Dubai2

ponedjeljak, 12.09.2005.

Hindu-drive - Vozacki ispit V

Konacno sjedamo u auto. Ispitivac u policijskoj uniformi, sa licem brkovima i pogledom poput Sadama Huseina sjeda do mene na suvozacevo mjesto. Odjednom se otvaraju straznja vrata i u malog Hyundaija se otraga ukrcavaju trojica Indijaca ili Pakistanaca u haljinama, unoseci zagusljivi smrad. Sta je sad ovo? Porota?
Tek tad sam shvatio da u Emiratima ispit nije toliko formalan kao u Europi. Nema komisije, nego samo ovlasteni ispitivac i svi smo prepusteni na njegovu milost ili nemilost. A kad je vec sam u autu, zasto da se vraca po svakog od nas, kad moze odradit cetvoricu u jednom krugu. Kasnije ce se to pokazati do te mjere kobnim da cu taj dan u prosincu slaviti kao drugi rodjendan. Vozio sam prvi i zahtjevi nisu bili veliki: izadji sa parkinga na servisnu cestu, pa sa nje na Al Barsha Road, odmah prestrojavanje traku sasvim lijevo kako bi se na dubajskom cetvrtom Interchangeu napravio polukruzni okret. Pritom je trebalo samo malo napadnije pokazati koristenje obaju retrovizora i baciti pogled na mrtvi kut i to je to. Usljedilo je skretanje desno u sjevernu Barshu i zaustavljanje pored ceste. Vec na pola voznje je ispitivac upisao ocjenu vidjevsi da sam ocito negdje prije presao koji kilometar. Rekao mi je da izadjem i nakon par sekundi sa straznjeg sjedala je izasao Pakistanac, zasigurno visi i krupniji od mene, sto mi je uljevalo nadu da se mogu sklupcati otraga iza ispitivaca na straznjem sjedalu malog Hyundaija sa jos dvojicom. Paks je sjeo za volan, a ja iza ispitivaca. Lice mi je odrazavalo strah, potpuno u suprotnosti sa njegovim fizickim izgledom i preko dva metra visokim stasom. Rukom velicine lopate je gurnuo mjenjac u prvu, auto je napravio dva-tri nagla trzaja, a potom krenuo prema zapadu. Dugo je trebalo dok nismo prebacili u drugu. Toliko dugo da sam pomislio da tip misli da vozi automatik. Ali ubrzo sam shvatio da tip nikad nije nista vozio, osim mozda pluga pokretanog kravom negdje u Punjabu. Zauzeo sam stav kojeg avio-kompanije preporucuju putnicima prije nego sto ce se Boeing sunovratiti u ocean. "Go ljeft" - naredio je ostro ispitivac zbunjenom i preplasenom Pakistancu kojeg je vodila cista racunica da moze cak 20 puta izaci na ispit koji kosta 150 dirhama umjesto da plati 3000 drihama za auto-skolu. "Valjda cu jedan od 20 puta proci..." - pomislio je Pakistanac - "...jer onako bih dao 3000 dirhama, za bez ikakve garancije za prolaz." Auto je i dalje isao u drugoj brzini na nekih 6000 okretaja kada je zaglusnu buku stenjuceg motora ponovo nadjacao instruktor: "Aj sed ljefta!" - ponovio je svoj zahtjev da se skrene u lijevu traku, ali automobil je jos isao ravno putanjom koju mu je definirao volan, cvrsto stegnut izmedju dvije ogromne ruke Pakistanca koji se sad vec vidljivo tresao. Ili nije znao sto je lijevo ili, sto je puno je vjerojatnije, nije znao kako da to napravi, zaprepasten strasnom istinom da se metalna kutija krece i da bi on trebao biti taj koji njome upravlja. Usli smo u lijevu traku tek kada je ispitivac naslonio ruku na volan i skrenuo ulijevo. Na semforu je bilo crveno i ugodno sam se iznenadio sto smo se zaustavili bez icije pomoci unatoc tome sto zaustavljanje, makar iz iznimno male brzine, nije bilo bas njezno. Ispitivac je pokazao Pakistancu da ocekuje od njega da napravi polukruzno okretanje na semaforu, a ovaj je klimnuo glavom, jedva docekao zeleno svjetlo i krenuo uz trzaje auta. Nazalost, to zeleno svjetlo je bilo samo za one koji idu ravno i tu je voznja naseg Pakistanca zavrsila (barem njen sluzbeni dio), posto je zbog ove pogreske instruktor iz sebe izbacio bujicu psovki na urduu, pa na engleskom, a potom obavjestio kandidata sluzbenim glasom da je (i) ovaj put pao. Uskoro se ukljucilo zeleno za lijevo i krenuli smo uz skripu guma. Pakistanca je preplasilo istovremeno polukruzno okretanje, skripa guma, vozila iz suprotnog smjera koja su takodjer isla lijevo tako da su mu se ruke ukocile na potpuno ulijevo smotanom volanu i nekontrolirano je pritisnuo gas. U sljedecm trenutku Hyundai je napravio krug od 270 stupnjeva i propeo se na nogostup i tratinu izmedju dvije prometne trake.

