U utorak, 03 05, godine gospodnje, 2011te, nastavljamo sa emitiranjem emisije Music LP-Underground. Ovaj put u nesto komornijem tonu. Mozda u tonu koji i nije uobicajen za emisiju koja u sebi ima naziv, Underground, ali s obzirom na ogromnu kolicinu smeca koje se danas servira pod pojmom – muzika, svaka nota sa ovog albuma je cisti underground i samim tim zasluzuje paznju. Pored te neosporne cinjenice, postoji jos jedan razlog za odabir vecerasnjeg albuma. A prezentirat cemo album “Let's Stick Together “ treci solo album Brian Ferryja izdan 1976 godine, ujedno je i prvi izdan nakon raspada maticne grupe Roxy Music. Za razliku od prva dva solo albuma ovaj nije bija zamisljen ka projekt. Brian je sakupija A i B strane singlica, prearanzirao ih u svom dendijevskom stilu i snimio kao samostojeci album. Usprkos povljnim kritikama, album se popeo samo na UK Top 20 listu. Brian Ferry je jedan od rijetkih, mozda i jedini na svjetskoj sceni koji je ima muda uzesti najjace teme ondasnjeg vremena i obraditi ih. I to na nacin, da ne izgube nista od svoje prvokativnosti i svjezine, i istovremeno im dajuci neku novu dimenziju. Skoro bi se moglo reci, da in je udahnija novi zivot. Ne tako ritko se mogla naci opaska kriticara, da su neke njegove obrade jace od orginala. Da ne ispadne da govorimo u prazno, kao uvod u album, poslusat cemo Dilanovu temu “A Hard Rain's a-Gonna Fall” Sam Bob Dylan mu je skinija kapu za ovu obradu. Vece priznanje od toga ne postoji ! Album “Let's Stick Together” se sastoji od 11 tema. . Pet su obrade Brianovih tema izdanih sa Roxy Music. Obradjene teme su puno mekse od orginala, i na taj nacin ih prezentira u nekom novom svjetlu. U tome je Brian Ferry neponovoljvivi majstor. I tu je kao sta ste vec mogli i zakljiciti, razlog vecerasnjeg slusanja njegovog albuma. Identican pristup je primjenio na ostalih 6 tema sa albuma. Sve one odisu Brianovom atmosferom. Toliko daleko je isao u davanju svog pecata obradama da je tema koju je napisao Wilbert Harrison - "Let's Stick Together" postala njegov zastitni znak solo karijere. Sljede standardi Everly Brothersa "The Price of Love" i Jimmy Reedova "Shame, Shame, Shame" . Tu je isto tako malo poznata tema od Beatlesa “It's Only Love", izvedena u kabare stilu. "2HB" (posveta Humphrey Bogartu) je bila izdana na B-strani singlice "A Hard Rain's a-Gonna Fall". "Chance Meeting" je bila B-strana singlice "The 'In' Crowd" izdana u petom misecu 1974. "You Go to My Head" i obrada "Re-Make/Re-Model" su bile izdane kao singlice i dosle su na UK top listu. Uglavnom, sve teme su manje vise poznate od prije osim "Casanova", koja je jedina nije bila izdana prije ovog albuma. Mozda ce se neupucenima ciniti da onda ovaj album i nema svoj identitet, da ne donosi nista nova u odnosu na prijasnje, odnosno, da Ferry reciklira teme. Suho, faktografski, to je istina. Ali nacin na koji Ferry to radi, to je vec druga prica. I tu se krije vrijednost ovog djela. Pobiruci lovorike cak i od samih tvoraca, uspio je nakon Roxy Music, stvoriti jos jedan osebujni still, kojeg je nemoguce oponasat. Dandijevskim pristupom i toliko osebujnim vokalom, nikada ne napustajuci korijene Roxy Musica, Ferry otvara sebi nova vrata izricaja i u tome nalazi smisao svoje solo karijere. Na albumu su inace svirali manje vise svi bivsi