petak, 08.04.2011.

Brak M. B.

Radnički dom, Radnički trg 2 (kod tržnice), petak 08.04.2010. u 21.00 h

Brak Marije Braun (Die Ehe der Maria Braun)(1978.)

Photobucket

Režija: Reiner Werner Fassbinder
Scenarij.: Peter Märthesheimer, Pea Fröhlich, prema ideji R. W. Fassbindera
Uloge: Hanna Schygulla, Klaus Löwitsch, Ivan Desny, Gottfried John, Elisabeth Trissenaar, Gisela Uhlen, George Byrd

Photobucket

Nekoliko mjeseci nakon svršetka II. svj. rata, Maria Braun dobije vijest da joj je voljeni muž Hermann poginuo te se upušta u vezu s amer. crnačkim vojnikom Billom. Hermann se iznenada vraća i završi u zatvoru, priznavši Billovo ubojstvo koje je iz nehata počinila Maria. Ona započne karijeru poslovne žene, želeći steći imutak koji će im omogućiti ugodan život po njegovu izlasku iz zatvora...

Photobucket

Sižejno se oslanjajući na tradiciju holivudske melodrame, napose D. Sirka, Fassbinder je kreirao film koji istu tradiciju ugl. iznevjerava, zauzevši distanciranu autorsku poziciju spram likova i zbivanja.

Opora, mjestimično i turobna intonacija, kao i dominantna emocionalna suzdržanost protagonistice dodatno razgrađuju preuzet žanrovski model. Tematizirajući individualnu sudbinu snažne junakinje posvećene cilju, F. povlači usporedbu između nje i poslijeratne SR Njemačke: Maria Braun tako simbolizira Njemačku koja je, oslanjajući se na amer. pomoć, doživjela gosp. preporod, ali »izgubila dušu«.

Photobucket

Kobni završetak filma doima se kao autorova poruka o konačnim posljedicama takva stanja, no može se čitati i u kontekstu rodne teorije. Naime, činom žrtvovanja Marijin muž približava se tradic. ženskoj ulozi, dok Marijino posvećenje karijeri tradicionalno odgovara muškoj ulozi. Po izlasku iz zatvora muž se ne vraća ženi prije nego što sam zaradi novac i tako povrati izgubljen rodni status, no kako žena ne odustaje od karijere posljedica je bračna zajednica koja se sastoji od dvaju »rodnih muškaraca«.

Photobucket

Stoga se završna eksplozija, koja okončava takav brak, može shvatiti i kao autorov komentar o rodnoj prirodi bračnih odnosa. Kritika je (npr. F. Truffaut) kao posebnu vrijednost filma naglašavala upravo autorov ravnopravan tretman ženskih i muških likova.

(izvor: D. Radić, HFL)

- 19:03 -

Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Opis bloga

kino klub slavonski brod