Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/pumeff

Marketing

staklenik- izložba: Matej Korlaet

Ljudi nisu likovi iz sapunice. Svi ga koristimo- zahod, toalet, wc, nužnik- kako god ga nazvali, mjesto je gdje „i car ide pješice“. Ili? Ipak postoje i oni kojima je i takvo, prijeko potrebno kretanje, onemogućeno.

Iako možda pobuđuje voajerske sklonosti kod promatrača, nade da će nekoga „uhvatiti na djelu“, serija fotografija Mateja Korlaeta uopće nije nastala s tom namjerom. Istražujući pristupačnost i stanje toaleta u zagrebačkim restoranima i kafićima, fotografijama je dokumentirao stvarno stanje i razbio iluziju da se radi o mjestima dostupnima svakome. Njih teško koriste osobe s posebnim potrebama, starije osobe, a u ponekima je korištenje otežano i najneizbirljivijima.

Image Hosted by ImageShack.us


Uslijed takve situacije, i vođen postulatima inkluzivnog (univerzalnog) dizajna, Matej je odlučio dizajnirati upravo jedan nužnik koji pobija kategorizaciju ljudi tj., namijenjen je svima. Inkluzivni dizajn podrazumijeva predmete i građevine koje bez razlike mogu koristiti svi- stari i mladi, muškarci i žene, ljevaci i dešnjaci, osobe s invaliditetima…

Svrha ove izložbe nije reklama, već osvještavanje što većeg broja ljudi na probleme s kojima se neki svakodnevno nepotrebno susreću.

Post je objavljen 01.04.2008. u 14:40 sati.