PRVI I VIŠI KORACI 13.3.



Prvi i Viši koraci (natjecanje za početnice) za našu regiju će biti u Slunju u nedjelju 13.3. više o tome u postup od petka!






Obzirom da idemo u Ljetni kamp jer ima dovoljno prijavljenih, možete se I DALJE PRIJAVLJIVATI!

Poslali smo Vam i podatke za plaćanje osiguranja:

UKOLIKO SE ŽELITE OSIGURATI ZA LJETNI KAMP MOLIMO DA DO 20.12. UPLATITE OSIGURANJE. Ponuđene su Vam dvije vrste osiguranja, Vi možete platiti obije, jedno ili nijedno osiguranje, odluka je Vaša.

1. OSIGURANJE OD OTKAZA PUTOVANJA
- uključen je i Covid-19 i samoizolacija uz potvrdu epidemiologoa
Iznos uplate: 70 kn
Primatelj: Croatia Osiguranje
IBAN na koji uplaćujete: HR9123400091400555110
Model: HR01
Poziv na broj: 62426-382629411073-010
Opis plaćanja: Premija po polici broj 382620411073, ime i prezime mažoretkinje

2. OSIGURANJE OD NEZGODE
Iznos uplate: 20 kn
Primatelj: Croatia Osiguranje
IBAN na koji uplaćujete: HR9123400091400555110
Model: HR01
Poziv na broj: 62427-216620013168-012
Opis plaćanja: Premija po polici broj 216620013168, ime i prezime mažoretkinje

Jednako tako vas molimo da nam pošaljete na mail: Zagreb_majorettes@yahoo.com ime i prezime, OIB, adresu i datum rođenja jednog od roditelja (ili bake, djeda, nekog tko je punoljetan i brine o djetetu jer ugovaratelj ne može biti maloljetna osoba).







- nedjelja 20.2. u 15 h službeni ulaz Maksimirskog stadiona (Dinamo-Lokomotiva), o/o Šef

- četvrtak 24.2. u 16:45 službeni ulaz Maksimirskog stadiona (Dinamo-Sevilla), o/o Šef





IZAŠLE VISIBABE

U cvjetnjaku našeg ureda izašle su visibabe. Ovo je jasan pokazatelj da zima ide kraju i da dolazi proljeće.

Visibabe u našem uredu nas uvijek jako razvesele jer nakon zimske tmurnosti i mrtvila našeg cvjetljaka sa njima kreće bujanje!!!





KOLIKO KILOMETARA NAPRAVI S1A DA DOĐU NA TRENINGE I NASTUPE U ZAGREBU

U Seniorskom 1A imamo mažoretkinja apsolutno iz svih dijelova Zagreba, ali i iz okolnih gradova. Trenutno najdalje putuju

1. Anamarija Marković* iz Sesvetskog Kraljevca
2. Elena Tašev iz Kašine
3. Petra Vokić iz Miroševca
4. Kristina Koledić** iz Sesveta
5. Petra Ivančić** iz Sesveta

Da bi došle na trening i sa treninga kući mažoretkinje S1A svaki puta naprave 1.100 km.

Uračunamo li sve redovne treninge, intenzivne i izvanredne treninge, nastupe, te team-buildinge, odlaske na prvenstvo, kolegije i sastanke naše mažoretkinje naprave
160.680 km godišnje unutar Zagreba (bez turneja i putovanja izvan Zagreba).

što je jednako kao da 4 puta obiđu zemaljsku kuglu svake godine!!!!

Na treninge mažoretkinje S1A dolaze tramvajem, autobusom, vlakom, automobilima i biciklima.

U povijesti tima imali smo mažoretkinje S1A koje su na treninge putovale i više od 2 sata (4 u oba smjera), jer su živjele u Kraljevom Vrhu, Bistri, Zaprešiću, Brdovcu, Bregani, Samoboru, Jastrebarskom, Klinča Selima, Pisarovini, Velikoj Gorici, Sisku, Ivanić Gradu, Vrbovcu pa čak i u Dobovi (Slovenija).

Sve Zagrebačke mažoretkinje zajedno naprave 248.430 km (6 puta oko zemaljske kugle) za dolaske na treninge i nastupa u Zagrebu.





