UMRO ĆIRO BLAŽEVIĆ



Danas je umro Miroslav Ćiro Blažević (u 88. godini života) legendarni trener i izbornik hrvatske nogometne reprezentacije sa kojom je osvojio 3. mjesto na Svjetskom nogometnom prvenstvu.

Ćiro je vrlo često bio sa Zagrebačkim mažoretkinjama i ostat će kod nas zapamčen kao vrlo topla osoba koja je prema curama uvijek imala dobru riječ i smješak.

Uz Ćiru nas veže i jedna simpatična priča. Naime, kako je naš Šef bio pljunuti Robert Prosinečki, legendarni igrač reprezentacije, jednom je Ćiro prolazio pokraj tunela, pogledao Šefa i rekao "Sine, što radiš ovdje, bježi u garderobu isti čas". :-)







Krenuli smo sa sezonom, tj. svi trenizi su krenuli po rasporedu iz prvog polugodišta:
- S1A: ponedjeljak 1. gimanzija i srijeda OŠ I.Filipović od 19:30 do 22:30
- S2 (bivši S1B): utorak 1. gimnazija, četvrtak Palmotićeva 30 od 20:00 do 22:00 sata
- J1A: subota 1. gimnazija od 9:00-12:00
- J2 (biši J1B): subota Hercegovačka 111 od 10:30-13:00
- J3: subota Hercegovačka 111 od 9:00-11:00
- D1: subota Palmotićeva 30 od 9:00-10:30
- D2: subota Palmotićeva 30 od 10:45-12:15
- Veteranke: utorkom Palmotićeva 30 od 20:00-22:00
- Drum line ponedjeljkom 1. gimnazija od 20:30-22:00






- petak 10.2. u ????, službeni ulaz Maksimirskog stadiona (Dinamo-Istra), o/o Šef

- nedjelja 26.2. u ????, službeni ulaz Maksimirskog stadiona (Dinamo-Hajduk), o/o Šef
* nastup S1A i Drum linea





FULIR KRENULA NA VOZAČKI

Naša razvodnica Veronika Fulir** je krenula na vozački ispit. Ajmooooo malička....





KOLIKO IMAMO BANERA I PANOA

- 1 veliki samostojeći pano 3x4 metra
- 3 samostojeća "pingvina" 1x2 metra
- 4 banera koji pokazuju dvije turneje u Kini, te Tajvanu i Martiniku
- 15 različitih navijačih banera i transparenata
- 20 zastava Zagreba i Zagrebačkih mažoretkinja 1x2
- 1 zastava Zagreba 1,5x3
- 2 ploće za autobus
- 4 magnetna natpisa za vozila
- 10 različitih ploća za najave tima na raznim jezicima
- natpise na cassa bubnjevima






SAVJET

Savjet Zagrebačkih mažoretkinja je tijelo koje savjetuje upravu i trenere oko bitnih odluka Seniorskog 1A. Članovi savjeta su predvodnice, razvodnice i nekoliko djevojaka 1. formacije S1A, trenerice S1A i Šef.

Savjet raspravlja o
- Izboru razvodnica
- Mažoretkinjama koje ulaze u 1. formaciju S1A
- Prvim zamjenama i djevojkama koje ulaze u S1A
- Novim članovima Savjeta
- Kome se daju uniforme
- Pohvalama u timu
- Kaznama za prekršitelje pravila tima
- Strategiji tima
- Dodatnim treninzima, turnejama, team buildinzima i drugim aktivnostima tima
- Raspravlja o predvodnicama tima, te daje mišljenje o budućim predvodnicama
- Ostalim bitnim pitanjima koja utječu na budućnost tima

Savjet o većini svojih odluka glasa, no koji puta se traži i konsenzus Savjeta. Nemalo puta se desilo da Savjet donese potpuno suprotnu odluku stavu Uprave i da Uprava prihvati odluku Savjeta. Gotovo nikada se ne desi da Uprava ne prihvati odluku Savjeta (ukupno u 24-godišnjoj povijesti Savjeta to se desilo tek 3 puta).

Savjet se sastaje po potrebi, a sjednice Savjeta znaju trajati i po nekoliko sati, čak i više dana ako se ne uspije donijeti odluka na jednoj sjednici.





