09.04.2012., ponedjeljak

Postajem tester.

Da nije sve rečeno, dok svi to nisu rekli, tragikomična je mantra svih samoustoličenih internetskih tipkarala sa manjkom stvarnog života.
Možeš, uglavnom, što hoćeš, o čemu hoćeš.
Prije interneta, za grafit bi te milicajac opleo po rebrima, i nevezano za sadržaj ispisanog.
Politika bi se bojala pisane riječi.
...
Svakako, uvodna rečenica je relativno korektan uvod.

Recimo da ipak ima Hrvata i ljudi, koji dođu u situaciju kupovati auto. Sebi, za firmu, nekome.
I naravno, dobri Hrvat i čovjek prvo krene u glavu. Obigra auto-kuće, sjedne u desetak auta (i pogubi se, kao testirajući parfeme); dođe kući sa kilom prospekata, uglavnom na slovenskom, rumunjskom ili nekom sličnom jeziku.
U najboljem slučaju, ambiciozna brucošica sa Filozofije dala se na lucidne prijevode ESP-a, EcoTeca, Multipointa na lijepi naš jezik. Poneki ovjes tu postane vješalica ili držač. Nađe se i pomični solarni krov. Pokoja zapovjedna sklopka.
Humanističan i duhovitosti sklon Hrvat i čovjek tu pribjegne internetu, jubitou.
I onda gleda desetke homemade amateur – uradaka sa drhtuljavo držanim mobitelom – kamericom kako prikazuje vozilo od interesa pogledom muhe na speedu. Glas mumljav, nerazgovijetan, puhćući kao svako muško u sauni. Ili, zna biti i huk vjetra, garniran jurnjavom vozila na obližnjoj autocesti.
Podvarijatna je opet jezična, taman se obradujete stabilnoj, suvisloj kameri, lik koji sjeda za volan djeluje trijezno i kompetentno. I propriča. Na turskom, ruskom, rumunjskom. Po mogućnosti, pravo domaćinski, upali i radio i stavi svoj omiljeni CD sa izvornom glazbom, sve to, dok priča o ubrzanju ili direktnosti volana i poantira znakovitom, sveznačećom grimasom.

Uz malo truda, Hrvat i čovjek ipak može pronaći suvisle testove vozila.
Preporučujem ipak, okaniti se foruma, za koje posebno vrijedi uvodna rečenica.
Tu se lako čita kritika, kako je „nejasno da se ne mogu istovremeno upaliti „maglenke“ i duga svjetla“ – zavidim piscu komentara, koji očito nikad nije vozio u magli – ili narogušena kritika, kako se novo vozilo osjeti na novo vozilo.
Zgodni su i komentari forumaša, kako je taj-i-taj mali gradski autić potpuno razočarao pri pokušaju utovara tri gajbe pive i dvometarske karniše za punicu.
Dakle, ima; ipak se i mimo ovoga pronađe suvislijih tekstova.
Osim ako nerd u startu ne pojasni da je informatičar, pa osam od deset minuta pojašnjava funkcije računala, navigacije i Bluetootha sa kombinacijama spajanja na laptop, preostale dvije minute testa se odsutno i bez riječi kobeljajući iz auta.
Zna se naći.
Neki autori zbilja provezu auto i danju, i noću, i po serpentinama, i po gradu i po autoputu.
Ne padnu svi u zamku kritike slabom međuubrzanju između 150 i 170 na sat.
Neki čak ukažu da auto vašeg interesa ima relativno mali rezervoar, da nema klasični rezervni kotač ili da je neki prijenosni omjer neadekvatno izračunat. (Sve rjeđe nalijećem na opaske o slomljenom noktu pri otvaranju nekih vrata.)
Neki me oduševe posve točnom opzervacijom, kako se nema gdje odložiti boca vode, koju onda hvatate po podu ispred suvozačkog sjedišta, nakon što ste divlje kočili da ne pometete mrtvog djedicu, koji odlučnošću španjolskog borca sa svojom Corsom – ničim izazvan, bez ikakve najave (jer je očito mrtav i krenuo na put) - skrene u lijevu traku i idućih pet minuta želi preteći jureći šleper (pa odustane kod naplatnih kućica).

Ipak, tek iznimni testeri auta zaosta obuhvate poantu, slabosti i prednosti vozila. Uglavnom su to ljudi „stare škole“, kad je otac, majka i ina neprikosnovena preteča današnjih SUVova bio „Moskvič“ u opciji sa 1.5 benzincem ili 1.5 benzincem, kak-smeđi.
I skidam im kapu, tim testerima.
Oni zaista još ukažu na (ne)dostupnost žarulje fara, kako vam za izmjenu servis (ne) bi uzeo desetak eura, svako par mjeseci.
Ili usporede krug okretanja sa onime londonskog busa.
Neki, bez riječi, u maniri hemingwayevskog neizricanja očite poante, melankolično se smješkajući u kameru, pokažu nemogućnost podizanja brisača, kako biste očistili vjetrobran. Ne da rub haube, ma kako fensi izgledalo ...
Ili naglase notornu nepraktičnost komandi za radio na samom volanu, radi kojih između Stupara i Vogošće desetak puta nehotice pomaknete mukom pronađenu stanicu, dok stalno vintlate po serpentinama (uz krčeći radio).
Jedan me autor posve –istinski! - razniježio, propitujući funkcionalnost pričvršćivanja rezervnog kotača ispod vozila, sa vijkom oko metar od stražnjeg ruba. Spominjao je zimu, led, blato. Mrak. I vozača, koji poleđice puže pod autom, kako bi zamijenio kotač. Kako socrealistički zloguko, i ništa manje točno (tko je noću ležao pod Sharanom uz kaljavu cestu usred bjelila ekrana navigacije, zna)!