clanovi Roxy Musica, ukljucujuci Paul Thompsona na bubnjevima, Eddie Jobson na violini i synthesizeru. Bass su vozili John Gustafson i John Porter. Za gitaru je bija zaduzen stari clan Roxyja, nezamjenjeivi, Phil Manzanera. Ono sta mozda fali albumu je magija ambijenta koju donosi Brian Eno svojim prisutvom i svirkom. Taj mag klavijatura, samozatajni genije, povukao se nazalost sa aktivne scene jos dok su Roxy Music bili u zenitu, ostavivsi iza sebe nezaboravne muzicke peizaze, koji su pridonjeli uspjehu sastava i dale mu svojstven pecat. Bacivsi se na marginu avangarde, zajedno sa Robert Frippom je napravio par izuzetnih djela i istovremeno se posvetio istrazivanju cisto ambijentalne muzike. O Brian Enu jednom drugom prilikom. Eto, sljedi cjelokupan album Brian Ferryja - “Let's Stick Together” Cudnovata je biljka taj Brian Ferry. Bija je vodja najjace glam grupe na tadasnjoj sceni. Sa Roxy Music je snimija nezaboravne albume. Izdali su par vjecnih hitova -spomenimo samo “Love is a drug”. Viva Roxy je jedan od najboljih albuma u zivo ikada snimljen. I nakon svega toga pronalazi snage za trazenje novoga puta. I pronalazi ga u obradama tema za koje se mislilo da su orginalom dale svoju definitivnu verziju. Sta drugo reci nego - Bravo Majstore! ------------------------------------------------------------------------------ Cilu emisiju mozete slusati u utorak navecer u 8 i 10 uri, ako stavite lancu od radija na 90,6 MHz a isto tako i preko majke svih mreza na ovi link doli: Music LP-Underground - Live Streaming feta |
U utorak stafetnu palicu predajem gost-uredniku Grulovic "Floyd" Zoranu. Kao dugogodisnji fan "Pink Floyda" i samog Rogera Watersa, toliko je usa u bit stvaralastva grupe, da cemo tesko naci kompetentniju osobu za pisanje recenzije koncerta Rogera Watera u jedinoj nan metropoli. Tekst ide u izvornom obliku, kako na ovom blogu tako i za radio emitiranje. eto...gustajte ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Osvrt na koncert Roger Watersa u Areni Zagreb 13. 04. 2011. Recenziju napisao gost urednik G. "Floyd" Zoran Odmah na početku treba reći, da samu činjenicu da se Zagreb našao na listi gradova u kojima će Roger Waters izvesti svoju "The Wall" predstavu, obilježavajući time 30-godišnjicu izlaska istoimenog antologijskog albuma, treba shvatiti kao veliku privilegiju. Do sada su fanovi Watersa i Pink Floyda morali putovati u Beč, Udine ili Budimpeštu kako bi uživo slušali njihovu glazbu. Roger Waters, kreativni genije benda "Pink Floyd", u svojoj 67. godini odlučio se na svjetsku turneju usprkos izjavama u mlađim danima kako mrzi putovanja i velike koncerte. Zanimljivo je da iako je album "The Wall" jedan od najuspješnijih i najefektnijih glazbenih uradaka u modernoj glazbenoj povijesti, sami album je uživo izveden samo 5 puta sve do današnje turneje. Najupečatljiviji "The Wall" koncert održao se 21. srpnja 1990. godine u Postdamer Platzu gdje se slavio pad Berlinskog zida. Na samom koncertu okupilo se više od pola milijuna ljudi, a deseci milijuna ljudi ga je gledalo putem televizijskoga prijenosa. Kritičari su ga ocijenili kao "najbolji show ikada" i zaključili kako je Waters postavio nove koncertne standarde. S obzirom da je od tada prošlo 20 godina pojavile su se nove tehnologijske mogućnosti. Kako bi postigao