Ivan Cerovac, dirigent, Dugo Selo

01.03.2008., subota

Provođenje slobodnog vremena djece i mladih s poremećajima u ponašanju – kvalitativna metoda V.

U nekoliko nastavaka objavljujemo znanstveni rad: Provođenje slobodnog vremena djece i mladih s poremećajima u ponašanju – kvalitativna metoda Ivane Jeđut i Tihane Novak s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta.





Dimenzije:

• Aktivnosti u ranijem životu (trenirala sam godinu dana, rukomet 10/20; trenirao sam godinu
dana košarku, ali mi je dosadilo 3/20; Ranije sam trenirao košarku; Biciklizmom, sudjelovao
sam na natjecanjima i tak 12/20; prije sam trenirao tae kwon do 9/20);

• Sadašnje aktivnosti (trčanje i košarka. Trčim svako veče 7/20).
Ispitanici iz obiju skupina uglavnom su se organiziranim aktivnostima bavili u ranijem životu
(u osnovnoj školi), dok se vrlo mali dio njih, i to uglavnom iz skupine ispitanika smještenih u
stambenoj zajednici, trenutačno bavi nekim organiziranim aktivnostima.

U kategoriji specifičnih aktivnosti nalaze se svi opisi i izjave vezane za aktivnosti slobodnog
vremena koje se pretežno odnose na pojedine ispitanike/odnosno specifične su za pojedince.
Unutar te kategorije izdvajamo sljedeće dimenzije:

• Honorarni posao (zato što ovako vikendom radim kao ispomoć u jednom polurestoranu
20/20);

• Provođenje slobodnog vremena s obitelji (ako sam dobro raspoložena odem kod mame,
odem ne znam, izvučem ih van: idemo na kavu, idemo trčat, idemo na Sljeme 15/20);

• Adrenalinske aktivnosti/sportovi (al ja volim brzu vožnju, meni adrenalin kad mi radi, to je
fiju. Najbolje se osjećam, zato volim ekstremne sportove, alpinizam, planinarenje, svo ono di ima
opasnosti i to. Zato sam i rolanje izabrao 14/20).

Mladi iz druge skupine (stambena zajednica) navode da dio svoga slobodnog vremena provode
u obavljanju honorarnog posla dok ispitanici iz prve skupine (institucionalna dijagnostika)
ističu adrenalinske sportove i provođenje slobodnog vremena sa obitelji.

Analizirajući izjave naših ispitanika izdvojili smo još jednu nama važnu kategoriju koja se
odnosi na prostor slobodnog vremena, a to je doživljaj slobodnog vremena. U ovu kategoriju svrstane
su sve izjave i opisi koji oslikavaju što slobodno vrijeme znači za ispitanike iz našeg uzorka
te kako ga doživljavaju. Kategorija sadržava sljedeće dimenzije:

• Slobodno vrijeme kao dio strukture dana (kada prestane škola, kada ispunim sve obaveze
što se tiče škole, kada dođem kući, bacim torbu, kada je prekrasan dan, kada mogu uživat ... raditi
što me volja 20/20; sad jako malo, moja škola je takva da kad... ne znam ... su praznici, za mene
nisu, zato kaj idem na praksu, eventualno na večer poslije 1/20; To je kad si vani, igraš nogomet,
košarku, kad nema učenja i škole i tak 11/20)

• Potpuna sloboda (da idem vani na skejt i da da doma gledam televiziju, kad pada kiša i kad
mi se da ići kod prijatelja i zezat se i doć doma 13/20; slobodno vrijeme bilo samo dok sam izašo
preko ograde iz doma, bili izlasci... ja sam volio po gradu lunjati ... 19/20; To znači da sam slobodan
2/20; Slobodno vrijeme je vrijeme kad ja imam za sebe, kad mogu raditi ono što hoću ... 6/20;
mislim da je dobro slobodno vrijeme ... ono može se radit što se hoće, odmarat, idem van 9/20)

• Prilika za asocijalna ponašanja (Napijanje, pušenje, šoranje, lovljenje cura ... i ništa više
4/20)

I ispitanici smješteni u stambenoj zajednici i ispitanici sa stacionarne dijagnostike u podjednakoj
mjeri doživljavaju slobodno vrijeme kao dio strukture dana/vrijeme nakon izvršenih školskih i
radnih obveza. Viđenje slobodnog vremena kao potpune slobode češće nalazimo kod ispitanika sa
stacionarne dijagnostike, dok ispitanici smješteni u stambenoj zajednici češće govore o doživljaju
slobodnog vremena kao potpune slobode u kontekstu ranijeg života u domu (slobodno vrijeme bilo
samo dok sam izašo preko ograde iz doma, bili izlasci ... ja sam volio po gradu lunjati 19/20).

Dio ispitanika sa stacionarne dijagnostike doživljava slobodno vrijeme kao priliku za asocijalna
ponašanja što ne nalazimo kod ispitanika smještenih u stambenoj zajednici. Ovaj podatak
možemo povezati i sa činjenicom da govoreći o aktivnostima s društvom dio ispitanika sa stacionarne
dijagnostike navodi upravo aktivnosti koje se odnose na asocijalna ponašanja.


- 07:00 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< ožujak, 2008 >
P U S Č P S N
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Ožujak 2018 (1)
Srpanj 2016 (1)
Kolovoz 2015 (1)
Lipanj 2015 (1)
Ožujak 2015 (1)
Prosinac 2014 (1)
Rujan 2014 (3)
Svibanj 2014 (1)
Siječanj 2014 (1)
Prosinac 2013 (1)
Listopad 2013 (1)
Rujan 2013 (1)
Srpanj 2013 (5)
Lipanj 2013 (1)
Svibanj 2013 (8)
Ožujak 2013 (1)
Veljača 2013 (2)
Rujan 2012 (1)
Kolovoz 2012 (4)
Srpanj 2012 (3)
Svibanj 2012 (1)
Travanj 2012 (2)
Siječanj 2012 (2)
Prosinac 2011 (4)
Studeni 2011 (2)
Listopad 2011 (1)
Kolovoz 2011 (2)
Lipanj 2011 (6)
Svibanj 2011 (6)
Travanj 2011 (10)
Ožujak 2011 (4)
Siječanj 2011 (2)
Prosinac 2010 (8)
Studeni 2010 (7)
Listopad 2010 (5)
Rujan 2010 (5)
Kolovoz 2010 (6)
Srpanj 2010 (4)
Lipanj 2010 (13)
Svibanj 2010 (5)
Travanj 2010 (3)
Ožujak 2010 (7)
Veljača 2010 (2)
Siječanj 2010 (5)
Prosinac 2009 (10)
Studeni 2009 (7)
Rujan 2009 (1)
Kolovoz 2009 (3)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
glazbeno-scenska registrirana udruga koja u Dugom Selu i okolici nudi radionice, seminare i tečajeve s područja glazbe (instrumenata) i s područja glume (dramski studio)


Impressum
Glazbeni studio Cerovac
A.Starčevića 86
10370 Dugo Selo
Tel. 01/622 77 66
Mob. 091/ 572 56 70
Pošaljite nam mail



OIB 7
9780813359


MB 2173921
Registar udruga br. 01001802
Privredna banka Zagreb rn. 2340009-1110256981


Statut udruge

Ravnatelj glazbenog studia Cerovac


Osobni blog ravnatelja