Velegrad (danju)
U svjetlu zalazećeg sunca.
Snimio: Vanja Snimio: Vanja Snimio: Vanja Snimio: Vanja Snimio: Vanja Oznake: pošta, glavni kolodvor, centar, Sunce, velegrad |
Protest ili ... ?Stepenice na prilazu 2. peronu na Glavnom kolodvoru. Snimio: Vanja Prije nekoliko sam dana stigao vlakom na Glavni kolodvor i to na 2. peron od kojega se do glavne zgrade i grada mora unim uzanim stepeništem i prolazom ... i iznenadio sam se kad sam posred stepeništa zatekao na ogradu zaključani bicikl! Pitam se da li je to možda izraz nečijeg protesta (možda zato što ne postoji neka rampa ili lift kojima bi se na ugodniji i primjereniji način moglo dostupiti na 2. i 3. peron od glavne kolodvorske zgrade ... ili je to pak čin bezobrazluka u stilu "Baš me briga što drugima smeta!". Eto, zaista ne znam što bi to moglo biti, možda je ipak protest? Što vi mislite? Bicikl iz ove perspektive izgleda kao neko čudovište razjapljenih usta .... Snimio: Vanja Snimio: Vanja Oznake: glavni kolodvor, željeznica, bicikl, ograda, smetnja, protest |
Opet kasni
Neki šaljivdžija koji vjerojatno često koristi vlak izradio je naljepnicu sa natpisom "Opet kasni" i logom tvrtke "Hrvatske željeznice putnički prijevoz" i priljepio ju na četvrtom peronu zagrebačkog kolodvora.
A kako bi situacija bila još zabavnija, ovu sam fotku snimio točno u trenutku kada je preko razglasa najavljeno da vlak iz Novske, Ivanić Grada, Dugog Sela, Sesveta kasni u dolasku 20 minuta. Glavni kolodvor, 4. peron. Snimio: Vanja Oznake: željeznica, kasni, glavni kolodvor, vlak |
Zimska b/w elegancijaTrg kralja Tomislava. Snimio: Vanja Pored Glavnog kolodvora. Snimio: Vanja Oznake: glavni kolodvor, ljepotica, moda, Zima |
Koga briga za četvorku!
Taj je korak u reanimaciji očito suvišan ...
Glavni kolodvor, peron 6. Snimio: Vanja Oznake: reanimacija, glavni kolodvor, plakat, 4 |
Novogodišnja automatizacija
Stigla nam je i nova godina, krenimo u nju laganim korakom, prepustimo se njenom toku ...
A za početak, evo jedne prigodne pričice. Rijetko svraćam do Glavnog kolodvora, na žalost, u mojim svakodnevnim kretanjima mi željeznica ovakva kakva jest ne može pomoći ni na koji način tako da do kolodvora svratim tek usputno. A razlog za ovaj praznični posjet je bio novi vozni red koji je stupio na snagu još početkom prosinca ... Dobra stvar vezana uz njega je da se prigradski vozni red sada može dobiti besplatno (prije je cijena bila 1 kunu), a loša je vijest da ga je zbog toga teško naći jer ga ljudi masovno uzimaju ... No, uz praznike na kolodvor je stigla i božićna jelka koja je vrlo diskretno gurnuta pred jedna od kolodvorskih vrata (valjda ne ometa mnoštvo putnika u kretanju po peronu .. na fotki se dobro vidi gužva ) ... a uz jelku je stigao i prvi prvcijati automat za kupnju željezničkih karata! Isprva sam pomislio da on služi samo za ukras, pogotovo što je bio zagrađen snjegovićem i reklamnim natpisom, no kad sam za probu pritisnuo tipke činio mi se posve funkcionalnim. Javite ako je netko od vas uspio kupiti voznu kartu pomoću njega! (sad nam još samo ostaje da vidimo kako će izgledati prvi ZET-ov automat za kupnju karata ... takve mašine postoje u ostatku svijeta već desetljećima, no neke stvari kod nas dolaze jaaaaaaaaaaaaako sporo ) Jelka u kutu . Snimio: Vanja Automat u kutu ... Snimio: Vanja Oči u oči sa automatom. Snimio: Vanja Oznake: željeznica, glavni kolodvor, automat, Advent, jelka |
Train(station)spotting |
