Flamboyant je virtualni fashion magazin, koji će možda jednog dana doživjeti i printano izdanje. Sjedište umjetničkog jezgra urednika ovog webzinea je u Milanu, a stvoren je kao njihova vizija anarhokulture, želje da prikažu autorske ilustracije, kao i da imaju vlastito 'punk dijete'. Nije to baš tako, naravno, pogotovo zato jer sam časopis započinje prekrasnim tekstom pjesme 'Generations of Love', koju je izvanredno talentirani i vrlo podcjenjeni Boy George napisao početkom 90-ih. Nastavak...>> |
Paralelno s online izlaskom nove kolekcije za iduće ljeto i privremenog putujećeg pop-up dućana u kojem će se prodavati tenisice koje za Gucci potpisuje muzički umjetnik i producent Mark Ronson, Gucci je izdao i aplikaciju za iPhone i iPod Touch koja se može besplatno downloadati s App Store. Hmm...moram priznati da mi je malo teže pisati o toj aplikaciji jer uopće ne znam kako funkcioniraju te sprave. Mislim, čuo sam i pretpostavljam da je to nešto modernije od mog telefona koji radi samo kad ga se stegne selotejpom. |
'Rokin footwear' je mladi brand muške lifestyle obuće čiji se kreativni dizajn dogadja u Švedskoj, u Stocholmu, a za proizvodnju i dobavu najkvalitetnije kože zaduženi su majstori iz Portugala, gdje u mjestu Felgueiras postoji niz izvanrednih tvornica obuće. Rezultat je prvoklasna, potpuno kožna obuća, bez traga sintetike, superiorne kvalitete u cjenovnom rangu do 200 €., koja po mom sudu nadmašuje mnoge razvikane brandove koji tržište probijaju mnogo više marketingom nego kvalitetom. 'Rokin foootwear' nije prisutan na hrvatskom tržištu, a zemlje gdje se njihova obuća prodaje, kao i cjelokupna kolekcija, navedene su na njihovim stranicama. Evo nekoliko slika kolekcije za sezonu 2009.10. Nastavak...>> |
Francuska dizajnerica Isabel Marant sinonim je za chic medju mladim stanovnicama Pariza. Kažu da Isabel točno zna što parižanke vole nositi i to im pruža, a one vjerno slijede njene ideje. Njena je jesenja kolekcija naizgled vrlo jednostavan mix elegantnog i casual stila. Za ovu sezonu dominira siva boja, a jedan je dio kolekcije uključio animalne printove gdje po njenim rječima 'glam rock pravi društvo londonskim bad boysima'. Evo nekoliko fotografija. Nastavak...>> |
Još jedan editorial najnovijeg broja Vogua za 11. mjesec ove godine posvećen je grafitima. Vogue prepoznaje vrijednosti koje stvaraju ti buntovnici dana i noći, ljudi koji ruše uobičajene estetske klišeje i pridodao je estetiku visoke mode toj modernoj, urbanoj kulturi. Rezultat je lijepi set fotografija koji je efektno spojio ono što se na prvi trenutak čini kao dva potpuno suprotna pola. Grafite i visoku modu. Nastavak...>> |
Vodeći editorial francuskog izdanja Vogua za 11. mjesec ove godine nosi naziv 'Keith me' i inspiriran je estetikom likova koje slika grafiti umjetnik Keith Haring. Vizualno je ovom editorialu takodjer pridonio i odličan rad make up artistice koja se prisjetila egzotičnog body paintinga kakav je nekada Keith Harding radio na Grace Jones. Pojedini izvrsni komadi odjeće i nakita, iako pomalo u drugom planu, bitno utječu na ukupni dojam, a iz Balenciage već sad najavljuju modni hit idućeg proljeća – peep toe čizmice. Nastavak...>> |
U kompaniji Jimmy Choo su vrlo zaposleni ovih dana. Tri kolekcije su aktualne. Prva, osnovna linija je već neko vrijeme u prodaji, druga, postpunk linija, upravo ulazi u dućane, gdje će četvrtina prihoda biti usmjerena prema Elton John zakladi za borbu prot AIDS-a, pa će i punk antikonzumeristi, poput mene, manje mrmljati. Sredinom idućeg mjeseca (14.11.) u 200 selektiranih dućana počinje prodaja dugoočekivane linije za H&M gdje su se, po navodima glasnogovornika Jimmy Choo kompanije, 'jako pomučili' da dobiju njihovu standardanu kvalitetu po H&M cijenama. Evo prikaza Jimmy Choo reklamne kampanje za jesen ove godine. Nastavak...>> |
