Ivan Cerovac, dirigent, Dugo Selo

29.02.2008., petak

Provođenje slobodnog vremena djece i mladih s poremećajima u ponašanju – kvalitativna metoda IV.

U nekoliko nastavaka objavljujemo znanstveni rad: Provođenje slobodnog vremena djece i mladih s poremećajima u ponašanju – kvalitativna metoda Ivane Jeđut i Tihane Novak s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta.




Cilj i pretpostavka istraživanja

Specifičnost projektnih aktivnosti iz kojih je proizišlo ovo istraživanje, ali i samoga metodološkog
postupka, ogleda se i u pretpostavkama do kakvih spoznaja ovim putem možemo doći.
Krajnji cilj je nastojanje da se poboljša učinkovitost socijalnopedagoškog procesa donošenja
odluka i programiranja tretmana za djecu i mlade, koji će se više nego što je dosad uobičajeno
temeljiti na uključenosti djece i mladih u taj proces. Njih se s jedne strane uključuje kao aktivne
participante u konkretnim situacijama, ali i kao najznačajnije izvore informacija (kroz samoprezentaciju),
koje će istraživač minimalno i samo nužno interpretirati.

S obzirom na karakteristike polustrukturiranog intervjua pretpostavka je da će djeca i mladi
slobodno aktualizirati, za njih, značajne teme.

Bit će vidljiva razlika između dvije ispitivane skupine: mladi iz stambene zajednice provodit
će slobodno vrijeme organizirano, u druženju i radu, dok će djeca i mladi sa stacionarne dijagnostike
rijetko govoriti o strukturiranim aktivnostima, a spominjat će i asocijalna ponašanja.
Tim putem dobivene spoznaje moći će se komparirati s već postojećim teorijskim spoznajama,
ali će se pokazati i specifičnosti.

Rezultati mogu pridonijeti boljem razumijevanju provođenja slobodnog vremena djece i
mladih s poremećajima u ponašanju i kao takvi biti korisni u stvaranju kvalitetnijih društvenih
intervencija.

Rezultati istraživanja

Da bi se iz velikog broja stranica teksta mogli donijeti neki zaključci, nastojala se izraditi
pregledna “zbirka” koja može predstavljati vjeran odraz osnovne građe. U svrhu izrade takve
zbirke korišteno je hijerarhijsko strukturiranje gradiva. “Vrijedne” izjave djece i mladih izlučene
su iz ostalog teksta i nazvane opisnim pojmovima koji nastoje reći o čemu se u izjavi radi – to su
dimenzije. Dimenzije imaju nadređeni pojam – kategoriju, odnosno kategoriju kao što je doživljaj
slobodnog vremena, možemo opisati pomoću njezinih pripadajućih dimenzija iza kojih stoje izjave
djece i mladih sudionika tog istraživanja.

U području interesa i slobodnog vremena postoje sljedeće kategorije:

a) interesi
b) aktivnosti s društvom
c) aktivnosti u kući/ samostalno
d) organizirane aktivnosti
e) specifične aktivnosti
f) doživljaj slobodnog vremena

Kategoriju interesa čine izjave i opisi u kojima djeca i mladi govore o svojim glavnim preokupacijama
i zanimacijama te omiljenim aktivnostima. U toj kategoriji nalazimo sljedeće dimenzije:

