Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/zeljeznicazanezeljeznicare

Marketing

Kako izgleda radni dan jednog putničkog vagona

Jutro je, 6.10 sati. Na drugi kolosijek IV perona u kolodvoru Zagreb Glavni manevarska lokomotiva sa manevarskim radnicima postavlja 3 vagona za brzi vlak 700, koji u 6.35 kreće iz Zagreb za Rijeku. U vlaku će biti 1 vagon prvog razreda i 2 vagona drugog razreda. Oko 180 mjesta za sjedenje. Sasvim dosta za mali broj putnika koji putuju tim vlakom, a o tome, zašto je tako mali broj putnika dalo bi se raspravljati, no o tome nekom drugom zgodom.
Svaki dan ta ista tri vagona putuju u sastavu vlaka 700 za Rijeku. Preko noći, odmarali su se na sporednim kolosijecima kolodvora Zagreb Glavni. Kad je manevarska lokomotiva postavila vagone, na iste vagone dolazi električna lokomotiva, koju manevarski radnik zakapča na vagone, i poslije učinjene probe kočenja, i određene ''papirologije'', vlak je spreman za otpremu. U 6.35 vagoni u vlaku 700 polaze za Rijeku. Oko 9 sati vlak stiže u kolodvor Moravice, gdje se mora na vlaku promijeniti električna lokomotiva, zbog toga što je na dionici od Moravice do Rijeke drugi sistem električne vuče, pa su tu i druge lokomotive. U cijeloj Hrvatskoj pruge koje su elektrificirane, elektrificirane su sistemom sa naponom od 25 KV dok je jedino na dionici od Moravica do Rijeke i od Rijeke do Šapjana napon u kontaktnoj mreži 3 KV. Nakon izmjene lokomotiva, kad je končareva tiristorka otkopčana sa vlaka, a na vlak je došla tzv. ''žutka'' ( iako više nije žuta nego sivo-plava) koja voli struju od 3 KV, vlak odlazi dalje nakon 15-minutne pauze. Prema voznom redu u kolodvor Rijeka vlak 700 stiže u 10.29. Kad vlak dođe u kolodvor Rijeka, tu je vožnja vlaka 700 završila, te se vlak rasformira i on više ne postoji. Sada postoje samo vagoni i lokomotiva koje je dovezla vagone. Lokomotiva se skida sa vlaka, obilazi ''okolo'', kako mi to željezničari volimo reći, i zakopčava se na ove iste vagone, samo na kraj vlaka koji je stigao, odnosno sada će to biti početak, odnosno željezničarski rečeno ''čelo'' novog vlaka koji se zove 901, a isti prometuje na relaciji Rijeka-Ogulin. Postupak je sad isti kao i u Zagrebu, pravi se proba kočenja, i potrebni papiri i vlak odlazi iz Rijeke za Ogulin u 10.50 sati.U Moravicama, je naravno opet izmjena lokomotive, pa se skida ''žutka'', a na čelo vlaka dolazi končareva tiristorka. U kolodvor Ogulin vlak 901 dolazi u 13.20. Vagoni imaju malo vremena za odmor jer lokomotiva odmah odlazi ''okolo'' i sad se ta ista garnitura vagona i lokomotiva vraćaju opet za Rijeku, ovaj puta kao vlak 900. Iz Ogulina odlaze u 13.47 i u Rijeku stižu u 16.44. To još nije kraj radnog dana, jer sada ti isti vagoni po četvrti puta tog dana ponovo formiraju novi vlak, ovaj puta za Zagreb. Poslije svih učinjenih propisanih postupaka, sada taj vlak koji se zove 701 kreće iz Rijeke za Zagreb u 17.10: U Moravicama imaju 15-minutni odmor, jer im se vraća njihova stara prijateljica končareva tiristorka, te nastavljaju put za Zagreb, gdje dolaze u 21.06, i sad vagoni imaju zasluženi odmor i slobodni su sve do jutra, kada će u 6.35 ponovo krenuti za Rijeku.Ovakav ciklus ponavlja se iz dana u dan, iz mjeseca u mjesec, cijelu godinu, odnosno cijelo vrijeme važenja voznog reda. Ovakav ciklus se prekida jedino ako se vagon pokvari pa mora ići na popravak, ili kod redovitog održavanja vagona, ili je nastupio neki zastoj u prometu pa se mora odstupiti od propisanog načina prometovanja vlakova i turnusa garnitura. Svi vagoni koji su u upotrebi imaju sličan radni dan, samo su relacije druge.Sva ova četiri vlaka su međusobno povezana istim vagonima i lokomotivama, pa onda ako kasni ovaj prvi vlak koji kreće iz Zagreba ujutro, on utječe na kašnjenja i svih ovih drugih vlakova tijekom dana. Za svaki vozni red, posebnim uputama se propisuju turnusi garnitura, odnosno, koji vagoni su u sastavu kojeg vlaka.


Post je objavljen 09.12.2011. u 12:47 sati.