Dubai2

ponedjeljak, 12.09.2005.

Hindu-drive - Vozacki ispit V

Konacno sjedamo u auto. Ispitivac u policijskoj uniformi, sa licem brkovima i pogledom poput Sadama Huseina sjeda do mene na suvozacevo mjesto. Odjednom se otvaraju straznja vrata i u malog Hyundaija se otraga ukrcavaju trojica Indijaca ili Pakistanaca u haljinama, unoseci zagusljivi smrad. Sta je sad ovo? Porota?
Tek tad sam shvatio da u Emiratima ispit nije toliko formalan kao u Europi. Nema komisije, nego samo ovlasteni ispitivac i svi smo prepusteni na njegovu milost ili nemilost. A kad je vec sam u autu, zasto da se vraca po svakog od nas, kad moze odradit cetvoricu u jednom krugu. Kasnije ce se to pokazati do te mjere kobnim da cu taj dan u prosincu slaviti kao drugi rodjendan. Vozio sam prvi i zahtjevi nisu bili veliki: izadji sa parkinga na servisnu cestu, pa sa nje na Al Barsha Road, odmah prestrojavanje traku sasvim lijevo kako bi se na dubajskom cetvrtom Interchangeu napravio polukruzni okret. Pritom je trebalo samo malo napadnije pokazati koristenje obaju retrovizora i baciti pogled na mrtvi kut i to je to. Usljedilo je skretanje desno u sjevernu Barshu i zaustavljanje pored ceste. Vec na pola voznje je ispitivac upisao ocjenu vidjevsi da sam ocito negdje prije presao koji kilometar. Rekao mi je da izadjem i nakon par sekundi sa straznjeg sjedala je izasao Pakistanac, zasigurno visi i krupniji od mene, sto mi je uljevalo nadu da se mogu sklupcati otraga iza ispitivaca na straznjem sjedalu malog Hyundaija sa jos dvojicom. Paks je sjeo za volan, a ja iza ispitivaca. Lice mi je odrazavalo strah, potpuno u suprotnosti sa njegovim fizickim izgledom i preko dva metra visokim stasom. Rukom velicine lopate je gurnuo mjenjac u prvu, auto je napravio dva-tri nagla trzaja, a potom krenuo prema zapadu. Dugo je trebalo dok nismo prebacili u drugu. Toliko dugo da sam pomislio da tip misli da vozi automatik. Ali ubrzo sam shvatio da tip nikad nije nista vozio, osim mozda pluga pokretanog kravom negdje u Punjabu. Zauzeo sam stav kojeg avio-kompanije preporucuju putnicima prije nego sto ce se Boeing sunovratiti u ocean. "Go ljeft" - naredio je ostro ispitivac zbunjenom i preplasenom Pakistancu kojeg je vodila cista racunica da moze cak 20 puta izaci na ispit koji kosta 150 dirhama umjesto da plati 3000 drihama za auto-skolu. "Valjda cu jedan od 20 puta proci..." - pomislio je Pakistanac - "...jer onako bih dao 3000 dirhama, za bez ikakve garancije za prolaz." Auto je i dalje isao u drugoj brzini na nekih 6000 okretaja kada je zaglusnu buku stenjuceg motora ponovo nadjacao instruktor: "Aj sed ljefta!" - ponovio je svoj zahtjev da se skrene u lijevu traku, ali automobil je jos isao ravno putanjom koju mu je definirao volan, cvrsto stegnut izmedju dvije ogromne ruke Pakistanca koji se sad vec vidljivo tresao. Ili nije znao sto je lijevo ili, sto je puno je vjerojatnije, nije znao kako da to napravi, zaprepasten strasnom istinom da se metalna kutija krece i da bi on trebao biti taj koji njome upravlja. Usli smo u lijevu traku tek kada je ispitivac naslonio ruku na volan i skrenuo ulijevo. Na semforu je bilo crveno i ugodno sam se iznenadio sto smo se zaustavili bez icije pomoci unatoc tome sto zaustavljanje, makar iz iznimno male brzine, nije bilo bas njezno. Ispitivac je pokazao Pakistancu da ocekuje od njega da napravi polukruzno okretanje na semaforu, a ovaj je klimnuo glavom, jedva docekao zeleno svjetlo i krenuo uz trzaje auta. Nazalost, to zeleno svjetlo je bilo samo za one koji idu ravno i tu je voznja naseg Pakistanca zavrsila (barem njen sluzbeni dio), posto je zbog ove pogreske instruktor iz sebe izbacio bujicu psovki na urduu, pa na engleskom, a potom obavjestio kandidata sluzbenim glasom da je (i) ovaj put pao. Uskoro se ukljucilo zeleno za lijevo i krenuli smo uz skripu guma. Pakistanca je preplasilo istovremeno polukruzno okretanje, skripa guma, vozila iz suprotnog smjera koja su takodjer isla lijevo tako da su mu se ruke ukocile na potpuno ulijevo smotanom volanu i nekontrolirano je pritisnuo gas. U sljedecm trenutku Hyundai je napravio krug od 270 stupnjeva i propeo se na nogostup i tratinu izmedju dvije prometne trake.

