20.12.2011., utorak

Vrtoglava brzina vlaka od čitavih 60km/h!!!

Od novog voznog reda na pruzi Dugo Selo – Novska, na dionici od Dugog Sela do kolodvora Moslavačka Gračenica brzina je smanjena na 60 km/h zbog lošeg stanja željezničke pruge i sustavnog neodržavanja kroz godine koje su protekle. Sada se npr. od Kutine do Zagreba putuje jedan i pol sat, a kad je pruga bila remontirana 1983. godine, putovalo se 45 minuta. Dakle, brzina za poludit. Sjedneš u vlak i još isti dan si u Zagrebu. No, ima to i svojih dobrih strana. Za vrijeme putovanja čovjek se stigne lijepo sabrati, razmišljati o svom životu, čitati dobru knjigu, učiti za fakultet, rješavati zadatke iz matematike, sjećati se svojih školskih dana i prvih ljubavi, sjećati se svojih propusta i grijehova u životu, smišljati kako ćeš renovirati kupaonu, i koje ćeš pločice staviti. Stigne se obaviti i dobra meditacija na tragu velikih vjerskih učitelja, a stigne se i lijepo odspavati, samo što je onda vrijeme putovanja od sat i pol ponekad i kratko, pa kad se čovjek probudi upravo zažali što se još malo ne putuje (da je barem još pola sata J ). Da je vrijeme putovanja kratko sve to ne bi stigao, nego bih i dalje bio užurban i ne bih stigao razmišljati o ničemu. Tako, neki dan dok smo prolazili kroz Moslavinu, sa vrtoglavom brzinom od 60 km/h, pomislio sam da sad još vani samo fale indijanci i kauboji na konjima, i još da nam željeznica da one stare vagone sa drvenim sjedalima, nekad popularne Baat-ove, ugođaj bi bio pravi. Kao na divljem zapadu. Kad su nam na prugama već takve jadne brzine, onda bi trebalo vratiti parnjače i stare Baat-ove, angažirati glumačku ekipu kauboja ili indijanaca, koji bi malo pljačkali vlak, malo bi sa ćorcima pucali po nama ili bi jednostavno trčkarali uz vlakove, hineći borbu te tako zabavljali nas jadničke koji smo osuđeni putovati vlakom. Možda bi tako mogli obogatiti našu turističku ponudu, koja je u kontinentalnom dijelu lijepe naše svedena na seoski turizam, isprobavanje kulena i čvaraka, i eventualno cijepanje drva i kupljenje sijena. Ovako bi imali barem indijance i kauboje koji bi nam kratili vrijeme putovanja. Kad se gleda i sa ekonomskog aspekta, sa ovim vratolomnim brzinama HŽ štedi ogromne novce na kočionim oblogama i na održavanju kočnica na vagonima i lokomotivama, jer se ovdje kočnice jednostavno ne troše. Sa ovom brzinom, kada vlak treba stati, strojovođa jednostavno isključi pogon, i vlak sam staje, ne treba uopće kočiti. Sa sigurnosnog aspekta, također su ostvareni veliki pomaci, jer se pri ovakvim brzinama, praktički nema što dogoditi. Tko zna , možda iduće godine brzina bude smanjena na 50 ili 40 km/h, pa ćemo za vrijeme putovanja moći održavati i seminare, razna predavanja, putujuće škole, glazbeni disko vlak, kreativne radionice, večeru za 5 i slično. Možda bi bilo dobro da se na takvim dugim relacijama, osiguraju i spavaći vagoni, da se čovjek lijepo može odmoriti i odspavati kako treba, a ne da bude sav zgrčen na sjedalu, pa kad se probudiš, treba ti pet minuta odleđivanja i razgibavanja da bi mogao ustati i otići iz vlaka. I konačno, mi putnici trebali bi moći iznajmiti svoj odjeljak u vagonima, i urediti ga po svom ukusu, budući da ćemo veći dio dana provoditi u vlaku, pa zašto si onda ne bi prostor gdje ćemo najviše vremena boraviti, uredili po svom vlastitom ukusu.
- 12:28 - Komentari (2) - Isprintaj - #

