Bookeraj - raj za pasionirane čitatelje

nedjelja, 25.04.2010.

O Manguelu samo još ovoliko...

... ali prvo, svakako vam moram preporučiti i jedan post na blogu koji spada u intelektualno vlasništvo blogerice Marcheline, a link možete kliknuti u redu ispod:

Svjetski dan knjige – jeste li i vi odgađali zadnju stranicu?

(zanimljivo je, Manguel također govori o tome kako je i sam ostavljao posljednjih nekoliko stranica za drugi dan , ali ja doista nemam tu snagu volje da ostanem u neznanju, pogotovo ako me knjiga dobro povukla i «ruknula» prema kraju)

Što sam vam još htjela reći prije nego što operem po moru preporuka za čitanje koje nam je dao jedan od najvećih čitatelja na svijetu – Alberto Manguel (a kojemu hvalospjeve pjevam već čitav tjedan)?

Eh da, igrom slučaja, da sad ne ulazim u detalje, svoju sam zbirku proširila za još trinaest malih književnih praščića (no za razliku od slavnog izraza, kod mene nijedan praščić nije viška). To su, redom:

Chinua Achebe: «Svijet se raspada»
Bernard Jan: «January River»
Bernard Jan: «Svijet bez boja»
Damir Karakaš: «Eskimi»
Milan Machovec: «Smisao ljudske egzistencije»
Claire Messud: «Careva djeca»
Viktor Pelevin: «Kaciga užasa»
Elizabeth Strout: «Olive Kitteridge»
Žarko Paić: «Zaokret»
Marina Šur Puhlovski: «Trojanska kobila»
Linn Ullmann: «Zvijezda padalica»
John Updike: «Terorist»
Carlos Ruiz Zafon: «Anđelova igra»


Ako netko zna nešto o navedenima, slobodno neka napiše jer moram priznati da sam na njih nabasala gotovo naslijepo.

Nadalje, još jedna objava od mene i moje čitateljske manije, uzela sam i nekoliko knjiga iz knjižnice kojima ću se pozabaviti idućih nekoliko dana (pa poslušajmo):

Joanne Harris: «Gospoda i igrači» (ovu sam počela čitati, vjerojatno sam već čitala nekoliko njezinih knjiga, to mi je ugodan mainstream)
John Colapinto: «Bilješka o piscu»
John Colapinto: «Kako ga je priroda stvorila»
(o ovoj se knjizi dosta pričalo, radi se o priči dječaka kojega su odgajali kao djevojčicu)
Edith Wharton: «Etham Frome» (meni dođe kao hvalevrijedna preporuka kad izdavač na koricama napiše – «roman prema KOJOJ je BBC snimio film» (kakav gaf, ljudi moji! Na koricama!) – zadnji put sam tako uzela «Cranford» Elizabeth Gaskell i nikad se nisam bolje provela čitajući)
Niccolo Ammaniti: «Kako Bog zapovijeda» (čitala sam njegovu «Pokupit ću te i odvesti», ako se ne varam, a ovo mu je prvijenac)
Dorothy L. Sayers: «Ruže grimizne boje» (to sam zbog Manguela, on je to rado čitao kao dječak)
Orson Scott Card: «Govornik za mrtve» (bojim se da sam se tu malo zaletjela, radi se o nekom SF-u. Bit ćete pravovremeno izviješteni)

Dakle, kao što već rekoh, iz «Povijesti čitanja» Alberta Manguela bila sam u mogućnosti izvući čak tridesetak stranica bilješki. Velik dio tih preporuka čine imena i djela koja je Manguel spominjao, čitao ili se susretao s njima. Za vas i samo za vas, ja sam ih pokupila, poslagala po abecedi i ovim ih putem objavljujem ovdje (na vašu vjekovnu žalost, nemam ih živaca ni vremena sve objaviti, ovo su samo najistaknutija). Za neka sam imena čula, a neka su mi potpuno nepoznata. Isto tako, neka se mogu naći u hrvatskom prijevodu, a za druga ćete se morati pobrinuti sami na stranim web – stranicama. Uživajte!

Nicholas Adam: «Pouzdana metoda učenja bilo kojeg jezika»
Louisa May Alcott: «Male žene»
W. H. Auden
Sveti Augustin: «Ispovijedi»
Marcel Ayme
Enrique Banchs (argentinski pjesnik)
Walter Benjamin (njemačko – židovski filozof)
Sve Birkerts: «Gutenbergove elegije»
Bjornsterne Bjornson
Nicholas Blake: «Zvijer mora umrijeti»
Allan Bloom (američki kritičar)
Enid Blyton
Jorge Luis Borges
Hermann Broch: «Vergilijeva smrt»
John Bunyan: «Hodočasničko postajanje»
Robert Burton: «Anatomija melankolije»
Samuel Butler: «Analogija»
Italo Calvino: «Ako jedne zimske noći neki putnik»
Thomas Carlyle: «Francuska revolucija»
Lewis Carroll
Miguel Cervantes: «Don Quijote»
G. K. Chesterton
Agatha Christie: «Tajna afera u Stylesu»
William Cowper (britanski pjesnik)
Anton Čehov: «Lov», «Dama s psetancetom»
Robert Darnton
Edmondo de Amicis: «Cuore»
Paul de Man (belgijsko – američki kritičar i esejist)
Guy des Cars
Charles Dickens: «Tajna Edwina Drooda»
Denis Diderot: «Jacques the Fatalist»
Fjodor Mihajlovič Dostojevski
Arthur Conan Doyle
Alexandre Dumas: «Grof Monte Christo»
Hans Magnus Enzensberger (njemački pisac i kritičar)
Susan Ertz
Manuel Fernandez y Gonzalez
Henry Fielding: «Tom Jones»
Gustave Flaubert
Benito Perez Galdos
Andre Gide
Elinor Glyn: «Tri tjedna»
J. W. Goethe
Nikolaj Vasiljevič Gogolj: «Mrtve duše»
Maksim Gorki
Rider Haggard
Ernest Hemingway
Hermann Hesse
James Hillman (američki psiholog)
Vicotr Hugo: «Jadnici»
Henrik Ibsen
Juan Ramon Jimenez: «Platero y yo»
Immanuel Kant
Walter Kaufmann: «Vjera Heretik»
Thomas a Kempis: «O ugledanju na Krista»
Soren Kierkegaard
Jamaica Kincaid
Rudyard Kipling: «Nešto o meni samome» (autobiografija)
Judith Krantz: «Princeza Daisy»
Charles Lamb
Lesage: «Gil Blas»
Charlotte Lennox: «Ženski Quijote»
Matthew Lewis: «Redovnik»
Sinclair Lewis: «Glavna ulica»
H. P. Lovecraft
Thomas Mann: «Josip i njegova braća»
Mary Mapes Dodge: «Hans Brinker ili srebrne klizaljke»
Harriet Martineau
Ezequiel Martinez Estrada (argentinski pisac)
Andre Maurois: «Ariel»
Karl May
Grace Metalious: «Gradić Peyton»
Henry Miller
Michel de Montaigne: «O odgoju djece»
Vladimir Nabokov: «Lolita»
Pablo Neruda
Alberto Moravia: «Konformist»
Giovanni Papini
Stan Persky (suvremeni kanadski pisac i esejist)
Harold Pinter
Platon
Antoine Francois Prevost: «Manon Lescaut»
Marcel Proust
Aleksandar Sergejevič Puškin
Herbert Read: «Zeleno dijete»
J. D. Salinger
Jean Paul Sartre
Dorothy L. Sayers
Paul Scarron
Walter Scott
Jorge Semprun (španjolski pisac)
Alan Sillitoe
Betty Smith: «Jedno drvo raste u Brooklynu»
Robert Southey
Baruch de Spinoza
Laurence Sterne: «Tristam Shandy»
Robert Louis Stevenson
Italo Svevo: «Zenova svijest»
Jonathan Swift: «Gulliverova putovanja»
Sylvia Townsend Warner
Miguel de Unamuno (španjolski romanopisac i esejist)
Lope de Vega
Evelyn Waugh
H. G. Wells
John Wilkins
Virginia Woolf
E. H. Young



25.04.2010. u 17:24 • 4 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.



< travanj, 2010 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Rujan 2022 (5)
Travanj 2022 (7)
Veljača 2022 (5)
Siječanj 2022 (6)
Listopad 2021 (2)
Rujan 2021 (2)
Srpanj 2021 (6)
Svibanj 2021 (4)
Travanj 2021 (3)
Ožujak 2021 (4)
Veljača 2021 (4)
Prosinac 2020 (7)
Studeni 2020 (3)
Listopad 2020 (2)
Kolovoz 2020 (3)
Siječanj 2020 (1)
Travanj 2019 (1)
Svibanj 2018 (2)
Ožujak 2018 (1)
Kolovoz 2017 (4)
Srpanj 2017 (7)
Lipanj 2017 (10)
Svibanj 2017 (2)
Ožujak 2017 (6)
Veljača 2017 (6)
Siječanj 2017 (4)
Prosinac 2016 (1)
Studeni 2016 (11)
Listopad 2016 (4)
Rujan 2016 (2)
Kolovoz 2016 (4)
Srpanj 2016 (8)
Travanj 2016 (1)
Ožujak 2016 (10)
Veljača 2016 (2)
Siječanj 2016 (4)
Listopad 2015 (2)
Rujan 2015 (2)
Srpanj 2015 (6)
Lipanj 2015 (14)
Svibanj 2015 (11)
Travanj 2015 (3)
Ožujak 2015 (6)
Veljača 2015 (6)
Siječanj 2015 (8)
Prosinac 2014 (5)
Studeni 2014 (6)
Listopad 2014 (8)

Komentari da/ne?

Opis bloga

Na ovom blogu čitajte o knjigama - mojim knjigama, Vašim knjigama, najnovijim knjigama, starim knjigama, zanemarenim knjigama, o autorima knjiga i novostima iz književnosti.


Hit Counter by Digits


Za sve informacije, pitanja, primjedbe, komentare, uvrede i drugo kontaktirajte me na bookeraj.blog@gmail.com