Nastavak slijedi...

- 18:33 - Komentari (9) - Isprintaj - #

nedjelja, 11.09.2005.

"Pritiskajuci" dio ispita - Vozacki ispit IV

Teoretski dio ispita prethodi voznji i odrzava se isti dan, svega par minuta ranije. Nakon kratkog cekanja u sobi na kojoj je pisalo "Registracija vozila - zene", sto je jedan od organizacijskih hirova tog jutra, proveli su nas hodnicima kroz utrobu zgrade. Prolazili smo kroz skladista i desetak prolaznih soba u kojima su ljudi reagirali ovisno o tome imaju li nizi ili visi cin od kapetana koji nas je vodio. Najsmjesnije je bilo kad smo prolazili kroz kuhinju, a tip koji je nosio piletinu je stao u stavu "mirno" dok nije prosao kepatan sa nas dvanaestorica. Jos se ispricao sto tu prolazimo, jer je drugi put "zatvoren radi preuredjenja". Sam ispit je banalan: trojica sjednu za kompjutorsku konzolu koja podsjeca na one velike video igre i odgovaraju na deset pitanja. Za prolaz je potrebno odgovoriti na osam pitanja, s tim da ima pet pitanja koja su obavezna i pogreska na njima automatski diskvalificira kandidata. Pitanje se najcesce sastoji od toga da se prikaze jedan znak i nakon toga se ispisu 3 moguca rjesenja, a kandidat treba pritisnuti prstom u tocan odgovor. Vrijeme razmisljanja je minuta po pitanju, tako da u najgorem slucaju znamo rezultat nakon deset minuta, ali vecini je potrebno svega tri minute da razrijese ovaj Gordijski cvoj koji je neprolazan za visoki postotak od cak 20% polaznika. Oni koji pogrijese obavezno pitanje mogu izaci i jos ranije. Za napomenuti je da nema trik pitanja: Jedan odgovor je tocan, jedan je kriv, a treci je sasvim besmislen. Primjerice, meni je bio trokutasti znak sa radnikom koji je nesto kopao, a ponudjeni odgovori su bili:
A - Roadworks ahead
B - No U-turn on next stop
C - Don't throw tools through the window
U biti, od pripreme je potrebno samo vidjeti kako se znaci zovu na engleskom, jer u vecini slucajeva se ne radi o doslovnom prijevodu sa naseg jezika. Primjerice, kako se na engleskom zove znak kojeg MUP RH naziva "Oprez! Kamenje prsti"? Ako ste za kompjutorom lako cete prepoznati po smislu, ali ako se dogodi da na dan vaseg ispita padne sustav, onda cete, poput moje drage, sjesti nasuprot uniformirane dame dimenzija Monserrat Caballe i ni priblizno slicno ugodnog glasa koja ce olovkom pokazivati znakove na plakatu slicnom onom plakatu kojeg vidite svakog studenog na Zagrebackoj panorami kao pozadinu iza zamjenika zapovjednika prometne policije PU zagrebacke koji daje izjavu kako su prometnice i sustavi za odrzavanje prometnica spremni za docek zime, kako je nabavljen pijesak za posipanje i sol za odledjivanje, a sve to nekoliko dana prije prvog snijega koji ce napraviti totalni prometni kolaps i sve ce nekoliko dana biti u banani. Gospodja ce od vas ocekivati upravo tocan odgovor, jer su to jedine rijeci engleskog jezika koje poznaje, i na drugo prakticno ni ne reagira. Osim toga, autor pitanja i odgovora je duhovit i dobro poznaje situaciju u Dubaiju. Primjerice, postoji pitanje: "Ukljucilo se zeleno svjetlo na semaforu. Vi cete:
A - Provjeriti mozete li sigurno proci krizanje te krenuti ukoliko ste sigurni
B - Napravit nagli pokret vozilom kako biste promjenili prometni trak
C - Ukoliko niste prvi u redu istog trenutka poceti davati svjetlosne i zvucne signale"
(Vecina gradjana Dubaija radi iskljucivo ovo pod B i C, cak i osoba koja se na blogu pojavljuje kao Dubaika2, a znamo i od koje je visoko akademski obrazovane osobe to naucila...)
Evo i jos jedan biser: "Vozite se u gusto naseljenom dijelu grada i pored vas je skola. Vi cete:
A - Smaniti brzinu na 40kmph i povezati pozornost da druge sudionike u prometu
B - Smanjiti brzinu za 10% te nastaviti kao na otvorenom dijelu ceste
C - Uz pojacan oprez pojacati brzinu kako biuste sto prije prosli to podrucje"
Srecom da nisu sugerirali i ukljucivanje brisaca kako tijela pregazenih ljudi ne bi ostajala na vjetrobranskom staklu i ugrozavala sigurnost prometa. I onda se sjeda u auto...

