srijeda, 17.12.2008.
Radnički dom, Radnički trg 2 (kod tržnice), petak 19.12.2008. u 21.00 h
Bijeli Božić (White Christmas)(1954.)
Režija: Michael Curtiz
Scenarij: Norman Krasna, Norman Panama
Uloge: Bing Crosby, Danny Kaye, Rosemary Clooney, Vera Ellen, Dean Jagger, Mary Wickes, John Brascia, Anne Whitfield
Nakon odlaska iz vojske nakon 2. svjetskog rata, Bob Wallace i Phil Davis izvode popularnu plesno-pjevačku predstavu. Uskoro Phil upoznaje Boba s lijepim sestrama, Betty i Judy, koje također imaju svoju plesno-pjevačku točku. Kada Betty i Judy odlaze u Vermont izvesti svoj božićni show. Bob i Phil odlaze s njima kako bi pronašli svoga bivšeg zapovjednika iz 2. svjetskog rata, generala Wawerlya...
Mjuzikl, igrano-filmski žanr u kojem se pjeva i pleše. Ili žanr čija se narativna struktura temelji na onoj romantične komedije, te se pjeva i pleše, pa je riječ o glazbenoj komediji. Ili, treće i najuže, američki glazbeni film, jer je u ostalim zemljama taj žanr imao najmanje uspjeha od svih, pa je Amerika praktički proizvela 4/5 te filmske vrste. Žanr se oblikovao ustaljenjem zvučnog filma početkom 1930-ih (Warner Brosov 'The Jazz Singer', prikazan 6.listopada 1927., označava istovremeno rađanje zvučnog i glazbenog filma), a uobičajeno nastavljao na kazališnu tradiciju mjuzikla.
Baš kao i u ovom filmu i u ostalim mjuziklima se sadržajno često bavi životom glazbenih i plesačkih profesionalaca što dramaturški opravdava glazbene i plesne točke u filmu. Kasnije, 40-ih i 50-ih, kad se forma oslobodi, pjevači i plesači će koristiti svaki slobodan prostor za svoj nastup, pa će te nastupne točke uglavnom označavati idealizacijske trenutke u životu junaka.
U SAD-u 40.-ih i 50-ih godina prošlog stoljeća svaki studio ima svoj prepoznatljivi glazbeni stil i vlastitu garnituru zvijezda: Paramount i Bing Crosby, 20th Century Fox i Shirley Temple, Alice Faye, MGM i Ernst Lubitch, Eleanor Powell, Fred Astaire, dok Walt Disney započinje dugometražni animirani film uvijek obogaćen hitoidnim glazbenim brojevima.
Film je snimljen 1954. godine, u njemu glume tadašmje velike zvijezde Bing Crosby i Danny Kaye koji izvode pjesme Irvinga Berlina, uključujući i naslovnu "White Christmas". Film je režirao Michael Curtiz, daleko poznatiji po režiji Casablance, dok se kod ovog filma može reći da je šablonski odradio posao. U filmu također glume Rosemary Clooney i Vera-Ellen. Film je nominiran za nagradu Oscar u kategoriji najbolje glazbe i najbolje originalne pjesme (Irving Berlin).
- 22:13 -
petak, 12.12.2008.
Intriga droge i alkohola u rocku
Radnički dom, Radnički trg 2 (kod tržnice), petak 12.12.2008. u 21.00 h
Paluba7 vas poziva na audiovizualnu tribinu
Intrige droge i alkohola u rocku
gosti: Dubravko Šef, Zlatko Burić, Željko Brezičević
- 18:24 -
petak, 05.12.2008.
Poštanska kočija
Radnički dom, Radnički trg 2 (kod tržnice), petak 05.12.2008. u 21.00 h
Poštanska kočija (Stagecoach)(1939.)
Režija: John Ford
Scenarij: Dudley Nichols, prema pripovijesti E. Haycoxa Kočija za Lordsburg
Uloge: John Wayne, Claire Trevor, Thomas Mitchell, George Bancroft, Andy Devine, John Carradine, Louise Platt
Divlji zapad 1980-ih. U poštansku kočiju koja kreće u Lordsburg, ukrcavaju se raznoliki i teško uskladivi putnici: Dallas, djevojka iz saloona protjerana iz grada, liječnik alkoholičar Boone, mlada trudnica Lucy koja putuje svom suprugu, konjičkom časniku, južnjački kockar Hatfield, prodavač viskija Peacock i Gatewood, činovnik koji je pokrao svoju banku. Ubrzo im se priključuje odbjegli zatvorenik Ringo Kid, koji se želi obračunati s braćom Plummer, ubojicama njegovog brata. Putovanje kroz nenaseljenu pustoš ispunjeno je mnogim opasnostima, za neke bi mogli biti krivi i sami putnici, dok se neke mogu i neočekivano dogoditi.
Do tog trenutka najuspjeliji Fordov zvučni film i prvi vestern koji je režirao nakon 1926., sadržava najkarakterističniji tip radnje i temu dotadašnjeg redateljeva opusa - putovanje čiji završetak koincidira s raspletom, i prikaz skupine ljudi suočene s opasnostima, oboje s ciljem da se otkrije istinska priroda pojedinca, u ovom filmu s usredotočenjem na rehabilitaciju mladića izvan zakona i djevojke sumnjiva morala. zbog potonjeg lika, te odnosa većone putnika prema njoj tvrdi se da je na autore utjecala čuvena novela smještena u doba francusko-pruskog rata Naša Dunda Guy de Maupassanta.
Samo je putovanje vrsno dočarano, radnja je realistički i spektakularno uklopljena u krajolik (poznata Dolina spomenika ovim filmom postaje "zaštitni znak" i J. Forda i vesterna), što s prizorima jačanja pustinjskog vjetra i napada indijanaca (Apači) filmu daje karakter epopeje. Karakterizacija likova učvrstila je tipologiju i stereotipe žanra, velikim dijelom kroz ondašnju Fordovu glumačku ekipu (Mitchell, Carradine, Devine, Wayne).
Mnogi povjesničari film smatraju prvim natprosječno uspjelim vesternom, djelom koje apsolutno nadilazi prethodne "konjske opere" i priče s motivom opere, te koje poetičnošću i istančanom psihološkom razradom značajno utječe na daljnji kreativni razvoj žanra i začinje "supervestern". Manji dio njih smatra da je film precijenjen, jer je Ford zapao u pripovjednu shematičnost pasivno slijedeći scenarij svojega, u ono doba stalnog suradnika D. Nicholsa. John Wayne je filmom postao zvijezda (dugo se pogrešno tvrdilo da je to njegova prva uloga). Od sedam nominacija za Oscara, nagrađeni su sporedna muška uloga (Th. Mitchell) i glazba (adaptacija američkih folk pjesama iz 1880-ih). Godine 1966. G. Douglas režirao je istoimeni remaje.
(izvor: A. Peterlić, HFL, 2003.)
- 17:02 -
Program Kino kluba Paluba7 za prosinac 2008.
5.12. Poštanska kočija (Stagecoach, 1939.)
režija: John Ford
12.12. Intrige droge i alkohola u rocku
audiovizualna tribina
19.12. Bijeli božić (White Christmas, 1954.)
režija: Michael Curtiz
Projekcije su petkom u 21.00 h u Radničkom domu, Radnički trg 2 (kod tržnice)
- 09:50 -