• Filmovi (Pa horrore, to obožavam i ovak nešto, fantastiku 7/20)
• Glazba (Rap i techno 9/20; narodnu glazbu 10/20; punk 13/20)
• Glazba kao životni stil (slušam punk, crashmetal, deathmetal, hard core punk, svašta slušam,
ono, to mojim roditeljima se ne sviđa ta muzika. Bio sam godinu i pol panker, onda sam
poslije prešao u sotoniste 18/20)
• Čitanje (obožavam čitati knjige i prepričavati...; ljubavne romane, ali znam čitati i neke
knjige šta treba 5/20)
• Crtanje (volim crtati 5/20; crtam...; najviše volim crtat aute 10/20)
• Stjecanje novih vještina (sama sam učila svirati i sestrična me učila. U domu nekad sviramo
klavir, gitaru 16/20; čim mi mama kupi skejt, ono opet ću se skejtati počet, jer želim to naučiti,
stvarno to želim naučit 14/20; Htjela bi se baviti još manekenstvom 7/20; Pa... računala. Uključio
sam se u ovu sekciju u Domu 3/20)
• Orijentacija na fizički rad (pravim nešto kod kuće, neke zvučne kutije, to me interesira.
Volim raditi oko drveta, to me zanima 3/20; Znam si koji put motorić popravit i to 18/20)
Promatrajući dvije skupine ispitanika iz našeg uzorka možemo zaključiti da nema značajnijih
razlika među njima na području interesa: obje skupine navode otprilike jednake interese koji
su vidljivi iz navedenih dimenzija.
U kategoriju aktivnosti s društvom uvrstili smo sve izjave i opise druženja s vršnjacima
izvan kuće (outdoor activities) kroz sljedeće dimenzije:
• Izlasci/druženje (pričamo, idemo negdje na piće, pričamo smijemo se, idemo van, zabavljamo
se idemo ne znam ... tamo gdje se pleše, u disko 6/20; pričamo, tračamo, idemo na kavu,
idemo u kino ... šećemo poslije posla recimo, odemo na kavu, pričamo, o djevojkama, o poslu, skomentiramo
nešto, i tako dalje i odemo na utakmicu, na večer malo van pa si recimo malo popijemo,
pa smo sretni i tako ... 8/20; Idemo na pizzu, ćevape 11/20; kartat s prijateljima 12/20; Pa dođem
van, pričamo, sjedimo na klupi, pričamo smiješne dogodovštine, ne znam vozimo skejt, pretežito
većinom vozimo skejt, onda, tak idemo po gradu, zezamo se 13/20; Da ili odemo na biljar negdje
na kavu i tak nešto 13/20)
• Sport i rekreacija (priroda nas veseli, odemo na vožnju bicikla, s tim da imam jedno priznanje,
pohvalnicu iz maratona od nekih 150 km, 12/20; zezamo se, igramo skoro svaki dan košarku,
nogomet ... Najbolje je kad igramo košarku, to je najbolje, baviti se sportom 3/20; igramo stolni
tenis, nogomet 2/20)
• Provođenje vremena sa curom/dečkom (naći se s djevojkom 19/20; odem do cure odemo
negdje van na kavu, posudimo si neki video, film, pogledamo ga ... više puta odemo negdje van
8/20; eventualno na večer poslije ... s dečkom i to je to 1/20)
• Asocijalno ponašanje (ono kupili smo dvije gajbe piva, nas dvadeset, sjedimo, pijemo ... ha,
ha ... 18/20; išao sam van s prijateljima, napio sam se, tukli smo se, razbijali ... 4/20; nabaviti nešto
za pušiti idemo pušiti, idemo se drogirati, idemo radit gluposti 14/20)
Za obje skupine ispitanika iz našeg uzorka karakterističan je način provođenja slobodnog
vremena uglavnom kroz izlaske u kafiće, diskoklubove te vrijeme provedeno u razgovoru i opuštanju
u društvu vršnjaka te sportskim i rekreativnim aktivnostima.
Ispitanici smješteni u stambenoj zajednici slobodno vrijeme češće provode s curom/dečkom
što se donekle može povezati i s njihovom dobi, dok ispitanici iz druge skupine (institucionalna
dijagnostika) češće spominju asocijalno ponašanje tijekom slobodnog vremena, vezano uz konzumiranje
alkohola, marihuane te tučnjavu.
U kategoriji aktivnosti u kući nalaze se sve izjave u kojima djeca i mladi spominju aktivnosti
koje uglavnom provode samostalno i u kući (indoor activities). Te se aktivnosti u nekoj mjeri
poklapaju s njihovim interesima, dok se dio aktivnosti u kući odnosi i na obavljanje kućanskih
poslova ili pasivno provođenje slobodnog vremena. Dimenzije unutar te kategorije su:
• Gledanje TV (obično gledam TV 2/20; pogledati televiziju ako ima nešto dobro na njoj 1/20)
• Čitanje (najbolje je kada čitam, onda uvijek nešto lijepo pročitam 2/20; volim pročitat ... ne
znam ... koju knjigu 20/20; čitam neke knjige koje se mene sviđaju 6/20)
• Slušanje glazbe (glazba, normalno, da 19/20; slušam liniju 10/20)
• Kućanski poslovi (volim peglati, volim prati veš; volim ovak stan pospremati, ali ne volim
svoj ormar pospremati; kuhati 5/20)
• Potpuna pasivnost (gotovo stalno sam kod kuće 2/20; Spavam; najviše spavati ...; Jedem, to
je jedino kaj radim svaki dan 11/20)
Djeca i mladi iz obje skupine uglavnom provode aktivnosti kod kuće na sličan način: gledanje
televizije, slušanje glazbe itd.
Kod ispitanika iz prve skupine (stacionarna dijagnostika) češće nalazimo izjave o potpuno
pasivnom provođenju slobodnog vremena.
Kategorija organizirane aktivnosti sadržava sve izjave o provođenju slobodnog vremena
na strukturiran i organiziran način, uglavnom u formalnim institucijama slobodnog vremena, i to
najčešće u domeni sporta. Te su se aktivnosti pretežno odvijale u prošlosti.

