Ako postoji iti jedno univerzalno pravilo odabira partnerice, to je definitivno "nemoj biti s curom koja attention whorea (po društvenim mrežama)". Attention whoring je primarna manifestacija narcisoidnosti, koja uzrokuje patološku nesposobnost osjećanja privlačnosti. Nemoj imati ništa ozbiljno s takvom curom i bam, već si riješio pola problema u životu! To znaju već i ptice na grani.
S obzirom na to da je akademska sfera zaražena škvadrom rođenom za zgražanje, pogotovo što se tiče društvenih znanost, njoj uvijek treba još malo vremena kako bi se uhvatila u korak s realnošću. No "neumoljivi marš napretka" je jači čak i od te škvadre, te je stoga ova studija napokon ugledala svjetlo dana:
Kod svakog spominjanja osobina mračnog trojstva (u narodu poznatih kao "kretenizam"), potrebno je naglasiti da postoji značajna razlika između spolova. Naime, iako iste stvari line muškarce i žene kretenima, i jednako destruktivnima po svoje partnere, neoboriva činjenica je da je kretenizam iznimno koristan za seksualni život muškaraca. Muškarca koji je kreten će kao prvu opciju odabrati mnoge žene, iako već od početka dobro znaju da je to loše za njih. Obrnuto se može dogoditi samo iz teškog neznanja ili očaja.
No, vratimo se studijama:
Narcizam (narcisoidnost) i psihopatstvo su predvidjeli stvarni broj selfija objavljenih na stranicama poput Facebooka i Instagrama, kao i to koliko su često ljudi uređivali fotografije koje će biti objavljene na stranicama društvenih mreža.
Ova saznanja su dodatno podržana studijom na uzorku od 400 muškaraca i žena objavljenoj prošle godine u Social Networking, recenziranom kvartalnom akademskom časopisu koji objavljuje studije o društvenim odnosima. Iako su društveni mediji primarno alat za povezivanje, a ne samopromociju, postojala je jedna značajna razlika: što su ljudi češće mijenjali svoju profilnu sliku, to su imali veću vjerojatnost iskazati osobine narcisoidnosti (studija je također uzela u obzir i vrijeme provedeno na Facebooku i riječi kojima su opisivali svoje profilne slike).
Objavljivanje, označavanje i komentiranje na slikama na Facebooku je također bilo povezano s razinom narcisoidnosti kod i muškaraca i žena, zaključilo je istraživanje s nazivom "Je li Facebook vezan za sebičnost?". Česta objava statusa i podjela linkova su posebno bili povezani s narcisoidnim tendencijama kod žena. Sudionici su odgovarali na pitanja i o svojim navikama na društvenim medijima i na upitnik "Indeks narcisoidne osobnosti", standardni psihološki test.
"Smijem li damama preporučiti sladoled umjesto torte - on uvijek donosi više likeova"
Kao što smo rekli u starim klasicima, Bontonu attention whoringa i 15 osobina nekvalitetne žene, jedna od osobina koja najjasnije pokazuje da žena ima karakterni problem i neće biti dobra partnerica je opsjednutost smartphoneom i društvenim mrežama.
Ali dijeljenje slika na društvenim mrežama može imati i pozitivne učinke na sudionike. To izlaže ljude tuđim životima, uključujući i dobra i loša vremena, kaže Tracy Packiam Alloway, profesorica na Sveučilištu sjeverne Floride u Jacksonvilleu i autorica studije. Sposobnost samopromocije slikama hrani narcisoidne tendencije kod onih koji su već vrlo zaokupljeni sobom, a ne pretvara nesebične ljude u ljude opsjednute selfiejima. Također, korelacija ne znači automatski i uzrok: ove studije pokazuju povezanost, ali ne sugeriraju da društvene mreže čine ljude više narcisoidnim ili manipulativnim.
Autori su se pametno ogradili kako svojim iznošenjem istine ne bi dirnuli u osinje gnijezdo. Naravno da isto kao i kod broja partnera ne postoji apsolutan indikator. Žene jesu prirodno ekstrovertiranije i sklonije dijeljenju svojih misli, tako da "ona ima Face" ne znači ništa samo po sebi. Jer kako reče Shakespeare u svojoj komediji "As you like it":
Zar ne znaš da sam ja žena? Kada mislim, moram govoriti.
U konačnici se ovo ipak svodi na iskustvo. Ne postoji točan broj X Facebook objava po tjednu koji znači "da, ova osoba je narcisoidna, a ova osoba nije". Ali imajući na umu temeljni princip i učeći na svojim uspjesima i pogreškama, čovjek može s vremenom razviti dobar radar (sposobnost procjene).
Kako onda u praksi prepoznati narcisoidnu osobu? Kako sve to izgleda?
Evo što nam o tome ima reći čitatelj A:
Evo što sam nedavno doživjeo. Teško mi je detaljno prepričati stvar bez riskiranja svog identiteta, tako da oprosti na općenitosti.
Posljednjih nekoliko tjedana sam se redovito viđao s curom u 20-im. Bilo je prilično ugodno, tipični prvi dani veze.