Bakica ide na jug ...Glavni kolodvor, prekjučer. Snimio: Vanja ... možda kao u onom čuvenom filmu Vincija Anžlovara, prvom igranom filmu snimljenom u Sloveniji nakon osamostaljenja, kojeg sam tamo negdje u osvit našeg "domaćeg" rata gledao u kinu Central. Prisjetimo se tog filma ovako, ovako i ovako! ... a ovih ću dana i ja malko na jug, do Fužina, na međunarodni susret esperantskih obitelji kojeg ove godine organiziramo moja familija i ja. Ali, bit će tu i tamo i pokoji novi post, iz zalihe koju sam napravio proteklih dana! Oznake: bakica, jug, glavni kolodvor, putovanje, ljeto |
Vlakom prema jugu (u počast odlazećem ljetu)
Za razliku od izbjeglica koji se vlakom (i svim drugim sredstvima) kreću prema zapadu, ja sam protekloga vikenda, sa obitelji mi, krenuo prema jugu. Također vlakom.
I dok smo mi spavali u kušet kolima, u auto vagonu se za nama vozio i auto, jer smo ga trebali kako bismo dostigli Zaostrog, mjestašce na krajnjem jugu Makarskoga primorja. Zašto baš Zaostrog, sigurno se pitate vi ... nije bitno, odvraćam ja, uz nešto malo "posla" kojeg smo tamo morali obaviti, većinu vremena smo ipak proveli uživajući u suncu i toplome moru kojim nas je obdario posljednji ljetni vikend. Ali, vratimo se mi malo na sami naslov, odnosno putovanje vlakom prema jugu. Umjesto da smo se, kao svi pravi hrvati, na jug uputili autom, mi smo se ipak odlučili na ovakav spoj vlaka i auta. S jedne strane zato da bih si uštedio 4 sata sjedenja u autu i učinio samo putovanje ugodnijim (a sve to za samo 77 kuna koliko košta prijevoz auta!), a sa druge kako bih si ženi i djeci priuštio iskustvo spavanja u vlaku, jednu malenu životnu pustolovinu Baš me zanima koliko je današnje djece ikada spavalo u vlaku! Pretpostavljam da ih ima više onih koji se nikada u životu nisu provozali vlakom od onih koji imaju iza sebe noćnu vožnju vlakom. ... I, evo priče kako nam je bilo ... Noćni vlak za Split vozi samo u sezoni, a to ove godine znači da je posljednja vožnja planirana za vikend 03./04.10 - izvan tog ljetnog perioda nema noćnih vlakova između Zagreba i Splita. Vlak je za naše prilike bio podugačak, čak 6 vagona + jedan vagon za prijevoz auta. U njemu su se ovoga petka vozila tek dva auta - naš i još jedan. Za one koji ne znaju, procedura ukrcaja je pomalo neobična - auto treba dovesti na rampu (istočni dio Glavnog kolodvora, skoro već pred Držićevu) dva sata prije polaska vlaka. Stigao sam na vrijeme i tamo već zatekao svog vozača-suputnika s kojim sam kratio vrijeme do dolaska čovjeka koji radi na ukrcaju. Obzirom da on češće prevozi svoj auto na ovoj relaciji uputio me je u sve tajne autotransporta. Oko 21:20 stiže i željezničar, uvozimo aute u vagon (vožnja po rampi i u vagonu sliči pomalo na dolazak na tehnički pregled s time što ovdje treba pripaziti i na visinu, vagon je vrlo nizak) i tada smo slobodni. Preostalo je dosta vremena za šetnju oko kolodvora i osmatranje situacije - oko kolodvora izbjeglica gotovo da i nije bilo, ali su zato tu bili ljudi koji su željeli pomoći kao volonteri pa su tražili upute kako to najbolje učiniti. Vagon za prijevoz auta. Snimio: Vanja Pogled sa strane. Snimio: Vanja Večernja atmosfera oko kolodvora. Snimio: Vanja Snimio: Vanja Usprkos svemu, reprezentativno .. Snimio: Vanja Sve u svemu, naš je kolodvor sada više zanimljiv sa arhitektonskog smisla, jedna u nizu reprezentativnih gradskih građevina, nego što je važan kao prometno čvorište. Da, još uvijek postoje ljudi koji putuju vlakom, i u prigradskom i u međugradskom prometu, ali je količina ljudi koja prođe