sličan teatralni efekt odlučio je cijelom dužinom zida prikazivati video projekcije. Pomalo iznenađujuće je kako animacije koje su nastale prije skoro tri desetljeća još uvijek nisu izgubile na svojoj svježini i aktualnosti. Gotovo je nemoguće prepričati ovaj glazbeni događaj u cijelosti, ali pokušati ću prenijeti najznačajnije trenutke koncerta. S obzirom da je Waters na glasu kao točna osoba potrudio sam se da budem na svojem mjestu dosta prije 20 sati što i nije bio lagan zadatak jer je pronalazak parkinga već oko 18 sati bio ravan dobitku na kladionici. U prepunoj Areni ispred koje se šepurilo nekoliko desetaka crnih tegljača nalazilo se oko 18 000 ljudi. Iako sam bio uvjeren da će na koncertu biti i dosta 20-godišnjaka to se, na moju žalost, ipak nije ostvarilo. Publiku su uglavnom činili pripadnici zrelije populacije, a nerijetko se moglo vidjeti i 60-godišnjaka u majici Pink Floyda kako klima glavom na taktove glazbe. Početak je bio dosta eksplozivan, kao što se moglo i očekivati, i publika je u startu izbombardirana raznim vizuelnim efektima. "In The Flesh" je vjerojatno najbolja uvodna pjesma koju sam vidio na koncertima uživo. Vatromet, vojnici koji nose zastave, Waters u diktatorskoj uniformi , grbovi sa ukrštenim čekićima, sve nam to govori da će ovo biti multimedijalni spektakl za pamćenje. U samom klimaksu pjesme veliki model aviona bombardera iz drugoga svjetskog rata zabija se u zid na pozornici visok 15 metara i nestaje u plamenu. Na " Another Brick In The Wall pt.2" publika reagira dosta burno, a tome pridonosi i ogromna lutka strogog profesora koja se pojavljuje na pozornici. Dječji zbor koji pjeva svoju dionicu revoltirano maše prema profesoru. Pjesmu "Mother" Waters je posebno najavio objasnivši nam kako će imati duel sam sa sobom. Na velikom okruglom ekranu pustio je snimku iz 1980. godine kada je u Londonu prvi puta uživo izvodio tu pjesmu. Najupečatljiviji momenat tijekom izvođenja te pjesme je kada Waters otpjeva stih "Mother, should I trust the Government?", na desnoj strani zida se pojavio natpis "No Fucking Way", a na lijevoj se, uz euforiju svih u dvorani, pojavio prijevod "Nema Jebene Šanse" (odnosno, da budemo potpuno iskreni, pisalo je "Nema Jebene anse" , ali oprostićemo mu taj previd). Svo vrijeme koncerta zid se neprestano gradi. "Goodbye Blue Sky" se dijeli na dva dijela; prvi prikazuje idiličan život uz harmoničnu glazbu, dok drugi dio nosi scene ratnih aviona koji umjesto bombi izbacuju obilježja raznih totalitarnih režima, religija, ideologija i logotipe velikih korporacija uz zastrašujuću glazbu. Jedna zanimljivost vezana za ovu pjesmu. Dječji glas koji se čuje na početku i koji govori; "Look mommy, there's an aeroplane up in the sky", je ustvari Watersov sin Harry. Trideset godina poslije Harry svira klavijature u bendu svoga oca. Na pjesmi "Young Lust" pojavljuje se golema lutka "žene sumnjiva morala", a zid je potpuno dovršen uz završne taktove pjesme "Goodbye Cruel World". Tu završava prvi dio koncerta. Koncert je , baš kao i album, podijeljen na dva dijela. Tijekom pauze, koja traje oko pola sata, na zidu se vrte slike poginulih vojnika iz raznih ratova, a među njima se pojavljuje i otac Rogera Watersa koji je poginuo u drugom svjetskom ratu. Nakon pauze počinje "Hey You" koja se u potpunosti svira iza zida. Glazba koja se čuje iz vrhunskog ozvučenja i svjetlost koja prodire kroz pukotine zida u potpunosti dočarava sliku koju je Waters imao na umu prije 30 godina kada je želio napraviti distancu između sebe i publike za koju je smatrao da ga ne razumije i da ga nije dostojna. Sličan koncept osamljenosti nastavlja se i na "Is There Anybody Out There?" gdje se otvara samo jedna cigla u zidu iz koje proviruje Waters i jaka svjetlost iz reflektora koji se nalazi iza njega. Nakon toga na drugom kraju, otvara se malo veći dio zida koji prikazuje hotelsku sobu i Watersa u naslonjaču kako pjeva "Nobody Home". Slika vrlo dobro poznata iz kultnog filma "The Wall" koja pokazuje potpunu otuđenost od društva u kojoj se Waters nalazio u toj fazi života. Uz pjesmu "Vera" vežu se sigurno najemotivniji trenuci koncerta jer se na zidu prikazuju scene očeva koji se vraćaju sa bojišta i iznenađuju svoju djecu u školama. Siguran sam da je nemali dio publike pustio suze uz ovu pjesmu. "Bring The Boys Back Home" donosi projekcije ratnih stradanja i jasnu poruku o tome kako je trošenje novca za naoružavanje izravna krađa od onih koji svakodnevno umiru od gladi. Slijedi "Comfortably Numb", za mnoge vrhunac koncerta, gdje se ustvari po prvi puta osjetio nedostatak Davida Gilmoura, jer ma kako "zamjenski" gitarist bio dobar i koliko god on nadahnuto odsvirao obje solaže, mislim da nije bilo osobe u Areni koja nije poželjela da se na zidu pojavi David Gilmour sa svojim Fender Stratocasterom. Pjesma je odsvirana po poznatom receptu; Waters pjeva ispred zida, a drugi pjevač i "zamjenski" gitarista (Dave Kilminster) na zidu dok im jaki reflektori tuku u leđa prema publici. Sve u svemu, odlična izvedba, čak i bez Gilmoura. Na "In The Flesh" se uz poznatu i vrlo realističnu ikonografiju stupova sa zastavama sa ukrštenim čekićima, dočaravajući ambijent totalitarnog režima i Watersa kao njegovog lidera, pojavljuje i ogromna divlja svinja koja leti iznad publike dovodeći ih do ekstaze. U trenutku dok su svi na nogama počinje "Run Like Hell", pjesma koja doista pokreće. Kao osvrt na moderan način života, tijekom pjesme se uz pripadajuće slike redom pojavljuju natpisi "iTeach", "iLearn", "iLead", "iProtect", "iFollow", "iResist"... da bi posljednja poruka uz pozadinu sa nadgrobnim križevima bila "iPay". Projekcije na zidu su toliko vrhunske da se u jednom trenutku učinilo kao da dijelovi zida lete prema publici. Apsolutni highlight koncerta, po mome subjektivnom mišljenju, je "The Trial" gdje Waters pjeva sam na stageu, a cijeli zid postaje podloga za uistinu genijalnu animaciju koja prati priču pjesme koja je zapravo Watersova životna priča. Od traumatičnog iskustva sa školskim profesorom, majke koja ga je zbog nedostatka oca previše štitila zbog čega nikad nije mogao imati normalne odnose sa suprotnim spolom, propalog braka gdje ga je supruga napustila preko telefona pa sve do bijega od vlastite publike i zatvaranja u neke, njemu vrlo potrebne, zidove. 