USPINJAČA

Otvorena: 8.10.1890 (tada je bila parna, danas električna)
Duljina: 60 metara
Trajanje vožnje: 64 sekunde
Broj mjesta: 56 u obje kabine od čega 32 sjedeća mjesta
Sati rada: 528
Prevezeno putnika 2019: 391.000

Osim uspinjače Zagreb još ima:
- još jednu uspinjaču na Medveščaku
- žičaru na Sljeme (uskoro bi trebala početi raditi)
- dvije turističke autobusne linije ZET-a, te dvije privatne turističke autobusne linije
- dva vlakića koji voze turiste u centru grada i na Jarunu
- električna golf-vozila za turiste
- oltimere za turiste
- tri konjske zaprege za turiste
- gradske bicikle za iznajmljivanje
- segwaye


Zagreb ima još jednu uspinjaču, onu na Ksaveru (povezuje Zvijezdu i Cmrok), a ima četiri stanice.




ZAGREBAČKE KULE

Grad je imao 13 kula, no danas su sačuvane samo 3.

Najveća sačuvana gradska kula Lotrščak je na južnoj strani i nazvana je tako jer je uz nju bilo zvono koje se oglašavalo ljeti u 22, a zimi u 21 sat kako bi građani ušli u grad prije zatvaranja svih gradskih vrata. Zvono se zvalo Campana Latronculorum ili zvono pljačkaša, što su purgeri iskrvili u "lotrijaš" i jasno da je kula onda dobila i tako iskrivljeno ime. Kula je sa krovištem i kupolom visoka 30 metara. Kula je dovršena 1266. godine. Debljina zidova kule je 195 cm.



Na kuli Lotrščak od 1.1.1877. top svaki dan označava podne. Grički top je pucao u podne zato da građani koji su radili na poljima u ravnici južno od Gradeca krenu prema Gradu na ručak, koji je za građanstvo bio u 13 sati. Pravi zagrepčanci po pucnju uvijek pogledaju na sat, da vide jel im sat "dobro ide". Grički top nije pucao tijekom i još 10 godina nakon Prvog svjetskog rata, kraće vrijeme tijekom Domovinskog rata, te od 28.3. do 11.5.2020. radi posljedica potresa. Tijekom Domovinskog rata kad bi top puknuo mi studenti koji smo jurili na Gornji grad na predavanja uvijek bi umirali od smijeha jer bi par ljudi bilo na podu pokrivenih ruku preko glave, što su uvijek bili stranci (NATO, novinari, diplomati) koji su mislili da se grad bombardira. Današnji topnik je Alem Tutundžić koji je funkciju preuzeo 2008. godine od legendarnog topnika Stjepana Možare koji je otišao u mirovinu. Topnik nosi tradicionalnu svijetloplavu uniformu.

Popov toranj se nalazi na sjevernoj strani Gradeca. Toranj je nastao sredinom 13. stoljeća. Ime je dobio jer je bio vlasništvo zagrebačkih biskupa, a ne Gradeca. Naime, Kaptol nije imao pravo na zidine, pa su svećenici kod navala neprijatelja tamo selili vrijednost i blago Kaptola, te se u kuli skrivali. Kula je tek od 16. stoljeća dio gradskih zidina. U Popovom tornju se nalazi Zagrebačka zvjezdarnica od 5.12.1903. godine.

Kamenita vrata su kula i jedina očuvana gradska vrata. Sagrađena su u 13. stoljeću, a današnji oblik su dobila 1760. godine. Iznad vrata nalazi se predivna dvorana Družbe Braće Hrvatskog Zmaja, unutar prolaza nalazi se tipični srenjevjekovni dućan "Pod boltom", a uz sama vrata je i omanja kula koja je bila dio obrambenog objekta. Unutar Kamenitih vrata nalazi se oltar na kojem je slika Majke Božje od Kamenitih vrata koje je čudom preživjela veliki požar 30.5.1731. godine. Ova slika je simbol Zagreba, po njoj je Zagreb dobio zaštitnicu u Majci Božjoj, a Dan grada se slavi upravo na dan kada je slika pronađena nakon požara. Na Kamenitim vratima purgeri pale svijeće kada im se otvarila neka velika želja, te se time zahvaljuju Bogu i Majci Božjoj (npr. prošli ste težak ispit, preživjeli tešku bolest, ostvarila se željena ljubav...).