- 22:50 - Komentari (2) - Isprintaj - #

petak, 09.09.2005.

Njihova Heinzelova - Vozacki ispit III

Usao sam sa tim formularima na kojima nisam ni znao sta pise u zgradu. Zapravo, pretpostavljao sam da su moji jer je za njih bila zaklamana jedna od slika koja je prikazivala..hm, ajmo reci, mene. U stvari, slika nije bila tako losa, ali ju je onaj "daktilograf" zaklamao za papire, pa otklamao da bi promjenio redosljed formulara, pa opet zaklamao, pa otklamao dok je utipkavao podatke, pa zaklamao, pa dodao do "okulista" koji sjedi 70 centimetara od njega, koji je sve to otklamao, napisao na dnu dva slova, zaklamao, vratio daktilografu, koji je otklamao, procitao, zaklamao... I moja slika je izgledala kao da sam se nasao usred rata ulicnih bandi u Chicagu 1932. godine.
Usao sam u zgradu prometne policije, nesto kao nasa policija u Heinzelovoj. Unutra je sve organizirano na visokoj razini i redom su bile prostorije kojima je namjena bila napisana na ulaznim vratima na engleskom i arapskom:
Prijava vozackog ispita za muskarce
Prijava vozackog ispita za zene
Prijava vozila - muskarci
Prijava vozila - zene
Prometni prekrsaji - muskarci
Prometni prekrsaji - zene
Vozacke dozvole - muskarci
Vozacke dozvole - zene
Tako je to zamislio arhitekt i u biti je vrlo jednostavno ako se pravovremeno informirate o jutarnjem rasporedu koji je tog dana u prosincu sugerirao da muskarci prometne prekrsaje placaju na salteru "Vozacke dozvole - zene", da zene prijavljuju vozila na salteru "Prijava vozackog ispita", a da muskarci to mogu napraviti na salteru "Unutarnja kontrola" i tako dalje redom, ali nimalo logicnim redom. Srecom, svugdje postoje sustavi za izdavanje brojeva, tako da mozete uzeti broj, pitati jeste li na dobrom salteru i pritom izracunati koliko imate vremena da provjerite i druge redove. I nikad ne pitajte vise od jedne osobe, jer cete dobiti vise od jednog razlicitog odgovora, pa gdje ste onda?
Ljubazni covjek sa saltera informacija me je izbacio iz reda za prijavu vozackog ispita, jer je na formularu pisalo "promjena vozacke", posto je onaj "daktilograf" mislio da je Hrvatska odmah pored Lichtensteina. Poslao me je na salter "Izdavanje vozackih dozvola" na kojem se tog dana privremeno radilo rjesavanje prometnih prekrsaja za zene, pa sam otisao na salter "Prijava vozila - zene" gdje je tip otklamao moju molbu, izderao na mene na arapskom da ne mogu na zamjenu dozvole sa "horvatistanskom" vozackom, zaklamao ju i rekao i da moram ici na prijavu vozackog ispita. Onaj sa saltera informacija me je opet pokusao izbaciti, ali sam mu objasnio situaciju, pa sam nakon jos pola sata cekanja saznao da moram promjeniti molbu, sto me je vratilo do onog kontejnera, dakle na sami pocetak. Onda je onaj otklamao moju molbu, pa opet zaklamao....
Stigao sam neposredno nakon smjene u jedan popodne, kad vise nije vrijedio jutarnji rezim po kojemu muskarci prometne prekrsaje placaju na salteru "Vozacke dozvole - zene", zene prijavljuju vozila na salteru "Prijava vozackog ispita", a muskarci to mogu napraviti na salteru "Unutarnja kontrola" i tako redom, vec su zene isle po vozacku na salter za zene, ali onaj na kojemu je pisalo "Prometni prekrsaji" i da vam ne nabrajam dalje.
Konacno sam dosao na salter gdje je tip otklamao moju molbu, napisao dva-tri slova na nju, zaklamao ju, otklamao, nesto pogledao i opet zaklamao, te me poslao blagajniku koji ju je otklamao, naplatio 100 dirhama i ponovo zaklamao prstima smedjim od kane kojom je bojao bradu, pa me opet vratio na salter gdje je tip nakon jos nekoliko klamanja izradio malu zelenu dozvolu za voznju pri polaganju, nesto kao identifikacijski dokument da netko drugi ne bi polagao umjesto mene, odredio mi termin za 6 dana i vratio mi dokumente. Dakako, zaklamane...

- 22:30 - Komentari (0) - Isprintaj - #

srijeda, 07.09.2005.

