Samo Durica

četvrtak, 06.02.2020.

Tackrle s tvrdim " c "

Ugl, imam novi hobi. U zadnje vrijeme bavim se, i ne samo u svrhu prezivljavanja, kuhanjem po starim receptima, onako slicno kak su meni kuhale moje bake. Istina, sve je pocelo spontano i neplanirano, kak to kod mene i obicno biva: doslo je vrije vecere, a meni se jelo nekaj slatko, no, nisam imala doma dovoljno namirnica za posteni kolac, niti u novcaniku dovoljno sredstava za odlazak po njih, neg sam otvorila kredenc i nasla mak. Te smo veceri jeli rezance s makom. Tijesto mi je, doduse ispalo malo zilavo, al pojelo se, a dijete je komentiralo da mu je to jedna od najdrazih vecera. I nije trazil kakao da si popravi okus. Onda sam na fejsu slucajno nabasala na grupu imenom: " starozagrebacki recepti ", iako, meni nije nuzno biti iskljuciva samo na podrucje metropole, naprotiv, fora su mi i drugi recepti iz svih zemljopisnih podrucja. A zasto stari? Jer su mahom bazirani na osnovnim, " prostim " namirnicama. Ne usudim se reci: jednostavni, jer mnogi to nisu, al jednom kad savladas tehniku ostalo je samo nadigradnja i igranje s vlastitim ukusima. I jos jedna, meni, velika prednost je kaj se sve uvijek iskoristi. Sad ako mi ostane starog kruha ne moram puno razmisljati na koji nacin bum ga pametno iskoristila. Samo je pitanje zelimo li slatko ili slano. Otkrice mi je puding od kruha koji je postao tradicija petkom, kada se kruha nabere tokom tjedna. Predivna vecera za hladne zimske dane, jednako ukusna vruca, jer ja nemrem zdrzat da se ohladi, ali i hladna drugo jutro za dorucak. Divota je i to kaj si dijete zna vec samo izvaditi u zdjelicu, pa ja mogu subotnje jutro nesto duze ubiti oko. Pronasla sam i recept za kiflice koje se tope u ustima, i meni su najdraze prazne, no, punjene su vrlo zahvalna grickalica uz filmski program vikendom. Danas sam nasla recept za " Ludo tijesto " koje se, prema rijecima gde koja ga je objavila moze koristiti prakticki za sve, od pizze do buhtla, a prednost mu je kaj moze stajati u ftizu do 7 dana i trositi po potrebi. Zove se Ludo jer se dize u vrecici 4 h u kojoj dodt nabuja. Tak, jedva cekam vikend da ga isprobam zamijesiti. A namirnice za kolac od maka sam si vec nabavila. Ko zna di bu me to sve odvelo. Mozda ovo postane i kulinarski blog. Za sad mi je zadatak napraviti " Medimursku gibanicu " takvu da me nije sram objavit fotku, ali i odnest curama na posel.

Tackrle su meni omiljeno jelo iz djetinjstva: krumpirovo tijesto ko za knedle / njoke punjeno pekmezom od sljiva i preliveno prezlima, mota se u jastucice koji se kuhaju

- 23:28 - Komentari (3) - Isprintaj - #