Na sjevernoj strani Kamenitih vrata nalazi se kip Dore Krupićeve koji je napravio Ivo Kerdić, a na južnoj strani spomenik Sv.Jurja koji su napravili austrijski kipari Winder i Kompatscher. Odmah do Kamenitih vrata nalazi se druga najstarija ljekarnica na prostoru Hrvatske (neprekidno radi od 1355.). Nasuprot ljekarnice nalaze se lanci sa HMS "Victorye" Nelsonova broda iz znamenite bitke kod Trafalgara. I oprez, na Kamenitim vratima postoje po dva željezna stupa koji vrata dijele na tri dijela. Legenda kaže da se ne smije prolaziti kroz srednji prolaz (između dva stupa) jer isto znači nesreću.

Kaptol je kasnije dobio zidine i kule, a sačuvano je samo 6 kula oko Katedrale.





PRDONJA

prdonja = čangrizavi starac (stari prdonja)
poluprdonja = osoba koja je pred starost i postaje čangrizac
rista = stari prijatelj
stara = otac, dobar prijatelj
stara = majka

„Je lik je fakat poluprdonja“ = Čovjek postaje čangrizavi starček
„Bok rista, kak si“ = Zdravo stari prijatelju, kako si
„Stari, nemoj me tlačit“ = tata nemoj me mrcvariti






PONI I SPECKA
Imali smo mi raznih vrsta bicikala i ženski, i muški sa prečkom, i oni ni vrit ni mimo (nedefinirani), pa čak i bicikl koji je ispred imao prtljažni prostor a koji je imao tri kotača i zapravo smo ga zvali tricikl. No, dva su bicikla bila ono baš naša, specifična.

Prvi je poni. Čudo od bicikla, svi smo ga imali tamo negdje do četvrtog razreda, a cure i nakon toga. Poni je bio sklopiv bicikl, koji se mogao na sredini odšerafiti, prepoloviti i tako jednostavno spremiti u auto. Ali to nitko nije radio. Poni je bio superpraktičan jer je bio jednostavan, relativno brz, imao je zadnju kočnicu koju ste aktivirali tako da ste pedale stisnuli prema nazad, dinamo da vam može raditi svjetlo, iza sica malu posudicu za alat (i onaj ključ sa svim nastavcima), te nosač za prtljagu iznad zadnjeg branika. Svi smo ih obožavali i na ponijima smo prošli tisuće kilometara. A bili su i nepoderivi, trajni, poni je trajao preko 30 godina. Većina ponija je bila crvena, iako je bilo i drugih boja. Face su na poni stavljali retrovizore, a cure trakice na ručke.

Ako ste bili muško i krenuli ste u peti razred starci su vas počastili sa „speckom“, točnije specijalkom. E to je bio bicikl. Zavinuti upravljač zbog čega ste vozili skroz nagnuti naprijed sa vrlo malo otpora zraka. Pet ili deset brzina (većina je imala 10, oni sa 5 bili su „siromaki“) i jurnjava pet buta brža nego sa ponijem. Kad ste dobili specku bili ste istinski faca, baja, svi su vam zavidjeli. Sa speckom se već išlo na puno duže relacije nego sa ponijem, doslovce smo odlazili do Čateža ili Velike Gorice. Neki su sa speckom otišli i do mora. Specka je bila bicikl koji ste vozili do 30 godine, kad ste postajali ozbiljniji i kupovali muške, ozbiljne bicikle.

Krajem osamdesetih su došli BMX-i, robusni brdski bicikli sa debelim gumama. 99,9% ekipe BMX nije vozio po planinama za što je bio namjenjen, nego su se šminkali po gradu. A dobar dio raje je na BNX-ima izvodio vratolomije, okretao se, skakao, vrtio, stajao na sicu… Bila su čak i natjecanja u vratolomijama sa BNX-ovima, a kasnije su napravljeni čak i parkovi sa rampama za vratolomije.





SA UTAKMICE DINAMO-VARAŽDIN -

fotke: Željko Bakšaj Žac, službeni fotograf Zagrebačkih mažoretkinja
































SA FESTIVALA JEDNAKIH MOGUĆNOSTI










SA UTAKMICE DINAMO-LUDOGOREC








SA UTAKMICE DINAMO-HAJDUK
















(objavljeno: utorak, 07.02.2023. u 16:40) komentiraj (0)

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.