E, tako.
Sad kad sam to sve rekao, uzimam mobitel.
Naoblačilo se, kreće vjetar; svakako govorim kroz nos i imam tremor (štosno radi videa); idem snimit' i aploudat' svoj test auta.
Ima bit' savršen.
Već smišljam uvod... Skladne oksimoronske linije gradskog terenca, tupave dimenzije guma, samoumuzgavajućih retrovizora i samosmrzavajuće brave prtljažnika. Fensi bijel.
Još jedna zvijezda jubitoa se rađa...




- 17:21 - Stisni pa pisni (6) - Papirni istisak - #

< travanj, 2012 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

Travanj 2018 (1)
Ožujak 2018 (1)
Studeni 2017 (1)
Listopad 2017 (1)
Srpanj 2017 (1)
Ožujak 2017 (2)
Veljača 2017 (1)
Siječanj 2017 (3)
Studeni 2016 (1)
Listopad 2016 (4)
Kolovoz 2016 (2)
Srpanj 2016 (1)
Lipanj 2016 (4)
Svibanj 2016 (2)
Travanj 2016 (4)
Ožujak 2016 (5)
Veljača 2016 (2)
Siječanj 2016 (4)
Prosinac 2015 (1)
Studeni 2015 (2)
Listopad 2015 (2)
Rujan 2015 (5)
Kolovoz 2015 (1)
Srpanj 2015 (3)
Lipanj 2015 (2)
Svibanj 2015 (5)
Travanj 2015 (2)
Ožujak 2015 (6)
Veljača 2015 (4)
Siječanj 2015 (2)
Prosinac 2014 (5)
Studeni 2014 (4)
Listopad 2014 (6)
Srpanj 2014 (1)
Lipanj 2014 (1)
Svibanj 2014 (5)
Travanj 2014 (4)
Ožujak 2014 (7)
Veljača 2014 (3)
Siječanj 2014 (4)
Studeni 2013 (2)
Listopad 2013 (2)
Rujan 2013 (3)
Kolovoz 2013 (3)
Srpanj 2013 (4)
Lipanj 2013 (1)
Svibanj 2013 (5)
Travanj 2013 (7)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

Potaknut monotonijom provincije u kojoj privremeno živim deset godina, znatiželjan na oca Dalmatinca, introvertiran na majku Njemicu, ponekad u čudu na suprugu Tuzlanku, u životu svugdje pomalo, ovog pljuštećeg popodneva udovoljavam Vodenjaku u sebi i nekim dobronamjernicima koji me gurkahu na blogojavljanje, i ... kreće općeobrazovni blog introspektivnog snatrenja...

... a zašto baš Shelly Kelly?
Isključivo hommage imenu.
Interes za zrakoplovstvom odveo me u vrlo slojevitu priču o mogućoj kolateralnoj žrtvi interesa politike, o raznim licima istine i slučaju trenutka, o nafaki i sićušnosti svih nas na nekoj apstraktnoj, univerzalnoj šahovskoj ploči - privilegija je, moći pričati ...
(Šlagvort za zainteresirane - let IFOR-21, Ćilipi 1996. ...)


O bloženju načelno i konkretno:
"Da većina ljudi ne zna pisati, kompenzira činjenica što ionako nemaju što reći."
(Harald Schmidt)

"Nikad ne treba očajavati, kad se nešto izgubi, osoba ili radost ili sreća; sve se još divnije vraća. Što otpasti mora, otpada, što nama pripada, uz nas ostaje, jer sve se po zakonima odvija, koji su veći od naše spoznaje i s kojima smo samo naočigled u suprotnosti. Treba u sebi živjeti i na cijeli život misliti, na sve svoje milijune mogućnosti, širine i budućnosti, naspram kojih ne postoji ni prošlo niti izgubljeno.-"
(Rainer Maria Rilke, Rim, 29.4. 1904.)

"Inženjeri su deve, koje jašu ekonomi."

"Pametan čovjek nema vremena za demokratske većine."
(prof. Branko Katalinić)

"Malo ljudi vlada umjetnošću, plašiti se pravih stvari."
(Juli Zeh)

"Niemand lasse den Glauben daran fahren, dass Gott mit ihm eine grosse Tat will!"
(Dr. Martin Luther)

"Što manje ljudi znaju o tome, kako se prave kobasice i zakoni, to bolje spavaju."
(Otto von Bismarck)


Dnevnik.hr
Blog.hr

Napomena:
Za sadržaj linkova objavljenih ili preuzetih na svom blogu ne odgovaram.

... a ako netko želi mene linknut', u diskreciji, vlastitom prostoru, bez obaveza, ne svojom krivnjom, djeca ne smetaju itd ...:

grapskovrilo@gmail.com




Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic



...Godišnjem dobu sukladno...

Image and video hosting by TinyPic





... Uvijek ću se nakloniti imenima ...

Ernest Hemingway, Jacques Prevert, Peter Ustinov, Willy Brandt, Hans Dietrich Genscher, Brunolf Baade, Hugo Junkers, Ferry Porsche, Ruth Westheimer, Leni Riefenstahl, Dean Reed, Astor Piazzolla, Amalia Rodriguez, Ana Rukavina, Dieter Hildebrandt, Ivica Račan, Nela Sršen, Boris Dežulović, Ayrton Senna, Niki Lauda, Al Pacino, pater Stjepan Kušan ... i ima ih još mnogo, Bogu hvala ...

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic