_ _ _ _ _ _ promina.blog.hr

petak, 19.04.2013.

Brzom cestom preko Zagore

Malom cestom preko Zagore
Svi smo pošli doli na more
Naša stara kola govore
Dobro nam je, dobro nam je, dobro je.

….

Ako me pitaš, ako me pitaš
Dat ću ti sve, dat ću ti sve.
Ako me pitaš, ako me pitaš
Dat ću ti sve, dat ću ti sve ...


Iskoristio sam stihove Đavola, kao uvod u priču o Brzoj cesti Šibenik-Drniš-Knin, odnosno za nas Promince „Brzoj cesti Šibenik-Drniš-Promina-Knin“


Ovih dana, Šibensko-kninska županija, predstavila je u Gradsko knjižnici „Juraj Šižgorić“ u Šibeniku- „novu stratešku cestovnu infrastrukturu pod nazivom “Ceste koje život znače”, a njezin najvažniji dio su brza cesta Šibenik – Drniš – Knin te planirane zaobilaznice u Šibeniku, Drnišu i Kninu, kao spoj na tu cestu, ali i zaobilaznica oko Vodica“- (navod iz članka Šibenik News).



Kako je predizborno vrijeme, nekako mi se i ova tema učinila takvom, pa sam se baš razmišljao da li o njoj pisati ili ne?



Moja razmišljanja prekinuo je mejl:

ZAMOLBA -PRIJATELJA PROMINA –BLOGA

GOSPODINE UREDNIČE LIPI POZZZZ .

STALNO VAS PRATIM I ZAHVALJUJEM VAM SE NA VAŠEM DOSADAŠNJEM TRUDU DA SMO U TJEKU SVIH ZBIVANJA U NAŠOJ PROMINI.

DANAS SAM VIDIJO JEDAN ČLANAK NA ŠIBENSKOM PORTALU.

RADI SE O KOLiKO PUTA SPOMENUTOJ BRZOJ CESTI ŠIBENIK-DRNIŠ-OKLAJ-KNIN .

ČINI MI SE DA SU STVARI OPET KRENULE SA MRTVE TOČKE , I ZATO VAS MOLIM DA AKO JE IKAKO MOGUĆE , NA PROMINA BLOGU NAPIŠETE O TOM POZITIVNOM POMAKU ZA NAŠU OPĆINU I NAŠ KRAJ.

VI IMATE SIGURNO MALO VIŠE INFORMACIJA .

POZDRAV OD MANOJLOVIĆA




Teško je odbiti zamolbu prijatelja Promina bloga, jer iskreno, u osam godina pisanja bloga, ovo je prvi put da mi netko nešto takvo napiše i predstavi se kao - „Prijatelj Promina bloga“!



Odlučio sam malo proguglati naslov „Ceste koje život znače”.

Naslov mi je nekako poznat, ali iako redovito pratim web stranicu Šibensko-kninske županije, nisam do sada naišao na tu studiju.

Rekao bi Čombe (iz „Lud, zbinjen, normalan“)-Logično!- jer se radi o studiji koja će tek ići u javnu raspravu.



Javnu preznataciju, po meni je najbolje u svom članku obradila novinarka Diana Ferić.
Članku pod naslovom: „Županija izradila strategiju “Ceste koje život znače”“
Link: http://mok.hr/vijesti/sibenik/zupanija-izradila-strategiju-ceste-koje-zivot-znace


Evo nekoliko navoda koji su po meni najzanimljiviji, najvažniji:

„Strategija je izrađena posebnom metodologijom a prethodile su joj potrebne studije utjecaja na okoliš i sve potrebne analize kako bi se iskristalizirale najbolje varijante tih cestovnih pravaca. Prioritetni pravac na brzoj cesti Šibenik – Drniš – Knin, kako su pokazale analize bit će dionica od Pakova Sela do Knina, nakon toga će se graditi dionica od Pakova Sela do Šibenika, a treća faza bit će spoj s Bosnom i Hercegovinom. U toku je ishodovanje lokacijske dozvole za prvu dionicu od Pakova Sela do Knina“.

„Glavni cestovni koridor Šibenik – Drniš – Knin koštao bi 80 milijuna eura, a zanimljivo je rješenje prolaska te ceste na Pokrovniku. Kako ne bi bilo problema s budućim aerodromom koji bi treba biti veći nego što je planirano, cesta će prolaziti kroz njega ali na nižoj razini“.



Istom temom, bavi se i članak na web stranici naše Županije:

„Održana prezentacija „Ceste koje život znače“
Link: http://www.sibensko-kninska-zupanija.hr/index.asp?dID=1139

„Cilj ove prezentacije je predstaviti zainteresiranoj javnosti sve ono što je Županija u suradnji s zainteresiranim jedinicama lokalne samouprave na području Županije i u uspješnoj suradnji s Hrvatskim cestama i ovdje prisutnim predavačima uspjela u periodu od zadnje tri godine učiniti na pripremi najvažnijih cestovnih projekata na prostoru naše Županije.“ – kazao je župan“.



Istom temom, bavi se i članak na web stranici Šibenski portal-Novi Tjednik:

„Nova cestovna infrastruktura ‘Ceste koje život znače’“
Link: http://sibenskiportal.hr/2013/04/17/nova-cestovna-infrastruktura-ceste-koje-zivot-znace/

„O studiju koji će tek ići u raspravu govorili su Željko Stepan, dipl. ing. građ., s Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, i Željko Koren, dipl. ing. građ., iz Oikona, institucija koje su tu strategiju izradile te župan šibensko-kninski Goran Pauk i ravnatelj Županijskog zavoda za prostornu uređenje Damir Lučev“.


