Dubai2

petak, 09.09.2005.

Njihova Heinzelova - Vozacki ispit III

Usao sam sa tim formularima na kojima nisam ni znao sta pise u zgradu. Zapravo, pretpostavljao sam da su moji jer je za njih bila zaklamana jedna od slika koja je prikazivala..hm, ajmo reci, mene. U stvari, slika nije bila tako losa, ali ju je onaj "daktilograf" zaklamao za papire, pa otklamao da bi promjenio redosljed formulara, pa opet zaklamao, pa otklamao dok je utipkavao podatke, pa zaklamao, pa dodao do "okulista" koji sjedi 70 centimetara od njega, koji je sve to otklamao, napisao na dnu dva slova, zaklamao, vratio daktilografu, koji je otklamao, procitao, zaklamao... I moja slika je izgledala kao da sam se nasao usred rata ulicnih bandi u Chicagu 1932. godine.
Usao sam u zgradu prometne policije, nesto kao nasa policija u Heinzelovoj. Unutra je sve organizirano na visokoj razini i redom su bile prostorije kojima je namjena bila napisana na ulaznim vratima na engleskom i arapskom:
Prijava vozackog ispita za muskarce
Prijava vozackog ispita za zene
Prijava vozila - muskarci
Prijava vozila - zene
Prometni prekrsaji - muskarci
Prometni prekrsaji - zene
Vozacke dozvole - muskarci
Vozacke dozvole - zene
Tako je to zamislio arhitekt i u biti je vrlo jednostavno ako se pravovremeno informirate o jutarnjem rasporedu koji je tog dana u prosincu sugerirao da muskarci prometne prekrsaje placaju na salteru "Vozacke dozvole - zene", da zene prijavljuju vozila na salteru "Prijava vozackog ispita", a da muskarci to mogu napraviti na salteru "Unutarnja kontrola" i tako dalje redom, ali nimalo logicnim redom. Srecom, svugdje postoje sustavi za izdavanje brojeva, tako da mozete uzeti broj, pitati jeste li na dobrom salteru i pritom izracunati koliko imate vremena da provjerite i druge redove. I nikad ne pitajte vise od jedne osobe, jer cete dobiti vise od jednog razlicitog odgovora, pa gdje ste onda?
Ljubazni covjek sa saltera informacija me je izbacio iz reda za prijavu vozackog ispita, jer je na formularu pisalo "promjena vozacke", posto je onaj "daktilograf" mislio da je Hrvatska odmah pored Lichtensteina. Poslao me je na salter "Izdavanje vozackih dozvola" na kojem se tog dana privremeno radilo rjesavanje prometnih prekrsaja za zene, pa sam otisao na salter "Prijava vozila - zene" gdje je tip otklamao moju molbu, izderao na mene na arapskom da ne mogu na zamjenu dozvole sa "horvatistanskom" vozackom, zaklamao ju i rekao i da moram ici na prijavu vozackog ispita. Onaj sa saltera informacija me je opet pokusao izbaciti, ali sam mu objasnio situaciju, pa sam nakon jos pola sata cekanja saznao da moram promjeniti molbu, sto me je vratilo do onog kontejnera, dakle na sami pocetak. Onda je onaj otklamao moju molbu, pa opet zaklamao....
Stigao sam neposredno nakon smjene u jedan popodne, kad vise nije vrijedio jutarnji rezim po kojemu muskarci prometne prekrsaje placaju na salteru "Vozacke dozvole - zene", zene prijavljuju vozila na salteru "Prijava vozackog ispita", a muskarci to mogu napraviti na salteru "Unutarnja kontrola" i tako redom, vec su zene isle po vozacku na salter za zene, ali onaj na kojemu je pisalo "Prometni prekrsaji" i da vam ne nabrajam dalje.
Konacno sam dosao na salter gdje je tip otklamao moju molbu, napisao dva-tri slova na nju, zaklamao ju, otklamao, nesto pogledao i opet zaklamao, te me poslao blagajniku koji ju je otklamao, naplatio 100 dirhama i ponovo zaklamao prstima smedjim od kane kojom je bojao bradu, pa me opet vratio na salter gdje je tip nakon jos nekoliko klamanja izradio malu zelenu dozvolu za voznju pri polaganju, nesto kao identifikacijski dokument da netko drugi ne bi polagao umjesto mene, odredio mi termin za 6 dana i vratio mi dokumente. Dakako, zaklamane...

- 22:30 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< rujan, 2005 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opet Dubai?

  • Image Hosted by ImageShack.us ENGLISH

    Nastavak price o velicanstvenoj multinacionalnoj metropoli koja je zapocela prosle jeseni, ali je naprasno prekinuta kada je autor bloga dubai.blog.hr odlucio napustiti ovaj nadasve zanimljivi grad. Posto smo mi ostali, nastojat cemo ovu svakako zanimljivu destinaciju pribliziti jos vise hrvatskim pratiteljima blogova....
    Ukoliko imate potrebu pitati nesto sto nije za javnost, posaljite mail na: blogdubai2@gmail.com

Linkovi

Sto je zapravo Dubai?

  • Pogledate li enciklopedije Hrvatskog leksikografskog zavoda, vjerojatno cete steci potpuno krivu sliku: Cak niti karte lokalnih izdavaca ne mogu pratiti neshavtljivo brzi razvoj grada. Po neboder dnevno, tako da rekordi koje smo do sada pripisivali hrvatskim graditeljima auto cesta padaju u vodu.
    Dubai udvostrucije broj stambenih jedinica u 5 godina, a 2010. godine 10 od 20 najvecih zgrada na svijetu ce biti u samo jednoj ulici u Dubaiju.

