIX
(Joe Boyd, John Head, SAD, 1973, 98’)
......................................................................................................................

u mm centru četvrtkom su slobodne veze, petkom queer filmovi...

u mami subotom možete gledati anime...

u knjižnici neznakomkojoj na vukovarskoj su opet počeli s filmskim klasicima, al sam obrisala info i sad nemrem naći...

u dubrovniku u lazaretima je ciklus suvremenog iranskog filma...
......................................................................................................................
Image Hosted by ImageShack.us

......................................................................................................................
- 01:22 - reci kaj misliš - printaj za uspomenu - #
10.03.2008., ponedjeljak
subotnja kava 15.3.2008.

Fundus egipatske zbirke broji više od 2100 predmeta i uglavnom je nabavljen u prošlom stoljeću otkupom od obitelji austrijskog podmaršala Franza Kollera. Ranija egipatska razdoblja u zbirci zastupaju pogrebne i zavjetne kamene stele iz Srednjeg kraljevstva (2040-1785. god. pr. Kr.) te neki predmeti iz Novog kraljevstva (1552-1070. god. pr. Kr.). Glavni dio fundusa čine predmeti iz kasnog razdoblja starog Egipta (1070. god. pr. Kr. - 30. god. po Kr.). Iz tog razdoblja (osobito iz doba saiskih vladara 26. dinastije) potječe niz spomenika u kamenu i bronci. Muzej posjeduje i bogatu kolekciju figurica ušabti i kanopskih vaza. Opus spomenika iz Ptolemejskog doba prikazan je poglavito brončanim statuama božanstava, a iste su datacije i dva sarkofaga te nekoliko papirusa sa zapisom Knjiga mrtvih.

Image Hosted by ImageShack.us


arheološki muzej u zagrebu
- 02:31 - reci kaj misliš - printaj za uspomenu - #
07.03.2008., petak
infocrtice #10

zg
izložba Vladimir Pecić: 'Simbioze II'

izložba 'Označeno'
Image Hosted by ImageShack.us


izložba Dalibor Nikolić
Image Hosted by ImageShack.us


izložba Sonja Gašperov: '365 majica'

'Priča o projektu '365 majica' razvila se iz ideje o višegodišnjem nerviranju oko bacanja novca na skupocjene robne marke iz bolesno precijenjenih shopova. Zaključak je da te skupocjene majice na kraju opet imaju istu priču kao i ove moje besplatne, a priča je, da se logom mjeri status uspješnosti.'

izložba Zlata Laura Mizner: Dva desetljeća fotografije
Image Hosted by ImageShack.us


hr...
izložba Zlatan Dumanić, Dubrovnik
Izložba se, uz posebnu prezentaciju autorovih karakterističnih unikatnih ručnoradnih knjiga i nekih dvodimenzionalnih radova, sastoji od dvije strukturalne komponente: fotografija većih formata različitih dijelova stana u Rodriginoj 2 u Splitu, te pojedinih tamošnjih autentičnih trodimenzionalnih predmeta ili njihovih nakupina, predstavljenih u rahloj postavi, redovno u relaciji prema prizorima s fotografija.

Dvojnost stan-galerija tako je konstanta različitih segmenata izložbe, kao ekvivalent titrajuće dvojnosti, neizvjesnosti karaktera predmeta: je li riječ tek o uporabnoj stvari u galeriji, odnosno nečemu što je na putu da umjetnost postane ili već o umjetničkom djelu, dvojbenom, ili bez zadrške?

Image Hosted by ImageShack.us


izložba D6 - Vedrana Stipić: 'Nadri(aliti)', ciklus izložbi u Krku


izložba
Tatjana Politeo: 'Svemirski putnik', Rovinj
Image Hosted by ImageShack.us


izložba Miljenko Stančić, Rijeka
Image Hosted by ImageShack.us


izložba Božidar Rašica, Varaždin
'Božidar Rašica jedan je od ključnih arhitekata hrvatske poslijeratne moderne arhitekture, inovator kazališne scenografije i osnivač EXAT-a 51, važne avangardne i kultne umjetničke grupe hrvatske umjetnosti 20. stoljeća.'