Ali, ako proguglate naslov: „Ceste koje život znače“, onda će te pronaći i moj post iz 2008. godine pod naslovom:

Ceste koje život znače
Link: https://blog.dnevnik.hr/promina/2008/02/1624237034/ceste-koje-zivot-znace.html target=_blank>https://blog.dnevnik.hr/promina/2008/02/1624237034/ceste-koje-zivot-znace.html

U postu sam iznio nekoliko svojih razmišljanja na temu cestovne povezanosti Promine, i posljedica gradnja Dalmatine na život u našem kraju.


Vratimo se opet Brzoj cesti…

Brzi odgovor svakog Prominjca (ili bilo koje građanina u Županiji) na pitanje- Što je napravljeno na projektu „Brza cesta Šibenik-Drniš-Promina-Knin“ u zadnjih nekoliko godina, bio bi kao iz topa-Ništa“.

To je zapravo naš najčešći odgovor na svako takvo i slčno pitanje, kada ocjenjujemo tuđi rad.

Kada ocjenjujemo svoj rad, onda je i ubacivanje kutije šibica u čašu nasred stola doktorski rad vrijedan divljenja.


Ipak, mislim da se zadnjih godina dosta toga napravilo kako bi do izgradnje Brze ceste ipak došlo, i kako bi ona svojom trasom prolazila preko Promine- (jer je i to nekad bilo upitno hoće li i s koje strane planine Promine prolaziti!).

Pisao sam redovito o ovoj temi, pa je možda najbolje da posjetite sljedeći link:
http://promina.blog.hr/oznaka/brza-cesta-ibenik-drni-oklaj-knin




Idu nam izbori, i ostaje nam da vidimo kako će sljedeća politička garnitura koja bude sjedila u Županijskoj skupštini (nova ili ista) gledati na ovaj projekt.



Da je neko drugo vrijeme, baš bi rado na Blog stavio anketu s pitanjem:

„Da li vjerujete da je izgradnja Brze ceste vjerojatnija ako Goran Pauka ostane župan ili ne?“

…ali nažalost, neki su postali stručnjaci u lažiranju anketa, pa od toga moram odustati.


U svakom slučaju, vrijeme će nam (kao što obično kažem kada se nađem u ovakvoj situaciji) dati odgovor na sva naša pitanja.



Oznake: Brza cesta Šibenik-Drniš-Oklaj-Knin

- 18:17 - Komentiraj post (0) - Link posta

četvrtak, 08.03.2012.

Brza cesta Šibenik-Drniš-Promina-Knin-Ipak se kreće!

Ovih dana u medijima, opet se pojavljuju naslovi vezani uz gradnju Brze ceste Šibenik-Drniš-Promina-Knin.

Znam da će netko tko nije iz Promine zamjeriti da mi naslov ne odgovara naslovu projekta…ali evo zašto naglašavam „Promina“;

Svi se dobro sjećamo kako je i trasa plinovoda imala sličan naslov, samo što se u prvim projektima „Promina“ spominjala, ali kroz nekoliko „dogovora“ su je izbacila iz „igre“, i plinovod je otišao preko Kosova.

Kad bi malo prolistali zadarski „Narodni list“ i brojeve iz vremena gradnje željezničke pruge (1880 godine ako se ne varam), naišli bi na istu situaciju. Trasa pruge je zbog rudnika trebala ići preko Promine….ali…nastavak priče vam je poznat…znate kuda danas ide pruga…

Isto tako, pokušavalo se (a i dalje se vjerojatno pokušava) i „Brzu cestu Šibenik-Drniš….“ preusmjeriti preko Kosova.

Zadnji pokušaji bili su brojne primjedbe i neusvajanje „Studije o utjecaju na okoliš zahvata:Brza cesta Šibenik-Drniš-Knin-granica BiH,dionica: Tromilja-granica BiH“, od strane naših susjeda.

Sudeći prema dosadašnjoj praksi (željeznica, plinovod), bilo je to samo kupovanje vremena, kako bi nečija gumica uspjela odraditi posao.

Ipak, ovaj put, izgleda da trasa Brze ceste stvarno prolazi kroz Prominu.


Citirat ću dio članka sa web stanice Radio Drniša:

„Da je brza cesta projekt koji će biti realiziran po prvi puta imali smo priliku čuti od nekoga tko nije političar koji si na taj način pokušava ušićariti pokoji glas birača pred izbore.

Zdravko Filković iz Hrvatskih cesta kazao nam je kako je razminiranje dio projektne pripreme,
– U tijeku je završavanje idejnog projekta te studije utjecaja na okoliš, tada kreće viša faza projekta za što je potreban od mina očišćen teren kako bi geodet mogao obaviti svoj dio posla, kazao nam je Filković".


Članak pod naslovom: „Razminiranjem do brze ceste i širenja industrijske zone“
Linkom: http://www.radiodrnis.hr/jm/index.php?option=com_content&view=article&id=2138:razminiranjem-do-brze-ceste-i-irenja-industrijske-zone-&catid=1:novosti
(Utorak, 06 ožujka 2012 17:07 | Autor Matilda Jelčić Stojaković)

Naravno, opet se u svemu navedenom ne spominje Promina, ALI razminiranje se vrši na pravcu koji je nedvojbeno usmjeren prema Oklaju!

