| < | veljača, 2009 | > | ||||
| P | U | S | Č | P | S | N |
| 1 | ||||||
| 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
| 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
| 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
| 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Iduća postaja u obilasku bješe - a što drugo! - gradski muzej. Na putu do muzeja postavljen je ovaj životni spomenik umjetničkim klizačima.![]() A pred samim muzejem jednostavno divni spomenik poštarima. ![]() ![]() Ma koliko se navikla na Japan, uvijek muzeje počnem obilaziti s pogrešne strane. U ovom slučaju od novije povijesti... Ilustrirana povijest rusko-japanskog rata, vrlo stripolika. ![]() ![]() Ispraćanje vojnika u rat: ![]() Vijećnici Sendaija u doba Meiji restauracije. Primijetite mješavinu moderne i tradicionalne odjeće. ![]() Drveni topovi i glinene topovske kugle iz doba Boshin rata između Tokugawa i Meiji cara, u kojem je svrgnut šogunat. Očito nisu imali materijala za poštene topove. ![]() ![]() Napokon sam našla prapovijest, i meni mile glinene figurice, dogu. ![]() Mili su mi i kipovi budističkih "božanstava", pogotovo 12 generala zodijaka koji u ovoj izvedbi imaju svoje horoskopske znakove na glavi. General pijetao: ![]() General zec: ![]() Prilično raskošni oklop s ekstravagantnom troličnom kacigom. ![]() Zaslon s prikazom tatarskog lova. ![]() Masamune Date s crvenim suncem, hinomaru, na zastavi. Navodno jedna od prvih pojava sadašnje japanske zastave. ![]() Prikaz vlastelinske povorke na putu u Edo (vlastelin je u nosiljci). ![]() Da vlastelini ne bi skupili vojnu moć i moguće digli bunu protiv šogunata, bili su prisiljeni posjećivati šoguna u Edu svake dvije godine, i pritom voditi odgovarajuću pratnju. Time su bili izloženi stalnim troškovima koji bi im iscrpili sredstva, a kao dodatno osiguranje dok su bili na svojim posjedima trebali su ostaviti obitelj u Edu, kao taoce... Portret Masamunea koji ne sliči previše njegovoj rekonstrukciji u muzeju mauzoleja. ![]() Masamune je zaslužan i za prilično neobičnu epizodu u Japanskoj povijesti. Naime 1613. poslao je Tsunenagu Hasekuru u Rim papi Pavlu V da bi uspostavio diplomatske odnose s kršćanskim zemljama. Kako to biva, dok je Hasekura bio u Rimu kršćanstvo je u Japanu zabranjeno zakonom pa se jadan vratio bez uspostave dubljih veza i ostavivši tek koji trag u povijesti... ![]() Ovaj izložak potvrđuje da sam na sjeveru - mač Ainu starosjedilaca koje su Japanci potiskivali sve više na sjever, da bi na kraju završili na Hokkaidu. ![]() Među fascinantnijim izlošcima su neugodno detaljne scene posljedica gladi, ili pak slika namijenjena sprečavanju čedomorstva koja nisu bila rijetka u takva doba, sve da se smanji broj potencijalnih gladnih usta. ![]() ![]() Kako je Tanabata festival proslava godišnjeg susreta božice/zvijezde švelje (Vega) sa svojim mužem pastirom (Altair), među tradicionalnim ukrasima su papirnata kimona. ![]() Ukyo-e, japanski obojeni drvotisci, izloženi su na vrlo originalan način - u ladicama ormara tako da ih možeš gledati samo jednog po jednog a da drugi ne budu izloženi svjetlu... Ovaj ukyo-e na prvi pogled djeluje vrlo ozbiljno, pun bogova, dok ne primijetiš da bog grmljavine (lijevo) u rukama drži piće a bog vjetra (desno) kolače kojima ih nudi božica-domaćica u sredini. ![]() Priručni ventilator... :) ![]() Jedan od odjela muzeja posvećen je karakterističnoj Tsutsumi keramici i Miharu lutkicama od gnječenog papira. ![]() Tsutsumi keramika porijeklom je iz istoimenog gradića kod Sendaija, a počela se raditi kad su uvezli keramičara iz Eda krajem 17. stoljeća. Od tada je proizvodnja stalno rasla sve do sredine 50-ih, kad je širenje grada progutalo područje iz kojega se vadila glina. ![]() Gostujuća izložba bila je zbirka japanskih umjetnina jednog njemačkog profesora. Posebno mi se svidio svitak s veselim kornjačama autora Onishija Chinnena, iz očitih razloga. ![]() ![]() ![]() Kutija za tuš i ostali pribor za kaligrafiju, divni primjer umjetnosti maki-e, slikanja u laku. ![]() U zbirci ima više ukyo-e slika autora Kyosaija Kawanabea, koje odskaču od klasičnijih svojom energijom i čudnom kombinacijom realizma detalja i prenaglašenosti poza. A vrhunac egzotike je ovaj prikaz indijanskog napada na bjelački karavan za vrijeme kolonizacije Zapada. ![]() Još slika muzejskih izložaka na Photobucketu. |