outHere
izložba Mirjana Batinić: 'A place of home', Ljubljana

U Galeriji Kapelica u Ljubljani, u ponedjeljak, 10. ožujka, otvara se samostalna izložba Mirjane Batinić. Riječ je o interaktivnoj audio instalaciji koju čini nekoliko zvučnika postavljenih na stropu galerije. Posjetitelj (jedan po jedan) ulazi u potpuno zamračen prostor, te aktivira rad tjelesnim pokretom na način da uđe u zonu djelovanja pokrenuvši zvuk iz zvučnika iznad. Ukoliko se zaustavi posjetitelj, zaustavi se i rad.
Image Hosted by ImageShack.us


izvor: culturenet
- 01:57 - reci kaj misliš - printaj za uspomenu - #
06.03.2008., četvrtak
izložba- Retrospektiva Vlade Marteka

Retrospektivna izložba postkonceptualnoga i multimedijalnoga umjetnika Vlade Marteka, u Gliptoteci Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti (HAZU), veliki je projekt, koji će s više od 500 odabranih radova pružiti iscrpan uvid u tri i pol desetljeća umjetnikova stvaralaštva.

Image Hosted by ImageShack.us


Izložba će biti otvorena 4. ožujka, a posjetitelji će u više galerija Gliptoteke HAZU-a moći razgledati Martekove radove, koje je odabrao povjesničar umjetnosti i kustos Moderne galerije Zdenko Rus. Riječ je o retrospektivi umjetnika koji je i pjesnik i likovni umjetnik, ili ni jedno od toga dvoga, a pripremana je gotovo tri i pol godine.

U prvoj galeriji Gliptoteke bit će predstavljeni 'rani radovi' Vlade Marteka, nastali od 1973. do ranih 80-ih godina 20. stoljeća, gdje je vidljiv Martekov minimalizam i stajalište da je poezija nemoguća u današnje vrijeme, zbog čega pak umjetnik izlazi u materijalizirani oblik poezije.

Na drugome katu Gliptoteke, u jednoj od galerija, su Martekova djela iz 80-tih i 90-tih godina 20. stoljeća, koja predstavljaju umjetnikov 'ulazak' u svijet metaforičnosti i alegoričnosti, dok su u trećoj galeriji radovi nastali od 90-tih godina do danas.

Vlado Martek istaknuo je, pak, da će posjetitelji na retrospektivi moći steći uvid u 'slučaj Martek', odnosno u život umjetnika u dva medija - poeziji i likovnosti. Napomenuo je kako je publika za njega uvijek bila sveta, te da mu je najvažnija komunikacija s publikom u kojoj se gradi poetika koja omogućuje da umjetnost ne živi u knjigama već na ulici u kontaktu s ljudima. Objasnio je da je u potki njegova stvaralaštva ideja prosvjetiteljstva koja se očituje u snu o stvaranju kvalitetnijega i slobodnijega čovjeka. Zato je za njega - umjetnika iskoraka i rubne pozicije - sadržaj nametnut formi.

Vlado Martek rođen je u Zagrebu 1951. gdje je diplomirao književnost i filozofiju. Umjetnički je stasao u sklopu 'Grupe šestorice autora' (1975.-1978.). Izlagao je na više samostalni i skupnih izložaba.

Martekova retrospektivna izložba u Gliptoteci HAZU-a bit će otvorena do 4. travnja.

izvor: culturenet
- 01:50 - reci kaj misliš - printaj za uspomenu - #
05.03.2008., srijeda
...ono sto je prethodilo Crvenom Peristilu, putovanja Pave Dulcica i Slavena Sumica...