Lijepo se sjetiti i naslova:

„UTVRĐENA DINAMIKA GRADNJE PROMETNICA NA PODRUČJU ŠIBENSKE ŽUPANIJE
"Brza cesta Šibenik-Knin: ‘prvi mašklin’ 2012".
(11.02.2010. | 18:48 KREŠIMIR GULIN/EPEHA)
Link: http://www.slobodnadalmacija.hr/%C5%A0ibenik/tabid/74/articleType/ArticleView/articleId/91471/Default.aspx

Tada smo u Slobodnoj Dalmaciji mogli pod navedenim naslovom još pročitati:

„Gradnja brze ceste Šibenik-Drniš-Knin koštat će oko 300 milijuna kuna. Izjavio je to šibensko-kninski župan Goran Pauk nakon sastanka s Upravom Hrvatskih cesta.
- Samo za izradu projektne dokumentacije i utvrđivanje konačne trase prometnice, bez izvlaštenja zemljišta, bit će potrošeno 48 milijuna kuna - dodao je Pauk.
- To su gotovo i jedini precizni podaci koji su se mogli saznati o gradnji te, kako je vole nazivati, žile kucavice Šibensko-kninske županije.

Naime, župan Pauk bio je vrlo oprezan u procjenama kada će ta cesta biti konačno i izgrađena. - U ovom trenutku to bi bilo gotovo nemoguće precizirati. Bit ću vrlo zadovoljan budu li u roku od dvije ili dvije i pol godine završeni svi poslovi pripreme projektne dokumentacije - rekao je Pauk. I o izvorima financiranja brze ceste zna se vrlo malo“.


Rekao je to Župan Pauk 2010 godine…

Eto, ostaje nam da vidimo što će biti nakon razminiranja…


A za sada…trasa ceste izgleda ovako (Čvor Oklaj, i Čvor Bobodol Zona);

*


Ili, ako se loše vidi na fotografijama, onda više pod linkom:;

http://puo.mzoip.hr/UserDocsImages/Prilog_24_09_2010_1.pdf

...i lijepo se vidi da ide kroz prominska sela...Općinu Promina....




Oznake: Brza cesta Šibenik-Drniš-Oklaj-Knin

- 19:04 - Komentiraj post (0) - Link posta

petak, 15.10.2010.

Brza cesta Šibenik-Drniš-Knin-granica BiH, ide dalje

Brza cesta iz naslova, bila je česta tema mojih postova, a vaših komentara.

Kuda konačno cesta prolazi-s „ove“ ili „one“ strane Promine?
Gdje prelazi postojeću cestu u Razvođu?
Gdje će se moći priljučiti na tu brzu cestu?
Kroz koji dio Vedrova polja prolazi?
Gdje prolazi ispod Gospe Čatrnjske?
Hoće li se „tri Rasta“ morati pilati?

....i još more pitanja možete postavljeti....a odgovore na njih sada možete i dobiti.

Gdje?

Sve karte brze ceste, kao i cijela „Studije o utjecaju na okoliš zahvata:
Brza cesta Šibenik-Drniš-Knin-granica BiH,
dionica: Tromilja-granica BiH“ može se pogledati u zgradi Općine Promina do kraja ovog mjeseca.

Ukoliko Vam je draža javna prezentacija iste, onda će te morati skoknuti do Knin ili Drniša.

Uostalo, evo obavijstei koju možete pročitati na web stranici naše Šibensko.kninske županije;




* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


Na temelju odredbe članka 17. stavka 2. Uredbe o informiranju i sudjelovanju javnosti i zainteresirane javnosti u pitanjima zaštite okoliša („Narodne novine“ br. 64/08) u postupku procjene utjecaja na okoliš „Studije o utjecaju na okoliš zahvata: Brza cesta Šibenik-Drniš-Knin-granica BiH, dionica: Tromilja-granica BiH“, Upravni odjel za zaštitu okoliša i komunalne poslove Šibensko-kninske županije objavljuje

J A V N U R A S P R A V U

Studije o utjecaju na okoliš zahvata:
Brza cesta Šibenik-Drniš-Knin-granica BiH,
dionica: Tromilja-granica BiH

1. Studija će biti stavljena na javnu raspravu u trajanju od 30 dana u vremenu od 04. listopada do 02. studenog 2010.godine.

2. Uvid u Studiju može se izvršiti u prizemlju zgrade Šibensko-kninske županije, Trg Pavla Šubića I. br. 2 u Šibeniku, u prostorijama Grada Drniša, Kralja Tomislava br. 1 u Drnišu, na prvom katu zgrade Grada Knina, Dr. Franje
Tunmana 2 u Kninu, u prostorijama Općine Promina, Oklaj bb te u prostorijama Općine Biskupija, Zadružni dom, Orlić, svakog radnog dana u uredovno radno vrijeme.

3. Javno izlaganje „Studije o utjecaju na okoliš zahvata: Brza cesta Šibenik-Drniš-Knin-granica BiH, dionica:
Tromilja-granica BiH“, održat će se 20. listopada 2010. godine u 17:30 sati u prostorijama Grada Knina, Dr. Franje
Tunmana 2 u Kninu , te 21. listopada 2010. godine u 16,30 sati u prostorijama Grada Drniša, Kralja Tomislava br. 1 u
Drnišu.

