Ivan Cerovac, dirigent, Dugo Selo

22.05.2011., nedjelja

Djecu bi trebalo glazbeno odgajati?

Posted by: martavlainic on: December 28, 2008



Jedno od glavnih obilježja glazbene produkcije danas je masovnost. Na tržištu se pojavljuje određeni broj bazvrijednih glazbenih djela, na temelju kojih djeca i mladi formiraju vlastiti glazbeni ukus. Glazbenoj nastavi u školi zadatak je stvoriti glazbenu publiku koja će znati odabrati kvalitetna glazbena ostvarenja. Prve napore u tom smjeru potrebno je poduzeti u predškolskom i školskom razdoblju.

Dječji vrtić Špansko

U dječjem vrtiću “Špansko”, u Zagrebu, provodi se program glazbenih radionica namjenjenih stručnom usavršavanju odgajatelja. Radionice se temelje na priručniku Skočizvuk koji je usmjeren ka glazbenoj naobrazbi najmlađih naraštaja. Autori i voditelji radionica su Elvira i Renato Happ. Odgojiteljica Suzana P. je tijekom intervjua rekla da je u mlađoj jasličkoj grupi s djecom provodila igre temeljene na glazbi i pokretu koje su djeca pozitivno prihvatila. “Zadovoljna sam s radionicom.”, izjavila je Suzana P.

Glazbeni centri (kutići) u dječjem vrtiću “Špansko” su bogato opremljeni neobičnim glazbenim instrumentima, koje su načinili odgajatelji na jednoj od radionica “Skočizvuka”.

Glazbeni centar

Čim je glazba postala sastavnim dijelom čovjekova života, postala je i predmetom odgoja. Stoga se može reći da je glazbeni odgoj star kao i sama glazba. Zadaci glazbene nastave su stjecanje znanja o skaldateljima, usvajanje određenog broja pjesama i pojmova, razvijanje slušnih i kreativnih sposobnosti kao i formiranje pozitivnih stavova o glazbi. Glazbena nastava se u ranom školskom obrazovanju ostvaruje putem pjevanja, sviranja, slušanja glazbe i glazbenog stvaralaštva. Bit estetskog glazbenog odgoja, odgoja za lijepo, je otkrivanje svijeta umjetničke glazbe djetetu.

Na glazbeni ukus djece u velikoj mjeri utječu roditelji, vršnjaci i masovni mediji. Smatra se da je kritički period za glazbeni razvoj od treće do šeste godine, stoga je moguće planirati glazbene aktivnosti koje bi potakle takav razvoj. Janja Črčinovič-Rozman navela je u svojoj doktorskoj disertaciji “Utjecaj glazbenog odgoja na mišljenje učenika osnovne škole o ozbiljnoj glazbi” slijedećih šest skladbi koje su puštane učenicima: Menuet II iz Muzike za vatromet G. F. Händela, Adagio cantabile – 2. st. Patetične sonate L. van Beethovena, U pećini gorskoga kralja – 4 st. I. suite Peer Gynt E. Griega, Ples žrtve – 13. st. suite Posvećenje projeća I. Stravinskog i SkočizvukSequenza III L.Beria. Te skladbe predstavljaju glazbeni izbor kojim se može potaknuti interes djece prema klasičnoj glazbi.

Dječji stavovi se počinju formirati u ranom djetinjstvu u kojem se stječu prva glazbena iskustva. Djeca su otvorena prema novim spoznajama, a tako i prema nepoznatoj glazbi. Zanimljivo je da djeca mlađeg školskog uzrasta imaju pozitivnije mišljenje o klasičnoj glazbi čemu pridonosi glazbena nastava u školi. Glazba djecu veseli i obogaćuje njihov život.

Kakvo će djeca steći mišljenje o slušanoj glazbi ovisi i o ljubavi roditelja ili učitelja prema glazbi koja se očituje u njihovim verbalnim i neverbalnim porukama. Također je potrebno stvoriti toplu, poticajnu atmosferu koja će utjecati na dječje uživanje pri slušanju i na prihvaćanje estetskih vrijednosti glazbe.




