Razotkrivanje

29.08.2013.


Ispričavam se učiteljice, očito sam sjedio na ušima kad ste me prozvali, mogu li danas ispraviti ocjenu? Mogu? E super, ajde vi pitajte, a ja ću odgovarati.

1. Otkud želja da pišete blog?

Otkud želja da pišem blog? Nemam pojma otkuda je došla želja. Možda "Prometovim" autobusom broj 37 iz pravca Kaštel Kambelovca. Nije me izvijestila kuda se skitala prije no što je došla do mene. Želja je ženskog roda, a ja dame za prošlost ne pitam. Bolje je tako. Miran ja, mirne one.
Zapravo, počeo sam pisati samo zbog toga što loše govorim. Mucam, štucam, frfljam i ne znam izgovoriti rrrrrr.
Stoga je posve razumljivo zašto u društvu nikad nisam uspjevao doći do riječi. Pogotovo u Dalmaciji gdje su svi glasni, naprasiti i pametni. I uz to pretjerano mašu rukama. Prije bih uspio doći do Kamčatke nego li do riječi. Teško sam patio zbog toga. Čak sam neko vrijeme bio na rubu. Hoću reći - na ivici. Srećom, tu se zatekla i Marica. Ona mi je savjetovala - umjesto da govoriš, jednostavno-piši. I od tada eto - pišem!

2. Omiljena knjiga.

Omiljena knjiga mi je Družba Pere Kvržice. Zaintrigirao me naslov. Kakva je to družba? Kakve su to kvržice? I zašto se kvržice moraju prati? Možda je to inicijacijski obred za primanje u tajnu družbu kvrgavih glava? Kvrga, kvrga, kvržica. Ispočetka sam pokušavao oprati kvržice običnim deterdžentom. Nisam bio osobito zadovoljan rezultatima. Onda mi je iza visoke stalaže u jednom trgovačkom centru iskočio neki tip u žarko crnoj majici i upitao - a da probate s Perwollom? Zahvaljujući novoj revolucionarnoj formuli, razvijenoj u najsuvremenijim laboratorijima, vaše kvržice će nestati kao rukom odnešene. Probao sam. Neću više.

3. Omiljeni film.

Kad se brčkam u moru, pa izađem na obalu, pa se sunčam i blejim u zgodne tete. Kroz desetak minuta mi se preko kože navuče tanki film od sunca, algi, joda i soli. E taj film baš volem!

4. Najljepši trenutak u životu. Kad ste bili toliko sretni da Vam je sve bilo lijepo?

Dan vjenčanja Kate Middleton i princa Williama. Kate u prekrasnoj vjenčanici, sestra joj Pippa u suzama, a Hamlet u Mrduši donjoj.
Obožavam vjenčanja. Ispeš'li ona kraljevska. Da sam ja kralj, ženio bih se najmanje tri puta tjedno. Neka se narod veseli. Svi bi bili pozvani na gozbu. Ukinuo bih poreze, trošarine i vodoprivrednu naknadu. Živio bih samo od darova koje bi mi poklanjali moji podanici. Sve bi djevojke u kraljevstvu proglasio princezama. Svima po zaslugama, a meni po potrebi. Jel pošteno?

5. Najteži trenutak u životu. Kad ste bili toliko nesretni da vam je sve izgledalo beznadežno?

Kad su na HTV-u odlučili ukinuti show Marka Tolje. To me tako duboko protreslo da sam dobio akutni karijes na gornjem desnom kutnjaku. Kasnije smo taj problem morali riješavati ultrazvukom. Inače, Marko je super dečko. Nitko nije umio cijukati tako strasno i senzitivno. Možda još jedino baba Jaka iz Trnbusa u najboljim danima. A oni ga ukinuli...

6. Šta ste spremni uraditi bez ikakvog interesa? Šta je to što vas čini sretnim?

Što sam spreman uraditi bez ikakvog interesa? Pa sve što radim u životu, radim bez ikakvog interesa. Totalno sam nezainteresiran za bilo što. Sve obavljam mlitavo, preko kurca, kao da me nije briga. I nije. Okej, ali ako baš inzistirate, posadio bih stablo. Ne samo jedno. Posadio bih puuuuuno stabala.
Volim saditi stabla i poslije gledati kako rastu. Stabla stvaraju hlad i proizvode kisik. U davnim vremenima, nije bilo toliko kisika kao danas. To su bila tužna vremena. Ali u to vrijeme, ljudi su više cijenili kisik. I vodik. I praseodim. Danas ljudi više ništa ne cijene. A cijene lete u nebo.

7. Opišite sebe u tri riječi. Koje su osobine vašeg karaktera dominantne?

Da opišem sebe u samo tri riječi? Visok, plav i zgodan! Jedini je problem u tome što nitko oko mene to ne primjećuje. Očito su kratkovidni. A možda su i ljubomorni. O da, sigurno su ljubomorni.

8. Da li postoji osoba na čijem biste mjestu voljeli da budete makar neko vrijeme?

Ovo je trik pitanje. Osnovni zakon fizike kaže da niti jedno tijelo ne može u isto vrijeme biti na dva različita mjesta. Isto tako, ne mogu se na istom mjestu zateći dvije osobe. Mogu se eventualno nalaziti jedna pored druge, ali da su baš na istom - hm...
Ipak, ponekad ali samo ponekad, volio bih biti - Milka Babović.

9. Imate li uzor, nekog na kog se ugledate? Ako imate – zašto ste baš tu osobu izabrali?

Nemam Uzor. Nitko više nema Uzora. Uzor je bilo poduzeće u Splitu koje je proizvodilo odjeću. Onda je jednog jutra Uzor nestao. Nitko nije znao kamo je otišao. Neki su se papani kleli da su ga vidjeli u Stečaju. Stečaj je navodno nekakva selendra koja se nalazi blizu Glavine donje. A prvo bliže mjesto zove se - Likvidacija. Čudno baš!

10. Da li ste zadovoljni poslom koji radite? Ako jeste – zašto; ako niste – koji biste drugi izabrali?

Tko može biti zadovoljan nečim što ne postoji? Posao u Hrvatskoj je imaginarna kategorija. No, ako stvari spustimo u realni svijet, mogli bismo reći da je posao mjesto na kojem se obavlja rad. A definicija kaže da je rad djelovanje sile na nekom putu. Dakle, kakav god put izabrali, nema rada bez sile!
Budimo realni, posao je tlaka. Pogotovo onaj kojega mi obavljamo. Drugima je uvijek bolje. Ako u svome poslu i nismo naročito uspješni, to nas ne spriječava da budemo eksperti za poslove koje obavlja netko drugi. Bravari najbolje znaju kako se operira pankreas, liječnici su stručnjaci za pučinski ribolov, a ribari su prirodno nadareni za zvanje kustosa u modernoj galeriji.
Čovjek bi trebao raditi samo ono što ne mora. Tek onda može biti istinski sretan.

11. Gde biste voljeli da živite? Zašto?

Tamo gdje i sada, a to znači - u oblacima. Adresa - Cirostratus b.b.
Život u oblacima ima brojnih prednosti. Uvijek ste u pokretu, u jednom ste trenu visoko iznad planine, a već u drugom stremite dolinama. Kišama se spuštate na tlo, a za povratak na nebo nisu vam potrebni ni liftovi niti svemirski brodovi. Jednostavno - isparite!

*****

Neka slijedeći odgovaraju Kacijola, As kupa, Fanat špadi i Drobilica!

<< Arhiva >>