Don Blog

05.11.2007., ponedjeljak


CRKVENA "PREDIZBORNA KAMPANJA" TRAJE 365 DANA U GODINI!
PROPOVIJED BISKUPA JEZERINCA
Barilovečki Leskovac, 4. listopada 2007.


Draga braćo i sestre!
Apostol Pavao u poslanici Rimljanima piše: "Uistinu, što je nekoć napisano, nama je za pouku napisano da po postojanosti i utjehi Pisama imamo nadu" (Rim 15,4). To također vrijedi i za današnju Božju riječ. U 1. čitanju pisac knjige Mudrosti dirljivim riječima donosi jednu od najljepših molitava u SZ. U njoj je opisan očinski lik Boga, čija će se ljubav posebno očitovati u Isusu Kristu. "Sav je svijet pred tobom Gospodine kao zrnce praha i kao kaplja jutarnje rose. A ti Gospodine si milostiv... Blago kažnjavaš prestupnike, koriš ih i opominješ za grijehe njihove da se ostave zloće i da se ufaju u Tebe, Gospodine" (Mudr 11,22-26).

Današnje evanđelje opisuje Zakejev povratak Bogu, Isusu Kristu. Zakej je bio šef carinika, veoma bogat. Bogatstvo je stekao varajući druge. Tako su u ono doba uglavnom svi postupali koji su bili u doticaju s državnim novcem. Držali su se načela "snađi se". Toga se načela držao i Zakej. Stoga su ga mnogi prezirali. No, Zakej je uvidio da sreća nije u bogatstvu, poglavito nepravedno stečenom. U dubini svoga srca nosio je osjećaj krivnje, koje se želio osloboditi. Bio je svjestan da mu samo Isus Krist, koji je Bog i čovjek, može oprostiti i udijeliti mir.

Bio je uvjeren da i njega Isus voli, iako je grešnik. I nije se prevario. Isus ga je osobno pozvao i rekao da želi biti u njegovoj kući. Nitko sretniji od Zakeja. U njegovu kuću ne ulazi bilo tko. Dolazi mu sam Isus. U znak zahvalnosti Zakej veli Isusu da će "polovicu svoga imanja dati siromasima". Kad je Isus vidio da se Zakej iskreno kaje i da želi nadoknaditi sve što je nepoštenim načinom stekao, izgovara riječi: "Danas je došlo spasenje ovoj kući, jer i on je sin Abrahamov. Ta Sin čovječji dođe potražiti i spasiti izgubljeno!" I tako se Bog proslavio u Zakeju.

Braćo i sestre!
Današnje evanđelje je poziv svakom čovjeku, poglavito kršćaninu, da se ugleda u Zakejevu spremnost prihvatiti Boga, Isusa Krista, priznati se, drugim riječima, grješnikom, kako bi se Bog proslavio u nama i po nama. Kao što je Isus prolazio Judejskim selima i gradovima, kao i Galilejom, navješćujući Radosnu vijest, tako ga i mi danas susrećemo. Mi ga susrećemo kad slušamo njegovu Riječ kod svete Mise. Isus uvjerava svoje učenike: "Tko vas sluša mene sluša; tko vas prezire, mene prezire. A tko mene prezire, prezire onoga koji me posla" (Lk 10,16).

Mi ga susrećemo kad ga primamo u euharistiji. Ponovno, Isus govori: "Tko blaguje tijelo moje i pije krv moju, ima život vječni" (Iv 6, 56). Mi ga susrećemo kad pomažemo bližnjima u njihovoj nevolji. "Zaista kažem vam, što god učiniste jednomu od moje najmanje braće, meni učiniste" (Mt 25,40), kaže Isus.

Braćo i sestre!
Isus Krist se želi susresti sa svakim čovjekom, i s nama, kao što se susreo sa Zakejom. Ovisi o čovjeku hoće li ga prihvatiti ili neće. Bog poštuje ljudsku slobodu jer želi da ga čovjek prihvati u punoj slobodi, u ljubavi, a ne prisilno. Tu je zapravo sva veličina čovjekova, ali i sva tragedija. Čovjek se često opire Bogu, jer želi sam određivati što je dobro za njega, a što nije. I kad čovjek postavlja mjerila dobra i zla onda vidimo do kakvih sve katastrofalnih posljedica može doći čovječanstvo.

Zar to nismo i mi nedavno doživjeli, kad smo se pitali: "Gdje to mi živimo? U kojem se vremenu nalazimo? Kakva je to civilizacija koja nije spriječila ratno nasilje?" Odgovor je veoma jednostavan: Ako Boga nema, onda je sve dozvoljeno. Ako Boga nema tko može spriječiti nasilnika, koji misli da ima pravo oteti drugome zemlju. Zar nam to ne potvrđuju tolike žrtve bezbožnog komunističkog sistema koji je do nedavno vladao. Ljudi nažalost sve to brzo zaboravljaju, a zaborav može imati teške posljedice, prije svega za mir u nama samima, mir u obitelji, mir u zemlji, mir među narodima.

Nalazimo se u predizbornoj kampanji. Čuju se, zamislite, stara obećanja, koja nam obećavaju raj na zemlji bez Boga. Neki u svojoj propagandnoj mašineriji obećavaju, ako dođu na vlast da neće biti više vjeronauka u školama, da će dati više slobode mladima i zakonom osloboditi droge. Molim vas o kakvoj se to slobodi radi? Kao da nismo slobodni? Tko nam može dati pravu slobodu do li Isus Krist? Još nismo toliko naivni i naš svijet nije toliko slabouman da ne zna odakle to ide i kamo sve to vodi. Zar nismo živjeli u totalitarističkom sistemu - komunizmu, koji je izbacio iz škola vjeronauk, a građanima koji su bili vjernici nisu bila dostupna radna mjesta prema njihovoj sposobnosti.

Spominjući se danas žrtava Domovinskog rata, kao i svih žrtava II. svjetskog rata, stradalih i nestalih nakon njega, želimo obnoviti sjećanje na te drage i divne ljude, na razloge koji su doveli do tolikih žrtava i materijalnih razaranja, ali prije svega obnoviti vjeru u Boga, Isusa Krista, kako bismo dali svoj doprinos istinskoj obnovi, poglavito duhovnoj bez koje nema ni materijalne obnove ni ikoje druge. Stoga, sva obećanja da će svijet biti bolji bez Boga, stara su zamka, koja nas podsjeća na onu sotonsku iz raja zemaljskoga: "Bit ćete kao bogovi!"

Današnje evanđelje nam poručuje da je prava veličina čovjeka u prihvaćanju Boga, Isusa Krista. Mi se danas susrećemo s Isusom Kristom dok slušamo njegovu riječ, kad ga primamo u euharistiji, kad pomažemo bližnjima poput Zakeja. Potrebno je učiniti samo jedno: pozvati Isusa da uđe u naš život. A On to upravo i želi, kako nas izvještava Knjiga Otkrivenja, koja spominje Isusove riječi: "Evo, na vratim stojim i kucam; posluša li tko glas moj i otvori mi vrata, unići ću k njemu i večerati s njim i on sa mnom" (Otk 3, 20).

I dok mu želimo dobrodošlicu, molimo kod ove svete Mise da Isus otvori rajska vrata svim žrtvama Domovinskog rata, poglavito braniteljima, stradalnicima i nestalima, za koje ovu svetu Misu prikazujemo. Te također da se svi zajedno jednom nađemo u radosnoj vječnosti. Amen.


- 15:52 - Komentari (20) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.