Recimo samo da mi se ukazala jedna od onih prilika kakve se ukazuju samo jednom u životu, te sam pomislio da bi bilo lijepo podijeliti tu priliku s njom. Pozvao sam tu curu da dođe sa mnom, misleći da će biti dobro društvo i da će sigurno uživati u vrlo luksuznom provodu. Zamislite hotel s pet zvjezdica i limuzinu u Dubaiju ili tako nešto.
Evolucijsko-psihološka teorija nam sugerira da će ona biti sretna što se njen muškarac vezao za nju i želi podijeliti jedan poseban doživljaj. Ali, sada živimo u svijetu feminizma trećeg vala, te ju je moj poziv zapravo uvrijedio.
Vidiš, to se trebalo odvijati otprilike u doba njenog rođendana, što je za nju bilo duboko uvredljivo, kao da sam namjerno tako isplanirao. Prije 20 godina bi to iskustvo predstavljalo vrh svih romantičnih fantazija - luksuzni provod na drugom kraju svijeta sa svojim ljubljenim dečkom, ali sada stvari funkcioniraju drukčije.
Evo što mi je rekla, potvrđujući svaku teoriju o tome što društvene mreže i pametni telefoni čine ženama:
"Ti samo želiš skrenuti pozornost s mene na moj poseban dan."
Izvor slike: Wikipedia
Odlučila je da će te večeri partijati s prijateljicama i poslala mi poruku "da bi ostao s njom da je stvarno volim".
Odgovorio sam joj "Čini se da te ne volim. Uživaj u zabavi." Mobitel mi od tada eksplodira od poruka. Neću se niti truditi čitati ih jer mi je jasno da nismo jedno za drugo.
Iako sam već odavno imao nagovještaj da je kod modernih žena prisutna podivljala narcisoidnost, čuti to tako direktno i besramno me svejedno šokiralo. To je kao da žena odbije potpuno plaćeno ljetovanje na Havajima zato što je tih dana planirala posjetiti Konzum i kupiti toaletni papir.
Iz ove priče možete vidjeti sve tipične osobine narcisoidnosti:
A) Narcisoidna osoba doživljava život poput filma u kojemu je ona u glavnoj ulozi
B) Narcisoidnoj osobi je važnije kakav dojam ostavlja nego kakva je zapravo
C) Narcisoidna osoba sve što umanjuje pozornost usmjerenu na nju (i samo nju) doživljava kao osobni napad
D) Narcisoidna osoba na druge ljude gleda kao na alate za stjecanje pozornosti, a ne ljude s osjećajima i životima
E) Narcisoidna osoba više reagira na osjećaj sramote nego krivnje
Ali Ignisse, pa to nije toliko strašno. Što je najgore što ti se može dogoditi?
Puno toga, zapravo. Možda sada mislite, "ja sam Alfa tip koji nikada ne bi pristao biti s takvom curom". Ali većina muškarca živi u mraku što se tiče ovih spoznaja, te su oni koji bi reagirali poput čitatelja zapravo prilična manjina.
Evo vam jednog malo tipičnijeg scenarija što se dogodi kada se dobroćudni Beta tip spoji s narcisoidnom modernom ženom:
17-godišnjakinja iz gradića Little Falls u Minnesoti optužena za izazivanje tragične prometne nesreće u kojoj su ovog srpnja izgubili živote muškarac i njegova mala kćer
Carlee Rose Bollig je sjedila za volanom kamioneta 21. srpnja 2015-.e godine kada je prošao kroz crveno svjetlo na križanju autoceste 10 i okružne ceste Sherbourne 11.
Charles Mauer i njegova 10-godišnja kćer Cassy vraćali su se kući iz knjižnice kada se Bollig zabila u njihov automobil. Sada križevi uz cestu stoje kao podsjetnici na tužne posljedice vožnje u ometenom stanju.
Policija savezne države Minniesota kaže da ima jasnu sliku što je dovelo do fatalnog sudara. U posjedu su dokaza da se Bollig dopisivala na svom mobitelu tijekom vožnje i projurila kroz crveno svjetlo, ignorirajući čak i dodatno upozorenje na križanju. Optužena je za nenamjerno usmrćivanje motornim vozilom, korištenje mobitela tijekom vožnje, te vožnju bez ispravne vozačke dozvole.
Njeni suputnici su joj 8 ili 9 puta rekli da prestane koristiti mobitel ali je odbila. Prije samog udara su vikali "crveno svjetlo, crveno svjetlo!"
Na početku istrage je bio optužen Bolligin dečko koji je rekao da je on vozio, pokušavajući zaštititi svoju djevojku bez ispravne vozačke dozvole. Suputnici su kasnije pobili njegov iskaz i potvrdili da je Bollig bila na mjestu vozača.
Forenzička analiza njenog mobitela je otkrila da je objavila sliku na Facebooku samo par sekundi prije fatalnog sudara.
Suđenje počinje 23. studenoga ove godine.
Lagati policiji kako bi zaštitio svoju narcisoidnu curu (s kojom vjerojatno niti ne spavaš!!!) - tipičan dan u svijetu Beta muškaraca. Oznake: attention whoring, narcisoidnost, odabir partnera, beta, priče sa seksualnog tržišta, teorija seksualnog tržišta
|