jedna nova mama

petak, 24.11.2006.

BUDIMO ITALITIVNI - KUPUJMO TALIJANSKO!! Ili, Riječki TOWER CENTAR

Prva preporuka Primorcima, Bodulima i svima bližima i daljima ovome području:
DAJTE, LJUDI, KONAČNO POČNITE UČITI TALIJANSKI JEZIK, VI KOJI GA NE ZNATE, TO JE BUDĆNOST NAŠE REGIJE, VJEROVATNO I ŠIRE...

Luka je završio sa lijekovima, trebalo je jučer ujutro nositi uzorak za urinokulturu u Rijeku...i to rano.
A kako nema nastave, "idealan" način za gubljenje vremena, na opće "oduševljenje" majke, hodočašćenje je u novi, mega, turbo,najveći, najbolji, najglamurozniji, TOWER CENTAR, otvoren netom u Rijeci.

Ajmo i to čudo vidjeti.
Elem, Dora je izgleda na mamu, njoj je živa muka ići po dućanima, ali zato ljubimac majkin, e, taj bi i guzu prodao za šarene laže...

Eto, nije bilo gužve, ranim jutrom naravno, jer su dječica, koje je kasnije bilo nebrojeno, spavala snom pravednika, dok su njihovi učitelji i profesori grizli nokte čekajući hoće li ili neće...dobiti što traže.

Bila bi se ja iskoprcala iz te nevolje hodanja, ali privukao me Pittarello, jer sam nekada znala naći dobre cipele za relativno dobru cijenu, u doba kad se hodočastilo po Trstu. Ma, vidi vraga, još i danas imam neke primjerke iz toga doba, plaćane i u lirama...svašta...A klincima noge vape za nečim novim...
Garaža, najprije zabranjeni dio, samo talijanske registracije, da se zna tko je glavni i tko je ravnopravan, svoj na svome, majku mu i tome!!

I tako, dođemo mi u garažu, a garaža puna lokvi i vode, u redu kiša je padala, ali to zdanje se gradi već godinama, Italo je ulupao 150 milijuna eura u uređenje...bar tako kaže.

Sad malo prepisivanja:
1.kat: KONZUM (divota jedna, sve ista nekvalitetna sranja, samo u većim količinama!!), INTERSPORT (sve fino, friško i jeftino, navala na skijaški pribor), PBZ (lijepe, mlade tete...), PHOTO RIJEKA (vidi, Rijeka!!), DICTA TOWER (satovi i nakit,e, to me strašno brije!), T-MOBILE (ma, kako bi bez toga?), LIJEKOVI DVORZAK, EXCLUSIVE CHANGE ( ma zašto bi jednostavno pisalo mjenjačnica !? );

2.kat : TECHNOMAX, PIAZZA ITALIA, MARKS & SPENCER, BATA, BEST SELLER, JACK & JONES, VERO MODA,( to je sve na jednoj hrpi), GAASTRA, CASANOVA, REPLAY, ACCESSORIZE, NAF-NAF, HIGH CLUB, LIMONI CLUB, LACOSTE, MANGO, GELATERIA CORSO TOWER (ma ja jednostavno obožavam hrvatski jezik!), FLAIR, GUESS ACCESSORIES STORE, BAMBI (ne mogu vjerovat!), SKANDAL, GULIVER, LIVING, SALLY ATELIER, CAT, DE BLASIO, CELIO, SCHIESSER (jel' se ovo Švabo uvukao, il' ja nemam pojma?), ALPINA (ma, da, i oni su tu!), TOM TAYLOR-MORGAN (oženio se?), KOZMO (e, to nije onaj iz Seinfielda, nego parfumerija Konzuma - ipak hrvatsko...), ORSAY, L'OCCITANE EN PROVENCE ( francuski, jel'?), TALLY WEIJL (??), X NATION, TERRANOVA, KEN SCOT, CICIBAN (ma vidi vraga!), GOLDEN POINT, HETA NAKIT, SIX YAMAMAY;

3.KAT: PITTARELLO, MAGMA, MISS SIXTY, THE CORE, HOT STUFF, ANYWAY, INTIMISSIMMI, CALZEDONIA, BENETTON, BAMBOLA, GALILEO, MUSTANG, POLO, ROBE DI KAPPA, STEFANEL, SERGIO TACCHINI, AMADEUS, IRIS PARFUMERIA,...

