Don Blog

22.02.2008., petak


JAKA LJUBAV OČELIČUJE ČOVJEKA ZA VELIKA DJELA

F. Sheen: SEDAM BLAŽENSTAVA I KRIŽ
- KORIZMENA MEDITACIJA (13)


PETA RIJEČ:
"Blaženi koji gladuju i žeđaju za pravdom, jer će se nasititi."
"Žedan sam."


(nastavak)

Njegova (Isusova) životna misija izvirala je iz revnosti, iz gladi i žeđe za pravdom Božjom, kao što to moguće najbolje pokazuje Njegova prispodoba o vatri: "Došao sam da bacim vatru na zemlju, pa što bih drugo želio nego da se razgori? Krstom mi se krstiti i kakve li muke dok se to ne izvrši." "Imam i druge ovce, koje nisu iz ovog ovčinjaka. I njih moram dovesti, i one će čuti Moj glas i bit će jedno stado i jedan pastir."

A sada, kad Mu je nadošao blizu kraj života, još više čezne za pravdom. On, koji se sam naziva Izvorom života i koji je ujedno bio Pećina iz koje je, kad ju je Mojsije dotakao štapom, voda potekla, sada iz dubine Svoga srca izvikuje poziv Pastira, povik čežnje za svim dušama na svijetu: "Žedan sam."

On nije poglavito želio zemaljske vode, jer su i zemlja i more Njegovi, a kad su Mu prikučili ocat i žuč da si ublaži muku, otklonio je. Nije Ga, dakle, mučila toliko fizička koliko duhovna žeđa - za blaženstvom pravde, neutaživa žed za ljudskim dušama.

Svijet s odvratnošću odbija revnost za Božju pravdu, a u Njemu ju je mrzio prvi put. Ona je Krista dovela na Križ. Svijet voli ravnodušne, osrednje, prosječne, a mrzi sve one koji su predobri ili prezli.

Zato na Kalvariji nalazimo Gospodina razapeta zajedno s kradljivcima. Nevinost i grijeh sudarili su se sa zakonom. Neki dolaze na križ jer su za prosjek, ili za sistem, predobri, a drugi jer su prezli.

Svijet mrzi revne, kao što je bio Krist, jer se po njima još više ističe njihova osrednjost. Ali mrzi i zle, kao što su razbojnici, jer smetaju njihovu zadovoljstvu.

Kvantiteta je oduvijek bio suprotna kvaliteti. Dobri moraju umrijeti jer su dobri, a zli jer su zli; preostaju osrednji. Naš Gospodin je o tom rekao: "Svijet ne mrzi njihova zla djela." Ako je to vrijedilo za našega Gospodina, mora vrijediti i za nas, jer sluga nije iznad gospodara.

Ako nas se kao strastvenih pobornika Božje stvari ljudi odriču, ne možemo reći da nas On, kojega su prvoga mrzili, nije na to upozorio. "Ako vas svijet bude mrzio, znajte da je mene mrzio prije vas. Da ste od ovoga svijeta, svijet bi ljubio svoje vlasništvo. Ali jer niste od ovoga svijeta, nego sam vas Ja odabrao, mrze vas... ako su mene progonili, progonit će i vas... da bi se ispunila riječ zapisana u njihovu zakonu: mrzili su me bez razloga." Kristovi apostoli nikada nisu obljubljeni, oni završavaju na križu.

Unatoč tome moramo žedati za pravdom i gorjeti za Božje kraljevstvo. Jer sve što je dobro, troši se i daje se. Sunce je dobro i troši se dajući svjetlo i toplinu. Cvijet je dobar i troši se dajući miris, životinje su korisne i daju sebe svaka na svoj način. Čovjek je dobar u sebedarju, Krist je dobar i iz Njega mora teći Njegovo kršćanstvo, iz vatre Njegove ljubavi moraju vrcati iskre, On mora rasplamsati vatru u srcima ljudi i mora govoriti o Onome koga ljubi, jer je Ljubav sama.

Jaka ljubav očeličuje čovjeka za velika djela. Mjera za revnost s kojom privodimo duše Kristu, ujedno je mjera naše ljubavi.

(nastavak slijedi)


- 00:21 - Komentari (6) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.