KOMUNIKACIJA SA ČLANSTVOM

Uprava Zagrebačkih mažoretkinja vrlo mnogo vremena troši na komunikaciju sa svojim članstvom. Osim kroz roditeljske sastanke i tisuće sati telefonskih i osobnih razgovora, članstvo se informira na nekoliko načina.

Najbrži način komunikacije sa članstvom i objave najsvježijih informacija je blog, kojeg je osnovala 2007. godine Doroteja Kukolja. Od tada blog je imao preko 4,9 milijun posjetitelja. (više o blogu u idućem postu).

Sve fotografije sa bloga objavljuju se na našoj facebook stranici koju u potpunosti uređuje Martina Šćuric** Tinana. Facebook objavljuje i najvažnije aktivnosti i informacije tima, a tijekom audicija na njemu plaćamo i oglase u facebook kampanji

Istovremeno sa facebookom Tinama modrira i instagram. I na facebooku i ina instragramu objavljuju se i fotografije direktno sa nastupa i aktivnosti tima.

Tim ima i youtube kanal na kojem objavljuje videa sa najvažnijih turneja i nastupa, te za online treninge, a pokoji puta i funny videa. Ovaj kanal moderira Viktorija Čeh.

Šef moderira i web stranicu tima koja daje sve važne informacije o timu i aktivnostima tima.

20-tak puta godišnje članstvo dobiva flajere u kojem dobiva informacije o najbitnijim klupskim aktivnostima kao što su koncerti, treninzi, odlasci na prvenstva, tulumi, team-building, uniforme, izleti...

Posebni flajeri rade se za 1A timove sa detaljima za turneje, te sa vrlo detaljnim informacijama za natjecatelje i navijače na natjecanjima. Za ove flajere troši se vrlo mnogo vremena jer su isti vrlo detaljni i sa velikim brojem servisnih informacija potrebnih mažoretkinjama od informacija o putovanju, pravilima za letove avionom, o samoj destinaciji, satnici, stvarima koje se moraju i mogu uzeti, tečajnoj listi lokalne valute, cijenom telefonskih poziva, kakva je vremenska prognoza za dane boravka na destinaciji, zdravstvenim informacijama i rizicima... Flajere izrađuje Viktorija Čeh i Šef.

Od Covida-19 uprava i treneri intenzivno komuniciraju sa članstvom putem WhatsAppa na kojem svaki sastav ima svoju grupu, a grupe imaju i roditelji članica, te neke specifične grupe poput zdravstvenog stožera, trenerskog kolegija… (ukupno 20 grupa). Za veće dokumente članstvu se šalju i e-mailovi.

Uprava još sama izrađuje sve grafičke pripreme za plakate, audicijske flajere, kalendare, priprema i snima radijske reklame, priprema i šalje press-materijale.





ZAGREBAČKE INVESTICIJE

295 milijuna EUR investicija u Zagreb u 2019.
3420 pravnih osoba u Zagrebu u izravnom inozemnom vlasništvu
U periodu 2015-2019 Zagreb je imao 318,1 milijuna EUR manje investicija
U periodu 2010-2019 Zagreb je imao 3,1 milijardi EUR više investicija

Najveće povećanje inozemnih ulaganja u periodu 2015-2019 je iz:
1. Italije 1,8 milijardi EUR
2. Luxemburga 1,0 milijardi EUR
3. Njemačke 0,5 milijardi EUR
4. Češke 0,2 milijardi EUR
5. Švedske 0,1 milijardi EUR

Najveće smanjenje inozemnih ulaganja u periodu 2015-2019 je iz:
1. Nizozemska -2,1 milijardi EUR
2. Austrija -1,5 milijardi EUR
3. Međunarodne financijske institucije -0,4 milijardi EUR
4. Švicarska – 0,3 milijardi EUR
5. Cipar -0,2 milijardi EUR





LEKSIKOGRAFSKI ZAVOD

Leksikografski zavod Miroslava Krleže središnja je nacionalna leksikografska ustanova. Ona je glavna ustanova sustavnog prikupljanja, selektiranja i obrade znanja o i u Hrvatskoj. Zavod je osnovan 1950. na poticaj Miroslava Krleže, koji je okupio najbolje stručnjake. Zavod je javna ustanova od posebnog interesa za Republiku Hrvatsku. Zavod je do sada izdao više od 250 različitih enciklopedija, rječnika, leksikona, atlasa i drugih izdanja.