4. Mišljenja, prijedlozi i primjedbe o Studiji mogu se dati do zaključenja javne rasprave na mjestima javnog uvida ili
se mogu pismeno dostaviti Upravnom odjelu za zaštitu okoliša i komunalne poslove Šibensko-kninske županije, Trg Pavla Šubića I. br. 2, Šibenik. Primjedbe i prijedlozi koji ne budu dostavljeni u roku i nisu čitko napisani, neće se uzeti u obzir u pripremi izvješća o javnoj raspravi.

5. Sve primjedbe s javne rasprave dostavit će se Povjerenstvu za procjene utjecaja zahvata na okoliš „ Studije o utjecaju na okoliš zahvata: Brza cesta Šibenik-Drniš-Knin-granica BiH, dionica: Tromilja-granica BiH“

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


Na web stranici Grada Drniša, može se pročitati kako se mijenja termin Javne rasprave...evo što zapravo između ostalog tamo piše:

"1. U oglasu objavljen u dnevnom listu „Slobodna Dalmacija“ dana 23. rujna 2010. godine „Studije o utjecaju na okoliš zahvata: Brza cesta Šibenik-Drniš-Knin-granica BiH, dionica: Tromilja-granica BiH“, u točki 3. mijenja se vrijeme održavanja javnog izlaganja u Gradu Drnišu
sa“20. listopada 2010. godine u 15,00 sati“
na „21. listopada u 16,30 sati u prostorijama Grada Drniša, Kralja Tomislava br. 1 u Drnišu“.

2. Svi ostali navodi objavljeni u oglasu 23. rujna 2010. ostaju nepromijenjeni.


Oznake: Brza cesta Šibenik-Drniš-Oklaj-Knin

- 12:00 - Komentiraj post (1) - Link posta

petak, 12.02.2010.

Brza cesta Šibenik-Drniš-Promina-Knin….strpite se unuci još malo….

Kad ponestane tema koje bude nadu onima koji žive na ovim prostorima….kao Joker se uvjek iz rukava izvlače obećanja vezana uz gradnju brze ceste Šibenik-Drniš-Promina-Knin- granica BIH.

Novine dođu u kavane, kafiće…mesnice…trgovine…I priča opet može krenuti…

* * *

-Mate…jesi čuja….gradi se brza cesta…sad ćemo za dvajst minuta doć do Šibenika

-Je Ive…u pravu si…samo neznam oćemo ove il’ neke druge godine…pročitajde malo bolje naslov!

-Evo Mate: “Brza cesta Šibenik-Knin: ‘prvi mašklin’ 2012”.

-Pa koja je ovo moj Ive godina?????

-Šta si I ti poludija…2010…sićaš se da smo je nedavno zajno slavili uz teletinu ispod peke…

-Ma nisam ja zaboravija teletinu ispod peke…bila je odlična…a tek šampinjoni…mmmmmm…ali nekako su mi se godine pobrkale…
Svake godine najavljuju da će baš ove godine krenuti gradnja te ceste “Žile crkavice Županije” kako je zovu…pa nikako dočekat…

-Kakva “Žila crkavica”, kaže se “Žila kucavica”!

-E to ćemo još vidit, oće li do 2012 crknut, ili kucnut!
-Ja kad god idem doktoru u Šibenik…obično crkavam…a nikako crknut…
Iznutra me prokidaju bubrežni kamenci…a izvana ova današnja “spora cesta”…..


I tu je priči na ovu temu, barem djelomično kraj do sljedećih izbora…ili rupa u političkom životu koje se popunjavaju-fugiraju ovakvim temama.

A sad, vratimo se na Slobodnu Dalmaciju I već spomenuti naslov:
“Brza cesta Šibenik-Knin: ‘prvi mašklin’ 2012”.

“Naime, župan Pauk bio je vrlo oprezan u procjenama kada će ta cesta biti konačno i izgrađena. - U ovom trenutku to bi bilo gotovo nemoguće precizirati. Bit ću vrlo zadovoljan budu li u roku od dvije ili dvije i pol godine završeni svi poslovi pripreme projektne dokumentacije - rekao je Pauk. I o izvorima financiranja brze ceste zna se vrlo malo. Tek kako HC namjerava taj projekt kandidirati za europske pretpristupne fondove.”

Više o ovoj temi pročitajte pod linkom:

http://www.slobodnadalmacija.hr/Šibenik/tabid/74/articleType/ArticleView/articleId/91471/Default.aspx

Ali ako i ne pročitate, nećete ništa propustit…jer ste se sličnih izjava načitali od ‘71 na ovamo.

Ipak ovom problemu nazire se kraj.
Kako stvari stoje, na liniji Knin-Promina-Drniš-Šibenik, živi sve manje i manje ljudi, tako da nama koji ostanemo, ionako neće biti priša na putu prema Šibeniku.
Oni koji bi češće trebali putovati prema Šibeniku, kad zbroje sve što ih veže za Prominu I tjera iz nje…. Ipak se odlučuju za odlazak…Lakše je plaćati stan u Šibeniku, Splitu ili Zadru, nego troškove putovanja prema tim odredištima.

Uglavnom, ova cesta je debelo zakasnila, a prjelomni trenutak “ostati ili otići” iz ovog kraja daleko je iza nas.