AMA, DI JE BOROVO?????


Neću više, dosta mi je, ima još dva kata, a sa stepenica se vidi vrišteće crveno "BENEVENUTI !", piše i "DOBRODOŠLI", ALI ONO TALIJANSKO MI I SADA PRAVI ŽGARAVICU U ŽELUCU, DA GA JEBEŠ!!!

DOŽIVLJAJI U PITTARELLU:

Ušli smo. Na moment se nisam mogla oteti dojmu da sam u Trstu, u Giulliji. Ista meta, isto odstojanje, samo preslikano, što je tamo desno, ovdje je lijevo...kasa na podignutom postolju, čak su i tete srednjih godina slične talijanskim tetama...

Piše po zidovima "za prve dane 10% popusta na sve artikle...". E, dobro mi je došlo. Pogledali smo cipele, ma, i nije neki izbor, ali nije važno. Dora je našla čizme koje ja ne bi ni u ludilu pogledala, sve sa nekim natpisima, a vojničke...ma, ona će ih nositi, a oduševljena je...meni je bitno da mogu na kišu, a osim toga, 203 kune su 203 kune...pa još - 10%...
On luduje još uvijek za tenisicama, onim glomaznim, koje se ne vežu...našli smo crne, a i one mogu na kišu, hvala Bogu, jesu ribokice, al' su 300 kuna...i još zericu lufta imaju, valjda će izdržat do iduće jeseni...i još papučice za gimnastiku, 45 kuna, inače se možeš ubit da ih nađeš ispod 70,00...koliko joj trebaju, i kako raste, taman...I sve to skupa, pa još minus onaj postotak, taman koliko mi je telefon za ovaj mjesec, koji neću platiti...

ALI!!
Cure i tete su nove. Jedan dio od onih jadnica, koje rade za mizernu lovu, a HZZ se hvali kako je u Rijeci zaposlio 1.500 ljudi, samo u Toweru...
I slaže cura cipele, kad pojavi se čovjek, roba 35-40 godina, SVIJETLO PLAVA KOŠULJA NA PRUGICE, malčice proćelav, nizak, naravno, sa oćalicama bez okvira...i počne on njoj na talijanskom, doduše ljubazno, ali dozlaboga brzo, objašnjavati kako mora raditi kad joj dođe "cliente"...sirota cura, samo govori "aj nou, aj nou" (e, baš ću po Vuku!), a on dalje melje li ga melje, ona gleda, ne zna što bi sa sobom...

I ja ne bi bila ja, da mi nije zakuhalo, a jezik radi sto na sat...i pitam ja pristojno čovjeka, na mom savršenom talijanskom jeziku: Oprostite, ali zar vi ne znate Hrvatski? Ni jednu riječ?
A on će meni:Ma, imamo mi prevodioca...", to za komunikaciju sa radnicima...a gdje je, pitam ja...Čovac mijenja temu, kao, jel' mi što treba? Maher, što ti je trgovina...
Zna se da su Talijani brbljavi, pa sam tako ja doznala da u im dan prije, kod samog otvaranja ukrali tri para cipela u startu (neka, neka, kažem ja, al' žao mi prodavačica, plaćaju iz džepa...), kako je sve to isto kao i u Italiji, kako je CIJELI SVIJET JEDNA DRŽAVA....e, tu sam popizdila, i k'o iz puške ispalila:
Da, a država je ekonomija, a ekonomija je politika, a politika je kurvetina!!!

Malo me pogledao, nasmiješio se, ipak, držim u rukama dvije kutije, a postoji mogućnost da mu ih zafrtljačim u glavu i odem...lova je lova, pa makar mali Italo gutao govna ispaljena od jedne Hrvatice....

Oznojila sam se u trenu, srce mi je lupalo, bila sam bijesna k'o ris!!