3D efekt koji se koristio na riječi "Crazy" u kombinaciji sa dječjim zborom toliko djeluje nestvarno i snažno da sam na trenutak pomislio da sam na drugom planetu. Nakon što mu je izrečena presuda "Tear Down The Wall", zid se uz vrlo glasno odobravanje publike ruši. Ovacije traju oko 5 minuta. Iz ruševina zida izlaze Waters i ekipa i izvode baladu "Outside The Wall" dok gomila konfeta leti po dvorani. Nema bisa, samo predstavljanje benda i duboki naklon uz riječi da mu je žao što mu je trebalo tako dugo da nastupi u našoj zemlji. Ovaj koncert je bio uspješan iz više razloga. Prije svega, jer je integrirana stara poruka koja se koristila 1982. u filmu sa modernijim temama uključujući i ,tako aktualne, antiratne poruke. Osim toga, specijalni efekti su stvarno zadivljujući. Predstava uključuje pirotehniku, ogroman zid koji se postepeno diže, tehnološki vrlo komplicirane projekcije i divovske lutke. Ali neće se ovaj show pamtiti samo po količini vizuelnih efekata i pirotehnike, već po snažnom, intenzivnom i epskom obračunu sa dehumaniziranim svijetom u kojem živimo. Moramo se dotaknuti i samoga glasa Rogera Watersa. Na moje ugodno iznenađenje njegov glas zvuči gotovo identično kao i prije 30 godina kada su Floydi prvi puta izvodili ovu rock-operu. Iz poštovanja moramo spomenuti i njegov bend koji se sastoji od 11 članova. Sam Waters ne bi uspio napraviti takvu predstavu bez ovih vrlo talentiranih glazbenika. Nevjerojatno je koliko je "The Wall" priča aktualna i danas i koliko se Waters emocionalno predaje publici u svakoj pjesmi. Iz toga je vidljivo da mu je "The Wall" prirastao srcu i da je ovim koncertom razuvjerio sve koji su mu spočitavali kako je ovdje samo zbog novaca. Zaključak bi bio da je koncert nadmašio sva očekivanja... zvuk, pozornica, animacije, izvedba, ali i posebna atmosfera, sve to će ostati u dubokom sjećanju svih onih koji su nazočili ovom bezvremenskom remek-djelu. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Cjelu emisiju mozete slusati u utorak i preko neta: Music LP-Underground - Live Streaming Zahvaljujem Gruli "Floydu" na ovoj recenziji. Sa nestrpljenjem cekam njegov osvrt na album koji je bio na Bilboardovoj Top listi - 741 sedmicu. (Ne nije greska - album je proveo na listi 741 sedmicu u neprekinutom nizu ili u godinama - 14 !!!! NEPREKINUTO!!) O kojem je albumu rijec, cut cete kad se vratin doma pocetkon sedmoga miseca - emisija ide po obicaju - u zivo ili po purgerski - Live ! feta |
Ovaj utorak predstavljamo prvi “live” album grupe “Blue Oyster Cult” pod nazivom “On Your Feet Or On Your Knees” Ime “Blue Oyster Cult” dolazi od poeme napisane od Sandy Pearlmana, njihovog managera koji I im je ujedno I pisao stihove. I kao sta sam autor pjesme navodi kasnije, naziv “Blue Oyster Cult” je anagram od “'Cully Stout Beer”. Uzimajuci za svoj logo alkemicarski symbol za olovo, grupa nedvosmisleno daje do znanja kojim smjerom koraca. Biva proglasavana “Amerckim Black Sabathom” iako za razliku od Black Sabatha svoj izricaj trazi u nesto leprsavijoj varijanti Heavy Rocka odnosno Heavy Metala. Grupa se oformila 1967, a tek 1972 godine izdaje svoj prvi album. Odmah biva primjecena od muzicke kritike a ni publika nije ostala ravnodusna. Album je donio “Blue Oyster Cult” kao jedan od bandova koji najvise obecava. Artist, Bill Gawlik je osmslija cover za prvi album na kojem se nasao cuveni simbol kriza sa kukom, kojeg ce grupa kasnije preuzeti i po njemu se identificirati. Prvi album je donio nekoliko potncijalnih hitova od kojih se nazalost niti jedan nije uspio probiti na top liste, prenstveno zato jer diskografska kuca nije