I Kenzo je s nekoliko živopisnih fotografija zaokružio svoju reklamnu print kampanju koja se nastavlja na ranije radove gdje prevladava obilje boja. Trenutno vrlo moderna pletena odjeća dominira kampanjom u kojoj se Marcel Castenmiller zadovoljno i udobno ugnjezdio izmedju dva ženska modela i nimalo se ne tuži na svoju poziciju, a svi zajedno nam predstavljaju uzorke jesenje kolekcije inspirirane ruskim folkolorom. Nastavak…>> |
Nicholas Kirkwood, kreator izvrsne skulptorske obuće, na ovom je blogu više puta spominjan kao dizajnerska zvijezda u usponu. Sad je doista postao član prve i najskuplje lige dizajnera obuće. Kad se još udruži sa sestrama Mullevy, poznatijim pod imenom Rodarte - uspjeh ne izostaje. Nakon suradnje koja traje već tri sezone, gdje je Nicholas Kirkwood za Rodarte redovito radio obuću koja je vidjela samo modne piste i editoriale, ali ne i izloge dućana, u prodaji se pojavio prvi par čizama. Nastavak...>> |
Trebalo je ipak nešto malo vremena da ova kolekcija dobije mjesto koje zaslužuje. John Galliano, glavni kreativni direktor za Dior, izjavio je da je inspiraciju za ovu reviju dobio gledajući stare fotografije s Diorovih revija i vidjevši kako u prvom redu sjedi slavni par Humphrey Bogart i Lauren Bacall, koja je bila česta gošća Dirovog salona u Parizu. Iako je Galliano primio kritike da se ponavlja i da je posebno ponovio dijelove svoje zadnje Haute Couture kolekcije za Dior, mislim da je napravio dobar posao. Posebno je dobar kratki trench koji djeluje vrlo sexy i izazovno, kao i jakne s ove revije općenito, kao da rečenica '... here's looking at you kid...' .više ne pripada njemu – nego njoj. |
Ova reklamna kampanja je već neko vrijeme prisutna u svjetskim časopisima, ali vjerujem kako je sad printana kampanja potpuno kompletirana pa ju prenosim u cjelosti. Neka ostane i ovdje zabilježena. Disco trend je osnova Guccieve jesenje kolekcije i ovosezonska popularnost te odjeće može se ponajprije pripisati brandovima kao što je Gucci. Čini se kako je fotografski duo postavio možda malo previše modela u kadar, ali na snimkama su uspjeli napraviti ono osnovno; luksuznu robu ne lišiti ekskluzivnosti, a učiniti ju vizualno prihvatljivom širem sloju potrošača koji bi se lakše mogli odlučiti na posjet jednom od njihovih dućana. Nastavak...>> |
Američko izdanje Vogua u novom broju za 11. mjesec donosi jedan mali set studijskih fotografija (jump, jump!) pod naslovom ‘The Daily News’, gdje urednici preporučuju ‘nepogrešivi jazz-day’ izgled koji odgovara ritmu ulica velikoga grada. Valjda je toplo u tom gradu jer su nam se manekenke malo uljetile, no bez obzira na doba godine, preporuka urednika Vogua za urbani dnevni izgled je, izmedju ostalog, i mali mix printanih uzoraka s neutralnim komadima odjeće i dat je čitaocima na ocjenu. Nastavak…>> |
Njemačko izdanje Vogua u broju za 11. mjesec ove godine donosi jedan editorial inspiriran naslovom starog albuma Rolling Stonesa - 'Exile on Main Street' (1972). Za pravu rokericu nema zime i nikad joj nije hladno, pa je tako i naša manekenka obučena po svim pravilima rokerske Vogue struke. Hot pants, koža i motori. Kako je rock u pitanju, za očekivati je malo oktana, seksipil i pojačani adrenalin i autor serijala nije iznevjerio. Osim što je od svih radova Stonesa ovaj vrlo poznati album ponajmanje rock, a mnogo više blues album, pa je radnju mogao smjestiti i u neki klub ili bar. No dobro, davno je to bilo i ne treba previše sitničariti dok je lijepih žena i Rolling Stonesa. Nastavak...>> |