Prenosimo: Marta Vlainić

- 07:00 - Komentari (0) - Isprintaj - #

19.05.2011., četvrtak

Krunidbena misa



Herbert von Karajan dirigira Krunidbenu misu W.A.Mozarta

- 15:25 - Komentari (0) - Isprintaj - #

12.05.2011., četvrtak

(ABBA) Dancing Queen - Sungha Jung


- 07:00 - Komentari (0) - Isprintaj - #

10.05.2011., utorak

Divlji konjanik



Svira:Jörg Demus

- 18:38 - Komentari (0) - Isprintaj - #

09.05.2011., ponedjeljak

Kako potaknuti dječje glazbeno stvaralaštvo?

Posted by: martavlainic on: January 3, 2009


zvecka-od-drvenih-perli

Djeca vrlo često pjevuše pjesmice kojima izmjenjuju tekst ili melodiju poznatih pjesama, stoga samo trebamo pronaći način da svjesno komponiraju. Predškolsku djecu možemo potaknuti na skladanje novih pjesama na način da se iza paravana pojavi lutka koju smo izradili ili koja se našla pri ruci. Lutku animiramo na način da se obraća djeci i govori da je tužna zbog razloga kojeg navedemo te moli djecu da je utješe pjesmom.

visilica od bambusa

Zvečke koje izradimo ponajviše očaravaju djecu do tri godine jer su spoj boja i interesantnih zvukova izazvanih pr. trenjem kamenčića u uskoj plastičnoj cijevi (poput instrumenta kišno drvo), sipanjem pijeska, riže, šećera u odrezana dna plastičnih posuda potom hermetički pričvršćena zajedno. Starija djeca mogu sama izraditi zvečke kaširanjem, malene bubnjeve, plastične visilice i razne druge instrumente. Samostalnom izradom zvečki raznih vrsta i oblika potičemo dječju kompetenciju i zanimanje za glazbu.

Razne igre poput odgonetanja zvukova također izazivaju ushit. Djeca pogađaju koji predmet, kuhinjski pribor ili glazbalo su čuli iza paravana, a kojim mi ili drugo dijete, izazivamo zvuk ili šum.

visilica s kljucevima

Slušanje glazbe može dodatno poticati dječje stvaralaštvo prilikom crtanja, slikanja ili modeliranja. Prilikom našeg pripovijedanja priče djeci, na određenim mjestima djeca mogu oponašati svojim glasom životinju ili mogu svirati na udaraljkama.


Prenosimo:Marta Vlainic

- 07:00 - Komentari (0) - Isprintaj - #

05.05.2011., četvrtak

Kakvu glazbu pružiti djeci?

Posted by: martavlainic on: January 6, 2009



Glazba regulira stanje emocija, razmišljanja i učenja. Za zdrav i uspješan razvoj djetetu je potrebno pružiti mnogo pozitivne stimulacije, a tako i glazbene jer glazba kada donosi osjećaj ugode pogoduje optimalnom funkcioniranju mozga.

milivoj-jovancevic

Provela sam intervjuu s doc. prim. dr. sc Milivojem Jovančevićem i na upit kakva glazba povoljno utječe na razvoj djeteta tijekom trudnoće rekao je “U trudnoći dijete ne smije biti prekomjerno stimulirano. Glazba bi trebala biti ne agresivna, ne ritmički neusklađena, već relativno blaga, pravilno, durski intonirana. Ugodne glasnoće majci za slušanje.” Na pitanje kada je idealno vrijeme da se dijete počne baviti glazbom odgovor je bio: “Optimalno vrijeme za start, pogotovo za glazbene instrumente je prvi, drugi razred osnovne škole.”.

