< siječanj, 2012 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Srpanj 2012 (7)
Lipanj 2012 (28)
Svibanj 2012 (39)
Travanj 2012 (10)
Ožujak 2012 (13)
Veljača 2012 (22)
Siječanj 2012 (46)
Prosinac 2011 (44)
Studeni 2011 (105)
Listopad 2011 (67)
Rujan 2011 (57)
Kolovoz 2011 (10)
Srpanj 2011 (98)
Lipanj 2011 (57)
Svibanj 2011 (235)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

Opis bloga Poučne priče

poučne misli,pričice i slično

Linkovi

05.01.2012., četvrtak

SMEJAĆU SE CELOM SVETU



Smejaću se celom svetu.
Nijedno živo biće ne može da se smeje osim čoveka. Drveće može da krvari kad je ranjeno, životinje da cvile od bola ili gladi, ali ja imam dar smejanja i mogu da ga koristim kad god to zaželim. Ubuduće ću negovati običaj smejanja.
Smejaću se i lakše ću moći da svarim neke stvari; smejaću se i olakšaću sebi teret; smejaću se i život će mi se produžiti, jer je to tajna dugovečnosti, a koju ja sada posedujem.
Smejaću se celom svetu.
Najviše od svega, smejaću se sebi, jer je čovek najsmešniji kad sebe uzima suviše ozbiljno. Nikada neću upasti u tu klopku uma. Jer i ako sam ja najveće čudo prirode, zar nisam ipak samo obično zrnce koje bacaju vetrovi vremena? Da li ja stvarno znam odakle dolazim i kuda idem? Neće li moja briga zbog ovog dana izgledati besmislena za deset godina? Zašto bih dozvolio da me danas uznemiravaju sitni događaji? Šta može da se desi do zalaska sunca što ne bi izgledalo beznačajno u reci vekova?
Smejaću se celom svetu.
A kako da se smejem kad se suočim sa čovekom ili delom koji me toliko vređaju da mi teraju suze na oči ili mami psovke? Vežbaću sebe da izgovaram četiri reči sve dok one ne postanu tako jaka navika da će se javljati u mom umu kada god dobro raspoloženje preti da me napusti. Ove reči, prenošene od davnina, nosiće me kroz svaku nevolju i održati mi život u ravnoteži. Ove četiri reči su: “I TO ĆE PROĆI.”
Smejaću se celom svetu.
Sve zemaljske stvari će proći. Kad mi srce oteža od patnje, tešiću se da će i to proći; kada sam ushićen uspehom, upozoriću sebe da će i to proći; kad me ščepa siromaštvo, reći ću sebi da će i to proći; kada me optereti bogatstvo, reći ću sebi da će i to proći. Da, zaista, gde je onaj što je gradio piramide? Zar nije i on pokopan u njihovom kamenju? Neće li i piramida jednog dana isto biti zakopana ispod peska? Ako sve stvari prolaze, zašto bih se ja brinuo za današnji dan?
Smejaću se celom svetu.
Obojiću ovaj dan smehom, uramiću ovu noć pesmom. Nikada neću raditi da bih bio srećan. Bolje da budem suviše zaposlen da bih imao vremena za tugu. Uživaću današnju sreću danas. To nije zrno da se drži u kutiji. To nije vino da se čuva u flaši. Ona se ne može sačuvati za sutra. Ona se mora sijati i ubrati istog dana, i ja ću to raditi, od danas pa nadalje.
Smejaću se celom svetu.
Mojim smehom sve će stvari biti smanjene na svoju pravu veličinu. Smejaću se svojim neuspesima i oni će nestati u oblacima novih snova. Smejaću se svojim uspeesima i oni će se skupiti do njihove istinske vrednosti. Smejaću se zlu i ono će umreti neiskušano. Smejaću se dobroti i ona će uspevati u izobilju. Svaki dan biće trijumf samo ako moji osmesi izmame osmehe od drugih, a ja to radim iz sebičnosti, jer oni na koje se mrštim su oni koji ne kupuju moju robu.
Smejaću se celom svetu.
Odsada ću liti samo suze od znoja, jer suze od tuge, kajanja, ili razočarenja nemaju vrednost na tržištu, dok svaki osmejeh može da se zameni za zlato i svaka ljubazna riječ, izgovorena iz mog srca, može da sagradi dvorac.
Nikada neću dozvoliti sebi da postanem tako nestrpljiv, toliko mudar, toliko dostojanstven, toliko moćan, pa da zaboravim kako da se smejem sebi i svom svetu. U ovome ću uvek ostati kao dete, jer jedino mi je kao detetu data sposobnost da gledam naviše u nekoga. Nikada neću prerasti svoj krevet.
Smejaću se celom svetu.
I sve dok mogu da se smejem neću biti siromašan. Ovo je, dakle, jedan od najvećih poklona prirode, i ja ga neću proćerdati. Samo smehom i srećom mogu postati istinski uspešan. Samo uz smeh i sreću mogu da uživam plodove svoga rada. Da nije tako, bolje bi bilo ne uspeti, jer je sreća vino koje pojačava ukus jelu. Da bih uživao u uspehu moram imati sreću, a smeh će biti devojka koja me služi.
BIĆU SREĆAN.
BIĆU USPEŠAN.