Draža je meni moja nesreća od sve sreće ovoga svijeta

Draža je meni moja nesreća od sve sreće ovoga svijeta

- Ivana Brlić-Mažuranić, Šuma Striborova

Sjećam se Šume Striborove. Stara baka imala sina koji je oženio predivnu djevojku ne znajući da je to zapravo guja. Došavši u njihov dom, žena-guja se ponašala prema baki što je gore mogla, njezin sin je stao na ženinu stranu, toliko su je maltretirali da je na kraju završila u pepelu gdje je našla Malika Tintilinića i njegove Domaće. Da je usreće, Domaći su je vratili u vrijeme dok je bila još uvijek mlada djevojka i nije imala sina ni sve te probleme. Plesala je kolo, smijala se, veselila.. Ali onda je stala. "Draža je meni moja nesreća od sve sreće ovoga svijeta", rekla je. Radije će preživjeti sve svoje muke sa sinom, svu bol i patnju, nego da se vrati u svoju mladost u kojoj njen sin ne postoji.

To me je zamislilo. Tim više što sam to vidjela sinoć na svoje oči. Ona ga je grlila i držala, dok se je tresao, brinula se za njega, a on ju je odgurivao rukama, govorio joj da se makne od nje i ne dira ga. Plačući, poslušala ga je. Samo da on bude sretan. On ju psuje dok ga ona hoće poljubiti. Maknut će se od njega, neće mu se ni obraćati, sve samo da on bude zadovoljan, pa makar ona plakala u krevetu noćima. Ne točno tim riječima, ali sama je to rekla. Milija joj je njena nesreća nego sva sreća ovoga svijeta. Godine i godine je pretrpila pod njegovim jarmom, čini sve za njega, svaki dan, dok se on ponaša prema njoj gore nego prema govnu. Ali to je u redu. Dokle god je on s njom, dobro je. Ipak je on njen. Plod njene utrobe. Kakav je da je, ne može ga mrziti. Kakav je da je, samo da je sretan.

Gdje to staje? Kako se dogodi da čovjek pretrpi toliko toga zbog ljubavi? Da li je bolje vratiti se u vrijeme kad svega toga nije bilo, ili nas sva ta tuga, svi ti udarci, sve to uči lekciju, gradi nas kao ljude ali uz jednu veliku cijenu? Da li je osoba koja je prošla sito i rešeto bolja, izgrađenija osoba od one kojoj je život tekao kao po loju?

Sve što znam je da me je to boljelo vidjeti i da ne želim nikad biti u takvoj poziciji.

27.12.2012. u 10:53 · Ostavi komentar (4) · Isprintaj · #