Fressssssh

petak, 17.06.2022.

pitanje higijene

Latvija je jučer donijela zakon po kojem će se do 15.11. ukloniti 300 spomenika koji veličaju totalitarne sustave.

nama je to zanimljivo jer kao i nesvrstani i prijateljski Latvijci dijelimo sličnu sudbinu, naime i mi i Latvijci smo proživjeli fašističku okupaciju, da bi kad je dobar dio Europe bio oslobođen, uključujući i fašističku Italiju, i nacističku Njemačku, barem njen zapadni dio, bili okupirani, Latvijci od strane Rusa, a mi od strane Jugoslovena, te smo se početkom devedesetih oslobađali, Latvijci proglašenjem neovisnosti, a mi u krvavoj agresiji od strane Srba i Jugoslovena.

Kad sam zadnji put bio u Latviji, osjećalo se nepovjerenje između većinskog Latvijskog naroda i Rusa kojih je bilo tada skoro 30 posto, ukoliko me pamćenje služi.

Inače zemlja je iznenađujuće lijepa, ako zanemarite ono što je nastalo za vrijeme socrealizma, u centru Rige se osjećate kao da ste u Stockholmu, ili Amsterdamu, arhitektura je potpuno ista, jednako upečatljiva.

Socrealistički dio je bezličan, siv, bezidejan, ružan.

I tako su simpatični Latvijci, koji baš vole nas Hrvate, i Hrvatsku, u toj mjeri da je barem kad sam ja bio tamo u mjenjačnicu bilo bolje doći s kunama nego eurima, povukli odlučan potez, i raskrstili s komunističkim ruskim naslijeđem, vjerojatno pod dojmom recentnih ruskih aktivnosti.

Nadam se da će se jednom i kod nas naći neko dovoljno mudar ko će raskrstit s komunističkim jugoslovenskim naslijeđem, ko će iz javnog prostora maknuti obilježja kojima se veliča totalitarizam, onaj komunistički, jer s onim fašističkim smo s obračunali davno, bez obzira što vam kojekakvi idioti pričali o tome.

I tako, ako vam se pruži prigoda odletite za Rigu, provod je bolji nego u Parizu, i ako se negdje pojavite u hrvatskom dresu, šansa da vas neko počasti pićem je poprilična, ako imate fetiš na monumentalne okupatorske spomenike uradite to već ovog ljeta jer idućeg ih neće biti.

- 12:51 - Komentari (9) - Isprintaj - #