Nezaposlenost u Promini zadnjih dana sve više raste….a novih radnih mjesta na vidiku nema (osim u staračkom domu).

Nažalost, dogodit će se situacija kao i u Marasvinama gdje se godinama čekala voda, a samo su je četiri stanovnika-četiri kuće i dočekale.

Sada se oni koji su ostali, i oni koju su otišli mogu na Stipandan kada se okupe u selu zapitati:

“Da li je vrijedilo čekati?”




Oznake: Brza cesta Šibenik-Drniš-Oklaj-Knin

- 20:00 - Komentiraj post (0) - Link posta

četvrtak, 17.12.2009.

Brza cesta Šibenik-Drniš-Knin-Granica BiH

Brza cesta iz naslova bila je tema nekoliko mojih postova.
Doduše, ja sam tu cestu uvijek nazivao „Brza cesta Šibenik-Drniš-Promina-Knin-Granica BiH.
Spominjanje-naglašavanje Promine, nije bilo slučajno, jer se svako malo spominjala i varijanta preusmjeravanja brze ceste na „drugu stranu“ planine Promine.
Preusmjeravanje plinovoda, najbolji je primjer kako se planovi „preko noći“ izmjene, i za nas sanjani projekti budućnosti…nestanu baš kao i svi snovi.

Pod jednim komentarom navedena je zamolba da postavim na blog veću kartu Promine, na kojoj je ucrtana brza cesta.

Dobio sam na početku godine od čitatelja promina.blog.hr-a (kojem se ovim putem zahvaljujem-nadam se da još uvijek čita blog) detaljniju kartu brze ceste, ali nekako mi se činilo da od gradnje iste neće biti ništa, pa je karta cijelo vrijeme „spavala“ u mojoj arhivi.

U zadnje vrijeme, projekti brze ceste opet se vade iz arhiva.
Skida se opet na neko vrijeme sa njih prašina….ili bolje rečeno diže se oko njih prašina za dnevno političke potrebe.

Nedavno su se sastali gradonačelnici gradova i načelnici općina kroz koje prolazi brza cesta, i uočeni razni nedostatci koje bi trebalo riješiti…..

Ono što sam u prvom pregledu projekta prije skoro dvije godine uočio i komentirao na blogu, ali i upozorio sadašnjeg Načelnika… problem je što u Promini nije nigdje predviđen priključak na brzu cestu!

Kako sam nedavno saznao, naš se Načelnik angažirao, i prema tim „neslužbenim“ informacijama, ulaz na Brzu cestu trebao bi biti negdje kod Bobodola, u blizini nove industrijske zone.

Eto, za sve one koje zanima kuda bi trebala proći brza cesta….preko čijeg vinograda, pored čije smokvice….preko čije ogradice sa najboljim rastićima, pored čijeg voćnjaka….tu su karte sa ucrtanom trasom brze ceste…

Photobucket

Photobucket



Oznake: Brza cesta Šibenik-Drniš-Oklaj-Knin

- 12:00 - Komentiraj post (0) - Link posta

ponedjeljak, 26.03.2007.

Šibensko-Kninski župan Goran Pauk o brzoj cesti Šibenik-Knin

Prije nekoliko dana Prominu i Drniš posjetio je Župan Šibensko-kninske županije.
Pala su tu razna obećanja i pogledi na budućnost drniškog i prominskog kraja.
Meni je zanimljiva priča vezana uz gradnju brze ceste Šibenik-Drniš-Promina-Knin.

Toliko se u medijima o njoj priča i piše da bi na kraju sam Župan izjavio:

"Kako bi buduća žila kucavica Šibenske županije ušla u program Hrvatskih cesta od 2008. do 2012. godine treba izraditi studiju kojom će se utvrditi točna trasa".

Eto nakon tolikih napisa u medijima posljednjih nekoliko godina o brzoj cesti i početku njene gradnje, još se nezna ni njena trasa!

Već sam nebrojeno puta pisao o Brzoj cesti, a vi komentirali, o čemu svjedoči i moj post Brza cesta Šibenik-Drniš-Promina-Knin u kojem sam zabilježio svako spominjanje izgradnje ceste u zadnje dvije godine.
Pročitajte taj post pa će te vidjeti da smo se mi već odavno trebali voziti tom cestom, po izjavama političara.
Čak još davne 2004. godine!


Na web stranici Radio Drniša pod ovim linkom možete pročitati malo više o posjetu župana Pauka Drnišu.

Isti dan Župan je posjetio i Prominu, ali na Radio Drnišu o tome nemožete pročitati ništa.

Ako je Radio Drniš jednim djelom u vlasništvu i Općine Promina, malo me čudi zašto je bio problem spomenuti kojom riječju i posjet Župana Pauka Promini i koju njegovu izjavu vezanu za Starački dom?

Nadam se da mi novinarka Matilda Jelčić (koja je napisala članak na Radio Drnišu) ovo neće zamjerit, jer sam inače jako zadovoljan njenim praćenjem događaja u Promini.

Komentar gospodina Ivana (pod predhodnim postom) je bio ujedno i pitanje u vezi trase Brze ceste.
Pod postom čiji sam link napisao, a odnosi se na gradnju Brze ceste, vjerojatno ćete u komentarima pronaći odgovor na svoje postavljeno pitanje u vezi trase.

Ako me pitate da li posaditi masline ili ne?

Svakako je najbolje da ih posadite.

Zašto?