Horvatistan - Vozacki ispit II


Kad ste se naoruzali slikama, kopijama putovnice, domovnice, gruntovnice, zdravstvenim uvjerenjem, trgovackom dozvolom poslodavca, vizom i jos 10 papira od kojih cete jednog sigurno zaboraviti, a povrh svega toga i strpljenjem, mozete krenuti put policije. Tamo se predaje tiskana molba na arapskom jeziku. Nemate pisaci stroj na arapskom jeziku???? Sramota! Ovu uslugu ce jeftino za vas obaviti ljubazni gospodin u malom kontejneru ispred policije, koji osim toga pruza jos razne druge usluge.
Recimo, obavlja test vida koji je nuzan za vozacku dozvolu. Nemojte na to gledati kao na neku ozbiljnu prepreku, jer bi kod njega i Ray Charles dobio dozvolu za upravljanje skolskim autobusom, posto pita slova samo iz prva dva reda, koja su tek nesto malo manja od onih slova kojima je nepoznati pocinitelj napisao znameniti grafit "Vidimo se na moru, slovenske picke!" preko cijelog Mercatora one noci kada je Pajovic u polufinalu svjetskog rukometnog prvenstva zabio prst u oko Ivanu Balicu.
Onda, u tom malom kontejneru ce vam prodati literaturu za pismeni ispit, tj. mali karton sa svim znakovima i njihovim znacenjem, slican onom plakatu kojeg vidite svakog studenog na Zagrebackoj panorami kao pozadinu iza zamjenika zapovjednika prometne policije PU zagrebacke koji daje izjavu kako su prometnice i sustavi za odrzavanje prometnica spremni za docek zime, kako je nabavljen pijesak za posipanje i sol za odledjivanje, a sve to nekoliko dana prije prvog snijega koji ce napraviti totalni prometni kolaps i sve ce nekoliko dana biti u banani.
Nazalost, umjesto same usluge prijepisa osobnih podataka, gospodin uzme slobodu samovoljnog interpretiranja podataka, pa je meni napisao: "Hrvatska - zamjena vozacke", uvjeren da smo mi svog generala izrucili jos prije deset godina i da smo suverena clanica unije, posto njeni gradjani samo mjenjaju vozacku, bas kao i Amerikanci, Japanci, Australci, Kanadjani i Britanci, koji zbog drukcijeg sustava voznje izazivaju najvise problema i bas bi oni trebali ici na dupli vozacki. Ali, biti Britanac u Dubaiju je ipak malo lakse... Neko vrijeme kasnije, nakon procedure koja ce biti opisana sutra, vratio sam se do gospodina da ovo ispravi. Sve je znao, i Drazena Petrovica, i Tonija Kukoca, i Sukera, i Branka Ivankovica i..., i..., i... jos jednoga kojeg ni ja ne znam, ali je pogrijesio kad je mislio da je Hrvatska jedan svicarski kanton. Ni iz drugog pokusaja nije pogodio, jer Hrvatska nije ni pokrajna Horvatistan izmedju Dagestana i Tadzikistana. Kako je vec bilo kasno, pokazao sam mu na karti i on je ispravio na "Hrvatska - polaganje ispita".

Nastavak slijedi...

- 00:14 - Komentari (9) - Isprintaj - #

utorak, 06.09.2005.

Vecernja skola parkiranja i prestrojavanja - Vozacki ispit I


Danas je kolega polozio vozacki ispit. Trebao je ici u "vecernju skolu parkiranja i prestrojavanja", jer je zaboravio napraviti medjunarodnu vozacku dozvolu, koja se u Zagrebu moze dobiti za 50 kuna. Citava ta prica vratila me je u prosli prosinac...

...sad ide ono kad se slika zamagli i ide scena iz prosinca...

Kada su konacno prestali tugovati za sheikom Zayedom, koji je nedugo prije toga preminuo, drzavne institucije su napokon zapocele sa radom, nakon sto su dobrih 6 tjedana slagali razlog na razlog zasto ne bi radili, a i sudbina ih je mazila: Ramazan, smrt sheika Zayeda, Bajram, smrt Jassera Arafata, Dan Federacije, poraz Dinama od Heerenveena, imenovanje novog Predsjednika teska depresija sokola sheikovog bratica Hamdana, inauguracija novog vladara Abu Dhabija... i tako redom su se nizali tuzni dogadjaji koji jednostavno nisu mogli dozvoliti normalan rad institucija. Osim toga poklopilo se to vrijeme i sa berbom maslina u Podbiokovlju, i stvarno bi bio grijeh baviti se administracijom dok sve nije u badnju.
Negdje u citavoj toj prici Deenesh, koji se bavi vizama u mojoj firmi, uspio je uhvatiti u uredima nekog od nizih sluzbenika koji je dosao zaliti cvijece i natjerati ga da udari pecat na moju vizu. Taj svecani trenutak sam docekao sa podjeljenim osjecajima: vise nisam bio turist nego ponosni gradjanin Dubaija, Emirata i GCC-a. Cool! Osim sto sam dobio mogucnost da glasujem za "listu za dijasporu" na sljedecim izborima, izgubio sam mogucnost da vozim auto sa medjunarodnom ili hrvatskom vozackom, jer tko je vidio gradjanina Emirata do koristu tu smijesnu crvenu knjizicu. Dakako, od citave procedure za vozacki ispit prije dobivanja vize jedino sto mozete napraviti je da napravite fotografije, i to ne dvije, nego dvadesetak, jer cete u proceduri vidijeti da ce ih trebati toliko, posto nitko ne voli trositi spajalice i klamati papire kao emiratska birokracija.
Ubio bih se da to trebam raditi dva puta.
Ne znam kako je ljudima koji su to morali raditi dva puta.
Ha, Prvoligas, ajde podjeli to sa nama... :-)
U svakom slucaju, definitivno se ne moze bez 10 dana u kojima vise ne vrijedi hrvatska vozacka, a jos nema emiratske dozvole. Mozete uzeti taksi, a mozete se svercati. Ja sam izabrao ovo drugo...

Nastavak slijedi...

- 23:27 - Komentari (2) - Isprintaj - #

Lazu....


Ako gledate los nogomet (a ako gledate HNL onda ga gledate) i ako vam kazu da je sparina ubila nogomet, da se ne moze igrati u takvim uvjetima....i tako te stvari, onda vas lazu. Mi smo odigrali 60 minuta na srednje velikom terenu sedam na sedam jucer u Safa parku na temperaturi od +42 stupnja i kolicini vlage tolikoj da su ribe zrakom uplivavale u auto kroz prozor i izlazile kroz vrata. Pobjedili smo renomirani tim sa druge ledine 4:2 i moram priznat da uopce nije bilo nemoguce igrati, posebno nakon sto je sunce zaslo za krosnju jedinog stabla u krugu 100 metara, a koje je radilo krasnu hladovinu nasem golu. Dakle, ako procitate u Slobodnoj da je Hajduk odigrao lose na Kupresu na +25 jer je bilo vruce novinar vam laze.
Kad smo vec kod laganja, moram priznat da nisam ocekivao ovoliko reakcija na post o posljednjem islamskom blagdanu. Nadam se da smo svi ponesto naucili. Meni nije bilo sumnjivo da je Muhamed 15xx-te godine razgovarao sa Isusom, jer je ovaj prethodno maknuo nadgrobni kamen i isetao iz groba, pa nije nemoguce da je molio u al-Aqsi, ali mi je bila klimava ova prica sa magarcem koji je iz Meke do Jeruzalema i nazad dosao u jednoj noci, tim vise sto raspolazem provjerenom informacijom da moj tetak Vinko goni svoga tovara sa Pozara u Makar gotovo 2 sata, a to je puno manja udaljenost od Jeruzalema. U svakom slucaju za sljedeci blagdan cemo napraviti bolju pripremu, a ovdje se zahvaljujem "anonimnom komentatoru" na pojasnjenju uz poruku da Al-Jazeera sutra ima kombinirani prijenos utakmica Irska-Francuska, Sj.Irska-Engleska, Madjarska-Svedska, Ukrajina-Turska i Rusija-Portugal, a u Marini imaju onaj veliki ekran.

- 02:32 - Komentari (2) - Isprintaj - #

petak, 02.09.2005.

Nocno putovanje...

U tijeku je predivni cetverodnevni vikend. Iako jos nismo u punom pogonu nakon godisnjih, ovdje se svi raduju dolasku Ramazana koji se ove godine po nasem kalendaru poklapa sa listopadom. Kao uvod, nekih 30-ak dana prije pocetka Ramazana slavi se Al Isra Wal Mi raj.
Zapravo, radi se o obiljezavanju dogadjaja kad je Prorok Muhamed primio Allahov blagoslov te, kako pise u Kuranu (Surat al-Isra', Ayah 1), 27. Rajaba krenuo dusom i tijelom na nocno putovanje iz dzamije Masjid al-Haram u Mekki u dzamiju al-Aqsa u Jeruzalemu. To je ista ona dzamija koju gledano na vijestima gotovo svaki drugi dan.

Image Hosted by ImageShack.us

Zbog iznimnog znacenja blagdana u islamskom svijetu savjetujem vas da detalje potrazite na nekoj od web stranica koje se time bave poput ove, ili mozda ove...