09.12.2011., petak

Kako izgleda radni dan jednog putničkog vagona

Jutro je, 6.10 sati. Na drugi kolosijek IV perona u kolodvoru Zagreb Glavni manevarska lokomotiva sa manevarskim radnicima postavlja 3 vagona za brzi vlak 700, koji u 6.35 kreće iz Zagreb za Rijeku. U vlaku će biti 1 vagon prvog razreda i 2 vagona drugog razreda. Oko 180 mjesta za sjedenje. Sasvim dosta za mali broj putnika koji putuju tim vlakom, a o tome, zašto je tako mali broj putnika dalo bi se raspravljati, no o tome nekom drugom zgodom.
Svaki dan ta ista tri vagona putuju u sastavu vlaka 700 za Rijeku. Preko noći, odmarali su se na sporednim kolosijecima kolodvora Zagreb Glavni. Kad je manevarska lokomotiva postavila vagone, na iste vagone dolazi električna lokomotiva, koju manevarski radnik zakapča na vagone, i poslije učinjene probe kočenja, i određene ''papirologije'', vlak je spreman za otpremu. U 6.35 vagoni u vlaku 700 polaze za Rijeku. Oko 9 sati vlak stiže u kolodvor Moravice, gdje se mora na vlaku promijeniti električna lokomotiva, zbog toga što je na dionici od Moravice do Rijeke drugi sistem električne vuče, pa su tu i druge lokomotive. U cijeloj Hrvatskoj pruge koje su elektrificirane, elektrificirane su sistemom sa naponom od 25 KV dok je jedino na dionici od Moravica do Rijeke i od Rijeke do Šapjana napon u kontaktnoj mreži 3 KV. Nakon izmjene lokomotiva, kad je končareva tiristorka otkopčana sa vlaka, a na vlak je došla tzv. ''žutka'' ( iako više nije žuta nego sivo-plava) koja voli struju od 3 KV, vlak odlazi dalje nakon 15-minutne pauze. Prema voznom redu u kolodvor Rijeka vlak 700 stiže u 10.29. Kad vlak dođe u kolodvor Rijeka, tu je vožnja vlaka 700 završila, te se vlak rasformira i on više ne postoji. Sada postoje samo vagoni i lokomotiva koje je dovezla vagone. Lokomotiva se skida sa vlaka, obilazi ''okolo'', kako mi to željezničari volimo reći, i zakopčava se na ove iste vagone, samo na kraj vlaka koji je stigao, odnosno sada će to biti početak, odnosno željezničarski rečeno ''čelo'' novog vlaka koji se zove 901, a isti prometuje na relaciji Rijeka-Ogulin. Postupak je sad isti kao i u Zagrebu, pravi se proba kočenja, i potrebni papiri i vlak odlazi iz Rijeke za Ogulin u 10.50 sati.U Moravicama, je naravno opet izmjena lokomotive, pa se skida ''žutka'', a na čelo vlaka dolazi končareva tiristorka. U kolodvor Ogulin vlak 901 dolazi u 13.20. Vagoni imaju malo vremena za odmor jer lokomotiva odmah odlazi ''okolo'' i sad se ta ista garnitura vagona i lokomotiva vraćaju opet za Rijeku, ovaj puta kao vlak 900. Iz Ogulina odlaze u 13.47 i u Rijeku stižu u 16.44. To još nije kraj radnog dana, jer sada ti isti vagoni po četvrti puta tog dana ponovo formiraju novi vlak, ovaj puta za Zagreb. Poslije svih učinjenih propisanih postupaka, sada taj vlak koji se zove 701 kreće iz Rijeke za Zagreb u 17.10: U Moravicama imaju 15-minutni odmor, jer im se vraća njihova stara prijateljica končareva tiristorka, te nastavljaju put za Zagreb, gdje dolaze u 21.06, i sad vagoni imaju zasluženi odmor i slobodni su sve do jutra, kada će u 6.35 ponovo krenuti za Rijeku.Ovakav ciklus ponavlja se iz dana u dan, iz mjeseca u mjesec, cijelu godinu, odnosno cijelo vrijeme važenja voznog reda. Ovakav ciklus se prekida jedino ako se vagon pokvari pa mora ići na popravak, ili kod redovitog održavanja vagona, ili je nastupio neki zastoj u prometu pa se mora odstupiti od propisanog načina prometovanja vlakova i turnusa garnitura. Svi vagoni koji su u upotrebi imaju sličan radni dan, samo su relacije druge.Sva ova četiri vlaka su međusobno povezana istim vagonima i lokomotivama, pa onda ako kasni ovaj prvi vlak koji kreće iz Zagreba ujutro, on utječe na kašnjenja i svih ovih drugih vlakova tijekom dana. Za svaki vozni red, posebnim uputama se propisuju turnusi garnitura, odnosno, koji vagoni su u sastavu kojeg vlaka.

- 12:47 - Komentari (0) - Isprintaj - #

< prosinac, 2011 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Svibanj 2018 (3)
Veljača 2018 (1)
Travanj 2017 (1)
Ožujak 2017 (2)
Listopad 2016 (1)
Svibanj 2016 (1)
Prosinac 2011 (2)
Studeni 2011 (1)
Listopad 2011 (1)
Kolovoz 2011 (2)
Srpanj 2011 (1)
Lipanj 2011 (4)
Svibanj 2011 (1)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Teme iz područja željeznice za sve one koji žele nešto saznati o željeznici.Teme bi trebale biti objašnjene na jednostavan način, tako da ih svatko može razumjeti.

mdautovi@gmail.com