Palača Leksikografskog zavoda je sagrađena 1891. kao Palača Narodnih novina po projektu Kune Weidmanna. Zgrada je renesansnog stila sa istaknutom kupolom na kutu položenom na osmerokutno podnožje. U unutrašnjosti dominira dvokrako stubište sa kamenim ogradama.








KIFELI

kifeli = napolje
iskati = tražiti
najdeš = nađeš
našel = našao
proč = od, sa strane
najemput = najednom
šlus = gotovo, kraj, završetak

„Ajde kifeli“ = izlazi van
„Kaj si to iskal“ = što si to tražio
„Koga iščeš“ = koga tražiš
„Si ga našel“ = jesi ga našao
„Odi proč“ = odlazi!
„Kak to tak odjemut“ = kako to odjednom
„Rekel sam ti to i šlus“ = rekao sam ti i više nema rasprave






AJMO ŽENE GAĆE
Osamdesetih su na Trgu Republike (današnji Trg bana Jelačića) operirale ciganke koje su sezonski prodavale raznu robu široke potrošnje. Tako ste najčešće mogli čuti "Ajmo žene gaće, gaće..." ili "Čarape, ajmo žene, čarape". Prodavale su one tako i stolnjake, kvačice, majce, potkošulje, čak i noževe („ajmo nožovi, nožovi“)... Kad je bila kiša u roku keks su prešle na prodaju kišobrana pokislim građanima i u sekundu je "Ajmo žene gaće" prešlo u "Kišobrani, kišobrani, da ne kisne glava". Imale su povremeno i originalne parole poput: "Ajmo žene gače, poludio gazda skinuo cijenu".

U prosincu su prodavale prskalice, jednostavni priotehnički preparat koji se držao u ruci, uz parolu: "Prskalice, prskalice, svaka žeže, svaka pali, sto boja sto kolora".

Najčešće su prodavale ciganke, ali u prosincu su Trg okupirali i frejerčići koji su prodavali petarde, jer se iste nisu mogle kupiti u trgovini. Pedarde su se prodavale na komad, a za više komada su se prodavale u kutijama od napolitanki.

Dio folklora Trga su bili i nelegalni preprodavači deviza tzv. šverceri, koji su koristili veliku inflaciju i želju ljudi za devizama koje nisu mogli nabaviti u bankama. Švercere ste mogli prepoznati jer su uz polaganu šetnju polutiho govorili "devize, devize, devize". Najčeće su mijenjali njemačke marke, ali mogli ste kupiti i talijanske lire i austrijske šilinge, a uz "najavu" i francuske franke, švicarske franke, američke dolare ili britanske funte. Pritom ste morali jako paziti da vas ne prevere, tako što bi vam uvalili falsificirane novčanice (lažnjake) ili među novčanicama papir od novina izrezan da izgleda kao novčanica, često kada bi stavili prve tri-četiri i zadnje dvije-tri novčanice, a ostalo u pasici je bio novinski papir. Kako se sve radilo na brzaka, potajno i u nekom mračnom korneru, mogućnost muljaža je bila to veća.

Svi su oni boravili i na placevima, posebno na Dolcu i Malom placu (Britancu), a subotom i nedjeljom su se selili na Hreliću i Jakuševcu (sajam automobila). No, tamo su ciganke umjesto gaća, potkošulja, stolnjaka i kvačica, prodavale noževe, alat i kišobrane. Šverceri su i tamo mijenjali lovu, čak štoviše i više nego na Trgu radi velikih iznosa kod prodaje automobila koji su se radi inflacije brzo mijenjali u devize da ne izgube vrijednost.

Sastavni dio Hrelića bili su i šibicari, no o tome u idućem postu…

Svi ovi muljatori su imali dodatne pomagaće koji su pratili da blizu nema milicije (policije), a ako bi se milicija pojavila u blizini signalizirali su i ovi bi brzinom munje skupili svoju "radnju" i pobjegli na unaprijed osigurane lokacije.





JASTREB OPEN - 2. dio

foto: Željko Bakšaj Žac, službeni fotograf Zagrebačkih mažoretkinja






















...kraj!

(objavljeno: srijeda, 16.02.2022. u 23:16) komentiraj (2)

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.