Pisuci o Crvenom Peristilu i afirmirajuci ga, nakon dugogodisnjeg
ignoriranja javnosti i kritike, u casopisu Quorum iz 1989. g., Zeljko Kipke
za ilustriranje teksta dobio je hrpu negativa od Vladimira Dodiga Trokuta, a
Borisa Cvjetanovica zamolio je da iz tog materijala napravi nekoliko
fotografija koje su tom prilikom i objavljene. Negativi (njih 151) nakon
toga su ostali kod Cvjetanovica koji ih je ocistio i konzervirao, znajuci da
je rijec o dragocjenom materijalu. Kako godinama nitko nije pitao za njih,
poceo je razmisljati kako ih pokazati javnosti. Poznato je, naime, da o
djelovanju grupe Crveni Peristil, kao i pojedinih njezinih clanova, postoji
vrlo malo materijalnih tragova i dokumentacije. Sami clanovi grupe nisu
sustavno i planirano biljezili svoj rad niti cuvali artefakte; Pave Dulcic,
spiritus movens splitske konceptualne scene, i Tomo Caleta davnih su dana
pocinili samoubojstvo, a preostali clanovi: Slaven Sumic, Denis Dokic,
Radovan Kogej (te jos nekoliko "fluktuirajucih" pojedinaca) o svojem su
djelovanju dugo godina odbijali javno govoriti.
...
Imajuci u rukama doista rijetku gradu vezanu za najznacajnije aktere grupe
Crveni Peristil - Pavu Dulcica i Slavena Sumica, prijatelje iz splitske
"umjetnicke" skole i, kasnije, studente likovnog smjera Pedagoske akademije,
Cvjetanovic je zelio osvijetliti i demistificirati jedan segment njihova
zivota i promisljanja umjetnosti u razdoblju koje je prethodilo Crvenom
Peristilu, od 1966. do 1968. g. Planirao je objaviti knjigu fotografija,
poredanih redom snimanja, koje prati komentar jednog od autora fotografija
i/ili nekog od clanova grupe. Splitski umjetnik Petar Grimani upoznao ga je
sa Sumicem i Dokicem te su oni, prije nekoliko godina, komentirali svaku
pojedinu fotografiju, sto je zabiljezeno diktafonom.
Iako su sredstva za realizaciju knjige visekratno trazena, nazalost dosad
nisu odobrena. No, u sijecnju 2008., Grimani je uspio organizirati izlozbu
fotografija pripremljenih za knjigu, u Splitu, u povodu cetrdesete
obljetnice akcije Crveni Peristil.
...
Fotografije koje su vecinom snimili sami Dulcic i Sumic prikazuju ih kao
dvadesetogodisnjake u drustvu prijatelja, s likovnim radovima koje su u to
vrijeme radili, uz nezaobilazne splitske topose kojima su se cesto kretali i
u njima boravili: Matejusku, rivu pokraj Lucke kapetanije, Dioklecijanove
podrume, restoran-brod Dioklecijan.Godine 1966. posjetili su Venecijanski
Biennale i fotografirali izloske koji su im likovno bili bliski i
zanimljivi. Fotografije s putovanja po Nizozemskoj, Danskoj, Svedskoj... te
brojne fotografije iz Pariza rekonstruiraju njihovo kretanje, izgled,
okruzenje, aktivnosti i moguce utjecaje. Pratimo bojanje kombija prema
Pavinom nacrtu, izradu vjetrenjace za arhitekta koji ih je povezao kao
autostopere i ugostio u svom domu, Pavin rad s kalendarom za 1968. Tu su i
djevojke u sarijima ciji izgled im je bio zanimljiv te poneka obiteljska
fotografija. Izbor fotografija nije raden, kao ni njihova interpretacija;
fotografije prate Sumicevi i Dokicevi iskazi dani, doduse, nakon vise od
trideset godina.
...
iz teksta Markite Franulic

koncepcija: Boris Cvjetanovic i Petar Grimani

izlozba ostaje otvorena do 9.4.2008.
Galerija Nova, Teslina 7, Zagreb



- 00:59 - reci kaj misliš - printaj za uspomenu - #
04.03.2008., utorak
NATJEČAJ... ZA IDEJNA RJEŠENJA ZA ATRIJ FF-a

Kreativne perspektive:
Nove ideje za stare okvire


nakon godine dana sastančenja, dopisivanja, raspravljanja, nespavanja, slanja dopisa, prepravljenih verzija svega mogućeg, puno vremena i živaca, nakupljenog stresa i smijeha, tri cure napravile su ono sto se pred koju godinu činilo nezamislivo.

jednoj ne radi office, drugoj se komp ledi svakih pola sata, trećoj komp ne želi otvorit ništa novo kaj na njega instalira. postoji i četvrta cura. ona ima dial up.