Pretpostavlajm da ce poznavatelji Biblije pronaci mnogo dodirnih elemenata. Za one kojima se ne surfa ovim stranicama prica ide ovako (uz moju ispriku ukoliko sam negdje pogrijesio u interpretaciji): Nakon vecernje molitve, Proroku Muhamedu je dosao Dzibril (Gabrijel) za bijelom buraqu, rajskoj zivotinji malo vecoj od magarca. Drzao je zivotinju za usi i zapovjedio Muhamedu da stavi sedlo i uzjase, jer ce krenuti put najudaljenije dzamije na svijetu. Buraq je bio veoma brz i mogao je u skoku prijeci najvecu udaljenost koju oko moze vidjeti. Prorok i Dzibril su uskoro bili u zemlji sa mnogo palmi, gdje su, nakon sto je Muhamed odsedlao buraqa, imali molitvu nakon zalaska sunca. Posto Prorok nije zna gdje se nalazi, nego je snalazenje u prostoru prepustio samom Allahu, Dzibril mu je rekao da su to gradovi Yahtrib i Taybah, koji ce kasnije, nakon sto Muhamed bude protjeran iz Meke dobiti ime al-Madinah (Medina).
Sljedeci put kad su stali moliti se mjesto se zvalo Tur Sina', a treca postaja je bilo Bayt Lahm, mjesto rodjenja Proroka Isse. Tko nije prepoznao Bayt Lahm je Betlehem, a Issa je Isus. Konacno, dosli su do svetog grada Jeruzalema, vezali zivotinju isred dzamije i krenuli u al-Aqsu, gdje je Prorok Muhamed poveo molitvu kojoj su prisustvovali svi proroci, od Adama do Isusa, sto ukazuje na njegov uzviseni polozaj kod Allaha.
Osim toga, Allah je tijekom putovanja Muhamedu dao moci da promatra svijet kao zenu, sto mu je dalo mogucnost realnog pogleda sa svijet. (Netko od islamista ce mi trebati objasniti jer ovo bas ne prihvacam...)
Allah je Muhamedu ukazao na Iblisa sto je izvor vjerske tolerancije u islamu. Iblis je bio vjernik koji je zivio sa andjelima, i koji se usudio usprotiviti Allahovoj zapovjedi o podredjivanju Adamu, jer je Allah njega napravio od vatre, a Adama od blata. Takodjer mu je ukazao i na to da druge religije mogu biti nesklone islamu i ispricao mu pricu o zeni ciji je posao bio cesljanje kose Faraonovoj kceri. Jednom je zeni ispala cetka i ona se sagnula uzeti ju, zahvaljujuci Allahu sto se nije razbila. Faraonova kcer ju je pitala ima li ona nekog drugog boga izuzevsi njenog oca na sto je zena rekla da je Allah njen gospodar i gospodar njenog oca. Nije ustuknula ni kad je Faraon dao pogubiti njenu djecu, a kad joj je bilo najteze Allah joj se obratio kroz usta njenog najmladjeg tek rodjenog sina, rekavsi da bude odlucna ako je uvjerena da je u pravu. Faraon je pogubio i nju, ispunisvsi jos zadnju zelju da bude pokopana sa svojom djecom. Muhamed je tijekom putovanja osjetio miris iz groba koji je ukazivao ne njen status. Na svom putovanju Muhamed je vidio mudzahedine, koji su sijali i odmah potom brali plodove. Vidio je ljude ciji su jezici bili odrezani vatrenim skarama, jer su pozivali na nered i nemoral. Na putu je naucio da jednom receno ne moze biti povuceno, naucio je razlikovati dobro od zla, naucio kako kazniti one koji ne placaju zakat (neka vrsta davanja za socijalno ugrozene) ili se ne mole pet puta dnevno, jedu haram hranu ili piju alkohol.
Zavrsivsi ovaj put na kojem je Dzibril Proroku Muhamedu ukazao na sva zla svijeta, nakon molitve u dzamiji al-Aqsa Allah je uzdignuo Muhameda u nebesa rajskim stubama od zlata (al-mirqat).
Jos iste noci se vratio u Mekku. Dakako, neki mu nisu vjerovali, cak ni nakon detaljnog opisa Jerusalema, u kojem nikad prije nije bio. Neki su mu pak vjerovali, poput Abu Bakira, te su dobili titulu vjernika "as-Siddiq" i prihvatili Islam.

Eto, za detalje pogledajte linkove.

- 15:52 - Komentari (10) - Isprintaj - #

četvrtak, 01.09.2005.

Kako sam izgubio prvi milijun?