Odem do kase, a ono opet deja vu, tršćanski: TOČNO PREKO PUTA ULAZA, A TAKO I KASE, STOJI ISTI ONAKAV LIK, U ISTOJ KOŠULJI, SAMO U STARIJEM IZDANJU I SA ŠTAPOM U RUKAMA - CAPO DI TUTTI CAPI...I NADGLEDA...jedno oko mu je na lovi, a drugo na ulazu-izlazu...Točno tako su izgledali gazde u talijanskim prodavaonama cipela nekada, prije kojih 30-ak godina, kad sam kao dijete hodočastila u Trst. Ista stvar, samo sada kod nas...nije prirodno, nije pravedno!!Prilazi on blagajnici, nema osmjeha, nema ljubaznosti, samo strogoća i službenost...i obraća joj se na talijanskom...platila sam, klinci su dobili onaj drek za ključeve, što se stavlja oko vrata, na njemu, naravno piše Pittarello (kaže Luka - piratelo!), izjurila van...

HOĆE LI MI NETKO REĆI ZAŠTO JE OVO POTREBNO KOD NAS, ZAŠTO OVO TREBA OVAKO?

Ma, šta je ovo meni trebalo? Gledam ljude, šeću, vuku pakete - jel' tako loš život u Hrvata? - oči im nekako čudno sjaje, skoro pa poispadale od gledanja. Prodavačice, čim naslute da bi mogli pogledati u smjeru njihova dućana, odmah nutkaju i praktički vuku za rukave...

Ali to sa Italijom: imam dojam da sam došla u Trst. Uselili nam se, samo ovako, ponašaju se k'o svoji na svome. Ponavljaju se neka davna vremena. I opet.
I neka mi nitko ne kaže da je to ulazak u EU, jer ovaj način, ovo robovlasništvo, ovo iskorištavanje ljudi za mizeriju od para, nije EU. Nije i gotovo!!
Od svih tih poslovnih prostora, dućana, kojih je, navodno 150, samo je, po mojoj procjeni nekih desetak posto naših...drugo je sve talijansko.
Digao mi se želudac, odjednom sam pomislila kako nije moguće da nitko drugi ne vidi ono što se vidi na kilometre, jel' moguće da je svih zaslijepio sjaj savršeno uređenih dućana, boja i sjaja, cipeletina i štracetina svih vrsta i oblika??

Alo, ljudi!!

Vičemo o tome kako naša proizvodnja mora stati na noge. Vičemo o tome kako se ekonomski moramo osamostaliti...vičemo o tome da IMAMO HRVATSKU!!!

E, pa na ovom nam je području baš dugo i trajala...Nisam zloguka proročica, ali ovo mi se uopće ne sviđa ni najmanje. Pa kad vidim kako se međusobno svađamo i gložemo oko stranaka i Glavaša, a sve je to, u krajnjoj liniji, DIKTAT IZVANA, da bismo dobili ulaznicu za EU, onda mi mrak pada na oči pri samom pogledu na to jebeno zdanje za plitke potrošače, koji ne vide dalje od nosa, pateći od kompulzivnog poremećaja kupovine...

KUPUJMO HRVATSKO, BUDIMO CROATIVNI!!

DI? U Konzumu?

I JOŠ NEŠTO: rođakinja moje prijateljice, počela je raditi u jednom butiku u Centru.
Osnovica plaće je 500,00 kuna, što naravno ne piše u ugovoru, a ostali dio je 3% od prodanoga, ali samo ono što je ona pod svojom šifrom prodala.Ako sam i sumnjala u to, njihovo povlačenje potencijalnih kupaca za rukav i nutkanje do iznemoglosti, skoro pa moljakanje, daje za naslutiti da je to istina. Prijavljena je na minimalac, o tome sve znamo. Ako će se žaliti, može se žaliti samom Bogu, pokupiti knjižicu i ići doma.Jer tako rade i naši, ali kad ti Talijan tako nešto radi, onda ...

Radnice u Konzumu, naročito na tekstilu, žene su koje, vidi se iz aviona, nikada to nisu radile, nisu očito dugo radile, nisu, očito, dugo ni po dućanima išle, godine su ih već pomalo pregazile što se snage tiče, na licima im se ocrtava jad i žalost, ne možeš to ne vidjeti...A plaćene su, ma ....

Idem blagoslivljati štrajk prosvjetara, baš su mi napravili uslugu sa ovim produženim vikendom...

- 10:48 - Komentari (9) - Isprintaj - #