Studentski projekt «Kretivne perspektive – nove ideje za stare okvire» nastao je kao odgovor na slabu povezanost dviju nerazdvojnih institucija i područja akademskog djelovanja – Filozofskog fakulteta i Akademije likovnih umjetnosti. Studenatima oba fakulteta neophodna je kvalitetnija komunikacija i protok ideja već za vrijeme studentskih početaka. Stoga je Klub studenata povijesti umjetnosti Filozofskog fakulteta odlučio osnažiti komunikaciju unošenjem studentskih radova u sam centar akademske svakodnevice Filozofskog fakulteta. Mladom naraštaju neafirmiranih umjetnika i cjelokupnom suvremenom umjetničkom stvaralaštvu u Zagrebu nedostaje mogućnost javnog izlaganja u monumentalnom formatu i prilike za hrabro promišljanje prostora i konteksta. U jednakoj mjeri javne površine i identitet grada i društva vapi za suvremenim umjetničkim pečatom. Smatramo da se kombinacijom studentske volje, znanja, talenta i entuzijazma te podrške na institucijalnoj razini mogu napraviti značajni koraci u rješavanju nekih od navedenih problema. Želja nam je da se ovom suradnjom otvore komunikacijski kanali i stvori iskustvo i poticaj za buduće zajedničke projekte.

TEMA

*komunikacija: od latinske riječi communicare "dijeliti", doslovno: "učiniti javnim" (communis)

v međuljudska razmjenu misli i informacija jednom od nekoliko metoda – verbalno, neverbalno, itd., pritom se koristećv i različv itim strategijama
v kretanje čv estica energije između dvije točv ke u prostoru
v proces razmjene informacija između pojedinaca pomoćv u zajedničv kih sistema simbola, znakova ili ponašanja

’ 75% svog vremena čovjek dnevno potroši na komunikaciju
’ 90% sadržaja poruke prenese se govorom tijela i intonacijom, bojom glasa, itd., a tek 10% sadržaja verbalno

o Kako uskladiti i oživjeti komunikaciju prostor-umjetnik-djelo-promatračo ?

o Specifičo nost lokacije – kako karakter arhitektonskog prostora i ljudi utječo e na umjetničo ki rad?

o Esencijalna kvaliteta umjetničo kog rada – razmjena na razini pošiljaoc – primaoc

o Komunikacija u oba smjera – povezivanje dva različo ita pristupa umjetnosti; kako komuniciraju umjetničo ka teorija i praksa?

o Nerazumijevanje, neshvaćo anje, prepreke u svakodnevnoj/umjetničo koj komunikaciji



Architecture is inhabited sculpture.
- Constantin Brancusi


koga zanimaju detalji nek klikne na službeni sajt kspuff-a. tamo su tlocrti, fotke, obrasci...

ja cu iskoristi ovu priliku da spomenem sve one mlade ljude koji seu bez ikakve naknade odradili svoj dio posla i pomogli da ovaj projekt postane stvaran.

nina pisk je zaslužna za samu ideju. :*
sanja horvatinčić za provedbu cijelog projekta. zajedno s ninom slala je dopise, pisala tekst za natječaje, uspješno zgrtala lovu i obilazila dekane alu i ff, . :) između ostalog.
matej korlaet iz io dizjan studia zaslužan je za vizualno oblikovanje samog natječaja. nakon samo dva dana na bijelom! matej, svaka ti čast!
jelena graovac je zbog jednog paničnog poziva u 1 ujutro postala naša službena lektorica. :) volim noćne ptice! :*
mid... je ostao budan cijelu noć samo kako bi osposobio sajt, dignuo sve fotke, obrasce i natječaj na web! i napravio ikonice! posebno priznanje zbog umijeća čitanja mojih silnih tipfelera. :*
a ja... petra krolo... ja sam uskakala povremeno. volim se smatrati sivom eminencijom. :))

zadovoljna.

u pol 5. ipak. napokon. za par sati će biti na svim oglasnim pločama. uiiiiiiiiiiiiiiiii :)))))))))))))))
- 04:35 - reci kaj misliš - printaj za uspomenu - #
03.03.2008., ponedjeljak
subotnja kava- 8.3.2008.

Zbirka starije fotografije obuhvaća razdoblje od njene pojave do pedesetih godina 20. stoljeća i dokazuje prisutnost ovog medija u Hrvatskoj praktički od vremena njegovog izuma 1839. godine.

