(Tekst je izvorno objavljen kao blog-unos na mom LinkedIn profilu)
Vjerojatno ste ne jednom čuli kako (se) svi ustvari prodajemo: prodajemo na poslu, prodajemo u privatnom životu, prodajemo sebe, svoju uslugu ili svoj proizvod. Ipak, rođenih je prodavača vrlo malo i većina nas će se, unatoč tome što neki možda pogrešno smatraju da se nikad neće naći u situaciji da moraju prodavati sebe ili svoje umijeće, susresti s potrebom da usavrši svoje prodajne vještine.
U tu sam svrhu pročitala „Ziglar o prodaji“, priručnik koji je napisao jedan od najpoznatijih profesionalnih prodavača, Zig Ziglar, a koji je objavljen davne 1991. godine u izvorniku, a kod nas preveden tek 2002. godine u izdanju Katarine Zrinski. S obzirom na protek vremena, tehnologija koja se spominje u ovom priručniku je davno zastarjela i vidljivo je da Ziglar, koji je baratao pagerima, faksom ili auto-telefonom, nije mogao niti sanjati ovakav procvat mobitela, osobnih stolnih i prijenosnih računala. No to čak i nije toliko smetalo; principi su naime, ostali isti.
(Još jedna zastarjela spoznaja iz navedenog priručnika je i ona o ženama kao „demografskoj skupini koja stječe sve veću kupovnu moć“, jer su u međuvremenu prodavači itekako dobro naučili lekciju o ženama kao najvećim potrošačicama.)
Iako će većina nas zamisliti muškarca u crnom, sivom ili tamnoplavom odijelu, sa svijetlom košuljom i neutralnom kravatom, kao vjerodostojnog i idealnog prodavača, Ziglar odmah na početku priručnika govori o prodavačicama kao pouzdanijima i vjerodostojnijima:
Oznake: zig ziglar, ziglar o prodaji, prodaja, preporuke, kupci, klijenti, narudžba
(Izvorno objavljeno kao blog-unos na mom profilu na LinkedInu LINK)
Nakon što sam danima promišljala strategiju razvoja ženskog poduzetništva u općenarodnom i općedruštvenom smislu, odlučila sam da je krajnje vrijeme da se više posvetim vlastitom, posve osobnom i individualnom poduzetničkom pothvatu. U tu svrhu, u ruke mi je dopala knjiga hrvatske konzultantice i coacha Inge Lalić, pod naslovom „Kako pokrenuti vlastiti biznis“ (ne smijem propustiti zapisati niti njezin poticajni podnaslov: „Oslobodite neograničeni potencijal u sebi i ostvarite svoje najluđe snove“). Autorica je inače vlasnica i direktorica trgovačkog društva RE-FORMA d.o.o. za poslovno savjetovanje poduzetnika, te se specijalizirala za pružanje pomoći poduzetnicima i onima koji to žele biti da ostvare svoje želje i ciljeve, povećaju prihode uz više slobodnog vremena i postanu učinkovitiji i uspješniji.
Kroz ovaj priručnik možete, između ostalog, učiniti osobnu inventuru, postaviti ciljeve, saznati kako ostvariti financijsku slobodu i usvojiti deset odluka uspješnog poduzetnika. Osim toga, knjiga donosi i intervjue i svjedočanstva ljudi koji su se upustili u poduzetništvo. Posebno ističem da se radi o jednom od rijetkih hrvatskih poduzetničkih priručnika pisanih self-help stilom (pročitala sam i jedan priručnik Ziga Ziglara o prodaji, ali o tome u nekom drugom postu).
Čitanju ove knjige pristupila sam prilično štreberski: svako poglavlje ima zadatke o kojima morate razmisliti i na koje morate pisano odgovoriti, pa sam si dala truda, uronila sam u knjigu i odgovarala na pitanja. U prvi mah mi se činilo ludo, ali je polučilo rezultate, jer sam morala biti prilično iskrena oko svojih strahova, svojih crta osobnosti i što će mi u budućem poslovnom pothvatu možda prouzročiti poteškoće ili mi predstavljati prepreku u poslovnom uspjehu.
Primjerice, otkrila sam da će me strah od odbijanja i neuspjeha vjerojatno obeshrabriti, i da ću možda zbog tog straha prerano odustati ili da neću biti dovoljno uporna. Knjiga, zanimljivo, obiluje i savjetima da se doskoči preprekama koje možemo predvidjeti i da se unaprijed pripremimo za njih, u čemu se također sastoji korist ovog priručnika.
Zbog toga, knjigu „Kako pokrenuti vlastiti biznis“ preporučujem svakome tko tek koketira s mišlju da se upusti u vlastiti poduzetnički pothvat, s obzirom da će vas pitanja, zadaci, informacije i poticaji natjerati da se suočite sa samima sobom i da si priznate jeste li dovoljno ozbiljni u svojoj namjeri, ili san o vlastitom poslu predstavlja tek tlapnju i bijeg iz stvarnosti.
(naravno, koristit će vam i konkretni savjeti, literatura, upućivanje na korisne i zanimljive web-stranice, ali s obzirom da se sve konkretno bolje dade naučiti kad ste već u poslu, meni je kod ovog priručnika najviše koristilo upravo razmišljanje o stvarnoj motivaciji, ciljevima i strahovima kod pokretanja vlastitog posla)
Oznake: inga lalić, kako pokrenuti vlastiti biznis, poduzetništvo, prodaja
< | rujan, 2022 | |||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Na ovom blogu čitajte o knjigama - mojim knjigama, Vašim knjigama, najnovijim knjigama, starim knjigama, zanemarenim knjigama, o autorima knjiga i novostima iz književnosti.
Za sve informacije, pitanja, primjedbe, komentare, uvrede i drugo kontaktirajte me na bookeraj.blog@gmail.com