Naslov je sam po sebi jasan. Možda i više nego sami modni prijedlozi koje je fotograf Greg Kadel odlučio predočiti uz smireni jesenji ambijent i sve skupa malo pomiješati s elegantnom atmosferom nekih prošlih vremena. Nastavak...>> |
Novi broj talijanskog izdanja Vogua donosi nekoliko editoriala od kojih nas u jednom nastoje uvjeriti da je glamour preko odjeće uvijek prisutan, bez obzira na okolnosti. Tako je fotograf Craig McDean našu vrijednu manekenku Sachu Pivovarovu odveo daleko od blještavila reflektora, na neka rubna, ne previše prometna i održavana područja i malo ju polegao na asfalt i povaljao u travi kako bi otkrio poveznicu. Nastavak...>> |
Magazin ‘French Revue de Models’ u svom 15-om broju donosi brojne fotografije već poznatih modela, ali isto tako polako predstavlja nova lica koja će uskoro stupiti na modne piste. Evo jednog od prvih editoriala novih mladih modnih lica gdje se pokazuju u stilu ‘Kuma’ (a može i ‘Smogovci’) i, općenito, gdje svoju ženstvenost ističu stylingom inspiriranim muškom modom. Nastavak...>> |
Ne biste s time ni pod obrisali? Niti nemojte, ni slučajno. To se nosi!. Stvar je vrlo jednostvna i prvi detalj je vidljiv iz aviona. Dakle, potrebno je uzeti majicu i škare. Zatim se škarama izbuši značajan broj rupa na majici. Poželjno je nakon toga malo skakati po toj majici (s obje noge istovremeno), obući je i na kraju se malo izvaljati u blatu. I, evo ga, voila! – Balmain. Čemu kupovati i izdvojili vjerojatnih 500 € koliko će, pretpostavljam, ova majica koštati u prodaji kad u kućnoj radinosti možete napraviti još bolji primjerak, s još više rupa. Nastavak...>> |
Poznati fotobloger Tommy Ton bio je, naravno, prisutan tokom pariškog tjedna mode i poslikao je neke od učesnika. Modne urednike, asistente, stiliste, make-up artiste i općenito one koji su se tamo našli po zadatku. Gotovo su redom svi u brendiranoj odjeći i obući, a neki su učesnici ili poznanici uspjeli dobiti pojedine komade obuće preko reda, poput onih simpatičnih brkatih LV cipelica za iduće proljeće (zadnja slika), gdje su uzorci već našli načina pojaviti se na ulici (suradnici nakon revije odmah stave šapu na neki željeni uzorak i mrko, gledaju ostale kolege koji imaju slične planove. Onda nema kisi kisi). Evo nekoliko njegovih snimaka kako je to izgledalo u Parizu ovih dana. Nastavak...>> |
Nakon Chanelovih seljančica i Vuittonovih školarki red je došao i na vanzemaljce. Urednici modnih magazina unaprijed skaču od sreće misleći na editoriale koji slijede. Alexander McQueen je već ranije tokom njujorškog sajma mode dao izjavu kako je sve to prilično dosadno i odlučio je publici podariti vizualni spektakl nestvarnog svijeta s bićima iz svemira, vodenih dubina i reptilima iz džungle. Ogroman budžet koji je potreban za ovu jednu jedinu predstavu osiguran je vjerojatno iz sredstava Gucci Group koji mu daju svu potrebnu infrastrukturu potrebnu za razvoj branda, pa mu je utoliko bilo lakše dosadjivati se na revijama manje bogatih kolega i kolegica. |
'Gdje su mladi ljudi, gdje je iznenadjenje?' – upitao se gledajući tekuće revije za iduće proljeće Robbie Myers, urednik magazina Elle (a nešto slično sam ranije se i ja upitao promatrajući slike s revija). Odgovorila mu je njegova prva suradnica. – 'Ikonoklaste i individualce su iz ovog posla izgurali oni koji koji žele samo siguran, provjeren ženski modni ukus'. (who wan't only safe, lady taste – orig.). |
‘Karl Lagerfeld na vrhuncu svojih kreativnih snaga’ – To je samo jedan od naslova koji su se pojavili u kritikama nakon održane revije za proljeće 2010. godine. Unutar Grand Palais, Chanel je postavio veliku štalu i sjenik kao centralnu pozornicu odkuda su modeli izlazili. Lily Allen je svirala uživo i sve skupa odisalo je velikim šarmom. Ipak, odjeća niti u jednom momentu nije bila u drugom planu i samo kulisa društvenom okupljanju. Teško je spojiti Chanel s farmom. Kao i Vogue, Chanel se ne mijenja previše, ali donosi potrebnu svježinu i kao što je jedna kritičarka rekla – ‘ U vremenima kad su razni slavni i mnogo poznatih koje ćemo brzo zaboraviti došli pogledati zašto luksuzna moda ima visoke cijene – bio je to Chanelov triumf. Evo nekoliko slika. Nastavak...>> |
Jean Paul Gaultier je vrlo hrabro svojoj najnovijoj kolekciji za proljeće / ljeto 2010. godine dao naslov 'The G Spot'. Svega je tu bilo. Od jeans kombinacija, vojnih elemenata do donjeg veša kao glavnog odjevnog predmeta. Od Dr. Martens čizama do elegantnih salonki. Za Gaultiera se može reći da je još 80-ih godina izmislio koncept cone-bra korzeta kao glavnog odjevnog predmeta, uobličivši ga u jedinstveno remek-djelo za potrebe Madonne i njene ondašnje turneje. Ali, taj zvjezdani trenutak njegove karijere prečesto se ponavlja i na današnjim revijama i u velikoj mjeri odvlači pažnju od njegovih novih radova. Gaultier je veliki umjetnik koji s ogromnim žarom suradjuje na kreiranju kostima za filmsku industriju i razne spektakle, suradjuje s glazbenim velikanima i taj se scenski izgled neizbježno pretapa u njegove komercijalne kreacije. Nastavak...>> |
Dries Van Noten priredio je vrlo nosivu kolekciju od izvanrednih materijala i printova. Inspiracija ovoj kolekciji bili su zapisi istraživača Sir Richard Burtona i Isabelle Bird, koji su u 19. stoljeću proučavali egzotične i zaboravljene kulture. Isto tako, kolekcija je mješavina modernizma i tradicije Tokya, energije i kićenosti Calcutte i otmjene elegancije Pariza. Ručno radjene 'Ikat' printane tkanine (vidjene i kod Guccia) putovale su danima iz Uzbekistana do njegova studija u Antwerpenu (na magarcima, pa 7 rijeka, 7 dolina i DHL ). Sumatra, Bali, India su mjesta na zemljopisnoj karti od kuda su stizale ostale gotove tkanine ili su izradjene u konzultacijama s kuratorima muzeja u Kini i Japanu. |
Ako je suditi po pljesku kojeg je nakon završnog defilea manekenki za svoju reviju pod nazivom ‘One Glove, One Love’ dobio glavni Lanvinov kreator Alber Elbaz, čini se da je to bila predstava koja je do sada najviše oduševila publiku. Elbaz se na kraju, uz veselu ‘Besame mucho’ glazbenu podlogu, svjestan da je napravio dobar posao, neubičajeno dugo zadržao medju publikom, čija je reakcija graničila s euforijom. |
Nicolas Ghesquiere, umjetnički direktor i suvlasnik modne kuće Balenciaga, vjerojatno je jedan od najutjecajnih dizajnera ovog desetljeća. Njegovi se radovi pažljivo promatraju i redovito kopiraju u milijunskim serijama koje kasnije možemo vidjeti u high street dućanima. Samo za podsjetnik – upravo je kuća Balenciaga prije nekoliko sezona ponovno na tržište stavila gladiator sandale, što je izazvalu globalnu gladiatormaniju - koja traje i danas. Nekoliko sezona ranije nešto je slično s balerinkama učinila Frida Giannini (Gucci - na zgražanje, užas i financijski strah svojih poslodavaca) – i uspjela. Balerinke su sezonama bile osnovna i najprodavanija obuća, za razliku od današnje dominacije ekstremno visoke seksi obuće. |
Frida Giannini, glavna kreatorica za Gucci, dobila je brojne komplimente za reviju – proljeće / ljeto 2010., kao za vjerojatno najkomercijalniju do sada. Gucci i inače ima brojnu, vjernu publiku, odlično posluje uz solidan porast prihoda unatoč kriznim vremenima. Na prvi pogled sve izgleda savršeno i narudžbe stižu sa svih strana, ali Gucci nije dao mnogo toga novoga novoga. Bijeli, crni, sivo-plavi tonovi i šareni geometrijski print inspiriran folklorom i kulturnim naslijedjem Uzbekistana osnova su ove ultra ženstvene kolekcije. Uočljiv je, takodjer, atraktivan sportski izgled i vrlo uski, sexy – body krojevi. |