Image Hosted by ImageShack.us


Najstarije sačuvane fotografije u zbirci MUO su dagerotipijski i kalotipijski portreti domaćih naručitelja s kraja četrdesetih godina prošlog stoljeća, a snimili su ih putujući fotografi. Grof Juraj Drašković je jedan od prvih fotoamatera u Hrvatskoj.
Kalotipijska tehnika kojom se služio Juraj Drašković najraniji je postupak dobivanja fotografskih slika pomoću negativa i pozitiva na papiru. Taj je postupak izumio Englez Fox Talbot 1840. godine. Zastupljena su ambicioznija ostvarenja prvih stalnih fotografa u Zagrebu – Franje Pommera (Peter Preradović i Vjekoslav Babukić iz serije Portreti hrvatskih književnika) i Juliusa Hühna (Ivan Zasche i Ivan Kukuljević Sakcinski), te odabrani radovi iz serije Fotografične slike iz Hrvatske, koju je putujući Hrvatskom i snimajući gradove i prirodne ljepote 1870. godine izradio zagrebački fotograf Ivan Standl.

Godine 1854. francuski fotograf A. E. Disderi demokratizira i popularizira fotografiju reduciranjem formata na veličinu posjetnice – carte de visite, koja odgovara više ili manje današnjem formatu 6 x 9 cm. Hrvatski atelijeri prihvaćaju odmah ovu novinu, koja je bitno smanjila cijenu fotografske usluge i time znatno povećala interes građanske klijentele, te 60-ih i dijelom 70-ih godina izrađuju gotovo isključivo fotografije ovog formata. U tom razdoblju u svakom značajnijem gradskom središtu bilo je i po nekoliko fotografskih atelijera. Tako su i u muzejskoj zbirci zastupljeni Maskaric iz Dubrovnika, Mioni iz Pule te Exner iz Osijeka. Profesionalni fotografi poput Rudolfa Mosingera i Antonije Kulčar počinju se školovati i stalno usavršavati na Visokim školama Beča i Münchena. Od kraja 19. st. formiraju se jake fotografske udruge s izrazito umjetničkim ciljevima. Grof Karlo Drašković, član Wiener Camera Cluba, autor je dviju fotografija nazvanih Skok na kojima njegov ujak Stjepan Erdödy preskače klupu. Bilježeći trenutak zaustavljenog pokreta, ovo su prvi primjeri takozvane moment fotografije u Hrvatskoj, te pripadaju među najranije primjere ovakve fotografije u svijetu.

Pokret piktorijalizma stilski je dominantan u fazi prvih međunarodnih izložbi, koje su se od 1910. počele održavati u Zagrebu, a njegovi najznačajniji predstavnici su Antun Stiasni, Kamilo Bošnjak i Vladimir Guteša. U dvadesetim godinama izdvajaju se individualnosti poput Antonije Kulčar (Foto Tonka), koja promovira mondeni stil i predstavlja začetke modne fotografije. Franjo Mosinger ujedno je rodonačelnik novih žanrova, ali i promicatelj avangardnih tendencija.

Od tridesetih godina nadalje unutar zagrebačkog Fotokluba profiliraju se dvije struje – socijalna kroz djela Milana Fizija, Ignjata Habermüllera i posebice Toše Dapca, dok će ostali u tendenciji iznalaženja “našeg izraza” iznjedriti stilski i tehnološki poseban način izražavanja poznat u svijetu pod pojmom zagrebačka škola fotografije. Najznačajniji predstavnici ove struje su August Frajtić, Branko Kojić, Marijan Szabo te Mladen Grčević. Krajem 1939. u Muzeju je uređen i otvoren za javnost Odjel za fotografiju.

voditeljica zbirke starije fotografije: mr. sc. Marija Tonković, muzejska savjetnica

voditeljica zbirke novije fotografije i fotografske opreme: mr. sc. Dubravka Osrečki Jakelić, muzejska savjetnica


izvor:
- 01:26 - reci kaj misliš - printaj za uspomenu - #
01.03.2008., subota
idemo na film

dragi čitatelji...
u tijeku je FEST u beogradu...
Image Hosted by ImageShack.us

''FEST je nastao iz jednog razloga koji je vrlo tipičan za ove krajeve - iz inata! Jugoslaviji su u to vrijeme nedostajale velike konferencijske dvorane pa je najlakše bilo zatvoriti kina i preurediti ih. Cilj organizatora festivala te 1971. godine bio je da se publika vrati u kina i kina publici, te da se prikažu najnovija filmska ostvarenja na koja je Jugoslavija obično morala čekati po nekoliko godina.