bila zainteresirana za ikakvu promociju. Ali isto tako, neke teme su postal njihovi standardi, kao na primjer "Cities on Flame with Rock and Roll” koja je mozda i najjaca tema koju su BOC napisali i koju cemo veceras cuti u sklopu "live" snimke. Sa vremenske distance gledano, mozda najveca nepravda je nanesena temi “She_s-As-Beautiful-As-A-Foot”. Ta je tema zasluzila daleko vecu paznju. Bez obzira na stanje sa top listama i bez skoro ikakve reklamne podrske, album se zacudo, dobro prodavao. Ocito da je publika jos jednom bila daleko vidovitija od diskografske kuce. Nosivsi auru buducih zvjezda, bili su pozvani kao predgrupa Alice Cooperu, legendarnim Byrdsima, a vrhunac tog djela njihova postojanja, kasnije nazvanog, “The black and white years”, je bila turneja u kojoj su bili predgrupa “Mahavishnu Orchestra” Drugi album, “Tyranny and Mutation” izdaju skoro, pa sa ceste. Znacaj njegovog postojanja je u cinjenici da sa njime pocima saradnja sa Patti Smith, koja ce se nastaviti u kasnijem periodu stvaralastva grupe. 1974 grupa izdaje treci album, “Secret Treaties”, koji se uspjesno probija na top liste, donoseci prve plodove saradnje sa Patti Smith. BOC su ovim album stekli status mega zvjezda i napustili male dvorane orjentirajuci se iskljucivo na stadione koje su punili do posljednjeg mista. . 1975 izdaju prvi live album pod nazivom “On Your Feet Or On Your Knees”. Album stavlja tocku na crno/bjelu trilogiju i predstavlja jedan od najboljih albuma snimljenih u zivo. Sam album se popeo na top liste i predstavlja peak kreativnosti grupe. Doduse, ovim albumom grupa se udaljila od progresivnih voda i die-hard prog fanovi ga vide kao zavrsnu notu u “heavy” radu grupe. Ne slovi zanista i izjava jednog kriticara u to vrime, da Blue Oyster Cult vole svi koji mrze heavy metal. Recenica koja savrseno opisuje i ovaj album, heavy metal koji to u stvari i nije. Uz sam album se veze i jedan minus. Neke su snimke (kazu minnimalno) doradjivane u studiju i to je javno potvrdjeno. Drugim rijecima, ovaj je album otvorija pandornu kutiju koja je tokom vremena dovela do potpune sterilizacije zivih snimaka. “On Your Feet Or On Your Knees” je stvarno dobar album, i stoga, bez obzira na sve do sada receno, toplo preporucan svakome da ga ima u kolekciji. Kod mene osobno je slucaj da ga rijetko slusan, ali kad se jednom zavrti, danima boravi na playeru. Kako su intervencije bile minimalne, album je zadrzao onu magiju sviranja u zivo pred desetinama tisuca fanova. Nakon ovoga albuma, Blue Oyster Cult su nastavili sa snimanjem albuma i intezivnim turnejama. Snimili su pregrst studiskih i nekoliko albuma u zivo. I dan danas su aktivni i jos uvjek uspjevaju privuci ogroman broj fanova na svojim koncertima. I jedna mala zanimljivost, vezana za vodju i kreativnog leadera Erica Blooma. Eric je u stvari bija tonski majstor grupi na njenim pocecima. Nakon sta ih je napustio gitarista, pridruzije in se. Nedugo nakon toga pronalazi u sebi talenat za pisanje tema i time preuzima kormilo grupe. eto Cjelu emisiju mozete slusati i preko neta: Music LP-Underground - Live Streaming feta |