    Dakle, Dubai mali gradic koji svoj nastanak moze zahvaliti dugackom zaljevu kojeg zbog fizionomije zovu Khor (Creek ili potok), koji se proteze 15-ak kilometara u pustinju (nekad pustinju, danas je sve u Creek naseljeno). Vlasnik ovog dijela pustinje, sheik iz obitelji Maktoum koja vuce porjeklo iz mjesta Bani Yas kod Abu Dhabija, izgradio je kucu na ulasku u zaljev, kako bi naplacivao brodarinu. Ubrzo se razvila i trgovina, a pronalazak nafte, koja u dubajskom proracunu sudjeluje sa tek 8% samo je ubrzao ideju sheikovog nasljedika, Rashida Maktouma, o pretvaranju grada u regionalni centar. 6 od 10 nezavisnih sheikata (emirata) se ujedinulo 1972. godine u Ujedinjene Arapske Emirate, kasnije se pridruzio i sedmi, dok su Bahrein, Qatar i Oman postali nezavisne drzave. Cak 7/8 teritorija UAE pripada emiratu Abu Dhabi, gdje je ujedno i srediste federacije. (Pitanje za kviz: Kakvo je drzavno uredjenje UAE? UAE su federacija na celu koje je predjednik, dakle nisu monarhija. Medjutim, clanice federacije su neovisne monarhije, zajednicka je obrana, vanjski poslovi i monetarna politika, sve drugo o odvojeno). Posto je Abu Dhabi daleko najveci, a tamo je i gotovo sva nafta, predsjednik federacije je bio sheik Zayed, iznimno plemenit i dobrocudan vizionar, koji je 1940-ih od predaka u nasljedstvo dobio malu oazu Al Ain, sa svega nekoliko beduina i kamila. Al Ain danas ima 200000 stanovnika. Potpredsjednik UAE i predsjednik Vlade je postao sheik Rashid Maktoum, a ostali sheici su raspodjelili ministarske funkcije. Ideal koji je vodio emire je bio ostvarenje prava na dostojan zivot, zastitu, skolovanje i cjelokupan prosperitet nacije. Danas to ostvaruju njihovi nasljednici, od kojih se najvise istice treci sin sheika Rashida Maktouma koji pretvara Dubai u grad buducnosti. Osim prvog hotela sa 7 zvjezdica, Burj-al-Araba, Dubai uz ubrzani "konvencionalni razvoj" gradi nekoliko objekata koji se mogu mjeriti sa najvecim svjetskim cudima. Kilometarski otoci u obliku palme, arhipelag otoka u obliku svjetske mape, podvodni hoteli, novi Disneyland, stambeni kompleksi buducnosti sa najvecim zgradama na svijetu cine Dubai jednom od najinteresantinih svjetskih destinacija.
    Iako se posjetitelju ne cini tako u prvi mah. Jer Dubai je grad tek nesto veci od Zagreba, rasprostranjen duz obale Zaljeva (izbjegnimo mu ime, bar za sada), sa jednakim prometnim problemima kao i Zagreb, u kojem nisu svi aspekti pratili brzi razvoj grada. U Dubaiju zivi oko 1.3 milijuna ljudi, od cega su tek 17% njih "lokalci". Ostalo je doseljena radna snaga, najcesce iz Indije i Pakistana i to predstavlja ogromnu zapreku u pruzanju normalih zivotnih usluga. A o detaljima cete citati sa vremenom u blogu...
    Medjutim, Dubai krase i neke druge osobine. On je jedan od najsigurnijih gradova na svijetu. Zbog spleta okolnosti, apsolutno je izvan interesa strana sukobljenih u konfliktu islamskih fundamentalista i nekih zapadnih drzava. Stopa kriminala je iznimno niska, jer u grad mogu doci samo turisti ili oni koji imaju osiguran posao i o svima se vodi opsezna dokumentacija.
    Dubai je porezna meka. U Dubaiju nema poreza.
    Dubai je shopping centar i to sa vise aspekata: i za lokalce i za bogate zapadnjake (u to ubrojite i nevjerojatno bogate Ruse.)
    Dubai je u pustinji, ali ima tisuce kvadratnih metara pod travom, koja se stalno i redovito zaljeva. Dubai lezi na vodi (umjetno dobovenom desalinizacijom). Iako je svaku kap potrebno stvoriti, u Dubaiju uz racun za vodu ne dolazi nikakva slivna i vodna naknada kao u Zagrebu, a nema i PDV-a, pa racun za vodu dodje isto kao u Hrvatskoj.
    U Dubaiju je litar supera 1 kunu. Razliku od ove niske cijene do normalno europskog udjela goriva u proracunu pokrivano iznimno velikom potrosnjom: udaljenosti su velike, a svi voze 4x4 auta...

    U svakom slucaju, sve je to jako zanimljivo, ali i jako neprirodno i umjetno (dakako, okolica je i zanimljiva i prirodna), i sve je zapravo prepusteno vasem osobnom dozivljaju...

  • Free Web Counter
    korisnika je posjetilo ovaj blog od pocetka svibnja.

    Free Web Counter
    korisnika je posjetilo englesku verziju bloga od 12.11.2005.





    A sada malo statistike. Dakle, ovo su naši posjetitelji po državama...





    ...a ovdje vidite nekoliko zadnjih posjetitelja po gradovima...





    ...i na kraju top lista država iz kojih se virtualno posjećuje Dubai...