Nastavak slijedi...

- 18:33 - Komentari (9) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< rujan, 2005 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opet Dubai?

  • Image Hosted by ImageShack.us ENGLISH

    Nastavak price o velicanstvenoj multinacionalnoj metropoli koja je zapocela prosle jeseni, ali je naprasno prekinuta kada je autor bloga dubai.blog.hr odlucio napustiti ovaj nadasve zanimljivi grad. Posto smo mi ostali, nastojat cemo ovu svakako zanimljivu destinaciju pribliziti jos vise hrvatskim pratiteljima blogova....
    Ukoliko imate potrebu pitati nesto sto nije za javnost, posaljite mail na: blogdubai2@gmail.com

Linkovi

Sto je zapravo Dubai?

  • Pogledate li enciklopedije Hrvatskog leksikografskog zavoda, vjerojatno cete steci potpuno krivu sliku: Cak niti karte lokalnih izdavaca ne mogu pratiti neshavtljivo brzi razvoj grada. Po neboder dnevno, tako da rekordi koje smo do sada pripisivali hrvatskim graditeljima auto cesta padaju u vodu.
    Dubai udvostrucije broj stambenih jedinica u 5 godina, a 2010. godine 10 od 20 najvecih zgrada na svijetu ce biti u samo jednoj ulici u Dubaiju.

