Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/pumeff

Marketing

ŠKOLSKO KINO - Sanja Iveković

Školsko kino novi je program projekcija u Galeriji SC kojim se publici prezentira video/filmske radove važnijih hrvatskih umjetnika, koji se inače mogu vidjeti samo na rijetkim retrospektivama ili skupnim izložbama.

Program će se održati od 19. 03. do 05. 04. 2008. u radno vrijeme galerije - radnim danom od 12 do 20 h te subotom od 10 do 13 h.

U prvom izdanju ŠKOLSKO KINO predstavlja video radove Sanje Iveković.

Slatko nasilje (Sweet Violence), 1974

Jednostavna plastička intervencija u obliku crnih linija preko TV ekrana tijekom emitiranja ekonmskog promidžbenog programa kritička je interpretacija odnosa između odašiljatelja TV poruka (sile koje vladaju) i primatelja (bespravna publika). Tako “zapakirana” informacija jedini je način redizajniranja TV poruke s gledišta suvremenog TV gledatelja.
Video, c/b, zvuk, 12 min.
Impact Art-Video Art, Musée des Arts Décoratifs, Lausanne, 1974


Gledanje (Looking At), 1974

Video je snimljen statičnom kamerom koja snima donji desni ugao TV ekrana tijekom glavnih večernjih vijesti na nacionalnoj televiziji. Diskrepancija između važnog tona vijesti i obično neprimjetnog dijela televizijske slike stvara tenziju i konfuziju, dovodeći u pitanje važnosti i relevantnosti vijesti koje čita spiker.
Video, c/b, zvuk, 14 min.
Impact Art-Video Art, Musče des Arts Décoratifs, Lausanne, 1974.



Make Up - Make Down, 1976 (b/w version), 1978 (colour version)

Umjetnica izvodi svakodnevne pokrete vrlo polako time dajući običnom činu nanošenja šminke karakteristike rituala.
Video, boja, zvuk, 9:36 min.
Produkcija Galleria del Cavallino, Venice, 1976, 1978.
Video: Iveković, Martinis, Trbuljak, Referalni centar (Referalni Centre), Zagreb, 1976.



Rekonstrukcije 1952-76 (Reconstructions 1952-76), 1976

Kako bi rekonstruirala svoje okruženje iz djetinjstva, umjetnica promatra prostor na različitim razinama koje odgovaraju različitim fazama njegnog života. Odredivši četiri perioda 'gldedanja', ona istražuje četiri segmenta iste prostorije (kuhinje). Konstantno kretanje kamere koja snima predmete iz ekstremne blizine, perspektive koja je oku strana, otvara mikrokozmos koji inače ostaje skriven nepažljivom promatraču.
Video, c/b, zvuk, 10 min.
Produkcija Galleria del Cavallino, Venice, 1976.
Video: Iveković, Martinis, Trbuljak, Referalni centar (Referalni Centre), Zagreb, 1976.



Instrukcije br. 1 (Instructions No. 1), 1976

Linije crtane tintom duž kojih se masiraju lice i vrat su uništene, svedene na neugledne mrlje istom tom masažom namjenjenom za uljepšavanje izgleda.
Video, c/b, zvuk, 20 min.
Produkcija Galleria del Cavallino, Venice, 1976.
Video: Iveković, Martinis, Trbuljak, Referalni centar (Referalni Centre), Zagreb, 1976.



Osobni rezovi (Personal Cuts), 1982

Video čini jedna kontinuirana sekvenca u kojoj žena izrezuje rupe u crnoj čarapi koju nosi na licu. Iza svakog 'reza' slijedi kratka sekvenca dokumentarnog materijala koji predstavlja dvadeset godina u povijesti Jugoslavije. Video završava kad je lice u potpunosti otkriveno.
Video, boja, zvuk, 3:40 min.
Emitirano na Televiziji Zagreb, 1982.



Chanoyu, 1983

Jednostavnost, spokoj, postizanje vrhunske profinjenosti potpuno prirodnim sredstvima - ovo su osnovne vrijednosti chanoyua, tradicionalne japanske ceremonije pijenja čaja. Video se ismijava iz tipičnog zapadnog ekvivalenta: bračne svađe s instant-čajem i upaljenim televizorom.
Sanja Iveković i Dalibor Martinis.
Video, boja, zvuk, 11 min.
Produkcija Video CD’83, Ljubljana, 1983.
Video CD’83, Međunarodni Video Festival, Ljubljana,
1983.



Glas tišine (Voice of Silence), 1987-89

U videu su Tekstovi za ništa (vidi Nouvelles et textes pour rien) Samuela Becketta predložak za vizualni esej o ženi koja se mora nositi sa smrću majke i gubitkom prostora sigurnosti.
Video, boja, zvuk, 19:12 min.
Produkcija TV Zagreb i Akademija za dramske umjetnosi, Zagreb, 1989.
Festival del Film Locarno, Locarno, 1989.



The Bride, The Bachelors. Even, 1992

Je li ovo ljubavna pjesma odaslana u zrak ili samo zujanje uređaja u ušima primatelja? Simetrija muških i ženskih težnji, strahova i ljutnji slaže se u predjele žudnji ogoljene novim tehnologijama.
Sanja Iveković i Dalibor Martinis.
Video, boja, zvuk, 15 min.
Produkcija umjetnika i The Banff Centre, Banff, 1992.
Videonale, Bonn, 1992.


izvor: SC

Post je objavljen 18.03.2008. u 00:45 sati.