Danas su iz uprave ENOC-a, drzavne naftne kompanije, objavili da iznimno zale zbog poskupljenja goriva, medjutim da "su pri staroj strukturi cijena gubili 4,10 dirhama po galonu", te da "i uz postojece povecanje cijena jos uvijek gube 2,60 dirhama po galonu". E sad, moramo zakljuciti da su ovi iz ENOC-a jako dobri i humani ljudi: nabavljaju gorivo, prerade ga, dovedu na crpke, uljevaju u auto (i operu vjetrobransko staklo) i to ih kosta oko 8 dirhama, ali oni naplate samo 4, odnosno 6 dirhama. I tako gube 2,60 dirhama po galonu.
Otkud onda ove zgrade sto paraju nebo, zlatom optocene palace, hoteli sa 7 zvjezdica i slicno? Ma ipak oni nesto od te nafte i dobiju. Gube 2,60 dirhama kada bi taj galon, umjesto da ga prerade i prodaju u Emiratima poslali na europsko trziste. Ovako su ipak u plusu jer gube ono sto nisu ni dobili.
Naime, i prodavaci jaja u Hrvatskoj su za vrijeme rata bili u plusu, iako su mogli plakati da gube, jer bi to isto jaje mogli prodati po desetorostuko vecoj cijeni u Sarajevu. Prije dva tjedna mi je jedan poznanik razocarano rekao da je izgubio 9 tisuca kuna. Pitao sam ga za detalje, jer mi je bilo tesko zamisliti da on odjednom u novcaniku ima i visestruko manji iznos, a on je izvadio komadic papira, uplatu sa kladionice koju mu je pokvario los nastup Stuttgarta. Zapravo, izgubio je samo 10 kuna.
Kad svi gube tudji novac, onda mogu i ja reci da sam danas izgubio svoj prvi milijun. Za vrijeme ovogodisnjih ljetnih popusta za kupovinu su se dobivali neki bonovi, u nagradnom izvlacenju se moglo dobiti milijun dirhama. Mi smo ih marljivo skupljali. Izvucen je, prema ocekivanjima, neki Mohammed...

- 16:36 - Komentari (8) - Isprintaj - #

"Ne dao Bog veceg zla..."

Nije bilo tesko pogoditi sto je jucer bila tema dana... Iako smo pricali o pocetku nogometne sezone u Emiratima, nevremenu u Meksickom zaljevu u dugom vikendu koji je pred nama, nakon sto smo se spustili u Starbucks bilo je gotovo nemoguce ne primjetiti naslov "32%" preko cijele prve stranice. Uzeli smo po primjerak novina i nakon 2-3 minute citanja gotovo u isti glas rekli, svatko na svom jeziku, "Kamo srece...". Naime, novine "7 dana" koje su vrlo slicne hrvatskim novinama "24 sata", a uglavnom predstavljaju glasilo ignorantske i odvratne britanske populacije u Dubaiju, licemejrno su naricale nad sudbinama siromasnijih sugradjana, pricom kako ce zbog poskupljenja govriva "Mohammed S. iz Sharjaha sada umjesto svog 4x4 auta voziti motor", a jednog doseljenika iz Bangladesha se najnovije posklupljenje natjerati "da proda automobil i postane ovisan o javnom grdaskom prijevozu."
"Moglo bi se dogoditi..." - nastavlja zabrinuti urednik "7 dana" - "da ovo poskupljenje otjera tisuce siromasnjih gradana sa ulica.". Do ove recenice smo dosli nekako istovremeno, pa je tako nastalo i ono istovremeno "Kamo srece...". I tako, sada jedva cekamo novo poskupljenje od 20% da nam skrati muke sa prometnim guzvama u gradu. Odnosno, za pedesetak dirhama mjesecno kupimo prohodnost ulica. Jedva cekam to strasno poskupljenje. Kamo srece da taj strasni cjenovni udar naprave odmah sutra, pa da Mohammedu S. iz Sharjaha i motor postane skup. Ne dao Bog veceg zla...

- 16:19 - Komentari (2) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

< rujan, 2005 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opet Dubai?

  • Image Hosted by ImageShack.us ENGLISH

    Nastavak price o velicanstvenoj multinacionalnoj metropoli koja je zapocela prosle jeseni, ali je naprasno prekinuta kada je autor bloga dubai.blog.hr odlucio napustiti ovaj nadasve zanimljivi grad. Posto smo mi ostali, nastojat cemo ovu svakako zanimljivu destinaciju pribliziti jos vise hrvatskim pratiteljima blogova....
    Ukoliko imate potrebu pitati nesto sto nije za javnost, posaljite mail na: blogdubai2@gmail.com

Linkovi

Sto je zapravo Dubai?

  • Pogledate li enciklopedije Hrvatskog leksikografskog zavoda, vjerojatno cete steci potpuno krivu sliku: Cak niti karte lokalnih izdavaca ne mogu pratiti neshavtljivo brzi razvoj grada. Po neboder dnevno, tako da rekordi koje smo do sada pripisivali hrvatskim graditeljima auto cesta padaju u vodu.
    Dubai udvostrucije broj stambenih jedinica u 5 godina, a 2010. godine 10 od 20 najvecih zgrada na svijetu ce biti u samo jednoj ulici u Dubaiju.