Specijalistička pedijatrijska ordijacijaTrudnicama, za slušanje tijekom trudnoće i ranog djetinjstva doc. prim. dr. sc Milivoj Jovančević toplo preporuča CD Ane Rucner “Za male anđele”. Po vrsti glazbe i izvedbi, CD predstavlja jedinstveni izvor dobrih osjećaja i harmonije, kako za majke tako i za njihovu djecu. Pozorno odabrani glazbeni sadržaji i vrhunska izvedba te opuštajući zvuci iz prirode donose osjećaj smirenosti, dok vedre note bude znatiželju i dobro raspoloženje. Takva vrsta glazbe se pušta na tečajevima Baby fitnessa i Antikolik radionicama koje se održavaju u Zvonigradskoj bb. baby-fitness

Ugodna, ritmična i ne preglasna glazba ima povoljni utjecaj na rani rast i razvoj djeteta. Načelno, smatra se da vesela, durski intonirana ima povoljniji utjecaj od tužne i molski intonirane glazbe.

Thomas Verny je u svojoj knjizi Tajni život nerođenog djeteta naveo znanstvena istraživanja koja otkrivaju da fetusi Mozarta i Vivaldija vole više od drugih skladatelja. Rad srca se ustaljivao i disanje se umirivalo, dok je druga vrsta glazbe, posebice rock ubrzavala otkucaje srca fetusa pa su se „ritali“ dok su tu glazbu njihove majke slušale.

Kao poticaj razvoju govora i socijalnog kontakta, novorođenčetu i dojenčetu treba pjevati pjesmice koje su živahne i pune ritma.

antikolik-radionica

Poticajno ozračje pospješuje razvoj inteligencije i individualnih prednosti djeteta. Iz tog razloga potičimo njegov razvoj pružajući mu smirujuću glazbu u kojoj sami uživamo, Mozartovu, baroknu, new age, ambijentalnu glazbu. Pričajmo, čitajmo i pjevajmo djetetu vedre, ritmične pjesmice, polagane uspavanke prije i nakon njegovog rođenja kako bismo stvorili preduvjete za njegov zdraviji i sretniji život.


Prenosimo:Marta Vlainic



- 17:25 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< svibanj, 2011 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Ožujak 2018 (1)
Srpanj 2016 (1)
Kolovoz 2015 (1)
Lipanj 2015 (1)
Ožujak 2015 (1)
Prosinac 2014 (1)
Rujan 2014 (3)
Svibanj 2014 (1)
Siječanj 2014 (1)
Prosinac 2013 (1)
Listopad 2013 (1)
Rujan 2013 (1)
Srpanj 2013 (5)
Lipanj 2013 (1)
Svibanj 2013 (8)
Ožujak 2013 (1)
Veljača 2013 (2)
Rujan 2012 (1)
Kolovoz 2012 (4)
Srpanj 2012 (3)
Svibanj 2012 (1)
Travanj 2012 (2)
Siječanj 2012 (2)
Prosinac 2011 (4)
Studeni 2011 (2)
Listopad 2011 (1)
Kolovoz 2011 (2)
Lipanj 2011 (6)
Svibanj 2011 (6)
Travanj 2011 (10)
Ožujak 2011 (4)
Siječanj 2011 (2)
Prosinac 2010 (8)
Studeni 2010 (7)
Listopad 2010 (5)
Rujan 2010 (5)
Kolovoz 2010 (6)
Srpanj 2010 (4)
Lipanj 2010 (13)
Svibanj 2010 (5)
Travanj 2010 (3)
Ožujak 2010 (7)
Veljača 2010 (2)
Siječanj 2010 (5)
Prosinac 2009 (10)
Studeni 2009 (7)
Rujan 2009 (1)
Kolovoz 2009 (3)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
glazbeno-scenska registrirana udruga koja u Dugom Selu i okolici nudi radionice, seminare i tečajeve s područja glazbe (instrumenata) i s područja glume (dramski studio)


Impressum
Glazbeni studio Cerovac
A.Starčevića 86
10370 Dugo Selo
Tel. 01/622 77 66
Mob. 091/ 572 56 70
Pošaljite nam mail



OIB 7
9780813359


MB 2173921
Registar udruga br. 01001802
Privredna banka Zagreb rn. 2340009-1110256981


Statut udruge

Ravnatelj glazbenog studia Cerovac


Osobni blog ravnatelja