Bookeraj - raj za pasionirane čitatelje

utorak, 01.12.2009.

Seth Godin: "Malo je in, veliko je out"» (i još 195 različitih solo improvizacija, bombastičnih govora i izvanrednih poslovnih ideja)

Dragi redovni čitatelji mog bloga, čini se da nemate sreće, jer ćemo danas još malo razglabati o Sethu Godinu (na vašu vjekovnu žalost, njega sam prvog stigla pročitati, tako da ćemo o savršenom neredu malo kasnije). Unatoč tome što se ne slažem s njime da je veliko out (no ta je primjedba nešto intimnije prirode nego što bi putnik namjernik pomislio), ova je knjiga dušu dala za blogosferu i blogere koji žele promovirati neku ideju ili prodati neki proizvod putem ovog specifičnog sredstva komunikacije. U tom je smislu knjiga «Malo je in, veliko je out» prava knjiga za vas.

Iako su neke ideje koje iznosi Godin već pomalo zastarjele, s obzirom da je knjiga kod nas objavljena u prosincu 2007. (u izdanju Naklade Ljevak, biblioteka Barkod), a radi se o tekstovima koji su nastajali na Godinovom blogu nekoliko godina prije; ipak moram reći da je kod Godina iskoristiv niz ideja, a ono što mi se osobito svidjelo jest njegova podjela blogova na tri vrste.

«Mačji blogovi su blogovi koje pojedina osoba stvara za samu sebe i o sebi. Mačji blog odnosi se na vašu mačku, vaše ljubavne muke, vašeg šefa i sve drugo što želite podijeliti u vašem javnom dnevniku. Golema većina ljudi s mačjim blogovima ne treba ili ne želi da ih čitaju nepoznati ljudi.»

(...)

«Šefovski blogovi su blogovi koji se koriste za komuniciranje s definiranim krugom ljudi. Šefovski blog fantastičan je komunikacijski alat. Koristio sam ga kad sam producirao svoj mjuzikl za učenike četvrtog razreda. Na taj način bilo mi je lako informirati roditelje kojima je naš projekt bio bitan, a oni su na taj način imali na raspolaganju lako pristupačan arhiv o zbivanjima.»

(...)

«Treća vrsta bloga ujedno je ona na koju većina ljudi pomisli kad se govori o blogovima. (...) To su blogovi koji mijenjaju izgled marketinga, novinarstva i širenja ideja. Takve bih blogove nazvao viralnim blogovima. Ti su blogovi viralni jer im je cilj širiti ideje. Autor bloga ulaže vrijeme i energiju kako bi svoje ideje proširio. Zašto to radi? Puno je razloga – da bi dobio konzultantski angažman, promijenio rezultat izbora, pronašao nove klijente za biznis ili omogućio postojećim klijentima da se osjećaju dobro zbog toga što su i dalje njegovi klijenti.»

No, kojoj vi skupini pripadate?

U svakom slučaju, Godin je jedan od onih koji su našli način kako da unovče svoje blogiranje, pa je na taj način nastala i ova knjiga: u njoj su skupljeni postovi s bloga koje je on smatrao važnima i na neki način povezanima s temom koju on želi promovirati. Ono što mi se osobito svidjelo jest to što je govorio o pravim, živim primjerima iz pozicije potrošača: zašto je JetBlue prestigao American Airlines, kako je uspio Steve Jobs, zašto on voli ovaj restoran, a ne onaj i zašto je McDonald' s uspio u onome što radi. Sve su to stvari koje ja kao potrošač nisam primijetila ili nisam tomu pridavala neku važnost (možda zato što ja i nisam neki potrošač, tj. u posljednjih nekoliko mjeseci suzdržavam svoj potrošački nagon, pa praktički da i ne idem u trgovine, ne vindoušopingiram i ne razmišljam o novim stvarima), a koje čine jedno potrošačko iskustvo neusporedivo boljim od drugog.

Uostalom, ne možete nekome ništa prodati ako ne znate što tom potrošaču treba i što on želi, a to možete postići samo ako ste i sami izbirljiv potrošač.

01.12.2009. u 19:45 • 12 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Bez prerada.



< prosinac, 2009 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Rujan 2022 (5)
Travanj 2022 (7)
Veljača 2022 (5)
Siječanj 2022 (6)
Listopad 2021 (2)
Rujan 2021 (2)
Srpanj 2021 (6)
Svibanj 2021 (4)
Travanj 2021 (3)
Ožujak 2021 (4)
Veljača 2021 (4)
Prosinac 2020 (7)
Studeni 2020 (3)
Listopad 2020 (2)
Kolovoz 2020 (3)
Siječanj 2020 (1)
Travanj 2019 (1)
Svibanj 2018 (2)
Ožujak 2018 (1)
Kolovoz 2017 (4)
Srpanj 2017 (7)
Lipanj 2017 (10)
Svibanj 2017 (2)
Ožujak 2017 (6)
Veljača 2017 (6)
Siječanj 2017 (4)
Prosinac 2016 (1)
Studeni 2016 (11)
Listopad 2016 (4)
Rujan 2016 (2)
Kolovoz 2016 (4)
Srpanj 2016 (8)
Travanj 2016 (1)
Ožujak 2016 (10)
Veljača 2016 (2)
Siječanj 2016 (4)
Listopad 2015 (2)
Rujan 2015 (2)
Srpanj 2015 (6)
Lipanj 2015 (14)
Svibanj 2015 (11)
Travanj 2015 (3)
Ožujak 2015 (6)
Veljača 2015 (6)
Siječanj 2015 (8)
Prosinac 2014 (5)
Studeni 2014 (6)
Listopad 2014 (8)

Komentari da/ne?

Opis bloga

Na ovom blogu čitajte o knjigama - mojim knjigama, Vašim knjigama, najnovijim knjigama, starim knjigama, zanemarenim knjigama, o autorima knjiga i novostima iz književnosti.


Hit Counter by Digits


Za sve informacije, pitanja, primjedbe, komentare, uvrede i drugo kontaktirajte me na bookeraj.blog@gmail.com