    Dakle, Dubai mali gradic koji svoj nastanak moze zahvaliti dugackom zaljevu kojeg zbog fizionomije zovu Khor (Creek ili potok), koji se proteze 15-ak kilometara u pustinju (nekad pustinju, danas je sve u Creek naseljeno). Vlasnik ovog dijela pustinje, sheik iz obitelji Maktoum koja vuce porjeklo iz mjesta Bani Yas kod Abu Dhabija, izgradio je kucu na ulasku u zaljev, kako bi naplacivao brodarinu. Ubrzo se razvila i trgovina, a pronalazak nafte, koja u dubajskom proracunu sudjeluje sa tek 8% samo je ubrzao ideju sheikovog nasljedika, Rashida Maktouma, o pretvaranju grada u regionalni centar. 6 od 10 nezavisnih sheikata (emirata) se ujedinulo 1972. godine u Ujedinjene Arapske Emirate, kasnije se pridruzio i sedmi, dok su Bahrein, Qatar i Oman postali nezavisne drzave. Cak 7/8 teritorija UAE pripada emiratu Abu Dhabi, gdje je ujedno i srediste federacije. (Pitanje za kviz: Kakvo je drzavno uredjenje UAE? UAE su federacija na celu koje je predjednik, dakle nisu monarhija. Medjutim, clanice federacije su neovisne monarhije, zajednicka je obrana, vanjski poslovi i monetarna politika, sve drugo o odvojeno). Posto je Abu Dhabi daleko najveci, a tamo je i gotovo sva nafta, predsjednik federacije je bio sheik Zayed, iznimno plemenit i dobrocudan vizionar, koji je 1940-ih od predaka u nasljedstvo dobio malu oazu Al Ain, sa svega nekoliko beduina i kamila. Al Ain danas ima 200000 stanovnika. Potpredsjednik UAE i predsjednik Vlade je postao sheik Rashid Maktoum, a ostali sheici su raspodjelili ministarske funkcije. Ideal koji je vodio emire je bio ostvarenje prava na dostojan zivot, zastitu, skolovanje i cjelokupan prosperitet nacije. Danas to ostvaruju njihovi nasljednici, od kojih se najvise istice treci sin sheika Rashida Maktouma koji pretvara Dubai u grad buducnosti. Osim prvog hotela sa 7 zvjezdica, Burj-al-Araba, Dubai uz ubrzani "konvencionalni razvoj" gradi nekoliko objekata koji se mogu mjeriti sa najvecim svjetskim cudima. Kilometarski otoci u obliku palme, arhipelag otoka u obliku svjetske mape, podvodni hoteli, novi Disneyland, stambeni kompleksi buducnosti sa najvecim zgradama na svijetu cine Dubai jednom od najinteresantinih svjetskih destinacija.
    Iako se posjetitelju ne cini tako u prvi mah. Jer Dubai je grad tek nesto veci od Zagreba, rasprostranjen duz obale Zaljeva (izbjegnimo mu ime, bar za sada), sa jednakim prometnim problemima kao i Zagreb, u kojem nisu svi aspekti pratili brzi razvoj grada. U Dubaiju zivi oko 1.3 milijuna ljudi, od cega su tek 17% njih "lokalci". Ostalo je doseljena radna snaga, najcesce iz Indije i Pakistana i to predstavlja ogromnu zapreku u pruzanju normalih zivotnih usluga. A o detaljima cete citati sa vremenom u blogu...
    Medjutim, Dubai krase i neke druge osobine. On je jedan od najsigurnijih gradova na svijetu. Zbog spleta okolnosti, apsolutno je izvan interesa strana sukobljenih u konfliktu islamskih fundamentalista i nekih zapadnih drzava. Stopa kriminala je iznimno niska, jer u grad mogu doci samo turisti ili oni koji imaju osiguran posao i o svima se vodi opsezna dokumentacija.
    Dubai je porezna meka. U Dubaiju nema poreza.
    Dubai je shopping centar i to sa vise aspekata: i za lokalce i za bogate zapadnjake (u to ubrojite i nevjerojatno bogate Ruse.)
    Dubai je u pustinji, ali ima tisuce kvadratnih metara pod travom, koja se stalno i redovito zaljeva. Dubai lezi na vodi (umjetno dobovenom desalinizacijom). Iako je svaku kap potrebno stvoriti, u Dubaiju uz racun za vodu ne dolazi nikakva slivna i vodna naknada kao u Zagrebu, a nema i PDV-a, pa racun za vodu dodje isto kao u Hrvatskoj.
    U Dubaiju je litar supera 1 kunu. Razliku od ove niske cijene do normalno europskog udjela goriva u proracunu pokrivano iznimno velikom potrosnjom: udaljenosti su velike, a svi voze 4x4 auta...

    U svakom slucaju, sve je to jako zanimljivo, ali i jako neprirodno i umjetno (dakako, okolica je i zanimljiva i prirodna), i sve je zapravo prepusteno vasem osobnom dozivljaju...

  • Free Web Counter
    korisnika je posjetilo ovaj blog od pocetka svibnja.

    Free Web Counter
    korisnika je posjetilo englesku verziju bloga od 12.11.2005.





    A sada malo statistike. Dakle, ovo su naši posjetitelji po državama...





    ...a ovdje vidite nekoliko zadnjih posjetitelja po gradovima...





    ...i na kraju top lista država iz kojih se virtualno posjećuje Dubai...