NOVOSTI IZ SVIJETA PLASTIKE Br. 39
Nakon široke kampanje poticanja stavljanja eko oznaka te upozoravanja na tzv. ekološke opasnosti, potrošači se sve više okreću ekološkim proizvodima i za to su spremni više platiti.
Najnoviji primjer nam dolazi iz
Poljske. Nakon provedene kampanje, napravljeno je ispitivanje javnog mnijenja te je utvrđeno da 90 % Poljaka vodi računa o okolišu, a njih 62 % izjavljuje da umjesto vrećica koriste platnene torbe.
Ono što je iznenađujuće, potrošači uopće nemaju problema s time što te vrećice i torbe moraju plaćati.
Također je utvrđeno da 52 % Poljaka preferira papirnate vrećice u odnosu na plastične vrećice i uopće im za pojedinu nije teško platiti 50 € centi (oko 3,7 kn). Također, prema istom istraživanju, čak 82 % Poljaka spremno je platiti više za vrećice koje nose eko logo
Prijatelj okoliša (pol.
Przyjazny dla środowiska), a čak 62 % njih vjeruje kompanijama koje izjavljuju da se brinu o okolišu. Ipak, samo njih 20 % vodi računa o eko oznaci na proizvodu prije no što odluči taj proizvod kupiti.
Komentar autora bloga:
Evo tipičnog
greenwashinga! Najprije se papirnate i platnene vrećice proglase ekološki prihvatljivijima, a zatim se pokrene cijela kampanja s lažnim označavanjem i naravno, rezultat uopće nije začuđujući. Osim što se ekološki najprihvatljiviji proizvod (plastična vrećica) prešućuje, prešućuju se i sve ekološke i energijske mane druga dva proizvoda (papirnate vrećice i platnene torbe). Na žalost, Poljaci će to ubrzo shvatiti - ekonomski (u svojim novčanicima), ekološki (na odlagalištima), higijenski (sa svojim prljavim platnenim torbama).
Izvori:
CEE Packaging
Animated Flags