Danas FEST ipak nema značenje kakvo je imao u svoje zlatno doba, no jedno je od važnijih filmskih događanja u regiji. Svake se godine prikaže između pedeset i sto filmova koji budu podijeljeni u nekoliko kategorija. Imena kategorija i njihov sadržaj mijenjaju se svake godine, a obično ih bude više od pet.

Umjetnički direktor festivala je Miroljub Vučković.''

Image Hosted by ImageShack.us


izvor: FEST, filmski.net
...............................................................................................................................
također, još samo večeras imate priliku pogledati neke sjajne dokumentarce na zagrebdoxu.
Image Hosted by ImageShack.us


za one koji ne stignu do sc-a, link na YouTube Dox.

izvor: zagrebdox
..............................................................................................................................
kino europa prikazuje tri voema zanimljiva filma koja je šteta propustiti.
Image Hosted by ImageShack.us


Požuda, oprez(r.: Ang Lee)

Bit će krvi (r.:P.T.Anderson)

Lagerfeld povjerljivo (r.: Rodolphe Marconi)


izvor: Kino Europa, www.lagerfeldconfidentiel.com
..........................................................................................................................
U Tuškancu Ciklus iranskog filma
Dan ranije, u ponedjeljak 3.3. 2008. u 20h Kenedi se ženi (r: Želimir Žilnik)
Image Hosted by ImageShack.us


izvor: filmski programi, culturenet
..........................................................................................................................
u net klubu MaMa ove subote 1.3.2008. u 19:15 H na programu je besplatan film Ramayana-animirani iz 90-tih u indijsko-japanskoj suradnji.

"Film u osnovi prepricava radnju Ramayane (na sanskrtu Ramino
putovanje), uz Mahabharatu najveceg indijskog epa. Kao sto naslov kaze, osnovna radnja
koncentrira se na princa Ramu iz Ayodhye, koji je ujedno i avatar (inkarnacija boga Visnua) i na
njegovu potragu za voljenom zenom Sitom koju je oteo opaki raksasa (vrsta demona u indijskoj
mitologiji) i kralj Lanke Ravana, uz nesto dvorskih spketkarenja na pocetku. Na putu srece
razlicite stvorove koji mu pomazu (ili ne).''


5.3.2008. u 19,00 Klasni odnosi (Jean-Marie Strauba i Daničla Huilla)

Radikalni filmski opus reprezentativnih političkih filmaša Jean-Marie Strauba i Daničle Huillet broji 27 filmova snimljenih u egzilu između 1962. i 2007. godine. Njihove europske transnacionalne filmove karakterizira mnogostruka liminalnost i politike otpora od društveno-političkih do filmsko-umjetničkih (prema većinskoj koncepciji filma, filmskoj industriji, filmskom autorstvu, autorskoj neodgovornosti, filmu kao umjetnosti). Straub je (zajedno s Daničle Huillet) dezertirao u Njemačku 1958. ne želeći sudjelovati u Alžirskom ratu; 1971. je amnestiran, no oni su nastavili raditi i živjeti u Njemačkoj i Italiji. Zajedničke, materijalističke filmove, stvarane u međuprostoru njemačkog, francuskog i talijanskog govornog područja, obilježuje naglašena odgovornost prema stvarnosti, ljudima, jeziku, prostoru i tekstu, koja svaku filmsku odluku čini moralnom.

'Klasni odnosi' su adaptacija nedovršena Kafkina romana 'Amerika' o mladom imigrantu Karlu Rossmannu u Novome svijetu, kojeg su buržujski roditelji zbog ljubavnog odnosa sa sluškinjom poslali američkom ujaku. Straub i Huillet Karla prikazuju kao buntovnika koji se ponaša kao slobodan čovjek u društvu u kojem je to nemoguće. Kafkino djelo predstavlja trajno filmsko nadahnuće (deseci doslovnih ekranizacija i mnoge obrade); njegov manjinski govor, poput opažaja svijeta Strauba i Huillet, briše granice između javnog i privatnog: ‘izjednačujući privatnu aferu s političkom’.


izvor: MaMa
..........................................................................................................................
u močvari ponedjeljkom imaju filmske večeri...

RED ROAD
(Andrea Arnold, VB, 2007, 113’) u 20h

THIS IS ENGLAND
(Shane Meadows, VB, 2007, 101’) u 22h

izvor:
močvara
..........................................................................................................................
- 18:29 - reci kaj misliš - printaj za uspomenu - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>