U utorak, 12 04, 2011 prezentiramo ponovo nesto sasvim drugacije od onog drugacijeg. Slusat cemo grupu WAR i njihov najjaci album “The World is a Getto” Mnogi se sa cudjenjem pitaju, otkud ovi padobranci pod undergroundom. Odgovor sljedi u sljedecih sat vrimena. Daleke 1962 godine, Howard E. Scott i Harold Brown su oformili grupu pod nazivom “The Creators”. Sljedecih godina su in se pridruzili Charles Miller, Morris "B. B." Dickerson i Lonnie Jordan. Zadnji su pristupili Lee Oskar i Papa Dee Allen. Sastavljena od jakih individua, orijentiranih na razlicite stilove muzike, band je pokusao blendirat taj siroki spektar uticaja u jedinstveni i prepoznatljivi zvuk. U tome su u potpunosti uspjeli, sta dokazuju i ondasnje top liste ali i jos uvjek aktualni muzicki izricaj. Pisana povjest grupe zapocima upoznavanjem sa Eric Burtonom, vokalnim solistom Animalsa koje je upravo bio napustio. Koju je tezinu imao taj susret pokazje i cinjenica da su u to vrime Animalsi bili popularniji od Beatlesa u Americi. Burton i War su zapoceli sa gazama i uskoro izdali singlicu i album. Singlica “Spill the wine” zauzima top liste, a grupa se lansira u orbitu ondasnje muzicke elite. Album Eric Burton Declares “War” samo potvrdjuje status grupe. Prvi album je donio osnovne pravce kojih ce se grupa drzati u buducnosti. Pored tekstova koji su propovjedali harmoniju i slogu medju ljudima i narodima, do kritike radi ne poduzimanja nicega za eliminaciju siromastva koje je rodilo bande i kriminal koji kao kuga hara crnackom populacijom u Americi. Ne smjemo smetnuti s uma da je rasna diskriminacija u Americi ukinuta par godina prije nastanka ovoga albuma i da je u velikom djelu sjeverno-americkog kontinenta i te kako postojala u svakodnevnom zivotu. Eric Burton i War su se otisnuli na cestu. Negdje u sred Europske turneje, Eric dozivljava nervni slom i napusta grupu. Bio je to sluzbeni kraj grupe i niko od njih nista vise nije ocekiva. Ne mireci se sa hudom sudbinom, grupa bez Eric Burtona ulazi u studio i snima album “All Day Music” koji uz pomoc dviju singlica “ "All Day Music" i "Slippin' into Darkness", zaposjeda top liste i time oznacava povratak grupe medju velikane. U sestom misecu 1972 godine izdaju album “The World Is a Ghetto” koji oznacava kreativni i komercjalni peak njihove karijere. Album sjeda cak i na na prvo misto Billbordove Top liste sta je bilo neobicno za ovu vrst muzike. Istovremeno biva proglasavan najprodavanijim albumom godine. Singlice isto tako suvereno osvajaju prva mista top lista a pogovotovo “The Cisco Kid” koji je i jedan od nosioca albuma. I dok njihovi prethodni radovi zvuce poprilicno arhaicno, ukljucujuci cak i singlice koje su bile hitovi, “The Worls is a Getto” zvuci iznenadjujuce frisko i nadasve aktualno. Uz "Cisco Kida" poslusat cemo i "Where Was You At". Obe teme opisuju zivot u Harlemu i oslikavaju crnu i nadasve ironicnu bezpesperktivnu stvarnost ljudi koji tu zive. Sljedi 13to minutna tema “City, Country, City”. Bio je to je kamen temeljac novog zvuka Tamla Motowna. Africki ritmovi, pomjesani sa bluesom i latino uticajem, a sve zapakovano u ocaravajucu i nadasve nadahnutu atmosferu. Tematika koju ce razviti naslovna tema “World is a Gettho”. “City, Country, City” zatvara prvu stranu albuma. Nastavlja je “Four Cornered Room”, balada u najboljoj Temptation maniri, cak stavise, milsljenja san da bi i sami Temptationsi volili potpisat ovako nesto. I ponovo se moramo ponoviti, savrsena vokalna harmonija, afro/latino