Znate da naši političari najbolje znaju iskoristiti situacije u kojima kupuju povoljno parcele na kojima se trebaju raditi objekti od Državnog značaja, te ih nakon određenog vremena nekoliko puta skuplje "ustupiti" Državi.

Ako je to za njih ispravno, ali i za neke (naše političare) koji su u Promini prije godinu dana pokušali napraviti isto na trasi "Brze ceste"... šta onda reći?

Najbolji primjer za to možete naći pod linkom posta I sad su oni pametni? u kojem sam pisao na tu temu.

Valja nam se učiti na tuđim "greškama"!

Oznake: Brza cesta Šibenik-Drniš-Oklaj-Knin, općina promina

- 20:23 - Komentiraj post (5) - Link posta

četvrtak, 25.01.2007.

Ponavljanje gradiva iz povijesti Promine

Nepoznavanje povijesti često nas dovodi do ponavljanja grešaka naših pradjedova.
Čitam komentare pod postom «Brza cesta Šibenik-Promina-Knin opet u medijima», i primjećujem da su razmišljanja nekih komentatora ostala na razini razmišljanja Prominaca prije sto godina.

Prije stotinjak godina, Promina je bila još više prometno izolirana.
Vjerojatno bi takva ostala još dugo da nije bilo izgradnje HE Miljacke.
Dijelovi za gradnju elektrane mogli su se dopremati željeznicom do Velušića, ali od željezničke postaje do elektrane transport je bio nemoguć zbog uskih seoskih putova.
Put je od Čitluka do HE Miljacke bio toliko uzak, da se niti karom nije moglo proći!

Tadašnji poduzetnici koji su gradili elektranu ponudili su da će snositi sve troškove gradnje-proširivanja puta i otkupa zemljišta od vlasnika.
Planiralo se izgraditi put u širini od četiri metra, što je za ondašnje prilike bilo kao da se danas grade četiri trake brze ceste.

Premda su graditelji ponudili i pet puta veću cijenu vlasnicima zemlje od uobičajene, oni je nisu željeli prodati.

Na kraju, pošto se radilo od cesti od državnog značaja, zemlja je sudskim putem izvlaštena od strane «tvrdokornih» vlasnika.

Zanimljivo je kako su ondašnji načelnik i donačelnik Ćorić i Škovrlj optuživani da su se oni u cijeloj toj gradnji ceste najviše okoristili.

Kasnije su vlasnici elektrane u dokovoru s Općinom Kistanje pristupili gradnji ceste preko Brljana.
Ta cesta je pomogla Promincima da lakše prevezu svoje vino do Like koja je bila najveći kupac «Prominskih proizvoda».

Gledajući nakon sto godina kako su reagirali stari Prominci na gradnju cesta u Promini mogu se samo nasmijati jer je to vrijeme u dalekoj prošlosti iza nas.

Čitajući komentare u vezi gradnje brze ceste kroz Prominu, nije mi do smijeha, jer vidim da baš ništa iz te lekcije povijesti nismo naučili.


Oznake: Brza cesta Šibenik-Drniš-Oklaj-Knin, HE Miljacka, Čitluk

- 11:38 - Komentiraj post (8) - Link posta

srijeda, 24.01.2007.

Brza cesta Šibenik-Promina-Knin opet u medijima

Brza cesta Šibenik-Oklaj-Knin je priča koju mi u Promini rado volimo poslušati.
Kako djeci lijepo zvuči priča prije spavanja, tako i nama priča o brzoj cesti popunjava vrijeme prije svakih izbora.

"Ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalemta u utorak je i službeno otvorio radove na gradnji 350 metara dugog tunela Ploče kroz brdo Trtar kod Šibenika koji su počeli prije dvadesetak dana".

"Tunel je dio spojne ceste Šibenik - Tromilja na koju će se nastavljati postojeća cesta za Drniš. Bit će to prva dionica buduće brze ceste Šibenik - Drniš- Knin koja bi, kako je planirano, kod Žitnića mijenjala pravac i do Knina bi prolazila preko Oklaja. To bi znantno olakšalo i skratilo putovanje od Šibenika do Knina i kvalitetno bi povezalo glavna središta Šibensko-kninske županije".

Ako malo bolje pročitamo članak koji je objavljen u Jutarnjem listu, možemo primjetiti i sljedeće:

"Financiranje gradnje te ceste sigurno ćemo uvrstiti u sljedeći trogodišnji plan gradnje cesta u Hrvatskoj - rekao je Kalmeta".

Cijeli članak pročitaje u Jutarnjem listu pod linkom.

Možda brza cesta i ne krene baš brzo prema Promini, ali i izgradnja samog tunela dosta nam skraćuje put prema moru.
Same najave gradnje brze ceste već su povećale broj kupaca građevinskih parcela u šibenskom zaleđu.
Najbolji primjer za te moje tvrdnje Vam je Pakovo selo u kojem se primjećuje sve veći broj kuća u izgradnji.

Kako se realizacija brze ceste bude bližila svom krajnjem cilju- bržem spajanju Šibenika i Knina, tako će i interes za ove naše "cestovno izlolirane" krajeve sve više rasti.


Oznake: Brza cesta Šibenik-Drniš-Oklaj-Knin

- 17:12 - Komentiraj post (6) - Link posta

subota, 06.01.2007.

