Samo Durica

četvrtak, 04.05.2017.

CAP

sjećam se, kad sam bila klinka moja mama se neopisivo bojala stričeka u automobilu koji mame djecu bombonima i odvezu ih u nepoznato. neprestano nam je pričala o tome kako nikako ne smijemo razovarati s nepoznatim osobama i ako bi netko s autom stao pokraj nas da bježimo ili vičemo.
jučer sam saznala jednu, za mene nevjerojatno poražavajuću statistiku u koju mi je, čak i vrlo teško povjerovati.
naime, ta statistika kaže kako je u RH svako četvrto dijete doživjelo ili trpi neki oblik seksualnog zlostavljanja ili uznemiravanja. kada sam tu brojku primjenila na jednu ustanovu kao što je vrtić ili škola moram priznati da sam se frapirala.
osim toga, isti ti podaci govore kako su zlostavljači najčešće članovi obitelji ili djeci bliske i poznate osobe.
zbog toga djeca kojima se tako nešto događa često nisu niti osvijestili kako su zlostavljana, zapravo, ta osoba ih je uvjerila kako to što rade nije nešto loše, te se koriste trikom " naše male tajne " čime manipuliraju tom djecom, pa se ona jako dugo ne obraćaju nikome za pomoć.
zbog toga je vrlo bitno preventivno educirati kako djecu tako i roditelje ne smo o tim podacima, već i o tehnikama kako se od toga mogu obraniti, dok bi najsretnije riješenje bilo spriječiti samu pojavu u začetku.
dijete treba naučiti kako biti jako i jasno osvijestiti, ali i dati do znanja takvoj osobi kako mu je takvo ponašanje nelagodno, te da smije i mora u takvoj situaciji reći NE!
nisam još završila cijelu edukaciju, tako da ne baratam svim tehnikama, no sve me to skupa jako ražalostilo i dalo mi razmišljati, jer, naša se zemlja predstavlja kao sigurna, a roditelji s kojima razgovaram u parku uglavnom smatraju kako se tako nešto kod nas ne događa.
isto tako svima nam je zakonska dužnost prijaviti bilo kakvo sumljivo ponašanje, a roditelj koji je znao da se tako nešto dešava smatra se i sam sudionikom.
sve to bude tako dok se ne desi nešto loše, a onda se svi pitamo:
" ma, kako je to moguće? ".
zato, ako imate prilike prođite CAP program zajedno sa svojim djetetom koji će vam pružiti neke alate kako smanjiti tu poražavajuću statistiku koja je stvarno jedna crna mrlja svima nama.

- 09:49 - Komentari (3) - Isprintaj - #