    Dakle, Dubai mali gradic koji svoj nastanak moze zahvaliti dugackom zaljevu kojeg zbog fizionomije zovu Khor (Creek ili potok), koji se proteze 15-ak kilometara u pustinju (nekad pustinju, danas je sve u Creek naseljeno). Vlasnik ovog dijela pustinje, sheik iz obitelji Maktoum koja vuce porjeklo iz mjesta Bani Yas kod Abu Dhabija, izgradio je kucu na ulasku u zaljev, kako bi naplacivao brodarinu. Ubrzo se razvila i trgovina, a pronalazak nafte, koja u dubajskom proracunu sudjeluje sa tek 8% samo je ubrzao ideju sheikovog nasljedika, Rashida Maktouma, o pretvaranju grada u regionalni centar. 6 od 10 nezavisnih sheikata (emirata) se ujedinulo 1972. godine u Ujedinjene Arapske Emirate, kasnije se pridruzio i sedmi, dok su Bahrein, Qatar i Oman postali nezavisne drzave. Cak 7/8 teritorija UAE pripada emiratu Abu Dhabi, gdje je ujedno i srediste federacije. (Pitanje za kviz: Kakvo je drzavno uredjenje UAE? UAE su federacija na celu koje je predjednik, dakle nisu monarhija. Medjutim, clanice federacije su neovisne monarhije, zajednicka je obrana, vanjski poslovi i monetarna politika, sve drugo o odvojeno). Posto je Abu Dhabi daleko najveci, a tamo je i gotovo sva nafta, predsjednik federacije je bio sheik Zayed, iznimno plemenit i dobrocudan vizionar, koji je 1940-ih od predaka u nasljedstvo dobio malu oazu Al Ain, sa svega nekoliko beduina i kamila. Al Ain danas ima 200000 stanovnika. Potpredsjednik UAE i predsjednik Vlade je postao sheik Rashid Maktoum, a ostali sheici su raspodjelili ministarske funkcije. Ideal koji je vodio emire je bio ostvarenje prava na dostojan zivot, zastitu, skolovanje i cjelokupan prosperitet nacije. Danas to ostvaruju njihovi nasljednici, od kojih se najvise istice treci sin sheika Rashida Maktouma koji pretvara Dubai u grad buducnosti. Osim prvog hotela sa 7 zvjezdica, Burj-al-Araba, Dubai uz ubrzani "konvencionalni razvoj" gradi nekoliko objekata koji se mogu mjeriti sa najvecim svjetskim cudima. Kilometarski otoci u obliku palme, arhipelag otoka u obliku svjetske mape, podvodni hoteli, novi Disneyland, stambeni kompleksi buducnosti sa najvecim zgradama na svijetu cine Dubai jednom od najinteresantinih svjetskih destinacija.
    Iako se posjetitelju ne cini tako u prvi mah. Jer Dubai je grad tek nesto veci od Zagreba, rasprostranjen duz obale Zaljeva (izbjegnimo mu ime, bar za sada), sa jednakim prometnim problemima kao i Zagreb, u kojem nisu svi aspekti pratili brzi razvoj grada. U Dubaiju zivi oko 1.3 milijuna ljudi, od cega su tek 17% njih "lokalci". Ostalo je doseljena radna snaga, najcesce iz Indije i Pakistana i to predstavlja ogromnu zapreku u pruzanju normalih zivotnih usluga. A o detaljima cete citati sa vremenom u blogu...
    Medjutim, Dubai krase i neke druge osobine. On je jedan od najsigurnijih gradova na svijetu. Zbog spleta okolnosti, apsolutno je izvan interesa strana sukobljenih u konfliktu islamskih fundamentalista i nekih zapadnih drzava. Stopa kriminala je iznimno niska, jer u grad mogu doci samo turisti ili oni koji imaju osiguran posao i o svima se vodi opsezna dokumentacija.
    Dubai je porezna meka. U Dubaiju nema poreza.
    Dubai je shopping centar i to sa vise aspekata: i za lokalce i za bogate zapadnjake (u to ubrojite i nevjerojatno bogate Ruse.)
    Dubai je u pustinji, ali ima tisuce kvadratnih metara pod travom, koja se stalno i redovito zaljeva. Dubai lezi na vodi (umjetno dobovenom desalinizacijom). Iako je svaku kap potrebno stvoriti, u Dubaiju uz racun za vodu ne dolazi nikakva slivna i vodna naknada kao u Zagrebu, a nema i PDV-a, pa racun za vodu dodje isto kao u Hrvatskoj.
    U Dubaiju je litar supera 1 kunu. Razliku od ove niske cijene do normalno europskog udjela goriva u proracunu pokrivano iznimno velikom potrosnjom: udaljenosti su velike, a svi voze 4x4 auta...

    U svakom slucaju, sve je to jako zanimljivo, ali i jako neprirodno i umjetno (dakako, okolica je i zanimljiva i prirodna), i sve je zapravo prepusteno vasem osobnom dozivljaju...

  • Free Web Counter
    korisnika je posjetilo ovaj blog od pocetka svibnja.

    Free Web Counter
    korisnika je posjetilo englesku verziju bloga od 12.11.2005.





    A sada malo statistike. Dakle, ovo su naši posjetitelji po državama...





    ...a ovdje vidite nekoliko zadnjih posjetitelja po gradovima...





    ...i na kraju top lista država iz kojih se virtualno posjećuje Dubai...