Šibenski list sa vijestima vezanim za Prominu

Ukoliko kupite ovih dana Šibenski list (od 04.01.2007) naići će te na nekoliko zanimljivih informacija koje su direktno ili indirektno vezane za Prominu.
Pošto ja nemam pretplatu na web izdanje lista, ja Vam donosim samo skraćene dijelove tekstova.

Pa krenimo redom:

Krenula je izgradnja brze ceste Šibenik-Drniš-Oklaj-Knin.

O tome nam piše članak pod naslovom:

"Počeo proboj tunela Ploča kroz Trtar "

Gradnja prometnice i tunela košta oko 50 milijuna kuna, koje je osiguralo Ministarstvo mora, prometa, turizma i razvitka, a radovi bi trebali biti završeni do kraja lipnja ove godine.
Dok je Hidroelektra dobila posao proboja tunela, tvrtka PZC Split radit će na asfaltiranju nove ceste




Starački dom u Oklaju tema je članka:

"DOM ZA STARE I NEMOĆNE OSOBE U OKLAJU VEĆ PET GODINA TRUNE - OBNOVLJEN"

"Svi bi trebali shvatiti da za problem doma, ako ga se uopće želi riješiti, treba zajednički napor. Ja sam učinila sve što sam mogla, odstupila sam jer vidim da nikome nije stalo do uspjeha - kazala je Senka Knežević".



Sad malo o prominskoj "divljini"!

Skradinski buk postao je pretjesan za sve zainteresirane turiste koji žele upoznati ljepote Krke.
Autor niže navedenog teksta nas naslovom uz fotografiju smješta u zanimljivo područje NP "Krka".

"OTKRIVANJE DIVLJINE - PROGRAMIMA NP KRKA ZA 2007. TURISTI KREĆU U NOVE AVANTURE"

"Prošle je godine NP Krka obišlo više od 650 tisuća posjetitelja, pa je glavni cilj uprave rasteretiti najpoznatije odredište, Skradinski buk, i gostima otkriti nove mogućnosti pustolovine ‘zelenom ljepoticom’"


Eto, sad će nam našu "divljinu" poremetit urbani turisti.
Dosta smo divljali na slapovima rijeke Krke, došlo je vrijeme da nam NP "Krka" otvori vidike u jedan sasvim novi svijet.

Preporučam autoru teksta da u sljedećem broju donese iscrpna uputstva za turiste npr:

"Kako preživjeti u Promini?",
"Običaji i vjerovanja ljudi koje civilizacija tek otkriva"

Ili možete napisati tekst pod naslovom:"Prvi turisti uspješno preživjeli posjet Promini".

Ako je divljaštvo to što će privući ljude u Prominu, radije nas više ne spominjte u svojim člancima.







Oznake: Brza cesta Šibenik-Drniš-Oklaj-Knin, Dom za starije i nemoćne osobe u Oklaju, NP Krka

- 16:10 - Komentiraj post (5) - Link posta

utorak, 02.01.2007.

Brza cesta Šibenik-Drniš-Promina-Knin

Brza cesta iz naslova bila je tema nekoliko mojih postova.
Pod jednim komentarom navedena je zamolba da postavim na blog veću kartu Promine, na kojoj je ucrtana brza cesta.
Moram napomenuti da je trasa brze ceste označena sa dvije paralelne isprekidane svjetlocrvene linije.
Trasa željezničke pruge koja bi prolazila kroz Prominu, a prelazila Krku malo poviše Brljana označena je sa dvije paralelne isprekidane linije ljubičaste boje.

Ukoliko Vas zanima planirana trasa brze ceste Šibenik-Drniš-Oklaj-Knin, ili trasa željezničke pruge koja bi trebala prolaziti kroz Prominu posjetite link.

Ako Vas zanimaju svi postovi na promina.blog.hr-u u kojima sam spominjao brzu cestu "Šibenik-Drniš-Oklaj-Knin, posjetite sljedeće linkove (postovi su složeni od najnovijih do najstarijih):



Razminira se dio buduće trase "Brze ceste Šibenik-Drniš...."
http://promina.blog.hr/2012/03/1630248580/brza-cesta-sibenikdrnisprominakninipak-se-krece.html 08.03.2012.

Što nam donosi novi prjedlog Prostornog plana Županije?
http://promina.blog.hr/2011/01/1628898142/sto-nam-donosi-novi-prjedlog-prostornog-plana-zupanije.html 01.2011.


„Studije o utjecaju na okoliš zahvata:Brza cesta Šibenik-Drniš-Knin-granica BiH,dionica: Tromilja-granica BiH“
10.2010.

Šibensko-Kninski župan Goran Pauk o brzoj cesti Šibenik-Knin 26.03.2007.

Ponavljanje gradiva iz povijesti Promine 25.01.2007.

Brza cesta Šibenik-Promina-Knin opet u medijima 24.01.2007.

Počeo proboj tunela Ploča kroz Trtar post objavljen 06.01.2007

Brza cesta Šibenik-Drniš-Oklaj-Knin post objavljen 01.08.2006.

Brza cesta Šibenik-Drniš-Knin post objavljen 15.05.2006.

Brza cesta Šibenik-Drniš-Oklaj-Knin post objavljen 30.12.2005


Ovaj post sam napisao kako bi svi oni koje zanimaju informacije koje sam objavio na Blogu o brzoj cesti, jednostavnije mogli doći do njih.