- 07:00 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< veljača, 2008 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29    

Ožujak 2018 (1)
Srpanj 2016 (1)
Kolovoz 2015 (1)
Lipanj 2015 (1)
Ožujak 2015 (1)
Prosinac 2014 (1)
Rujan 2014 (3)
Svibanj 2014 (1)
Siječanj 2014 (1)
Prosinac 2013 (1)
Listopad 2013 (1)
Rujan 2013 (1)
Srpanj 2013 (5)
Lipanj 2013 (1)
Svibanj 2013 (8)
Ožujak 2013 (1)
Veljača 2013 (2)
Rujan 2012 (1)
Kolovoz 2012 (4)
Srpanj 2012 (3)
Svibanj 2012 (1)
Travanj 2012 (2)
Siječanj 2012 (2)
Prosinac 2011 (4)
Studeni 2011 (2)
Listopad 2011 (1)
Kolovoz 2011 (2)
Lipanj 2011 (6)
Svibanj 2011 (6)
Travanj 2011 (10)
Ožujak 2011 (4)
Siječanj 2011 (2)
Prosinac 2010 (8)
Studeni 2010 (7)
Listopad 2010 (5)
Rujan 2010 (5)
Kolovoz 2010 (6)
Srpanj 2010 (4)
Lipanj 2010 (13)
Svibanj 2010 (5)
Travanj 2010 (3)
Ožujak 2010 (7)
Veljača 2010 (2)
Siječanj 2010 (5)
Prosinac 2009 (10)
Studeni 2009 (7)
Rujan 2009 (1)
Kolovoz 2009 (3)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
glazbeno-scenska registrirana udruga koja u Dugom Selu i okolici nudi radionice, seminare i tečajeve s područja glazbe (instrumenata) i s područja glume (dramski studio)


Impressum
Glazbeni studio Cerovac
A.Starčevića 86
10370 Dugo Selo
Tel. 01/622 77 66
Mob. 091/ 572 56 70
Pošaljite nam mail



OIB 7
9780813359


MB 2173921
Registar udruga br. 01001802
Privredna banka Zagreb rn. 2340009-1110256981


Statut udruge

Ravnatelj glazbenog studia Cerovac


Osobni blog ravnatelja