tom najvećom i najvažnijom željezničkom stanicom u zemlji manja nego broj putnika na nekoj frekventnijoj tramvajskoj stanici. Koliko sam uspio uočiti za mojih posljednjih posjeta, uu vrhu prometne špice otvorene su tek 3 ili 4 blagajne za unutarnji promet i nikad nije prevelika gužva. Na peronima i u čekaonici vlada provincijska atmosfera, bez puno gužve i užurbanosti ... prava gužva i užurbamost su u Pothodniku i na tramvajskoj stanici ispred Kolodvora. Bio je petak uvečer i gradska se mladež uputila u večernje izlaske tako da sam se mogao uputiti u najnovije modne i zabavljačke trendove. Ali, vratimo se mi na naš noćni vlak. Stigao je 20-tak minuta prije polaska, a osim nas dočekala ga je grupa japanskih turista (njih 5) te još nekoliko stranih turista s ruksacima. DO polaska vlaka u cijelom vagonu sa kušetima (u kojem ima mjesta za oko 60 putnika) bilo nas je, ako sam dobro brojao, 14 putnika. U drugim vagonima situacija nije bila ništa bolja, dapače, čini mi se da je putnika bilo manje. Kondukter, pravi dalmatinac, je bio u formi - prvo se nešto natezao sa japancima, "E, ajte vi malo ustranu!", onda je nama objašnjavao da nam deke neće biti potrebne (poslije nam je rekao zašto - da ne bi morao dijeliti dekice on je malo odvrnuo grijanje vagona), podijelio nam je posteljinu i jastuke, uzeo karte ... U 23:05 smo krenuli, točno na vrijeme. Malo smo se još divili pogledu na grad iz tramvaja, meškoljili se, namještali posteljinu ... i, legli na spavanje. Bilo je dosta bučno tako da ne mogu reći da li sam u zvuku kotrljanja po tračnicama uživao (što je slučaj kada je ta buka manja) ili me je smetao u spavanju, a tome još treba dodati i povremeno drmusanje i, naročito na ličkim dionicama, sirenu strojovođe koji ju mora upotrijebiti na nezaštićenim pružnim prijelazima kojih tamo očito ima jako puno. Kako god bilo, svitanje nas je razbudilo na početku spuštanja prema Kaštelima gdje smo se razveselili moru, a malo manje oblacima koji su nadirali preko Kozjaka ... no, usprkos nekoliko kapi kiše koje smo fasovali u Omišu većina dana je ipak bila lijepa i popodne je pao i odličan kupanac u Zaostrogu. Ali, da ne zaboravim ispričati priču do kraja ... dakle, uslijedilo je lagano spuštanje prema Solinu (usputno sretosmo "splitsku prigradsku željeznicu" tj. jedna motorna kola koja voze na relaciji Split-Kaštela) pa ulazak prema Splitu i točno na vrijeme, u 07:00 uđosmo u splitski kolodvor. Odmah su stigli i nosači sa svojim kolicima (nisam uočio da li su uspjeli nagovorit japance da im ponesu ruksake), policija (jasno, uz obavezno legitimiranje ...) ... a na preuzimanje auta smo ipak još sačekali i to dobrih pola sata ... ali, i to smo obavili na opće zadovoljstvo (uz malo postrugane nosače na krovu, vagoni su zaista VRLO niski) i mogli smo krenuti dalje. Noćna vožnja vlaka je bila iza nas, a sunčan dan i more su bili pred nama! Ali, to je već jedna druga priča, izvan okvira ovog bloga ... Jutro nad Kaštelima. Snimio: Vanja Snimio: Vanja Prigradski vlak od jednih kola. Snimio: Vanja Dobro došli u Split! Snimio: Vanja Nek se vidi i Sveti Duje, nek se zna gdje smo! Snimio: Vanja Sad će istovar ... Snimila: Bubamara šarena Za preuzimanje auta se treba zavući u kavez ... Snimila: Bubamara šarena Pogled u kavez Snimila: Bubamara šarena Evo me vani! Snimila: Bubamara šarena Pogled na grad sa omiške tvrđave. Snimio: Vanja Plaža u Zaostrogu. Snimio: Vanja Oznake: željeznica, vlak, glavni kolodvor, Split, auto |
Vlakom prema zapadu ...