Oznake: Brza cesta Šibenik-Drniš-Oklaj-Knin

- 20:50 - Komentiraj post (2) - Link posta

utorak, 01.08.2006.

Brza cesta Šibenik-Drniš-Oklaj-Knin

Malo sam pretraživao internet i pronašao ovaj članak, ovjavljen u Večernjem listu prije skoro mjesec dana (07.07.2006).

Ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta, najavio je proboj tunela kroz brdo Trtar, koji je dio buduće ceste od Šibenika do Tromilje.
Gradnja tunela dugog 350 metara i ceste do Tromilje koštat će 115 milijuna kuna, a bit će dovršena do sljedećeg ljeta.
Usput je obećana i rekonstrukcija ceste od Pakova Sela do Drniša te gradnja nove trase ceste Šibenik-Drniš-Knin ispod planine Promine i novog mosta preko Čikole.

Oznake: Brza cesta Šibenik-Drniš-Oklaj-Knin

- 23:37 - Komentiraj post (5) - Link posta

ponedjeljak, 15.05.2006.

Brza cesta Šibenik-Drniš-Knin

Prenosim iz "Šibenskog lista"

"Još u rujnu 2004. godine župan Duje Stančić, zajedno s Igorom Malyem, Šibenčaninom i pomoćnikom ministra Kalmete za promet, te Zdravkom Livakovićem, državnim tajnikom za razvitak u Kalmetinom superministarstvu, najavio je kako će se dionica brze ceste od čvora Šibenik do Tromilje izgraditi zajedno s autocestom, a da će se i dio od Tromilje prema Drnišu početi (g)raditi u 2005. godini!
Autocesta je zaista i završena u najavljenom roku, ali dio brze ceste do Tromilje ne samo da nije napravljen, nego nije ni započeo, kao što nije ni probijen tunel Ploča kroz Trtar u dužini od 350 metara".

Cijeli članak pogledajte pod linkom.



Oznake: Brza cesta Šibenik-Drniš-Oklaj-Knin

- 22:38 - Komentiraj post (0) - Link posta

petak, 30.12.2005.

Brza cesta Šibenik-Drniš-Oklaj-Knin

Često se u zadnjih nekoliko godina spominje izgradnja brze ceste na dionici Šibenik-Knin. Problem je jedino kojom trasom bi prošla cesta od Drniša do Knina.
Za razvoj Promini brza cesta Šibenik-Drniš-Oklaj-Knin bi dosta značila.
Danas sam pročitao članak u časopisu "Rotonda" koji će sve vas koji ste iz Promine vjerojatno zanimati i razveseliti.

Članak prenosim u cjelosti

*********************************************************
ŠIBENSKO-KNINSKI ŽUPAN DUJE STANČIĆ O KVALITETNIJEM POVEZIVANJU ŠIBENIKA S DRNIŠEM I KNINOM

Približiti Zagoru moru

Naš prioritet mora biti izgradnja potpuno nove moderne prometnice Šibenik-Drniš-Knin sve do granice s BiH. Ona će za županiju značiti isto ono što je Dalmatina za Hrvatsku. Drugim riječima, skratit će put od Šibenika do Knina za 20 minuta. Nadalje, izbjeći ćemo Moseć kao jedan od najkritičnijih djelova sadašnje trase premošćivanjem rijeke Čikole. Buduća dionica oživit će i sela na oklajskom području. Osim izgradnje nove prometnice, nećemo zanemariti ni obnovu postojeće D-33 Šibenik-Drniš-Knin. U planu nam je poboljšanje mreže cesta na području Civljana, pa čak i Vrlike premda se ona nalazi na teritoriju susjedne županije. Naš cilje je jasan, približiti Zagoru moru-izjavio nam je Duje Stančić.

**********************************************************

Moram nešto napomenuti vezano uz Zagoru. Dalmatinska zagora je naziv koji se često spominje u nas, premda je granica Dalmatinske zagore rijeka Čikola. Drniš je na smoj granici Zagore, dok Promina, Knin i Vrlika nikako ne spadaju u nju.

Današnji broj Šibenskog lista donosi intervju sa Županom Dujom Stančićem u kojem se spominju planovi Šibensko-Kninske županije za 2006.godinu.
Pročitajte cijeli članak.

Oznake: Brza cesta Šibenik-Drniš-Oklaj-Knin

- 09:09 - Komentiraj post (3) - Link posta

<< Arhiva >>






Promina blog
  • LL

Opis bloga

  • Promina blog postoji od 19.03.2005. godine, nešto više od deset godina.
    Teme su vezane uz život u Promini.....ali, tu su i druge razne teme koje su mi se u određenim trenutcima učinile zanimljivim...
    S. Sarić

    «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»


    Pomoću sljedećih linkova, saznajte nešto više o Promini.

    Gdje je Promina?

    Galerija promina.blog.hr


    Fotografije generacija iz škole:
    Stare slike Promine






    Video snimke:


































    Projekti čiju realizaciju očekujemo:









    «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»


Općina Promina









  • «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»


.....

  • ......
    .......



    «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»


    Statistika posjeta promina.blog.hr -u kroz godine








    «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»





    «««««««««««»»»»»»»»»»»»»»



    E-mail-Urednik promina.blog.hr-a:
    promina.blog.hr@gmail.com


    Zadnji postovi

...


.........................................................................Promina blog - promina.blog.hr© 2005.-2023. sva prava pridržana Urednik promina.blog.hr-a: Sanimir Sarić