ritmovi, neskriveni uticaj R&Bja, jazza i velicanstveno oslikana atmosfera. Naslovna tema albuma “Worl is a Getto” je prica za sebe. Iako ne izlazi iz koncepta albuma, toliko je autonomna u svojoj biti da je sama zasjela na vrhovima top lista i tu suvereno ostala sedmicama. Za danasnje pojmove nezamislivo da 10minutna tema moze uopce doci na top listu a kamoli je zauzeti. Jos impersivnije djeluje cinjenica da je tema zasjela na vrhovima ondasnjih bjelih top lista – rock i pop muzike i time otvorila prostor za prodor soula, funka i blenda etnickih muzika u do tada nezamislivim prostorima. Divertirajuci interes sirokih masa na nesto drugaciju glazbu od standardnog rocka, otovrila je prostor za globalnu popularnost mnogih etno orijentiranih grupa. Album zatvara tema “Beetles In The Bog”, veseo, skoro karibski obojen Latino/funk jam. Tema je postala potpis grupe. Sljedeci album kojeg su snimili 1973 godine, pod nazivom “Deliver The Word” sadrzavao je dva hita, “Gypsy Man" i studio verziju "Me And Baby Brother". I taj album se prodao u dva miljona primjeraka potvrdjujuci status grupe, ali ne donoseci nista nova u njenom izricaju. War je bija jedan od najvecih “new funk” grupa sedamdesetih, koja je zajedno sa “Earth, Wind and Fire” redovna tukla etablirane zvjezde R&Bja, Stevie Wondera, Arethu Franklin, Marvina Gaye, Dianu Ross ….. Ono sta grupu izdvaja od svih ostalih u muzickoj bransi tog vremena je ta sloznost i zajednicki trud ulozen u stvaralastvo. Grupa nije imala lidera niti ime za koje bi se vezala, osim na pocetku sa Ericom Burtonom. Sve njihove teme su potpisane kao zajednicki rad svih clanova grupe. I na kraju, ono sta ih oznacava kao snazne individue je cinjenica da su zapoceli kao internacionalni, etnicki obojan band pod vodstvom blues rockera/ex-Animal vokala, Eric Burdona, i kad ih je ovaj napustio, snasli su snage za ponovni pocetak pa cak i novi izricaj. Vecerasnji album predstavlja vrhunac tog napora a ujedno i peak Motown Recordsa, ne kao diskografske kompanije nego kao poznatog Motown Sounda. Ima samo par grupa u povjesti muzike koje su uspjele na nacin na koji su War uspjeli. Jedna od njih je Band, prateca grupa Bob Dylana koja je ipak imala laksi zadatak, jer je u neku ruku nastavila koracati Dylanovim putem prilagodivsi ga sebi. Druga a mozda i posljednja u ovom nizu, grupa Badfinger, koju je George Harrison povremeno angazirao kao prateci band. Ali oni su i prije tih angazmana imali svoj muzicki stil, tako da se kod njih radi o daleko laksem putu od onog kojim je koracao War. Donoseci cijeli komplot ritmova, od Africkih, preko Latinskih, ne srameci se pokazeti uticaj R&Ba i jazza, soula pa cak i gospela, War je unio jos jednu novitadu. Unio je skoro psihodelicnu atmosferu u svoja djela, inspirirajuci mnoge bandove koji su dosli nakon njih. Da i ne spominjemo da su time postavili podlogu za sve danasnje soulom inspirarane muzicare i bandove. Toliko od Fete sa drugog kontinenta, koji tamo nesto ka radi i razmislja o smislu recenice: “Arbeit macht frei” Od ovog utorka mozete nas slusati i preko neta. Music LP-Underground - Live Streaming eto Feta |
Evo mali interezzo izmedju dva posta o emisijama Gledan slike pa vidin, sve je nekako ozbiljno. Mozda i za nijansu preozbiljno. Blogami to cemo ispravit cin se vratin. eto feta |