Kamo se još zapravo ide iz ovog našeg Zagreba vlakom?
Eventualno na posao ili sa posla, za one kojima ova sadašnja prigradsko-željeznička mreža može skratiti taj svakodnevni put, svi drugi smjerovi su postali čista egzotika ... No, nakon što vlakovi kod nas šutke, malo pomalo izumiru, odjednom su se pojavili ljudi kojima su vlakovi potrebni, koji ih mogu dovesti u obećanu zemlju tamo negdje na zapadu, a mi smo im iznenada postali jedna od usputnih stanica, jedan od "ranžirnih kolodvora" na kojima ih, često i protiv njihove volje usmjeruju ovamo ili onamo. A sve uz policijsku pratnju, crvena svjetla, natpise "ne ulaziti" ... teško je prići evropskim dverima, još teže ući. A što ih tek čeka iza njih? Pokušat ću se prosjetiti ovih događanja i ovih mojih pitanja za mjesec dana, godinu, pet godina ... tko zna kako ćemo gledati na sve to i mi ovdje, i oni ondje (oni = sadašnji izbjeglice, ali i oni koji će ih primiti u svoje društvo, drage volje ili protiv volje), kakve će sve promjene donijeti ova priča kojoj je sada teško nazrijeti kraj. Glavni kolodvor, petak navečer, nakon prvog vala izbjeglica ... Snimio: Vanja Oznake: Izbjeglice, imigranti, glavni kolodvor, vlak, željeznica |
SMS s mirisom ljubičica |
DobrovoljacNe, nije on taj ... Glavni kolodvor. Snimio: Vanja "Ja sam taj!" Snimio: Vanja Oznake: glavni kolodvor |
Kad kolodvor opusti ...
Da, ovih je dana Glavni kolodvor bio pust, posve pust .... kolosijecima su vozila samo radna vozila, a umjesto putničke vreve uokolo su bili samo pružni radnici u šarenim radnim prslucima .... pogledajte kakva je atmosfera vladala između željezničkih pragova u centru, na zapadu i istoku (zahvaljujem DB-u na fotkama sa ž.st. Maksimir!)
Simpatičan dizajn plakata sa obavijestima o radovima ... Snimio: Vanja Pozitivno - nema šanse da ikoji psojetilac kolodvora ostane neobaviješten o radovima! Snimio: Vanja Radno pružno vozilo. Snimio: Vanja Sve je u žuto-crvenom tonu. Snimio: Vanja Staro i novo (ako se ne varam, ovo se stručno zove "pružni skretnički blok" ili tako nešto?) Snimio: Vanja Na starim uređajima je natpis "ŽTP Zagreb". Snimio: Vanja Čekača nema ... Snimio: Vanja ... i koševi za smeće miruju ... Snimio: Vanja ... a na peronima caruje tišina. Snimio: Vanja Nikad toliko vlakova na Zapadnom kolodvoru! Snimio: Vanja Gužva je i na željezničkoj stanici Maksimir! Snimio: DB ... pogotovo kad krene jutarnja "špica". Snimio: DB Radni putokaz. Snimio: DB Oznake: glavni kolodvor |
< | rujan, 2024 | |||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |