Samo Durica

četvrtak, 23.06.2016.

spoj glazbe i reklame

nemrem si pomoć,
al,
moram se osvrnuti i na ovo,
za mene
grozomorno i nedopustivo dijelo,
naime,
prvo su napravili reklamu
u kojoj su upotrijebili pjesmu grupe Queen
" Another One Bites the Dust,
u kojoj se ljudi s čežnjom gledali nekakvi terenac, čini mi se, Dacia
i pjevali:
" Another One Drives a Duster ".
meni osobno grozna reklama i
još groznija usporedba,
kao i uporaba te pjesme,
jer, zvučalo mi je to kao sprdnja,
ono,
Dacia i Qween
i sad neko drugi vozi taj predivan automobil,
pogotovo stoga što sam nedavno, ponovo gledala dokumentarni film
o životu i djelu Freddia Mercurya
čiji rad, opus, stvaralaštvo i odnos prema glazbi iznimno cijenim i poštujem,
ne samo njegov neupitan talent, već i duhoviti odnos prema samom sebi,
pa i svojim pjesmama,
ali i potrebu da napravi nešto novo, kreativno i inovativno u glazbi,
gotovo vizionarski
spojio je pravi, kvalitetan suvremeni pop/rock s klasičnom glazbom,
nij se bojao istraživati različite žanrove,
niti se previše opterećivao samim sobom i svojom pojavom,
zanimala ga je samo glazba i njene mogućnosti
ostavivši iza sebe neprocijenjive i nenadmašne skladbe
koje sada, poput
" Bohemian Rhapsody "
ponovo masakriraju u nekakvoj reklami,
za koju čak nisam shvatila niti što reklamira,
jer, nisam mogla to poslušati do kraja.
reklama se sastoji od mnogo aktera koji pjevuše tu pjesmu
potpuno bez sluha, izvan tonaliteta
i, to, ne samo da zvuči odvratno, već, meni djeluje
kao neka rugalica.
ne znam tko je to odobrio i prodao ta prava,
no,
ako su već morali prodavati pjesme u reklamne svrhe,
u što, nekak, sumnjam
mogli su, barem, birati kako će ta reklama biti izvedena,
jer, ovo je meni strašno,
zločin nad kvalitetnom svevremenskom glazbom
koju bi trebalo tretirati kao neku vrstu glazbene kulturne baštine,
a ne od nje raditi cirkus.
sjećam se, dok sam još radila u ZAMP-u kao studentica
tako su isto kontaktirali Olivera i zatražili dozvolu za upotrebe jedne njegove pjesme u svrhu reklame,
no, Oliver im, tada, nije odobrio.
nisam sigurna zašto točno, no, vjerojatno mu se nije svidjela reklama.
sada se jedna njegova pjesma vrti u reklami za telekomunikacije,
onoj kada tada spasioc ne može doći na proslavu svog rođendana,
pa mu svi šalju čestitke i smiješne poruke,
a uspije se i uživo čuti sa svojom obitelji.
ta mi pjesma u toj reklami paše, nije nakaradno upotrijebljena kao u ove dvije,
funkcionira, te je oplemenila i priču, dakle, ima nekog smisla,
dok, na ovo s Qweenom mi je jako žalosno,
mada,
nisu to moje pjesme, i tko sam ja da o tome uopće govorim na ovakav način,
omalovažavajući tuđe ideje i rad,
no,
obzirom da je reklama upućena i meni, kao konzumentu
uzela sam si to pravo, barem prokomentirati.
pitanje je samo što bi na sve to rekao sam Freddie,
jer,
za života je govorio da njega zanimaju samo buduće pjesme koje će tek stvoriti,
a s ovim već snimljenim, objavljenim, izvođenim i puštenim u eter se ne zamara previše,
takav je on bio,
tjerala ga je ta pokretačka energija da stvara i radi, neprestano, novo i drugačije,
pa,
barem u spomen na njega,
jednostavno,
nemam sluha za ovakvu vrstu upotrebe kvalitetnih pjesama u lošim reklamama.

- 09:42 - Komentari (1) - Isprintaj - #